Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ریزش مو
سلام خانم دکتر ۳۴سالمه و شش ماهه که زایمان کردم از اونموقع ریزش موی شدید گرفتم ممنون میشم راهنمایی کنین و شامپو یا داروی مناسب معرفی کنین
- سونوگرافی رحم
سلام.. خانم دکتر من سه هفته پیش رابطه جنسی آزاد و محافظت نشده داشتم.. و احتمال بارداری میدادم.. یعنی استرس داشتم نکنه باردار شدم.. امرو رفتم سونوگرافی از رحم.. برای اهدا تخمک.. میخام تخمک اهدا کنم.. دکتر گفت تعداد تخمک ها کم هست.. و ی سری آمپول گفت باید بزنی برای اهدا تخمک.. ولی حرفی نزد ک شما باردار هستی.. میخاستم بدونم با سونوگرافی رحم میشود بارداری را اثبات کرد؟.. یعنی با توجه به سونوگرافی دکتر و این که حرفی از بارداری نزد.. میتونم مطمئن باشم ک باردار نیستم؟
- مجسترول
با سلام آیا میتوان پولیپ و فیبروم ساب موکوزال را با مجسترول درمان کرد؟ آیا باید از داروی دیگری استفاده کرد؟
- ترمیم پرده بکارت
خسته نباشید من دوسال پیش با نامزدم رابطه داشتم و غیر عمد بکارتمو از دست دادم و فورا به بعدش ترمیم کردم ولی بعد از دوسال و نیم که رابطه داشتم بدون هیچ دخولی ازم خون اومد و قرص مدروفم ۵ هم مصرف کردم ۱ هفته دکتر تجویز کرده ایا ممکنه از اون قرص ها باشه؟ که فورا به دکتر مراجعه کردم که گفتن سالمه پردتون و حلقوی ارتجاعی هستش میخاستم درصورتی ک من دفه اول خون اومد ازم وقتی به دکتر گفتم گفتن چون دوسال و نیم از ترمیمم گذشته و خوب ترمیم شده پرده شما حلقوی ارتجاعی هس میخاستم بدونم این امکان داره؟ ایا من بعد از اولین نزدیکیم خون میاد ازم؟
ممنون میشم جوابمو بدین - لکه بینی
سلام خانم دکتر دختری مجرد و ۲۱ساله هستم من همیشه یک روز قبل از پریودم لکه بینی دارم میخواستم ببینم علت این لکه بینی چیه ایا عادیه یا دلیل خاصی داره؟ ممنون
- پلی کیستیک
سلام وقت بخیر،دختری ۲۰ ساله هستم،دکترم قرص سیبل نوشتن بسته اول رو مصرف کردم فقط قرص های سفید رنگ مونده،دکتر ب من گقتن بعد اتمام بسته بسته بعدی رو از روز سوم پریودی باید شروع کنم،آیا تا شروع پریودی قرص های سفید رو بخورم بعد از پریود شدن قطع کنم و از روز سوم بشته بعدی رو شروع کنم یا خیر؟ لطفا راهنماییم میکنین
- تنبلی تخمدان
سلام من قرص سيبل و از روز سوم پريوديه دوره قبلم شروع كردم الان سه تا مونده كه تموم بشه پريود شدم بايد چيكار كن قرصو ادامه بدم يا قطع كنم؟
- تخمکگداری
سلام درد زیرشکم خفیف و ترش لجز مانند بعد از پریود (۹روز بعد پریود یعنی ۲روزه حمام کردم )میتونه از علائم تخمکگذاری باشه؟
- شیردهی
سلام خانم دکتر . شما دکتر زایمان من بودید. پسرم الان حدود ۲سالشه میخوام شیرشو قطع کنم ولی دچار درد سینه و لرز میشم اگه شیر ندم شنیدم برای قطع شیر دارویی وجو داره برای این موضوع پیش شما بیام یا باید به پزشک دیگری مراجعه کنم ؟
- تنبلی تخمدان و قرص سیپروترون کامپاند
سلام وقتتون بخیر بنده چندماهیه که تنبلی تخمدان گرفتم و پریودم از ۵ روزه به ده روزه تبدیل شد و دکتر به مدت سه ماه قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کردن که این ماه که ماه اول بوده خوردم الان که پریود شدم و روز دومه بشدت خونریزیم کمه در حد چند قطره فقط خون میاد کلا داره قطع میشه پریود تا حالا هم این قرص رو نخورده بودم بار اولمه ببخشید خانم دکتر میخواستم بدونم به قرصم ادامه بدم برای ماهای بعد یا قطع کنم قرص رو کلا؟ قبلشم دوماه قرص روکین خوردم که تاثیر خاصی نداشت رو پریودم مجرد هستم و ۲۴ سالمه
- تنبلی تخمدان تا کی بچه دارنمیشه
- برای رشد قدی ، و پیشگیری از پریودی دختر۱۳ ساله
سلام خانم دکتر ، خداقوت،،، من یه دختر ۱۳ دارم که قدش نسبت به مسن سالهای تقریبا ۱۰سانتی متر کوتاه تر است و از طرف دیگه به بلوغ هم رسیده،،، یکی از همسالانش از یکسال پیش آمپول واریوپپتیل را مهی یکبار تزریق کرده و این موضوع باعث شده که قد بکشد،،، حال سوال من اینه که آیا برای دختر ۱۳ ساله ی من که به بلوغ رسید، و دوره های ماهیانه دارد،، میشه از این آمپول که مانع پریودی در دختران و زنان می شود،،برای دخترم استفاده کنم ،، جهت افزایش رشد قدی اش، چون جهش رشدی دختران معمولا در سن ۱۳ تا ۱۵ سالگی هستش،،، باوجود اینکه دوره ی ماهیانه دارد،، اگر از آمپول فوق استفاده کند، و دوره ۶ای پریودی اش قطع شود،،، بعدها برایش مشکلی ایجاد نمی شود،،، آیا اگه دوره ی پریودی اش قطع شود،، روند رشدش افزایش پیدا میکند،،،
