Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خانم دکتر لطف بفرمایین پاسخ بدین به سوالاتمووووون
- سرکلاژ شکمی
با سلام سرکلاژ شکمی دربارداری انجام میدهید من هفته نهم بارداریم وسابقه چهار زایمان زودرس دارم
- پلیپ
سلام خسته نباشید.خانم دکتر من۵ماه پیش به شما مراجعه کردم پلیپ داخل درحم به اندازه ۸.۳ میل مشاهده کردین و کمی هم لکه بینی حین نزدیکی داشتم. تو این مدت یکی دوبار لکه بینی داشتم که حین نزدیکی دیواره داخلی واژن حالت سوزش داشت.و یکی دوبار هم چند روز مانده به پریودی کمی لکه بینی در حین نزدیکی داشتم.ایا بابت پلیپ باز به شما مراجعه کنم یا اندازه اون مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ اونموقع به من گفتین بعد دوهفته به شما مراجعه کنم که چون لکه بینی زیاد نبود و من از شهرستانم دیگه مطب نیومدم اگه برای بررسی بیشتر لازم هست هست بیام.ازمایش تیرویید و پرولاکتین هم نرمال بود .
- خونریزی زیاد
سلام من دختری ۲۰ساله هستم دوسال پیش به علت نامنظمی پریود به متخصص زنان مراجعه کردم ۶ماه قرص ال دی۶ماه سیپترون کامپاندو۶ماه مدروفم و۶ماه سیبل پشت سرهم مصرف کردم الان۳-۴ماهی هست که مصرف قرصم رو قطع کردم قبلا درمدت ۷روز پریود خونریزی خیلی کمی داشتم حتی قبل از مصرف قرص ها هم همین طور بودم اما الان که قرص را قطع کردم خونریزیم خیلی زیاد شده لخته های بزرگ خون ازم دفع میشه میخواستم ببینم باید چیکارکنم؟
- آمپول دکاپپتیل
سلام من ماه پیش روز سوم پریودیم آمپول دکاپپتیل زدم قرار بود ۲۸ روز بعدش هم یکی دیگه بزنم اما دکترم گفت چون می خوای ivf انجام بدی دومی را نزن و زمانی که پریود شدم باید داروهای قبل از پانکچر را شروع کنم الان من ۶ روز از موعد پریودیم گذشته و پریود نشدم چقدر باید صبر کنم تا پریود بشم؟ و اگر پریود نشدم باید دارویی مصرف کنم تا پریود بشم؟آیا تو این دورانی که پریود نمیشم واسه بارداری اقدام کنم احتمال داره باردار بشم؟ من می خوام تا قبل از عید پانکچر بشم و این موضوع کارم را عقب انداخته ممنون میشم جواب بدید🙏🏻
- Iui
سلام خسته نباشید من بیمار خودتون هستم تصمیم به انجام iui دارم برام قرص ال دی تجویز کردین. مصرف کردم الان ۳ روزه که قرص تموم شده ولی هنوز پریود نشدم میخواستم بدونم اگه پنجشنبه پریود شم کی برای سونو بیام؟شما گفتین پریود که شدم روز اول یا دوم پریود بیام واسه سونو
- سوال در مورد زنان
سلام من قرص (سیپروترون کامپاند ) مصرف میکنم هفته اول و درست کامل خوردم ولی توهفته دوم یه روزو جا گذاشتم باید ازاین به بعد چجوری مصرف کنم ؟؟
- قاعدگی
سلام خانم دکتر من این ماه دوبارپریود شدم حدود هفت روز پریود شدم و یک هفته پاک بودم ومجدد یک هفته خونریزی داشتم سوالم اینه اول سیکل من از خونریزی اول حساب میشه یا دوم ؟
- سوزش و درد
باعرض سلام و خسته نباشید چند روزیه که درفاصله بین واژن و مقعدم احساس سوزش و درد دارم این درد موقع شستن بیشتر میشه انگار زخم شده یا عرق سوز شده باشه و موقع دفع ادار هیچ درد و سوزشی ندارم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید
- آزمایش بارداری
سلام خانوم دکتر من با ۲روز تاخیر جواب تیتر بتام شد ۲۶۵ بنطرتون خوبه؟ اخرین پریودیم ۱۳بهمن بود. و از ۲۰ اقدام کردم. الان نیاز هست بیام مطب یا هفته دیگه بیام؟
- قاعدگی
ایا در دوران قاعدگی حموم نباید بریم؟
- ضایعه اکوژن چیست
- پریود
سلام خانم دکتر چطور قرص نورتیسترون و برای عقب انداختن پریود استفاده کنم؟
- سونوگرافی آنومالی ۲۰ هفته
