Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- یائسگی
سلام خانوم دکتر . من 32 ساله هستم . نزدیک به دو ساله که برای بارداری اقدام کرده ام . لکه بینی قبل از دوره داشتم که بعد از بررسیهای فراوان مشخص شد که پولیپ دارم . با هیستروسکپی پولیپ برداشته شد . مشکض ضخیم شدن رحم هم داشتم که دوفاستون تجویز کردند دو ماه خوردم ولی دچار سردرد شدید و سرگیجه شدم. مشکل تخمکگذاری ندارم و پریودهای منظم دارم . بین 25 تا 29 روز. بعد از مصرف دوفاستون دردهای پریود هم کمتر شد. قبلا میزان خونریزی زیاد بود ولی حدود 6ماهه که کم شده . ممکنه بخاطره مصرف دوفاستون باشه ؟ یا اینکه دچار یائسگی زودهنگام شده م؟؟و اینکه قبلا خون روشن بود ولی حالا تیره شده ( نه قهوه ای) شبیه خون مانده. لطفا راهنمایی بفرمایید
- پلاکت
سلام خسته نباشید من هفته۲۵هستم و ازمایش دادم بهم گفتن که پلاکت۱۲۰هست قرار طبیعی زایمان کنم ایا مشکلی هست؟
- در مورد مصرف قرص اووبوست
باسلام خسته نباشید ببخشید من 34 سال سن دارم و ذخیره تخمدانم 0.214 هستش میتونم قرص اووبوست مصرف کنم یا چه راه حلهایی دیگه داره ممنون میشم اگه جواب دهید
- قرص پروژسترون مانع بارداری میشه
من برای منظمشدن پریود .۲۵روز بعد ازپریود قرص پروژسترون میخورم .ایا باید کنار بزارم واسه بارداری؟
- سونوگرافی TVS
سلام دکتر رفتم سوتوگرافی نوشتن از درد پهلو و جای بخیه چهارسال پیش سزارین و اینکه پریودم یک عفته تاخیر داشت بعدشم بیشتر لکه بینی پراکتدخ داشتم سوترمرافی رفتم گفتن دستگاه آیو دی جابه جا شده و سونوگرافی TVS توصیه کردن یعنی چی؟
- درباره پریودشدن
سلام ۱۸ سالمه از همون اول پریودم نامنظم بود دکتر رفتم بهم قرص ال دی و ان داد بعدش ک باز پریودم منظم نشد دکترم یه دکتر زنان دیگه بهم معرفی کرد پیش ایشون رفتم قرص دوفاستون تجویز کرد قرص ک میخورم هر ماه هیچ مشکلی ندارم و برام پریود میشه اما چون قیمت قرص بالا بود بحاش قرص مدروکسی پروستروژون تجویز کرد دکترم گفت هیچ نشکلی نداری تخمدانت سالمه سونوگرافیم انجام دادم فقط هورمونم نامنظمه میترسم خانم دکتر خواستم بپرسم بعد ازدواجم راحت میتونم بچه دار شم
- سلام خسته نباشید من با قرص ال دی جلوگیری داشتم اما حالا ۳۷ روزه حامله ام من قصد باردا ری نداشتم میخوام من قرص اورژانسی هم خوردم چند روز پیش آیا بچه قلبش تشکیل میشه
- نتیجه سونوگرافی من چیست
خانم دکتر رفتم سونوگرافی وازینال انجام دادم توی برگه نوشته توده اکوزن بیضی در دیوار خلفی مجاودت کاویته به ابعادmm12×6 مشهود است واندومتر بانمای سه خطوفاقد ضایعه رویت شدوچند میوم پراکنده خانم دکتر الان یک سال دوماه عمل هیستروسکوپی کردم وسه ماه دوفاستون خوردم میشه برام جواب سونوگدافی بدید یغنی چه وایا دارو بخورم خوب میشه یا باید دوباره عمل کنم
- amh بالا خطرناک است؟
سلام و خسته نباشيد من روز شنبه خدمت شما بودم براي ماينه و مشاوره جهت بارداري ،بعد از كنترل آزمايشات فرموديد كه AMH خونم بالاست و pcoهستم ميشه بفرماييد اين موضوع آيا خطرناك است يا اينكه مشكلي در بارداري من به وجود مي اورد يا خير؟
- بارداری
سلام۲۱مهر پریودشدم ۷ آباننزدیکیمحفظتنشدهداشتم قرش اورزانسی مصرف کردم دوتا باهم ۱۲ پریودشدم حالا۱۴هست هنوز پریود نشدم آیااحتمال بارداری هست؟
- کیست
باسلام راه پیشگیری از مبتلا شدن به کیست چیست؟ با وجود داشتن کیست در تخمدان در دختران مجرد سن بالا 40 ساله احتمال بارداری آنها پس از ازدواج چند درصد است؟ با سپاس فراوان.
