Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید در حال اقدام هستم دکتر گفت از سینه هام شیر میاد قرص کابرلین بهم داد چهارتا هفته یی یه دونه الان هفته چهارم پریودی هستم اقدامم کردم یه موقع حامله باشم ضرر نداره بخورم قرصو؟
- پریود
سلام خانم دکتر ۲۰ساله ومجرد هستم تقریبا دوسال هست که حجم خونریزی پریودم کم شده تقریبا دو یاسه روز بعضی از ماه هام دو روز و روز سوم و چهارم لکه بینی من سونوگرافی انجام دادم و ازمایشهای پرولاکتین،کم خونی،اهن،تیروئید،ویتامینDوtsh که همه چی نرمال بود الان سوالم اینه که پریودم نرماله؟ چون قبلا بیشتر بود و دوساله که کم شده و اینکه برای زیاد شدن خونریزی چی بخورم که ضرری هم نداشته باشه ممنون
- بیماری های مقاربتی
پنج هفته ی پیش رابطه ی دهانی داشتم. ازمایش سفلیس و هپاتیت b دادم. منفی بود خیالم راحت باشه؟؟
- معاینه مقعد
خانم دکتر من توی مقعد ام حس درد میکنم بعضی اوقات سوزش شدیدی دارم برم دکترزنان و این علائم رو بگم معاینه مقعد انجام میشه؟ اگه بله چجوری انجام میده؟
- آندومتریوز و خونریزی زیاد
سلام وقتتون بخیر،خانمی ۴۶ ساله هستم که به دلیل خونریزی زیاد و لخته خون به دکتر مراجعه کردم و در سونوگرافی مشخص شد که آندومتریوز دارم و چندین میوم که بزرگترینش۴۱×۴۴ میلیمتر می باشد،همچنین در تخمدان راست کیست آندومتریوما به ابعاد ۱۹×۱۷ دیده میشود،و ذخیره آهنم هفت میباشد،دکتر قرص وروژست تجویز کردند الان نزدیک دو ماه که میخورم ولی خونریزی و لخته خون کم نشده فقط دردم بهتر شده،الان دو هفته است پریود زیاد با لخته های بزرگ دارم،به نظر شما چکار باید بکنم،قرص وروژست رو قطع کنم یا ادامه بدم؟ضعف و بی حالی دارم،از کار و زندگی افتادم و فقط باید استراحت کنم😔😥
- بارداری
سلام من ۲۶سالمه کیست تخمدان داشتم دوره پریودم ۲۷روز است ۳ماه اقدامم باردار نشدم ولی این ماه روز ۱۰ پریودم سونو دادم کیستم برطرف شده و فولیکول ۲۵در تخمدان چپ داشتم دکتر واسه همون روز ۱۰ پریودم آمپول واسم تزریق کردن و ۳۶ ساعت و ۴۸ ساعت بعداز تزریق آمپول نزدیکی داشتم و بعداز هردو بار نزدیکی دراز کشیدم و یه ساعت پاهامو به دیوار زدم ولی احساس دستشویی داشتم بعداز یه ساعت که بلند شدم مقداری آب ازم بیرون اومد آیا احتمال داره یه ساعت دراز کشیدن کم باشه و زود بلند شده باشم اسپرم خارج شده باشه باردار نشده باشم
- سلام من ۴۵ ساله هستم میخواستم زودتر یایسه بشم البته بارصایت شوهرم چکارکنم
- سقط
سلام خانم دکتر آیا با وجود سرکلاژشکمی احتمال داره کیسه آب بیاد در واژن یعنی ساک در واژن بشیم م
- خونریزی شدید
سلام من قاعدگی کاملا متظم و معمولی داشتم پس ازمصرف قرص ال دی وسپس اورژانسی بعداز رابطه مشکوک ی ماه بعدش بسیار شدید خونریزی دارم چندروز پاک ودوباره شروع میتونه به علت مصرف قرص ال دی چندتایی وقرص اورژانسی باه
