Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بوتاکس
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم بوتاکس تو دوران بارداری منعی داره؟
- استفاده از قرص برای قطع خونریزی
- سلام خانم دکتر من دوماه پیش تخمدان راستم برداشته شده دکتر دارو ورژست نوشته الان پرید ظدن
- مشاهده هیپواکو بعد از عمل برداشتن رحم و تخمدان ها
سلام خانمی هستم ۵۵ ساله که تقریبا ٣ ماه پیش طی عمل جراحی رحم و تخمدان هایم برداشته شد امروز سونوگرافی رفتم که نوشته است یک توده هیپواکو نرم شبیه رحم به اندازه ١٠*٢٠ مشاهده می شود خیلی نگران شدم لطفاً راهنمایی بفرمایید
- لکه بینی در روز ۱۵انتقال
سلام وقت بخیر من روز۱۵انتقال هستم ازمایشم مثبت شد با بتای۳۶۲ ولی از همین امروز هم لکه بینی خیلی کم دارم علتش چی میتونه باشه؟ پارسال هم با انتقال اول مثبت شد ولی از اولش لکه بینی داشتم تا جنین تو هفته ی ۶قلبش ایستاد و سقط شد میترسم دوباره همینطوری بشه
- بارداری
سلام خانم دکتر من پریودهام ۲۸ روزه است یک ساله تو اقدام هستم تحت نظر پزشک الان چند ماهه پریودهام قهوه ای تیره است ومن دیروز دقیق۲۸روزه پریود شدم ولی پریودم خیلی کمه وبه رنگ قهوه ای است و یه هفته قبل پریود ۲ روز درد خفیف سینه داشتم با درد ساق پا ولی ۲روزه خوب شد بعد ۳ روز مانده به پریودم درد تخمدان چپ داشتم با حالت تهوع تا امروز که پریود شدم ولی همون دردو حالت تهوع را هنوزم دارم علتش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید
- زخم واژینال
سلام من ۱۳هفته باردارم تو این مدت عفونت شدید وزخم شدید داشتم به زور راه میرم..کرم واژینال استفاده کردم ولی دوباره عفونتم میاد..چیکارکنم؟
- سلام دکتر .قبل از بارداری میشه کاری برای طول سرویکس انجام داد
قبل از با رداری میشه کاری برای سرویکس کوتاه کرد
- پریودی بعد از جراحی
سلام خانم دکتر عزیز و گرامی خسته نباشید ممنون از اینکه به پیامهای ما با حوصله جواب میدید، ۴۶ ساله و مجرد هستم حدودا دو ماه و نیم پیش عمل برداشت فیبروم انجام دادم در ضمن کیست تخمدان هم داشتم که کیست هم حین عمل برداشته شد امپولی که تجویز کرده بودین ده روز بعد از عمل تزریق کردم فرمودید نباید پریود بشم بیست و دو روز بعد از عمل پریود شدم دو ماه بعد از عمل اومدم خدمت شما سونو انجام دادید فرمودین مشکلی نداری و دیگه پریود میشید هیچ نوع دارویی هم تجویز نکردید ولی من هنوز پریود نشدم خیلی نگرانم چهار ماه بعد نیز نوبت دوباره دادید راهم دوره و نمیتونم خدمت شما برسم.