- استفاده همزمان از دوفاستون و آمپول دیفرلین
سلام 42 ساله هستم من فیبروم دارم بزرگترین هاشون 2 تا 3 سانتی و یک 5 سانتی ، یک بار در سال 96 عمل کردم ولی باز در چندما اخیر پریودهای طولانی مدت دارم و خسته شدم واقعن کلافه شدم و اینکه تازگی به دکتر زنان مراجعه کردم و دوفاستون برام تجویز کرده که دارم میخورم ولی شنیدم آ؛مپول دیفرلین برای از بین بردن خونریزی و لکه بینی بسیار کارساز است لطفن بنده را راهنمایی و بگید اگه آمپول رو گرفتم چه زمانی باید بزنم؟
- درد شبیه پریودی
سلام خسته نباشید. من چند شبه، همین که دراز میکشم زیرشکمم دقیقا مثل درد پریودی، درد میکنه. همش احساس میکنم پریود شدم. صبح که از جا بلند میشم دردم قطع میشه و باز شب میاد سراغم. حتی نصف شب که این پهلو اون پهلو میشم و نیمه هشیار میشم میشم میبینم شدیدا درد پریود دارم. امروز روز ۲۸ سیکل بودم. ضمنا پیشگیری هم ندارم.
- سلام خسته نباشید خانم دکتر من هیستر وسالپنگو گرافیک دادم برای تعیین جنسیت چون یه ساله مراجعه میکردم بارداری نشدم بعد دکترم هیسترو سالپنگو گرافیک انجام بدم که مشخص شد لوله چپ مسدود بود یعنی هیدروژن سالپنکس مشاهده نشده ماده حاجب در لوله های فلوپ و حفره اندومتر دیده نشده دکتر تشخیص داد که لوله چپ ام یا مادر زادی نیسان یا حین سزاریان قطع شده چون دوتا دختر سزاریانی داشتم حالا سوالم امید هست بارداری بشم وچند در صد ممنون میشم جواب بدید
- پریودی نامنظم وداغی پا
سلام خسته نباشیدببخشیدمن پریودام ۱۰روزعقب میافته بعضی موقعه هادوروزیا۴روزیا۳روزعقب میافته وبسیارکف پام دراون زمان داغ میشه دلیلش چیه میشه راهنماییم کنیدممنون
- بارداری بعد از کورتاٰز
با سلام و خسته نباشید دربارداری اول حدود هشت هفتگی ساک حاملگی فاقد emberyo بود جنینوقلبش دیده نشد و پزشک اقدام به کورتاز کرد وتا۶ماه بارداری رو منع کردن حدود سه ماه و نیم گذشته.این ماه چه موقع برای معاینه بهتر برای مراقبت پیش از بارداری مجدد وقت قبلی بگیرم قبل پریودیم یا بعد پریودی?
- پریودی
سلام خسته نباشید از چند نفر شنیدم که دوران پریودی خودمونو نشوریم بهتره آیا بشوریم یا نه ؟؟ فقط زمانی که مدفوع کردیم بشوریم موقع ادرار نشوریم با ادرار خودمونو بشوریم آیا مشکلی پیش میاد ؟؟ بهتره یا نه؟؟
- سندرم آشرمن
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید من سپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام. خواستم بپرسم این بیماری من سپتوم واژن جز چسبندگی وسندرم آشرمن محسوب میشه یا خیر ؟
- بارداری
سلام من 10 روزه پریودم عقب افتاده رابطه نداشتم و دخترم ولی نزدیکی داشتیم و میترسم حامله باشم لطفا جواب بدین
- قرص جلوگیری
سلام من ۵روز پیش توی روز ۱۲ام سیکلم قرص جلوگیری خوردم الان لکه بینی قهوه ای دارم طبیعیه لکه بینیم؟


