Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف کپسول فلوکونازول
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر ببخشید من چند روز بود ک خارش خفیف داشتم ناحیه بیرون واژنم مجرد هستم امروز رفتم دکتر برای عفونت کپسول فلو کونازول بهم دادن امروز ک یکیش خوردم دچار لکه بینی شدم ایا علت میتونه قرص باشه راستی من فردا روز تخمک گزاریم بوده ممنون میشم راهنماییم کنید
- مشکلات زنانه
سلام، من در روز تخمک گزاریم انفلونزا گرفتم و مجبور به خوردن مسکن و استامینوفن کودعین دار شدم و همین امر باعث شد 10روز تاخیر در پریود من رخ بده، تو این دورانی که پریود نمیشدم استخون بی نام یا استخون خاصره سمت راست من کمی درد میکرد و کشاله بیکینی سمت راستم کمی ورم کرده بود،سینه هام هم سفت شده بودن البته این ماه اصلا سینم درد نداشت فقط سفت شده بود، دیروز عادت ماهانه تموم شده ولی اون ورم هنوز نخوابیده و گاهی همون استخونم کمی درد میگیره و سینم هم سفته همچنان بدون درد ، میخواستم بدونم چرا؟ ایا چیز مشکل داری نیست؟ بخاطر به هم خوردگی هورمونم که با 10روز تاخیر عادت ماهانه شدم هستش این علاعم؟ ممنون 🙏🏻
- ورودی واژن کودک
سلام ميخواستم بدونم ورودي واژن بچها بايد باز باشه يا نه؟دخترم شش سالشه جلو واژنش بازه نگرانم و فكرم مشغوله از طرفيم ميترسم ببرمش دكتر زهن بچم بهم بريزه ميشه شما راهنماييم كنيد😔
- بارداری
سلام ۲۴سالمه سه ماه عروسی گرفتیم توی اردیبهشت ماه سه تاچهاربار اقدام به بارداری داشتم ازبارداریم ۶روز میگذره دیروز لکه خون کمرنگ دیدم وامروز قهوه ای بی بی چک هم ۵ روز بعد تاخیر زدم منفی بود
- سزارین
۲۰روز سزارین شدم ولی جای بخیه هاالان یک هفته از داخل خیلی میسوزه و تیر میکشه البته فقط ابتدای بخیه ها به حدی سرفه وخنده میکنم احساس سوزش شدید دارم
- زنان
بتا خیلی بالا بعد سقط نشانه ی چیست سرطانی هست اگر خیلی بالا بره
- پرولاکتین بالا
سلام پرولاکتین بالا چه علائمی داره؟ممنون
- بارداری
سلام هفته۲۶بارداری ام همه ازمایش ادرارنرنال بوددکترم روزی یکی اریتروماسین ۴۰۰برام نوشت جلوگیری ازعفونت دربلند شدن خابیدم دلم دردمیگیر تیرمیکش نرمال میش مال سزارین قبلم باش توواژنم تیرمیکش
- تنبلی تخمدان
سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه دختر مجرد 21 ساله هستم. اما پریودم همیشه حداقل 5 یا 6 روز عقب میوفته هر ماه هم همینطوره. موی زائد نداشتم اما الان نواحی چانه و دور سینه موی زائد در میارم و وزنم با اینکه رعایت میکنم ورزش میکنم اما پایین نمیاد. بیشتر اوقاتم احساس خستگی دارم. همش هم صورتم جوش میزنه بی وقفه و لک میشه با اینکه مصرف شیرینی و چربی ندارم زیاد. یعنی تنبلی تخمدان دارم؟ برای درمان باید چیکار کنم دکتر؟
- نتیجه سونوگرافی به علت تاخیر پریود
سلام من 21 اسفند 95 آخرین دورم شروع شد و بعد از 5 روز(مثل همیشه) تموم شد. روز 26 اسفند رابطه سطحی بدون دخول داشتم اما به علت استرس بارداری از لوونورژسترول (به صورت صحیح) استفاده کردم. اما تا الان که 12 اردیبهشته پریود نشدم. 2 بار هم آزمایش بتا دادم که دفعه اول 1.5 بود و دفعه بعد (2هفته بعد) 2 بود. به همین دلیل یه سونوگرافی و آزمایش هورمونی دادم که تو آزمایش همه هورمون هام نرمال اما هورمون prolactin 31.3 بود.