Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مایع بین دولایه اندومتر
با سلام و خسته نباشید بعد از سقط بعد از سه ماه با دفع بقایای بارداری دو بار پریود شدم بعد از پریود دوم سونو دادم نوشته. مایع بین دو لایه آندومتر در ناحیهی دیستال تنه به دیامتر حداکثر ۲ میلی در طول ۱۰ میلی رویت شد آیا این موضوع خطر داره میخوام باردار شم پریود هم دو بار بعد سقط منظم بدون لکه بینی
- پریود نشدن
سلام 15 روزه از پریودم گذشته و هنوز نشدم بی بی چکم منفی شده چند ماه پیش سنو واژینال انجام دادم دکتر گفتن مشکلی نیس خیلی نگرانم به چه دلیل پریود نمیشم 25 ساله هستم وقتی هم پریود میشم خیلی کم میشم
- بارداری
سلام خسته نباشید. من در دوران بارداری یبوست شدید دارم و همورویید هم دارم،خواستم بدونم آیا شربتی وجود داره که بشه تا ۹ ماه بارداری خورد؟
- زایمان
سلام خانوم دکتر . من از طریق آی وی اف باردار شده م ولی بجز من و همسرم کسی در جریان نیست . میخواستم بدونم که زمان زایمان صحبتی ازش میشه ؟ چون چنتا از پرسنل اتاق بیهوشی و متخصص بیهوشی از اقوام هستند و من نمیخوام که اونا متوجه بشن .
- کیست آندومتریوز همراه با خونریزی بعد از پریود خانم دکتر عزیز من سال ۸۷کیست آندومتریوز روجراحی کرد مالان سه ماهه که بعد از پریودم خونریزی دارم که این ماه از ۲۰پریود شدم خونریزی دارم که. قطع نمیشه سوند واژینال دادم میگه اندومتریوزت سپیده و کمی هم چسبندگی تخمدان و روده داری ..قرص جلوگیری هم خوردم ۵روزه قطع نمیشه تست ca125هم دادم الان دکتر میگه ترنسید بخورم موندم به خدا
- بهبود وضعیت ساک حاملگی
سلام خانم دکتر. سال نو مبارک
در تاریخ ۱۶ اسفند برای من از طریق IVF سه تا جنین فریز شده انتقال داده شد. آزمایشهای بتایی که دادم بشرح زیر است:
۱ فروردین: بتا ۱۱۹
۳ فروردین: بتا ۳۳۴
تکرار مجدد آزمایش در آزمایشگاه دیگر بنا به توصیه پزشکم جهت حصول اطمینان:
۵ فروردین: بتا ۳۷۴/۶
۷ فروردین: بتا ۳۳۹/۱
امروز بنا به توصیه پزشک کشیک بیمارستان سونوی ترانس واژینال دادم برای چک EP که نتیجه آن مشاهده دو عدد ساک حاملگی در اندازه msd=3mm و سن ۴ هفته و ۲ روز و msd=2mm و سن ۴ هفته و ۱ روز بوده و گفته شده محل هر دو ساک و واکنش دسیوایی اطراف آنها مختصر نامناسب می باشد
لذا میخواستم از تون خواهش کنم راهنمایی کنین برای اینکه وضعیت ساکها به حالت نرمال دربیاد چه کاری باید انجام بدم
البته ناگفته نماند در حال حاضر از داروهای زیر استفاده میکنم:
استرادیول والرات ۲ : روزی ۲ عدد صبح و ۲ عدد شب
آمپول پروژسترون: صبحها ۲ عدد عضلانی
آمپول هپارین سدیم: یکعدد صبح و یکعدد شب تزریق در ناف
قرص Equeen 1.25 : روزی ۳ عدد صبح ظهر و شب
قرص ASA : روزی یکعدد
قرص Femebion 1 : روزی یکعدد
قرص ویتامین E: یکروز درمیان یکعدد از لطفتون سپاسگزارم❤️❤️❤️ - تنگی واژن
سلام میخاسم بدونم تنگی واژن بانخ هزینش چقدرمیشه واین که ماندگار هست این روش یانه وروشن کردن واژن هزینه اش چطوریه
- نازایی
سلام وقت بخیر من عادت ۳۱روزه دارم میشه بگید کی تخمک گزاری میکنم میخوام زود باردار شم ممنون
- امپول واریوپیتیل
سلام بنده تخمدان چپم تنبل هستش واندومتیوز هم دارم دکتر برام قرص دوفامد وامپول واریوپیتیل تجویزکردن وگفتن امپول 15روز یکی بزنم تا3ماه وگفتن تواین مدت پریودنمیشم.اما 12روز بعد از زدن اولین امپول پریود شدم میخاستم بدونم مشکلی نداره ?
