Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دردپریودی
سلام خانم دکتر ۲۲سالمه و مجردم من موقع پریودی زیر شکمم روز اول درد میکنه آیا این درد ممکنه از عفونت باشه؟ ممنون
- عقب افتادن پریود
سلام 18 ساله و مجرد هستم سابقه کیست درموئید دارم الان 3 روز از تاریخ پریودی گذشته و نشدم گاهي اوقات درد دارم خوراکی های قاعده آور هم مصرف کردم ولی فایده نداشته چیکار کنم؟
- پریود
سلام خانم دکتر
من ۲۰ تیرماه سقط جنین ۶ هفته ای داشتم که خونریزی تا یک هفته بعد از سقط ادامه داشت.بعد از آن دکترم برام آسپرین ۸۱ تجویز کردند که روزی یدونه مصرف میکنم .الان ۱۵ روز میشه که شروع به مصرف کردم.البته کمی بقایا هنوز داشتم
از ۱۱ مرداد لکه بینی به رنگ قهوهای داشتم و از روز ۱۶ مرداد خونریزی به رنگ قرمز روشن دارم.ایا این پریود است و اینکه قبلا رنگ خون پریودم تیره بود الان روشنه میخواستم دلیلشو بدونم ایا بخاطر مصرف اسپرینه یا چیز دیگه ایه؟؟؟؟ - سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از روز ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم آیا فرق این دو دارو چیه من زود زود پریود میشم این دارو ها خوبه برام
- عقب افتادن پریود
من تنبلی تخمدان دارم قرص دوفاستون به مدت هفت شب تجویز کردن دکترم عفونت وبوی بد واژن هم دارم کلوتریمازول به مدت شش شب انجام شد ولی اثری نداشت الان دوازده روزه از مصرف قرص دوفاستون میگذره پریود نشدم دکترم هم مسافرت تشریف دارن چه کنم
- نازایی
سلام خسته نباشیدمن مریض دکتر ظ**ریم سابقه هیپرپلازی کمپلکس اتی پی داشتم که بامجسترول بهبود یافت بعد کورتاژ تشخیصی دوبار میکرو شدم یکبار جنین فرش یکبارجنین فریز هردودوره منفی شد برای فریز ۱۰۰ عدداسترادیول خوردم دکتربعدجواب منفی گفتن باید هیستروسکوپی شم تا ببینن بخاطراسترادیول آندومترم دوباره مشکل پیدا نکرده ولی متاسفانه من شش ماهه که ازانتقال فریزم گذشته دیگه به دکتر مراجعه نکردم واقعا خسته شدم پی سی او شدیدم که ۹۴ لاپاراهم کردم خوب نشده هر ماه به مدت ده روز قرص پروژسترون میخورم تا پریود بشم دو ساله بدون قرص پریود نمیشم قبلا هم نامنظم بودم الان هم خونریزیم خیلی کم شده در حد دو رروز همسرمم بخاطر هزینه های زیاد بی نتیجه خسته شدن میخواستم حضوری خدمت برسم آیا باشرایط من احتمال بارداری هست یارحم وبردارم ودیگه به فکربچه هم نباشم میخوام واقعیت ویکی به من بگه آیا قرص پروژسترون نازایی منو شدیدتر نمیکنه؟ ببخشید خیلی طولانی شد آیا شما راه حلی پیشنهاد دارین؟
- Short septat
سلام خانم دکتر من قبل از بارداری سه بار سونو برای فولیکول دادم بعد از بارداری هم تا هفته هفتم چهار بار سونو دادم که قلب تشکیل نشده بود و منجر به سقط خودبخودی شد...طی دوماه بعد از سقط دوبار سونو برای تشخیص بقایا دادم که باردوم گفتن رحمم short septat هست ... حدودا هفت بار سونو داده بودم که هیچ کس این تشخیص و نداده بود .تمام این سونوها رو در بهترین مراکز انجام داده بودم امکانش هست که الان تشخیص درست باشه؟در حالی که دوبار در همین مرکز سونو واژینال داده بودم
- مسافرت در بارداری
سلام خانوم دکتر من بیمارشما هستم باردارم و نوبت بعدی سونوم ۱۸ فروردین هستش که اونموقع میشم ۸هفته. اینبار تو سونو همچی خوب بود لکه بینی ندارم یادم رفت ازتون بپرسم میتونم عید برم مسافرت یا نه؟بنظرتون خطرناکه واسم؟؟
- درباره عوارض قرص استروژن وپروژسترون ک باهم میخورم
- بارداری
یکماهه مصرف ال دی قطع کردم پریود شدم خونریزی زیاد دارم طبیعیه ۴۷ سالمه وقصد بارداری دارم
- واژن ..
سلام من امروز وقتی داشتم واژنم رو میشستم حس کردم چیزی داخله واژنمه با انگشت که لمسش کردم یک چیز غضروفی و یک جورایی لوله ماننده که قسمت اولیه اش انگار پرز پرز و لایه لایه است (من دچار زگیل تناسلی هم هستم آیا به این موضوع مربوطه یا نه ) این چیه؟ آیا خطرناکه ؟
- غربالگری مرحله دوم
سلام. میخواستم بدونم غربالگری مرحله دوم تو هفته چند باید انجام بشه؟
- ایا قرص مدروکسی پروژسترون مانع بارداری میشود
سلام من روز پنجم پریودم هستم تو سونوگرافی رحمم همه وی نرماله ولی نوشته مختصری هتروژن حاوی free fluid دیده میشود ینی چی خیلی میترسم ینی توده دارم؟ نمیتونم باردار شم؟
- بارداری
سلاممن دو شب پیش با شوهرم رابطه داشتم و منی داخل واژن ریخته شد بلافاصله دوتا قرص ال دی خوردم شب بعد نخوردم و فردا شبش دوتا دیگه خوردم احتمال جلوگیری هست یا خیر
- در مورد گین اپ
سلام خانم دکتر من نزدیک عروسيمه چن وقته از قرص گین آپ میخورم یکم پر بشم بنظر شما رو بارداري مشکل نداره
- تعیین جنسیت
برای تعیین جنسیت قبل از بارداری چند وقت باید تحت درمان باشیم؟
- مصرف قرص روکین
سلام وقت بخیر بنده ۳۰ سالمه متاهلم ، و دوتا کیست در تخمدان چپ دارم دکتر زنان بهم قرص روکین داده که از روز سوم پریودی باید مصرف کنم سوالم اینه که آیا قرص روکین برا همه دچار خون ریزی بیشتر میشه یا نه؟؟؟ و اگه خون ریزی بیشتر بشه چه راهی برای قطع آن است؟؟
- رحم
سلام.. 46 روز از آخرین دوز آمپول دی کاپییل گذشته وپریود شدم... آیا طبیعی
- سلام ادنوم هیپوفیز همیشه سمت راست؟
- سونوگرافی رحم و تخمدانها از شکم
سلام.خانم دکترمن از رفتن به دکتر زنان میترسم لطفا کمک کنید.نتیجه سونو این است.حدود رحم منظم است.تصویر یک کیست نابوتین به دیامترپنج م.در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموژن است.تخمدانها دارای اکوی طبیعی میباشن یک فولیکول غالب به دیامتر چهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان چپ مشاهده شد که به نظر دارای مختصر آکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد.مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.


