Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من همونی هستم که گفتم یه دوستی دارم که در روستا زندگی میکنه و خودش رو معاینه کرده و حین معاینه و بعد از معاینه در محلی که بازش میکرد برای دیدن پرده درد و گرفتگی احساس کرده و این کار را ۵ بار تکرار کرده و بعد از ۱ روز از معاینه پریودش۷ روز جلو افتاده و بعد از پریود که خواسته خودش رو معاینه کنه اون قسمت واژنش منقبض شده و از اون موقع از استرس حدود ۲ ماهی پریود نشده و پریودش هم از استرسی که میکشه بی نظم شده خانم دکتر عزیز در جواب شما گفتین معمولا مشکلی نیست ولی برای اطمینان به پزشک هم مراجعه کنه ولی ایشان نمیتونه به پزشک بره چون اصلا پزشک زنانی در روستاشون نیست چون تو جنوب زندگی میکنن اگه میشه خودتون قطعی نظر بدین ممنونم از شما منتظر جواب هستم تا من هم به ایشون اطلاع بدم که با این اقدامات پرده سالمه یا نه ؟؟؟
- هیستروسکوپی
سلام.دکتر من جواب هیستروسکوپی گرفتم.میشه برام تفسیرش کنید.مشکلی هست یا نه؟ممنون Several Fragmented Tissue totally measuring 2.7*1.6*0.5cm Sections show fragments of endometrial tissue with polypoid features.Glands are arranged in dense fibrotic stroma with thick walled vessels. Diagnosis:Uterine curettage,endometrium
- پره اکلامپسی
با سلام و خسته نباشید در غربالگری دوم من ریسک پره اکلامپسی رو ۱به۵ زده احتمال خطر برای جنین و خودم چقدر هست و من نمیخوام از دارو استفاده کنم ایا ممکن هست یا حداقل بعد از ۲۲ هفته برای تجویز دارو نزد پزشک برم
- بارداری
سلام من ۳۰ سالمه سه ماه میشه عمل هیستروسکوپی انجام دادم به خاطر خونریزی شدید ،پولیپ رحم داشتم دکتر برام بعد از عمل قرص استروژن وپروژسترون تجویز کرده ۳ ماهه دارم استفاده میکنم دکترم گفت اقدام به بارداری کن الان وسط سیکل ماهانه هستم لکه بینی دارم احتمال بارداری با مصرف این قرص ها وجود داره ،ممنون میشم پاسخ بدهید
- سزارین چهارم
- تشریح ماموگرافی
دانسیته بافت فیبروگلاندولر پستان ها غیر یکنواخت و آسیمتریک و به صورت patchy مقداری افزایش نشان می دهد ACR 1_11 لنف نودهای دژنره در نواحی آگزیلری مشهود است
- ماموگرافی پستان
سلام در مورد ماموگرافی پستان انجام داده Bilateral mamography: اپاسیته ای با حدودlll-definedدر ربع فوقانی خارجی پستان راست نزدیک نیپل دیده میشود که با توجه به نمای ماموگرافیک بیوبسی توصیه می شود از شما پرسیدم شما پاسخ دادید،از توده باید نمونه برداری جهت بافت شناسی انجام شود. خانم دکتر منظورتون اینه که سرطانه پستانه ؟ خیلی نگرانم
- آنوس
سلام من به هنگام تولدم دچار آنوس بسته بودم و تا ۶ سالگی ۶ بار عمل شدم و خوب شدم من مدتی در دفع مشکل داشتم و از انگشت کمک میگرفتم ولی عوارض ش و نمیدونستم وقتی فهمیدم دیگه اون کار رو انجام ندادم تا حالا هیچ وقت به ظاهر مقعد دقت نکرده بودم اما الان متوجه این شدم مقعد م اصلا مثل عکسهایی که تو گوگل میبینم و چین دارن اصلا چین نداره و مثل یه تیکه گوشت قرمز دیده میشود و پایین پرینه که نزدیک مقعد ه سوراخ کوچیکه میخوام بدونم چون انگشت مو داخل فرو بردم به این شکل در اومده یا بعد عمل اینجوری میشه و اینکه از همون زمان ها تا الان همیشه سوزش ادرار میشم و خیلی دکتر رفتم و خوب نشدم آیا همه اینها که گفتم از ظاهر مقعد تا سوزش ادرار های مکرر میتونه علتش عمل جراحی باشه ؟