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترخسته نباشید خانم دکتر من بعد از نزدیکی با همسرم ۱۵ ساعت بعد ۲ عدد قرص تنسی ۱/۵ خوردم الان نزدیک ۲ هفته میشه پریود نشدم بی بی چک گذاشتم چند بار منفی بود آیا ممکنه باردار باشم
- سلام دکتر من قصد باردار شدن برای بار دوم رو دارم
من میخام دومین بار بچه بیارم یکماهو نیمه ک مصرف قرص ال دی رو گذاشتم کنار و بچه اولم پسره دوس دارم دومی دختر بشه میشه راهنماییم کنین راجب روز تخمک گذاریم و چیکار کنم
- سلام وقت بخیر من سونوگرافی کردم از رحمم و گفتن در ناحیه هایپر هترواکو به ابعاد ۱۵٫۸٫۱۹ mmوحجم ۱.۱cc درون کاویته اندومتر در سگمان فوقانی میانی رحم رویت شد .میخواستم بدونم مشکل چیه ودرمانش باید چیکار کنم
- بارداری بعداز سقط
سلام خسته نباشید من حدودیک هفته س که عمل کورتاژ انجام دادم جنین ۱۰هفته ای بود.برای بارداری کی میتونم اقدام کنم سنم ۳۸ساله برای بارداری عجله دارم
- غربالگری
ایا ازمایش سل فری بیماری sma رو هم تشخیص میده؟
- زایمان
سلام خانم دکتر در کدام بیمارستان ها جراحی و زایمان انجام میدن؟
- رترووورسه و کلدوساک
سلام من ۲۹ سال دارم و یه دخور ۶ سال و ۹ ماهه دارم. سونوگرافی کالرداپلر رحم و تخمدان ها (ترانس واژینال) رحم در وضعیت رترو ورسه در ابعاد (۶۵*۳۵*۴۷) میلیمتر با اکوی میومتر یکنواخت میباشد. ضخامت آندومتر ۶ میلیمتر. ضایعه پاتولوژیک واسکولار در میومتر و آندومتر دیده نشد. درون تخمدان راست یک کیست با جدار نازک و یک سپتومنازک بدون ندول یا وژتاسیون و با جداری آواسکولار به ابعاد (۱۲* ۱۳) میلیمتر دیده شد. ORADs=2 تخمدان چپ به ابعاد (۲۳* ۱۴) میلیمتر با اکو طبیعی و عروق طبیعی دیده شد. در فضای کلدوساک ۱۱ سی سی مایع آزاد مشاهده می شود.
- سوال در مورد پریود
سلام خسته نباشید من چند ماه که وقتی پریود میشم روز اول تقایبا ازم خون میاد از روز دوم لکه قهوای میاد یعتی میزان خون خیلی کم میاد همون روز اول زیاده روش جلوگیریم هم طبیعی یک بار هم زایمان کردم ۲۸ سال هم سنمه ممنون
- مصرف قرص متفورمین
سلام وقتتون بخیر من چند ماه اقدام ب بارداری کردم ولی نتیج نگرفتم دکتر ب من قرص متفورمین و فک کنم لتروزول داد ک از روز سوم پریودی استفاده کردم و تاریخ پریودیم ۱۴ برج هست درد زیر شکم دارم مثل دردای پریودی بنظرتون عوارض قرصا هست یا باردار شدم ؟
- شستن لباس زیر با صابون
سلام ۲۴سالمه و مجردم من لباس ریزم (شورت)رو با صابون حمام گلنار میشورم و همیشه ام تو فضای اتاق میذارم تا خشک بشه یه مدته دچار خارش واژن شدم بدون ترشح یا بو ممکنه بخاطر صابون باشه؟
- واریوپپتیل
سلام واریوپتیل تزریق کردم خونریزیم شدیدترشده آخه علت خونریزی چیه من تزریق کردم خونریزی بندبیادامابیشترشده