جواب سونوگرافی هم به شرح زیر است: رحم با ابعاد 76*45 میلیمتر مشاهده شد. اکوپترن و موقعیت رحم نرمال است. اندومتر دارای ضخامت 10.5 میلیمتر میباشد. یک کانون هیپر اکو به دیامتر 11 میلیمتر در کانال اندوسرویکال رویت شد. جهت بررسی بیشتر سونوگرافی ترانس رکتال وفالواپ پس از اتمام قاعدگی توصیه میگردد. یک کیست بایلوکوله در تخمدان چپ به ابعاد 33(19.5 میلیمتر رویت شد. کیست های کوچک متعدد دیگر با حداکثر اندازه 5 میلیمتر در هر دو تخمدان رویت شد. RO=27*19mm مایع آزاد در کلدوساک خلفی مشاهده نشد. میشه بگین با توجه به سونوگرافی و آزمایش مشکلم دقیقا چیه؟ در ضمن من مجردم اما باکره نیستم 3 سال پیش یک یا دوبار رابطه داشتم اما بعد از اون کاملا قطع شد تا همین اسفند ماه سال 95. ممنون
- عدم قطع خونریزی بعد از مصرف قرص اورژانسی
سلام من سه ماه پشت سر هم قرص اورژانسی مصرف کردم، مرتبه آخر، بعد از یک هفته خونریزیم شروع شد و تا یک هفته تمام نشد، بعد از این یک هفته هم تایم پریود خودم بوده و من الان لک بینی دارم، و از زمانی که قرص رو مصرف کردم برای سری آخر، وقتی سینه راستم رو محکم فشار میدم، در حد یک قطره یا حتی کمتر، ترشح زرد رقیق خارج میشه. میخواستم پیشنهاد شما رو داشته باشم. ممنون
- سقط مکرر
سلام من ۱۱ تا بارداری پوچ داشتم با تخمک اهدایی بازم پوچ شد تمام آزمایش خوب بوده آزمایش کروموزوم و ژنتیک خوب بوده ۴۳ سالمه دکتر گفتن باید چند بار lvf کنین شاید یکی خوب بشه آیا فایده داره
- در خصوص پرده بکارت
با سلام آیا خود ارضایی که فقط با به شکم خوابیدن وفشار پاها به هم به مدت پنج سال تکرار این کار باعث پارگی پرده بکارت میشود
- یایسکی
من یک کیست سه میلی دارم الان پانزده روز هست پریودم علت چیست
- استفاده از اسپری مو در بارداری
سلام و خسته نباشید خدمت شما خانم دکتر آیا استفاده از اسپری های مو در بارداری ضرری دارن؟
- سوزش ادراری
سلام خسته نباشید. من سوزش ادراریهای دردناک ومکرر دارم. چندین بار آزمایش دادم اما عفونت نداشتم. سونوگرافی هم دادم اوایل کیست داشتم اما کمکم کیست برطرف شد. اما سوزش ادراری همچنان دردناک وادامه داره. من چه مشکلی دارم؟ممنون میشم راهنماییم کنید
- سال نو مبارک
با سلام
در آستانه فرا رسیدن “عید نوروز باستانی” و طمطراق پیک بهار نوان و آغاز سال نو تبریک و تهنیت صمیمانه را تقدیم شما و خانواده محترمتان داشته و در پرتو الطاف بیکران خداوندی،
سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندیم.
سال نو مبارک - هماتوم
سلام خانوم دکتر عزیز هماتوم یا همون لخته خون پشت جنین به چه علت به وجود میاد ؟ایا راهی وجود داره که از به وجود اومدنش جلوگیری بشه؟
- حرکت جنین
سلام وقت بخیر من الان۲۲هفته و۱روزه بار دارم از هفته قبل متوجه حرکات جنین شدم اما خیلی پایین وزیر ناف و پائینتر اونا رو مثل ترکیدن حباب گاهی حس میکنم طبیعیه؟ ضمنا درد ناحیه پشت ران و باسن و گاهی ساق پا دارم گاهی تیر کشیدن رحم هم دارم دردها شبها وقتی دراز می کشم بیشتر ست طبیعیه؟ توی سونو۱۸هفتگی جنین سفالیک وجفت لولایینگ بافاصله۴سانت از دیواره رحم و طول سرویکس۳۲بود میترسم طول سرویکس کمتر شده باشه یا دهانه رحم باز شده باشه چونکه هفته ای دو یاسه روز میرفتم محل کارم مجبور بودم دو ساعتی مداوم بشینم لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم ممنون
- بارداری
سلام من چند وقته ایمی پرامین ۲۵ میخرم الان ناخاسته ماهای اول بارداری ام چیکار کنم


