Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط
میدونم این سوال به کارشماربطی نداره لتوروخداکمکم کنیداجرتون باخدادعاتون میکنمدکترمن خیلی مشکل توزندگیم دارم سال۹۴که شوهرم بادوتابچه منوول کرده وخیانت میکردوفقط بایارانه میگذروندم وبه علت فت پدرم اومدبامن آشتی کرد ومن ناخواسته باردارشدم به شوهرم گفتم وچقدفحش ناموسی دادکه چرابارداری ومن ازسربدبختی ولج همش ازسرپله وچهارپایه خودموپایین مینداختم هیچ نشدوبعددوماه فقط لکه بینی داشتم وشوهرم باچقدفحش فقط پول دکتروسونومیدادن ودکترگفت جفتت سوراخه وفقط استراحت بایدداشته باشی ولی کسی نبودکاراموکنه وبادوپسرمجبوربودم کاراموخودم کنم وبازدر۵ماهگی لکه بینی داشتم به شوهرم گفتم وبازفحش وپول ندادکه دکتربرم تا۶ماهگی همین وضع داشتم ویک روزبراثریکم تکان دادن بخاری کیسه آبم ترکیدودکتررفتم وسونوگفتن که از۷لیتر۲لیترکیسه آبت مونده دارووشیاف دادن وگفتن بعدیک هفته بیابچه پسربودبعدیک هفته شوهرم اومدوگفتم جای دیگه دکتربریم ولی قبول نکردوبازهموندکتروسونوگفت بایدسقط شه وقرص زیرزبانی به من دادن وبعد۱۰ساعت بابدبختی دفع شدومن الان یه پسر۱۸ماهه دیگه دارم دکترخیلی عذاب وجدان دارم چکارکنم توروخدامنگناه کردم بخداهمین الانم خیلی بدبختی دارم وکسی روندارم به دادم برسه خیلی توفکراون بچم خدامنوببخشه توروخداراهنماییم کنید
- آیا هیستروکتومی کنم یا نه
سلام من دیروز ازتون سوال پرسیدم و عکس سونومو فرستادم الان 12 روزه پریودم چندروزه اول لکه بینی و سه روز اخر لکه بینی. خونریزی زیاده . علایم دیگر ندادم نظر دکترم این بود هیستروکتومی کنم . میخواستم نظر شما رو هم بدونم . سونوم رو مجدد میفرستم براتون همون که گفتم من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- طب کرونا
سلام مادر:تعریف یک خاطره و تجربه:زمانی که در قسمت زباله سوز بیمارستان در فصل زمستان کار میکردم هنگام کاردچارسوزش وخارش هنجره شدم وهمراه باطبی تازه رسیده که علائم آنفولانزا بوده. آن هنگام دست به کار شدم و باتهیه گاز استریل کمی محلول درموسپت رو بر روی گاز استریل ریختم و بر روی بینی به مدت 4 دقیقه قراردادم وبه آرامی و خوب استشمام کردم،از آنجایی که محلول درموسپت کمی از الکل غلیظ تر است ماندگاری بیشتری رو روی ریه از لحاظ ساختاری داره سبب محو شدن بیماری آنفولانزا شد.برای پیشگیری و مشاهده عوامل آنفولانزا و طب استفاده مکرر از این روش شاید ابتدایی می تواند موثر در پیشگیری از بیماری طب کرونا شود.ممنون از مادر.پدرام.
- خونریزی
سلام من ۶ ماه زایمان کردم خونریزی شدید با لختهای بزرگ دارم خوریزیم قط نمیشه رفتم دکتر گفتن رحم بزرگ شده دارم دارو استفاده میکنم ولی هیچ تغیر نکرد خونریزیم لطفا بهم بگید چیکار کنم
- میخام بارداربشم
سلام من ۱۶روزازبرنامه پریودیم میگذره احتمالایکی ازروزای تخمک گذاری حساب میشه این روزبرای باردارشدن موثره ساعت الان14:24
- سینه
با سلام من ۳۱ سالمه ازده سال پیشپیش با فشار دست نوک سینه چپم ترشح دادم ترشح ابکی بوده بعد از شیردهی بچه امم باز ادامه داریوده دکترم رفتم ُوسونوام دادم که فقط کیست سینه داشتم و مجاری شیریم باز بوده مشکلی نبوده ولی طبق عادت بد هر روز سینه ام فسار میدم که چند روز دوباره با فسار زیاد ترشحات خونی مایل به فهوه ای شده نگران شدم به نظر شما میشه میشه خونی دنشه بخاطر فشار زیاد باشه؟ولی ترشحات اصلا خودبخودی نیست فقط با فشار دسته الانم نوبت سونو گرفتم که ۱ماه دیگه نوبت دادن خیلی نکراننم تا ۱ماه دیگه لطفا کمکم کنین
- مشکل هورمونی
سلام 27 سالمه و مجردم.سوال من ممکنه کمی عجیب باشه.چند سالی هست که اختلال هورمونی دارم ریزش موی بسیار زیاد که الان یک شیشم موهام مونده و جلوی موهام خالی شده موهای زائد که هر چند وقت یکبار بیشتر هم میشه پریود نامنظم کلفت شدن صدا جوش صورت و قارچ و تیرگی پوست کل بدن ،داغ شدن بدن و تعریق بیش از حد.براساس آزمایش متوجه شدم مشکل هورمونی دارم اما به دلیل مشکلات نتونستم برای درمان اقدام کنم. اما من زیادی هم لاغرم با اینکه یک دوره غذای زیادی میخوردم اما وزنم تغییری نکرد 3ماه قبل تیروییدم کم کار شد که زود متوجه شدم و بادارو درمان شدم با اینکه کمی وزن اضافه کردم اما صورتم لاغرتر هم شد.سوال من اینه که آیا مشکل هورمونی شدیه میتونه باعث بشه صفات پدرم در من ظاهر بشه چون موهام مثل اوم فر شده که قبلا صاف بود صورتم مثل اون لاغر شده و همه میگن شبیه پدرت شدی که در کل شبیه مادرم بودم باور کنید عکس شناسنامم با قیافه الانم خیلی فرق داره و اغراق نمیکنم و عین واقعیتو گفتم.و دیگران هم اینو میگن.لطفا جواب بدین ممنون.
