Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جواب سونوگرافی
ضایعه سالید هترواکو چسبیده به تخمدان چیه؟
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر من ۳۰ سالمه و ۹ ماه اقدام به بارداری دارم ۶ ماه پیش یه سقط داشتم متفورمین میخورم و این ماه دکتر بهم داروهای تحریک تخمک گذاری داد و مصرف کردم روز ۱۲ سیکل برای فولیکول غالب رفتم گفتن چیزی نیست البته یه چیزایی دیده میشد که گفتن بعید فولیکول غالب باشه امکان داره فولیکول دیرتر تشکیل بشه و زود برای سونو رفته باشم
- خون ریزی کم قاعدگی
سلام من ۱۴ سالمه دیشب روز یک پریودم بود از صب خون قاعدگیم نسبت ب روزا دیگ کم شده بود دیشب ی صحنه جنسی ی فیلم یادم اومد بعد یک دونه نبض در مثانه ام حس کردم فقط یک دونه بعد این کارم ایا خود ارضایی محسوب میشه ینی ارضا شدم ؟ یا باید چن تا نبض و تند تند میبود از دیشب وقتی نبض رو حس کروم صب ساعت ۹ بازم خونم کم بود ولی از یک بعد از ظهر تا الان خونم کمترم شده ایا اون صحنه باعث کمتر شدنش شده یا ن بعد من تو ماه قبل ی استرس متوسط رو تجربه کردم و کم کاری تیروئید دارم برا درمانشم یک ساله دارو میخورم ایا کم بودن خونم طبیعیه؟ و ایا خون قاعدگیم ب داخل لگنم برگشته ک خونم کمتر شده یا چیز دیگ ای هست و ایا چیز خطر ناکی در این بین وجود داره؟ ممنون میشم خانوم دکتر گل جواب بدیدممنون😘
- رحم در موقعیت قدامی با اندازه بزرگ دیده می شود با اندازه 123 الگوی اکو آمیومتر ناهمگن است میشه توضیح بدید مجرد هستم 44 ساله
- واژینال
سلام ببخشید من یه دختر 15 ساله دارم که طرف چپ واژن یه توده به اندهزه مهره تسبیح زده و درد ندارد ولی یه حسی توش هشگست وقتی چند دقیقه ماساژبدهی یه حالتی میشه چون خجالتیه پیش دکتر نمیاد میخاستم ببینم خطرناکه یا خودش برطرف میشه
- خوردن قرص هورمونی استروژن برای دوران یاسگی
بادرود،من۵۱ساله ازدواج نداشتم حدود۱۱سال پیش رحم و تخمدان رابرداشته بدلیل ۲فیبروم بزرگ و قطع پریود حتی باخوردن دارو،قبل از عمل استروژن و پروژسترون حدود۵سال مصرف کردم وچن دوره کوتاه بعدازعمل مشکل پوکی استخوان دارم گرگرفتگی بیخوابی بدخلقی دارم قرص گل مغربی مصرف میکنم ولی بدلیل چروک وپیری زودرس و ریزش مو وبیخوابی و پوکی میخوام هورمون درمانی کنم چون رحم ندارم نیاز ب پروژسترون ندارم مشکلم الان با خوردن استروژن اینکه ترسحات بسیار شدید بعداز خوردن ۱۵ روز شروع میشه که خیلی اذیت میشم همچنین انگار تورم ناحیه زنانگی باخوردن قرص ایجاد میشه استروژن ۶۲۵مصرف میکنم البته ۱ماه که مصرف میکنم سوالم اینه آیا با توجه ب علایم گرگرفتگی داروی دیگه ایی میتونم جایگزین استروژن کنم البته هیچ داروی گیاهی حتی گل مغربی هم کامل عوارض یایسگی رو درمن از بین نمیبره داروی اویستا هم چن چال پیش مصرف کردم الان موجودنیست، چه دارویی رومیتونم جایگزین کنم که موجود باشه سپاس از شما
- خون ریزی زیاد بعد از سقط
دوماه پیش سقط کردم بعد یک ماه رفتم سونو گفت بقایا داری آمپول زد بهم از وقتی که آمپول زدم سه هفته می گذره شدید خون ریزی دارم چیکار کنم خون ریزی قطع بشه
- فتق ناف وزایمان
سلام من هشت ماه باردارم دچارفتق ناف شدم زایمان طبیعی باعث پیچ خوردگی روده هام نمیشه میتونم سزارین بشم
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر اینکه فرمودین ،منظور از استخوان های بلند،بازو،و ساعدو ران وساق است این استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی جنین در سونوگرافی آنومالی علاوه بر بازو و ساعد و ران و ساق شامل انگشتان دستها و پاهای جنین هم میشه؟ خواهش میکنم سوالمو جواب بدین.
