Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست و فیبروم
سلام خانوم دکتر, کسی که کیست تخمدان و میوم داره و ۵۰سالشه میتونه فقط کیست و میوم رو برداره و کلا رحم و تخمدان را برنداره؟؟؟؟ ممنون
- سلام برای تنبلی تخمدان و تنظیم شدن پریودم قرص سیبل بهم دادن که ۲۱شب خوردم و قط کردم چن روز بعد پریود شدم،بعد از شب ۵ام شروع کردم ب خوردن امروز که میشه روز هشتمی که شب باید قرص میخوردم خون دیدم.. الان باید چکار کنم؟
- کیست low level echo پستان
خصوصیات کیست lowlevelecho چیه؟ ایا خطرناک است؟چند وقت به چند وقت باید سونوگرافی انجام داد؟ این کیستها جز کدوم دسته از کیستها هستند؟گفتند birads3.
- جراحی زیبایی واژن
سلام،خانوم دکتر،من میخواستم جراحی زیبایی واژن انجام بدم،یکسال ونیم پیش زایمان طبیعی داشتم،و دچارگشادی واژن شدم سوالم اینه که شما با لیزر انجام میدین یا نه؟ در مطب جراحی صورت میگیره یا بیمارستان؟ واین جراحی میل جنسی رو ازبین نمیبره؟
- سرکلاژشکمی
سلام خسته نباشیدمن۱۵سال ازدواج کردم ۱۰سال نازایی داشتم بعداز۱۰سال خودبه خودباردارشدم بدون مصرف هیچ دارویی ۴تابارداری داشتم که منجربه سقط شدندآیامیتونم سرکلاژشکمی انجام بدم طول سرویکس من توی باردای زیر۲۰میشه
- درموییدکیست
باعرض سلام وخسته نباشید،من یک خانم 45ساله هستم درآخرین سونوی واژنال یک کانون کلسیفیته باشک درموییدکیست دیده شده به قطر6میلی متر،درمان این مشکل به چه شکل؟پطشک مربوطه فعلاتحت نظربودن راتجویزکردند
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
سلام وقت بخیر آیا توده هایپر اکو رحمی و میوم با سینه های فیبروکیست با هم ارتباط دارند
- زخم رحم
سلام رحمم زخم شده من احساسش میکنم چون زیر شکمم از روی پوست میخاره و حس میکنم یه چیز سرد از اون قسمت که زخم میریزه ولی این موضوع نگرانم کرده که لوله هام و تخمدانمم همینطوره. امکانش هست عفونت زخم به لوله هام و تخمدانم راه پیدا کرده باشه؟ مثل آب سرده. مثل شکم که گاهی صدا میده زیر شکمم صدا میده و اب سرده برای بارداری مشکلی نیست؟
- سلام خسته نباشین من تقریبا چهار ماهی میشه عمل کیست تخمدان کردم کیست درموئید داشتم و از اون موقع پریودم نامنظم شده و اینکه هراز گاهی در زیر شکم درد و هراز گاهی درد در ناف وضربان هم داره آیا طبیعیه ؟
- فیبروم رحمی
سلام خانمی ۵۰ ساله با فیبروم سابموکوزال ۵/۵سانت و فیبروم ۱۴ میلی با خونریزی شدید که حدودا ۴ ماهه قطع نمیشه برا جراحی اقدام کردم که بعلت کم خونی نشد حالا دکترم قرص مجسترول شب دوعد و امپول دیفرلین تجویز کردن همراه با امپول ونوفرکه بعد از استفاده هیچ تاثیری نداشته انگار بدترم شدم درصورتیکه قبلا امپولا رو می زدم همراه با دوفاستون سریع اثر می کرد خواستم بدونم الان علت چیه قطع نمیشه در ضمن از ۶ شهریور درمان شروع کردم به نظر شما میشه مجسترول قطع کنم دوفاستون شروع کنم؟
- زنان
سلام من رحم درد دارم سوزش واژن هم دارم علت اون چی میتونه باشه ؟
- پولیپ رحم
سلام توی سونوگرافی مامانم نوشته توده اکوژن در ضخامت اندومتر به ابعاد ۱۷*۷دیده شد که در زمینه پولیپ اندومتریال میباشد این چیه خطرناکه پولیپ رحم دکتر گفت برو سونو گرافی
- ضایعه solid
من در سونو ضایعه solid درپستان چپ هیپواکو با حدود مشخص وابعاد ۲۰در۱۰میلی وفاقدکلسیفاکسیون آیا خطرناکه وبدخیمه؟
- قرص
سلام خسته نباشید پسرم تازه رفته تو نه ماه مشکلی نداره قرص ترکیبی سه رنگ تری فازیک بخورم؟ شیرخودم میخوره فقط به همراه کمکی
- کیست هموراژیک
سلام من سابقیه کیست تخمدان داشتم و یک سال پیش هم عمل شدم بعدازاون هرچندوقت یبار خودم برای اطمینان خاطرم سونو میدادم که این سری توی سونوم گفتن کیست32میلیمتری حاوی اکوی داخلی درتخمدان سمت راست دیده شده و احتمال هموراژیک مطرح است حالا میخام بدونم 1. اکوی داخلی ینی چی؟ 2.این سایزش بزرگه؟ 3.کیستای هموراژیک حتما پاره میشن؟ یا احتمال پسرفتشونم هست؟ 4.این کیست من درمان میشه یا باید منتظر پاره شدن و عملش باشم؟
- اندومتریوزیس
سلام حدود۸،۹ماهه ک این علائم رو دارم دردشدیدزیرشکم هنگام پریودی و دردمقعدوروده هنگام دفع آیااگردچار اندومتریوزیس شده باشم راه درمانی وجودداره؟
- سلام من ماه پیش ۱۷ ۱۸ پریود شدم و الان یک هفتس درد پریودی دارم و پنجشنبه میخوام برم مسافرت میتونم تا یکشنبه صبر کنم اگه پریود نشدم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم ؟!
سلام من ماه پیش ۱۷ ۱۸ پریود شدم و الان یک هفتس درد پریودی دارم ولی نشدم هنوز پنجشنبه میخوام برم مسافرت میتونم تا یکشنبه صبر کنم اگه پریود نشدم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم یه باید زودتر شروع کنم ؟!
- مشکلات زنانه
رحم به ابعادتقریبی63.38 میلیمتر رویت شدضخامت دولایه اندومتر4میلیمتر میباشد ناحیهذهتروژن به ابعاد 32.11 میلیمتر بین دولایه ی اندمتردر سگملن فوقانی رویت شد ک سبب اتساع کاویته رحم شده است و ب نفع کلات خون میباشد منظورش رو بهم میگید خطرناکه ؟؟
- روش جلوگیری
سلام خسته نباشید فرزند دوماه دارم شیرخودم میخوره میخاستم بدونم قرص شیردهی روش مطمنی هست واس جلوگیری ؟درکل قرصای بارداری باعث چاقی وفشارخون نمیشن؟روش آیودی چی روش مطنی؟
- توده تقریبا نرم و متحرک در سینه راست به طرف بیرون
با سلام به خانم دکتر عزیز امروز توده ای تقریبا نرم و متحرک را در سینه راست به سمت بیرون حس کردم. بعد از چند بار فشار دادن درد گرفت. احساس درد سینه قبل از پریود داشتم. انگار که قرار باشه جلو بیفته. چون اصلا عادت مشخصی ندارم و بیشتر اوقات زودتر پریود می شوم. 44 سال هم سن دارم. با کلی استرس. 20 سالگی کیست تخمدان هم داشتم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.