- کیست
سلام. کیست شکلاتی دارم در تخمدان سمت چپ. سایز کیست ۹.۵ سانت بود که دکتر بهم دزوسپتیو داد و سایز کیست در ۵ ماه به ۶ سانت رسید. دکتر دوباره دارو رو تکرار کرده. میخوام بپرسم این قرص واسم کافیه ؟ با قرص های دیگه میشه سایز کیست کوچیک تر بشه ؟
- ماستیت
سلام خسته نباشید خانم دکتر من سونوی پستان انجام دادم بعضی رگاش توش شیرجمع شده بچم ۴ماهه ست شیرمیدم اگ قرص بخورم ک شیرم خشک بشه اون رگاش ک توش شیرجمع شده هم خشک میشه ک دردام کم بشه؟
- خون در مدفوع در زمان قاعدگی
سلام ، مدتیه همراه پریودی همراه مدفوع خون میبینم !
۳۳ سالمه، مدفوعم هر چندروز انجام میشه و گهگداری یبوست دارم یا یک روز در میون یا هرروز کمی و یا بعد دو تا سه روز !
قاعدگیم بین ۲۸ روز هست چون کم کاری تیروئید دارم یک چهارم قرص لووتیروکسین مصرف میکردم و به تازگی آزمایش دادم و دکتر نصف قرص تجویز کرد و دوباره برای تنظیم قرص باید آزمایش بدم هنوز ندادم!
برای بی حالی و خواب رفتن دست و پا و یبوستم آزمایش نوشتن برام در کنار تیروییدم ! ماه قبل دو سه روز قبل پریودیم همراه مدفوعم خون دیدم! بعدش که پریود شدم اسهال بودم خون باز دیدم و بعد از ترسم که اتفاق بدتری باشه نگرانم شدم اصلا به کسی چیزی نگفتم! دکتر آقا بود روم نشد بهشون بگم که همراه پریودیم از مدفوع خون دیدم ! گفتم شاید با آزمایش خونی که برام نوشتن تشخیص داده بشه مشکلم!
سیکل قاعدگیم هم ۲۸ روزگی بود بعد مصرف نصف قرص افتاد جلو ۲۶ روزگی شد و دور بعدی ۲۹ روزگی !الان هم پریود هستم.. نمیدونم خانوم دکتر این دومین بار همراه پریودیم نگرانم کرده ! راه تشخیص بیماری از آزمایش خون هست یا مدفوع ؟ باید پیش متخصص گوارش برم؟ نگرانم برای خانواده هزینه بر بشه! چون درآمدی ندارم آزارم میده!
میشه راهنماییم کنید ممنون میشم 🙏🌹 - خونریزی بعد از انتقال جنین
سلام.من روز ۲۹دیماه انتقال جنین کردم.روز هشتم انتقال لکه بینی داشتم و روز نهم و دهم ، خونریزی دارم . از همان روز هفتم شیاف را قطع کرده ام و این سه روز آمپول پروژسترون تزریق کرده ام؟ آیا جنین من سقط شده یا هنوز امیدی هست؟ لطفا جواب بدین . ممنون
- درد شدید جای بخیه ی سزارین
سلام خسته نباشید من الان دو سالی میشه سزارین زایمان کرد اون موفق بعد از دو هفته متوجه شدم یه لکه گوشت اضافه اندازه ی یه نخود رو جای عمل م در اوردم الان که دو سال گذشته پریود افتادم اون جام یه قطره خون بود یعنی احتمال داره عفونت باشه عفونته پاره شده الانم اونجام خیلی درد میکنه ممنون میشم راهنمایمم کنید
- قرص روکین
- بارداری هماتوم
سلام خسته نباشید من نه هفته باردارم هماتوم دارم سی درصد ساک بچه گرفته آیا رابطه جنسی خطرناکه؟
- درد واژن
سلام خانوم دكتر عزيز من با درد لبه هاي كوچك واژن به دكتر مراجعه كردم قبلا عفونت قارچي داشتم كه تحت درمان بود و ريشه كن نشده بود دوباره تشخيص دادن عفونت قارچي شديدتر شده اين درد لبه ها ميتونه به خاطر عفونت باشه انگار ملتهبه و به لمس حساس؟يا ممكنه ولوودينيا باشه؟
- مصرف قرص ال دی در سن بالا
- درد بعداز نزدیکی
با سلام خانم دکتر یک ماه است تصمیم به بارداری گرفتم بعد ازهربار نزدیکی برای اقدام به بارداری بعدش دچار درد کمر و زیر شکم و تخمدان میشم.
- نازایی
سلام...دکترم برام تنظیم قاعدگی مدروکسی پروژسترون تجویز کرده...آیا ماه که این قرص میخورم میتونم اقدام به بارداری کنم...یا خیر..این قرص ضرر ندارد برای جنین


