Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام در سونوگرافی نوشته تصویر یک ناحیه هایپواکو oveal shape واجد
سلام در سونو نوشته تصویر یک ناحیه هایپو اکو oveal shape واجد هلیوم اکوژن ب ابعاد ۱۱ و ۴ و نیم ب صورت زیر جلدی در ناحیه اوکسی پیتال ک میتواند مطرح کننده لنف نود باشد چیه این منظورش
- آمپول دیفرلین وآبله مرغان
سلام دخترم آمپول ضدبلوغ دیفرلین تزریق میکنه الان ابله مرغان گرفته،مشکلی نداره تزریق بشه
- پریودی
با سلام وخسته نباشید خدمت دکتر عزیزم،خونریزی پریودیم خیلی کم شده و رنگش هم خیلی تیره شده دلیلش چی میتونه باشه،ممنون از راهنماییتون
- درد پریودی
سلام خانم دکتر
ازتون راجع به درد در این دوران سوال کرده بودم و لطف کردید و پاسخ دادید که "چون درد پیشرونده دارید لازم است یکماه آز قرص LD OCP ضد حاملگی بهمراه قرص ویتامینB6 استفاده کنید اگر درد کاهش پیدا کرد درمان را ادامه دهید خاطرتان باشد که این یک نوع درمان است"
قرص LD رو بایستی از روز خاصی به نسبت شروع پریودی استفاده کرد یا اهمیتی نداره و فقط کافی هست که یک ماه مصرف بشه؟ اگر بخوام این درمان رو ادامه بدم دوره مصرف قرص به چه صورت باید باشه؟
ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمایید - اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز.من برای تعیین جنسیت پسرچندین بارآی یوآی کردم که ناموفق بود.الان میخوام طبیعی باردارشم فقط میخوام احتمال پسربالاتر بره درآی یوآی روز۱۲پریودسونو و۱۳ ام آی یوآی میشدم یکبارم روز۱۴رفتم سونوفولیکول غالب نداشتم ومایع آزاددیده شد.الان من چه روزی بایدنزدیکی داشته باشم که روزتخمک گذاری باشه؟آیانوشیدن قهوه نیم ساعت قبل ازنزدیکی توسط مرد ازلحاظ علمی تاثیرداره؟آیاقرص افرودیت هم موثر؟باتشکرازشماکه وقت میذارین
- طرز جابه جاشدن در خواب
سلام خسته نباشید هفته ۲۴ بارداری هستم موقع خواب وقتی ازاین پهلو به پهلو دیگر میخوام برم باید ابتدا بنشینم بعد به پهلو دیگر بخوابم ؟یا اگر همان حالت ارام به پهلو دیگه برم مشکلی داره؟گاهی میون خواب یهو بیدارمیشم روبالا خوابیدم مشکلی ایجاد میکنه ؟
- بارداری
سلام من ۳۰سالمه بعداز ۱۴روزivfبیبی چک گذاشتم منفی شد آیا واقعا منفیه؟؟؟خواهش میکنم جواب بدین
- بی بی چک
سلام ببخشید مزاحمتون شدم من بعد تخمک گذاریم تا چندروز زیر شکمم دردمیکرد بعضی وقتا فقط سمت چپ بود من فکر میکردم واسه تخمک گذاریه ولی دیروز شبیه درد پریودی بود دیروز بی بی چک خریدم غروب زدم منفی بود امروز صبحم زدم منفی به پریودی من ۵روز دیگه میونده آیا امکان بارداری هنوز هست؟پریودیم ۲۳مرداد بود ۵روزه تموم میشه ۸شهریور حساب کردم روز تخمک گذاریمه ۲یا۳روز درمیون رابطه داشتم ولی منفی شد بی بی چک
- خارش واژن
سلام خانم دکتر ۲۵ سالمه و مجردم یه مدته لبه های داخلی واژنم خارش داره،هیچ ترشح یا بوی بدی ندارم فقط خارش،لبه های داخلی واژنم و کلیتوریس خارش داره،خیلی زیاد نیس ولی میخاره و وقتی میخارونم یا دستم بهش میخوره خارشش شدیدتر میشه هرروز لباس زیرم رو عوض میکنم،بهداشت رو رعایت میکنم میشه راهنمایی کنیم علت این خارش چیه و چجوری میتونم درمانش کنم ممنون
- میوم رحمی
سلام من به تازگی سونوگرافی کردم و داخل رحمم میوم به ابعاد ۱۱ mm ,و ۶mm,دیده شده و فولیکول غالب به ابعاد ۱۴mm در تخمدان چپ ، آیا این خطرناک هستش؟
- زنان زایمان
