Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر تنبلی تخمدان دارم میخوام باردار بشم باید چه داروی مصرف کنم میخوام بچه اولم پسر بشه
- بقایا
سلام وقت بخیر خسته نباشید. ممکنه یعد از هیستروسکوپی بقایا بازهم بقایا بمونه داخل رحم؟
- دوفامد
باسلام دکتربخاطر تنبلی تخمدان وکیستی که پاره شد ومتاسفانه بعدش متوجه شدم قرص دوفامد بهم دادن که یک هفته بعد پاکی تا ۱۰شب به مدت ۳ماه استفاده کنم اگر یه موقع باردار بشم با مصرف این قرص،مشکلی پیش میاد؟ ممنون
- بارداری
سلام خانم دکتر من لکه قهوه ای میبینم ولی سونو که دادم گفتن نرماله مشکلی نداره بنظرتون بایدبرم متخصص لازمه
- سوال عمومی
سلام میدونم خارج از تخصص شماست اما میخواستم بدونم اسیب و ضربه به لگن و وسط لگن و تناسلی و درد زانو و صدا دادن ان قسمت و زانو و درمان نکردن ان میتونه بقیه ی بدن رو هم درگیر کنه؟ مثلا دست ها وو سر و گلو و کمر و....
- سلام خانم دکتر من امروز چهارروزهست که انتقال جنین داشتم ساعت یازده ونیم صبح۲عدد قرص استرادیول۱میلی گرم خوردم باز اشتباهی ساعت یک ونیم عصر هم ۲عدد دیگر قرص استادیوم ۱میلی گرم خوردم استرس دارم واسم مشکلی پیش میا تورو خدا جوابمو بدین؟
- سقط جنین
سلام من هفته ۱۵بارداری هستم قصد سقط دارم با قرص سایتوتک حدود ۲سال و ۳ماه پیش عمل رحم انجام دادم مشکلی پیش نمیاد؟
- ازمایش بیماری مقابرتی
سلام خسته نباشید من دختر هستم و حدود 2سال پیش با سه نفر رابطه واژنی و مقعدی پرخطر داشتم.در این مدت به فاصله 6ماه و 1سال ونیم بعد 2 بار ازمایش hivو هپاتیتbوcدادم که منفی بود.اما سوالی ذهنم را مشغول کرده برای سایر بیماری های مقاربتی مثل سوزاک،سفلیس،کلامیدنا،زگیل تناسلی،هرپس تناسلی و..... نیز باید ازمایش بدم؟(در این صورت که تعداد زیادی ازمایش باید بدهم) توضیحات:من هیچ گونه علائمی برای این بیماری های مقابرتی نداشتم.فقط شریک جنسی سوم یک ماه قبل از رابطه با من سوزاک گرفته بود و درمان شده بود.من نیز 6ماه بعد از اخرین رابطه ام دچار قارچ در ناحیه خارج واژن شدم که طبق تشخیص پزشک متخصص زنان درمان شدم .البته نمیدانم این قارچ برای رابطه ی جنسی ام بود یا رفتن مکرر به استخر شنا. از طرفی در سایت ها خواندم که بیماری های مثل سوزاک و زگیل و...ممکن است در زنان علائمی نداشته باشد و داخل رحمی باشد.با توجه به اینکه حدود 1سال ونیم تا دو سال گذشته و من هیچ گونه علائمی ندارم لازم است من سایر ازمایشات ذکر شده را انجام بدهم؟ لطف می کنید جواب بدید .اگر نیازی هست به مطب بیام لطفا بگید چون شهرستان هستم اول پیام دادم که اگه نیاز هستش بیام واگه بیام همون روز میتونم ازمایشی ک نیازه رو انجام بدم و به شرایط خاصی مثل ناشتایی و...نیاز داره یا ن
- ترشح بعدعمل هیستروسکوپی
باسلام خانمی ۷۵ساله ام .یکماه پیش عمل خارج کردن رحم وبالاکشیدن مثانه داشتم بدلیل افتادگی رحم .هرروزترشح سفیددارم .ایا تاکی طول میکشد ومشکلی نیست؟فعالیت هم دارم چون دکترگفته .لطف کنیدجواب بدیدممنون میشم
- باسلام خانمی هستم که از طریق سونو گرافی ضایعه هتروژن هایپواکو نامنظم معروف که مطرح کننده آدنومیوز جراحی سزارین است به چه معناست وآیا خطرناک است
در سونوگرافی مشخص شده است ضایعه هتروژن هایپواکو نامنظم که مطرح کننده آدنومیوز اسکار سزارین است به چه معناست وخوش خیم است یابد خیم
- سلام وقت بخیر مقدار اندکی مایع در فضای کول دو ساک خلفی در سونوگرافی مشخص شد من درد زیر شکم وتکرر ادارار وسوزش دارم که دکتر انتی بیوتیک داد میشه منو راهنمایی کنید این مایع خطرناکه؟؟
- کیست نابوتین و ریم باریک
سلام خسته نباشید یه کیست نابوتین 10میلی در اکزو سرویکس و ریم مایع باریک در کولدساک خلفی مشاهده شدن تو سو نوگزافی چکار کنم
- پرولاکتین
سلام آیا مصرف قرص LD باعث افزایش پرولاکتین میشود یاخیر
- زایمان زودرس در سه ماهه دوم
سلام خانوم دکتر من یه زایمان زودرس در هفته ۲۶ ب خاطر باز شدن دهانه رحم داشتم چکار کنم زایمان بعد با موفقیت تا اخر برسونم که ریسکش خیلی خیلی کمتر باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- ترمیم لبه های داخلی
سلام. من لبه های داخلی بیکنیم بزرگن به حدی که یه حالت بیرون زدگی داره ازخود بیکنی چاره کارچیه
- زخم دهانه رحم
سلام قبلا زخم دهانه رحم داشتم دارو مصرف کردم بعد از اتمام دکتر معاینه کرد وگفت خیلی کوچیک شده سه سال پیش بود الان دو روز بعد از رابطه خونریزی کردم مثل پریود ، آیا بازم زخم دهانه ی رحم دارم اگه اینطوره دارو چی مصرف بکنم
- خوردن دوز اشتباهی قرص استرادیول در دو روز
- حاملگی در نیش سزارین
آیا حاملگی در نیش سزارین خطر داره؟
- جراحی هیسترکتومی
سلام وقتتون بخیر من ۸ روز عمل پلیپ رحم داشتم اول ها دو سه روز خونریزی کم داشتم قطع شد بعد ۳ روز لگ بینی دارم مثل پریود الان ۶ روز دارم خیلی کم هست خطری که نداره؟
- تشخیص نوع غده
سلام ببخشید در ناحیه کشاله ران سمت راست یک غده دارم که ۶ ماهه از بین نرفته در سونوگرافی انجام شده نوشته شد : تصویر ادنوپاتی دارای هیل اکوژن به : ۱۰.۵ میلی متر sad در اینگوینال سمت راست مشاهده میشود . میشه لطفاً بگید این چیه و خطر آفرینه یا نه؟! خیلی ممنون