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم دوقلو همسان باردار بودم و یکی رو از دست دادم ... ممنونم که به سوالاتم جواب میدید من در ۲۶ هفتگی در دو روز ۶ عدد بتامتازون و ۲۹ هفتگی نیز ۶ عدد بتامتازون مجموع ۱۲ عدد تزریق کردم 1.الان ۳۲ هفته تمام هستم خواستم بپرسم باز نیاز ب تزریق هست؟ 2.و اینکه من یه هفته بستری بودم بیمازستان و تست های انعقادی در دو روز انجام دادم و یک روز درمیان ان اس تی انجام دادم که همه خوب بود و دکتر گفت اگر بخوام میتونم مرخص شم خواستم نظر شمارو بدونم 3.و اینکه در این ۲ ..۳ هفته باقی مانده چه مراقبت هایی رو باید انجام بدم ؟ 4.رشد این جنین روی نمودار رشد در سونو داپلر در ۳۱ هفته و ۳ روز (۶۵ درصد هست) خواستم بدونم خوبه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید ۳۵ سالمه یک سقط بیست و یک هفته ۷ سال پیش داشتم بعد شش ماه یک بارداری موفق داشتم سزارین شدم ۱۷ فروردین باید پری می شدم که پریود نشدم جلوگیری طبیعی داشتم بعد ده روز بی بز چک استفاده کردم مثبت شده من در تاریخ تخمک گذاری لکه بینی و خونریزی قهوه ای داشتم در همین مابین دز اثر عفونت واژینال دارو ی پماد کلوتریمازول دو درصد و داکسی سایکلین و فلوکونازول دو عدد و قرص پنتو پرازول استفادکردم تست خون بارداری بدون نسخه پزشک در این اوضاع کرونا ممکنه و آیا با مصرف این داروها مشکلی برای جنین پیش نمی آید چون بارداری ناخواسته بوده من حتی یک درصد شک به بارداری نداشتم لطفا راهنماییم کنید
- بچه خوره
با سلام و خسته نباشید...راه درمان بچه خوره چیست؟اگر درمان نشود در نهایت رحم برداشته میشود؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز... من کیست اندو دارم و تازه فهمیدم که یک ماهه باردارم... ایا با وجود این کیست میتوانم حاملگی را طی کنم و خطرساز نمیشود.و بیام مطب شما برای زایمان ایا شما موقع زایمان کیست هارا میتوانید جدا کنید و شکمم را تمییز کنید ... تورو خدا اگه میشه بهم بگین بیام مطبتون .. من همیشه ازتون نتیجه گرفتم . توروخدا کمکم کنید
- دیدن روده اکوژن
سلام من توی هفته ۱۶ بارداری سنو دادم گفتند که روده اکوژن آیا مشکل جدی هست
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکتر به من قرص سیبل را برای نامنظمی قاعدگی و پر مویی داده اند و گفتند از روز ۵ پریودی باید مصرف کنم میخاستم بدونم که بسته های بعدی بلافاصله بعد از اتمام بسته که دارم میخورم باید باشه یا دوباره که پریود شدم از روز ۵ بسته دومو شروع کنم؟
- تومورهای داخل گردن رحم
مدتی تکررادرارپیداکردم،احساس بیردن زدگی داشتم کهچیزی باعث بدآمدن ادرارمیشدوباحرکت کردن جابجامیشدودوباره ادرارمیریخت،به پزشکزنان مراجعه کردم توضیحات رادادم آزمایش ادرارنوشت انجام دادم گفتندعفونت داری داروی نیترووسفکسیم۴۰۰تجویزکردبرای یک هفته ،استفاده کردم بازهم همان تکررادرارواحساس بیرون زدگی را داشتم به متخصص دیگرمراجعه کردم توضیحات رادادم گفت بایدمعاینه بشی،وسیله ای رادرمن فروبردکه دادم بلندشدبسیاردردناک بودگفت خشکی خیلی خشکی برایم شیاف جیناتی تجویزکردکه۲هفته هرروز وپس ازآن هفته ای دوباراستفاده کنم،به خانه که آمدم دستشویی رفتم خیلی راحت ادرارم کامل تخلیه شداماسوزش خونریزی خفیف داشتم که فکرمیکنم ناشی ازپاره شدن تومریاهمان غده بود،الآن۲روزمیگذردوهنوزسوزش دارم،بااپلیکاتورشیاف روواردکردم امافقط نصف طول اپلیکاتورواردشدوبازاحساس کردم مانعی وجودداره ومانع وروداپلیکاتورمیشه،بخاطرسوزش ودردزیادامکان استفاده ازشیاف جیناتی نیست،لطفابفرماییدچیکارکنم
- عفونت
همرا پریودیم عفونت میاد خانم دکتر چکار بکنم برای شرایط کرونا نمیتوانم با بچه کوچک دکتر برم