باسلام و وقت بخیر.مدت ۷۰روز میشه که زایمان طبیعی داشتم اما تاهنوز موقع نزدیکی احساس درد دارم درنانیه واژن و جای بخیه .ایا طبیعیه این درد ها یا عفونت کردم ممنون میشم جواب بدین
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید خدمت شما 🌹 ببخشید لطفا جواب منو بدین تو رو خدا جوابمو بدین ببخشید من 19 سالمه یه مدتیه که وسواس گرفتم و زیاد خودمو جلو اینه معاینه میکنم من با انگشت وسط و اشاره قسمت بالای لبه ها رو میگیرم و یکم باز میکنم بصورتی که بهاندازه بند انگشت تیکه گوشت سفید، خاکستری میبینم و بعد که یکم زور میزنم داخل واژن وسط همون تیکه گوشت بصورت لوزی باز میشه و اطرافش همون گوشته البته من اصلا چیزی یا شءی داخل، وارد، یا فرو نبردم و رابطه نداشتم فقط چون بصورت لوزی باز شده میترسم مشکلی باشه لطفا کمکم کنید توروخدا جوابمو بدین خدایی نکرده آسیب که ندیده آخه لوزی بود 🙏 من نمیدونستم باید کدوم زمینه سوال رو انتخاب کنم لطفا جوابمو بدین
- بارداری
سلام خانم دکتر من تاریخ پریودم عقب افتاده دهم بهمن پریود شدم و الان هفدهم اسفند هستش پریود نشدم روزه هم میگیرم بنظر شما من باردارم نروی که سینه هام پرشده
- اکوژن چیست
- عمل افتادگی رحم و عمل زیبایی واژن
سلام خانم دکتر عزیزم من ۲۳ روز عمل کردم دیروز یبوست شدید گرفتم بعد اون یه نخ از واژنم اومد بیرون یه کمم سوزش دارم به نظرتون ممکن بخیه باز شده باشه
- سلام من ۷ماه است رحم تخمدان چپم را د ر اورده ام وحالا سمت چپم لو کوله مایع هستش ایا خطر ناک هستش
- واکسن
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم من که باردارم میتونم واکسن انفولانزا تزریق کنم یا خیر
- پیروکسیکام
سلام مصرف پماد پیروکسیکام درحین بارداری برای درد عضلانی مشکلی ندارد؟ازهفته چندوم بارداری نباید به پشت بخوابیم؟
- سقط جنین با قرص سایتوتک
من ۵ هفتم بوده با قرص میزوپروستول سقط کردم ولی دفع نشده سونو دادم گفتن چسبیده به رحم .ساک حاملگی هم خورده خونریزی هم کمی داشتم .الان دوهفته درگیرم . چیکار کنم .حتما باید کورتاژ بشم .میتونم دوباره قرص بزارم .مشکلی نیست
- درد مقعد در دوران پریود
سلام و وقت بخیر خانم دکتر. من مشکل درد در مقعد زمان پریود دارم و هنگام دفع این درد خیلی بیشتر هست ولی در مواقع معمولی قابل تحمله خیلی شدید نیست. یکمم درد زیر شکم دارم که نمیدونم به خاطر پریود هست یا نه. توی گوگل سرچ کردم و در مورد اندومتریوز خوندم و نگران شدم برای همین رفتم دکتر سونویواژینال انجام دادم و دکتر گفت نه من چیزی از اندومتریوز در داخل واژن و لوله ها نمیبینم ولی بیرون رحم و نمیتونم تشخیص بدم و فکر نمیکنم مشکلی داشته باشی.و دو ماه به من داروهای ضد بارداری تجویز کردند . چون ایران نیستم الان نمیدونم باید چیکار کنم. ایا باز از دکترم بخوام بیشتر بررسی کنند ؟ ایشون گفتند میتونی ام ار ای هم انجام بدی ولی الان توصیه نمیکنم . ولی این درده نگرانم کرده. البته من عفونت ادراری گرفته بودم که دارم داروی انتی بایوتیک مصرف میکنم و خون در ادرارم وجود داشت. هفته پیش که تست دادم باکتری ها کم شده بود اما همچنان خون مشاهده میشد به علت پریودم دکتر گفتن نمیتونن مجددا تست بگیرند و دو هفته بعد مراجعه کنم. و دکتر گفتند اگر دو هفته بعد این مشکل حل نشده باشه باید دنبال چیزهای دیگه بگردیم.راستش اون خون در ادرار و این درد مقعد و اینا همه منو نگران کرده. به نظرتون چیکار کنم؟ خیلی ممنون میشم اگر کمک کنید. ممنون از وقتی که میگذارید.