- زایمان طبیعی بعد از سزارین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من ۳۷سالم هست دوتا سزارین قبلی داشتم دومی سال۹۷ بود الان ۱۴هفته باردارم ،می خواستم بدونم امکان داره این زایمانم طبیعی باشه؟در کدام بیمارستان رشت امکان زایمان طبیعی بعد از سزارین است وشما این نوع زایمان رو انجام میدهید؟
- تست پاپسمیر
سلام خانم دكتر ج پاپ گرفتم زنگ زدم مطب دير نوبت دادن ميشه بگين ك مشكل داره يا نه Adeqacy of the specimen satifactory for evaluation. presence of trancsformation zone/endocervical componet. general categorization: negative for intraepithelial lesion or malignancy. Decriptive interprtations: non_neoplastic
- با سلام آیا همان روز که سونو گرافی واژ ینال میدهیم باید نزدیکی داشته باشیم
با سلام آیا همان روزی که سونو گرافی واژ ینال انجام میدهیم باید نزدیکی داشته باشیم
- اقدام به بارداری
سلام سه ماه هس که اقدام به بارداری کردم و نشدم و هر سه ماه پریودم نامنظم شده باید چیکار کنم؟و اینکه دو ماه قبل از اقدام به بارداری قرص یدوفولیک میخوردم یعنی پنج ماه شده که میخورم هنوز قرص یدوفولیک رو ادامه بدم یا نه
- سرطان
سلام خانم دکتر خسته نباشید 14سالمه و مجردم حدود دو یا سه سالی میشه که روی لابیا مینور سمت راست یهچیزی مثل گوشت اضافه دارم که به راحتی خم میشود و درد خارش سوزش ندارم و تابه حال مشکلی از ناحیه تناسلی نداشتم آیا سرطان هست
- بارداری طولانی
سلام. خسته نباشید،من در هفته 41 بارداری هستم ولی رفتم سونگرافی تاریخ زایمان را دو هفته دیگر اعلام کرد.. یعنی بارداری من میشود43هفته. دکتر خودم میگه شاید من تاریخ آخرین عادت ماهانه را اشتباه کرده باشم. ولی دوره های من منظم است و من فک نکنم که اشتباه کرده باشم... آیا بارداری 43 هفته امکان پذیر است؟.. یا شاید من اشتباه کرده باشم.. خیلی استرس و اضطراب دارم.. و نگرانم
- ترشح سفید
سلام من ترشح ابکی سفید رنگ دارم زیاده و بعد از نزدیکی درد واژن دارم
- اکوژن در بطن چپ
سلام در سونو ۱۷ هفتگی نوشته در بطن چپ قلب جنین یک کانون اکوژن با دیامتر ۲.۲ میل وجود داشت بجز آن انومالی بارزی در جنین دیده نش
- سپتوم رحم
سلام خانم دکتر ببخشید من دو سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم،ولی به خاطر سری مشکلات دیگه نتونستم دکتر برم،ولی از موقع عمل به بعد حجم خونریزی پریودم نسبت به پریودای قبل عمل بیشتره،خاستم ببینم طبیعی یا خیر،این خون زیادی به خاطر قسمت برداشته شده(سپتوم) یا رحمم آسیب دیده؟؟واینکه الان میتونم عکس رنگی رحم بگیرم،واسه رحم عمل شده بد نیست؟؟؟
- پریود
سلام خانم دکتر من مجردم و ۲۱ سالمه من دوره های پریودم همیشه منظم بوده و هرماه ۲۹ ام پریود میشدم ولی ماه پیش ۲۵ ام شدم و این ماه هم امروز که ۱۲ امه دل درد و کمردرد دارم یعنی حس میکنم میخوام پریود بشم چرا اینجوری شدم؟ توی تیر ماه هم سونوگرافی رحم و تخمدان انجام دادم وهم همه ازمایشات هورمونی و خداروشکر همه چی نرمال بود ایا این موضوع خطرناکه خیلی نگرانم ممنون
- درد مثانه
سلام دخترم13سالشه در هنگام پریدش درد در مثانه دارد علتش چیست و چی بخورد تا خوب بشه
- قرص گین اپ
این قرصا برا زن باردار ضرر میرسونه [قرص گین اپ]