- لیزر سفیدی واژن
سلام میخواستم بدونم شما برای تیرگی واژن و اطراف مقعد لیزر انجام میدید. اگر که انجام میشه چند جلسه معمولا باید انجام شه و هزینش چقد میشه؟
- گارداسیل
سلام دکتر.من الان پریودم مشکلی نیست واکسن گارداسیل بزنم؟
- سلام من بعداز اینکه پماد واژینال استفاده کردم احساس میکنم رحمم باددتره نمی توانم بشینم راحت
- درد کلیتوریس
سلام خسته نباشید من الان ۳ روزه که ناحیه کلیتوریس متورم شده قرمز شده خونریزی داره و خیلی درد میکنه نمیدونه بخاطر چی اینجوری شده
- لکه بینی
سلام . خسته نباشید . ممنون که همیشه راهنماییم میکنین . 31 ساله هستم . 5 ساله ازدواج کردم. روش پیشگیری همیشه کاندوم بوده. مدتها درگیر عفونت دهانه رحم بودم که در نهایت به فریز منجر شد . تا دو ماه بعد از آن همه چی خوب بود . حتی در پریودم هم کم شده بود . از 12 سالگی تمام پریودها منظم و بدون لک بینی بودن . اما از دو ماه بعد از فریز ( که حدود 1 سال و 3 ماه پیش انجام شد ) تا به امروز از یک هفته قبل از پیریود لکه بینی دارم که همراه با درد خفیف شکم و کمره . تقریبا از 5 ماه پیش ، هر ماه یک روز از لکه بینی کم شد . تا دوماهه پیش که به یک روز قبل از پریود رسید.خوشحال شدم که بهبودی حاصل شده . اما از دوماهه پیش دوباره یک هفته قبل از پریود لکه بینی دارم .معاینات و آزمایشاتی که انجام دادم شامل :سونو شکمی ، سونو واژینال (تعیین تخمک گذاری) ، آزمایش خون تخمک گذاری، معاینه و تست پاپ ؛ که هیچکدام مشکلی نداشتند .فقط مقداری عفونت بود که با دارو و پماد حل شد . درد و خونریزی هنگام نزدیکی ندارم ، موهای زاید روی چانه و سینه ندارم .طبق تشخیص پزشک از طریق سونو ، کیست هم نداشتم . در ضمن حدود 10 ماهه که اقدام به بارداری کردم اما نتیجه ای نداشته. آزمایش همسرم هم کم تحرکی اسپرمها را نشان میداد که با دارو حل شد .با این اوصاف به نظر شما مشکل من چی میتونه باشه ؟
- قرص مدروکسی پروژسترون در اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر. من تنبلی تخمدان دارم کیست کوچکی داخل تخمدان دارم 34 سالمه دکتر زنان بهم قرص مدروکسی پروژسترون شبی 2 عدد به مدت 10 شب میخورم. شما گفتین ازاین ماه نزدیکی داشته باشم بعد از دوروزپاک شدن به مدت 4 شب پشت سرهم نزدیکی داشتیم ولی متاسفانه حالم بد شد. دکتر گفته انفولانزا یا مشکوک به کرونا هستم. احتمال داره باردارهم باشم ؟ این ماه قرص مدروکسی پروژسترونم تمام میشه. 3 ماه شده که قرص مدروکسی رومیخوردم ولی فقط این ماه نزدیکی داشتیم که مریض شدم. حالا میشه ازماه بعد دوباره نزدیکی داشته باشیم اقدام به بارداری کنم قرص مدروکسی پروژسترون از دکتر زنان بگیرم؟ چون فقط اون قرص منظم میکنه پریدی منو؟ مرسی ازاینکه سوالامو جواب میدین تشکر
- سونو nt
سلام .۱۱هفته و ۲ روز برای سونو ان تی خوبه؟
- جواب ندادن سوال
سلام چراسوالهای ماروجواب نمیدین؟ خواهش میکنم جواب بدین خیلی ضروریه
- کپسول..
سلام من چند وقت پیش پیامی با موضوع پایین براتون ارسال کردم و شما گفتید کپسول پاورفیت هم میتونم مصرف کنم سوال بنده اینه که این کپسول رو چطور باید مصرف کنم تا تاثیرش رو بزاره و آیا روی بهم ریختن پریودی هم تاثیر داره ابن کپسول؟؟؟ ((((( سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و به زگیل تناسلی مبتلا شدم دکتر منو معاینه کردند و گفتن خطرناک نیست ولی نیاز هست با لیزر برداشته بشه و حتی من پرسیدم حتما باید لیزر کنم گفتن فعلا میتونی لیزر نکنی ولی خب اگه لیزر کنی بهترع و بیشتر نمیشه ....خاتم دکتر از این مراجعه بنده حدود ۵ یا ۶ ماه میگذره و خب من مراجعه ای نکردم و روی لبه های واژن وقتی با دست لمس میکنم برآمدگی های ریزی رو حس میکنم و من شنیدم با تقویت سیستم ایمنی میشه تا حدودی ویروس رو کنترل کرد میخواستم بدونم خوردن چه ویتامین ها یا قرص هایی میتونه به تقویت سیستم ایمنی بدنم کمک کنه( و البته من شنیدم خوردن سیر و فلفل دلمه و سبزیجات هم کمک کننده هست و خب این موارد رو میخورم ) و خانم دکتر سوال دوم بنده اینه که خوردن فولیک اسید هم موثر در این قضیه هست یا نه و آیا من میتونم بخورم و برام مشکلی نداره؟؟ لطفا کمکم کنید آخه به شدت استرس دارم میترسم در آینده برام مشکلی ایجاد بشه و حتی باعث نازایی بشه 🥺)))))
- ژل بهداشتی بانوان
با عرض سلام و خسته نباشید. آیا در دوران بارداری می توان از ژل های بهداشتی بانوان استفاده کرد؟
- قاعدگی
آیا روزه گرفتن باعث عقب افتادن قاعدگی میشود؟