سلام ببخشید خانم دکتر تو سونوگرافی ۲۰ هفته دیامتر قدامی_ خلفی لگنجه در هر دو سمت۳.۵mm و اتساع خفیف در ناحیه آنوس بدون شواهدی از اتساع لوپ های روده دیده می شود بعد دو هفته سونوگرافی را تکرار کردم . دیامتر قدامی_ خلفی لگنچه کلیه های جنین در هر دو سمت ۴mm اندازه گیری شد و اتساع خفیف در ناحیه آنوس بدون شواهدی از اتساع لوپ های روده دیده می شود. یعنی چی؟؟
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر عزیز من با توجه به دوبار زایمان زودرس در سه ماه ی دوم و سوم مجبور به سرکلاژ شکمی شدم مجددا تصمیم به بارداری دارم قبلش چه آزمایشاتی را باید انجام بدم که ان شاالله این بار بدون مشکلی بتونم پیش برم؟؟ ایا ازمایش های ایمنی و انعقادی هم نیازه؟
- قطع دارو فلوکونازول 100
سلام وقت بخیر خانم دکتر من از مریض های شما هستم دو هفته قبل عید اومدم پیشتون هم زگیل داشتم و هم اینکه از ترشحاتم گله داشتم شما قرص فلوکونازول 100 رو داده بودید هفته ای 2 کپسول بخورم من متاسفانه فقط همون هفته خوردم و دیگه یادم رفت آیا خوردنشو دوباره شروع کنم یا بیام برای معاینه بعد شما نظر میدید؟ ممنون که پاسخگو هستید
- سرطان سینه
سلام خانم دکتر لطفا کمک کینید چندی پیش احسا درد و توده ای باندازه گردو در سینه ام میکردم رفتم سونو جوابش اینه کسی که سونو انجام میداد خیلی نارخت شد لطفا برام تفسیرکنیذ Both breast&both axillary sonography:
Both breast show normal glandutar & parenchymal echo patern
At11 o clock position of lt breast a hypoechoic well defined lobulated mas(29*12.6mm)(50mm) from lt nipple is seen may be due to benign breast dx but due to its size & its border f/u& further such as FNA is helpful.
Afew cysts about(4mm) in LT breast are seen.
4-5 cysts about(3-6mm)in RT breast 2 hypoeehoie mass(15.2*9mm&11.5*7mm)are seen may be due to benign breast dx.
No obvious other S.O.L or pathology in both breast are seen .
Both axillary area are normal no S.O.L is seen.
F/U is recommended.
Typist:v - بارداری
سلام خانم دکتر من در سن ۲۸سالگی مشکل غدده هیپوفیز داشتم و جراحی کردم بعد پنج سال عود کرد بعد پرتو درمانی کردم الان سه سال از پرتو گذشت می توانم بارداربشم برام خطر نداره
- زنان
سلام خوبین ممنون از راهنمایتون من سوال داشتم من تقریبا س ماه پیش بود زود می رفتم دشوی خیلی زود زود هست ولی می رفتم فقط قطر قطر می یومد بعد رفتم دکتر گفت ادارتو نگه داشتی اینا منم ک والا نگه نداشتم تا حالا بهم گفت این قرص ها رو بخور بعد ک تموم شد بعد س روز بیا آزمایش بده عفونت داری یا ن منم خوب شدم نرفتم هی نرفتم ک باز دوباره مثل قبل شد ولی ایندفعه زیر شکمم تیر میکشه مخصوصا چپ و اینک بعضی وقت ها ادرام سفید هست رفتم دکتر قرص داد گفت خوب شدی یا نشدی برو دکتر باز آزمایش بده منم دارم می خورم ک برم بدم و اینک بعضی وقت ها خارش داره انقدر ک نمیتونم ی جا بشینم البته خیلی م کم پیش میاد میتونه علام عفونت باشه؟؟؟
- ای وی اف
سلام خانوم دکتر من فردا ترانسفر دارم .۳۸ ساله امه اولین بار ای وی اف می کنم ذخیره تخمدانم پایین بودamh۱.۴.قبل شروع پروسه سونو نشدم و لی طی پروسه و سونوهای دوم ،سوم معلوم شد پولیپ13mmmدارم تو قسمت تحتانی رحم .روز پانکچر پزشکم تصمیم گرفت پولیپ رو برنداره چون تعداد تخمک ۴ تا بوده .الان گفتن ۳ تا جنین هست .من راستش نمیفهمم چرا پولیپ رو برنداشتن همینجوری شانس گرفتنش برا من پایینه بعد حالا پولیپ توی بارداری بزرگتر هم میشه ..شما نظرتون چیه