- باردارم،کی برم سونو قلب؟
سلام خسته نباشید،من اولین روز اخرین پریودم۱۰بهمن۱۴۰۱بود.بیبی چک زدم مثبت بود..الان چند هفته هستم؟کی باید برم سونو تشکیل قلب؟؟ ممنون میشم جواب بدید
- سنگ کلیتوریس
سلام من تاحالا رابطه جنسی نداشتم یه چیزی شبیه سنگ در ناحیه کلیتوریس من وجود داشت ولی خب سنگ نبود چون انعطاف پذیری داشت هرچند خیلی کم به رنگ سفید درس آوردم آیا بیماری هست ؟ دارم میترسم دیگه چون چند بار دیگه هم یه همچین چیزی دیدم
- درد شدید پستان
گزارش سونوگرافی سال91 Breasts هردو پستان در مقاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. نسج فیبروگلاندولارهر دو پستان در مجموعfibrocysticمیباشند. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکنواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است ادنوپاتی دیده نشد. گزارش سونوگرافی سال93 هردو پستان در مفاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. تغییراتfibrocysticبطور نسبتاًمنتشر در پستانها وجود دارد. درامتداد ساعت 5پستان راست تصویر یک مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید. درامتداد ساعت 12پستان چپ مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید که می توانند بدلیل تغییرات التهابی وduct ectasiaباشند. نسج فیبروگلاندولارهردوپستان نرمال است. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است .
دردبسیار شدید دارم .جه کار کنم؟ - سزارین
سلام خانم دکتر من یکاهه که سزارین شدم سزارینم اولم خوب بود سزارین دوم در شهستان انجام دادم بعد از بیرون امدن از اتاق عمل سه ساعت بعد عمل پرستارها بشدت شکمم را فشار دادن تا خون اضافی خارج ود بشدت درد کشیدم در تهران همچین اتفاقی برای نیفتاد بعد از آن یکماهه که بشدت در ناحیه زیر ناف درد دارم آیا طبیعی است؟
- کیست بارتولن
سلام و خسته نباشید . 41 ساله و مجرد هستم طبق نظر دکتر زنان با معاینه تشخیص کیست بارتولن دادن . البته هیچ دردی ندارم . با توجه به اینکه من تومور فک پایین داشتم و 6 ماه هست عمل کردم و برای آذر ماه پیوند استخوان دارم : آیا کیست باید حتما جراحی شود ؟ و در صورت جراحی به پرده آسیب میرسد ؟ و آیا دوباره عود میکند ؟؟ اگر کیست جراحی نشه مشکلی ایجاد میکنه از نظر سرطانی شدن ؟
- جواب آزمایش کورتاژ
سلام جواب كورتاژ من Endocervix:no significant pathologic changes endometrial:proliferative phase endometrium endometrial polyp is suggested
- مشکل خون ریزی شدید در دوران پریودی
سلام خسته نباشین من توی دی ماه هیستروسکوپی شدم توسط خانم دکتر شرف الدین جوابش خوب در اومد قبلش من کیست و پولیپ داشتم و پریودی من تا ۱۰ روز طول میکشید ولی بعد هیستروسکوپی هم همن جور طولانی پریود میشم خون ریزی منم شدید میشه با انکه دو ماه قرص Duphaston رو مصرف میکنم این ماه یکی مونده بود تا قرص تموم بشه پریود شدم
- قرص فنازومکس را در هفته اول بارداری خوردم اشکال داره
- جنین سندرم
- سلام مشکل پریودی
سلام وخسته نباشید خدمت دکتر عزیز من ۱۰ماه سر سزارین بچه چهارمم لوله هام بستم وهنوز پریود نشدم چون سرسزارین دخترهام بعداز۶ماه پریودمیشدم نگرانم باید چکارکنم امکان داره بعلت بستن لوله دیگه پریود نشم یا بعضیا میگن برا هربچه فرق میکنه شایدتا شیربدی پریود نشی نمدونم چکار کنم خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- کیست وP.C.O.M
سلام وقتتون بخیر خیلی ممنون میشم جواب این سوال رو پاسخ بدید در هر دو تخمدان تصویر تعدادی کیست های ریز فونکسیونل مشهود بود که به نفع P.C.O.M میباشد یعنی چی؟وراه های درمان؟؟
- پریودی حین استفاده از قرص سیبل
باسلام .وقتی در مدت مصرف قرص های سفید سیبل پریود میشیم ،همچنان باید قرص سفید رو ادامه بدیم و بعد از اتمام بریم برای بسته بعدی یا اینکه وقتی پریود شدیم بسته جدید رو شروع کنیم؟
- سلام من تو سوال قبلی پرسیدم که من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر برای بارداری قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از روز ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم وقرص کلوفین داده که از ۵قاعدگی شبی ۲تا بخورم شما گفتین که اینها طورمعمول استفاده نمیشه یعنی چی این دارو ها خوب نیست برای بارداری میشه توزیع بدین