- سونوگذ
- حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است ونیاز به مطابقت سونوگرافیک دارد
عکس رنگی گرفتم نگرانم کرده این چه مشکلی داره الان حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است و نیاز به مطابقت سونو گرافیک دارد؟؟؟؟
- سلام در سونوگرافی یک کیست حدودا ۵ سانتی با هسته کلسیمی دیده شده خطرناک هست ؟
- طریقه مصرف قرص
سلام خوب هستین من ۱۸ سالمه و دکتر برام قرص اسپیرونولاکتون تجویز کرده و بهم گفته از روز ۵ قاعدگی سیبل مصرف کنم میخوام بدونم تا چه زمانی باید سیبل رو مصرف کنم ؟
- ناباروری
سلام من خانمی 30ساله هستم چهار ساله ازدواج کردم هنوز باردار نشدم پر بودیم هم همیشه سه چهار روز زودتر میاد رفتم دکتر سو نو انجام دادن گفتن تخمکهام ضعیف هستن یه دوره اینفولیکوخوردم و یه دوره هم لتروزول آمپول hmgدادم ولی اثری نداشت الان کپسول اوابوست وفرتیل اید بانوان برام تجویز کردن آیا من طبیعی باردار میشوم ممنون میشم جوابم روبدین
- بارداری
سلام ۲۴سالمه سه ماه عروسی گرفتیم توی اردیبهشت ماه سه تاچهاربار اقدام به بارداری داشتم ازبارداریم ۶روز میگذره دیروز لکه خون کمرنگ دیدم وامروز قهوه ای بی بی چک هم ۵ روز بعد تاخیر زدم منفی بود
- ازمایش ذخیره تخمدان
با سلام و خسته نباشید ۴۶ ساله و مجرد هستم جراحی برداشت فیبروم انجام دادم و به دلیل تزریق امپول دیفرلین در حال حاضر قاعدگی نامنظم دارم روز پنجم قاعدگی ازمایش ذخیره تخمدان انجام دادم ایا قاعدگی نامنظم و مصرف قرص جهت سرماخوردگی در نتیجه ازمایش تاثیرگذار است؟ با وجود کاهش ذخیره تخمدان راه چاره چیست ایا بارداری امکان پذیر است؟ نتیجه ازمایش FSH 21.2 LH 7.8 و پرولاکتین 15.3 با تشکر
- عادت ماهانه
سلام من ماه قبل20پریودشدم والان 27است که هنوزپریودنشدم آیا به دکتربرم چون روزه میگرفتم احتمال داره بخاطره روزه گرفتن باشه؟؟
- حامله شدن بعداز کلومیفن
سلام ببخشید من ۱۶ سالمه حامله نمیشدم و تصمیم گرفتم قرص کلومیفن را استفاده کنم والان سرگیجه شدید دارم ونیز شکمم درد دارد آیا میتوانم بگویم که الان حامله ام
- نازایی
سلام من 27سالمه شش ساله ازدواج کردم باردارنمیشدم تا اینکه بعداز شش سال بدون دارو باردار شدم ولی متاسفانه چون همیشه پریودهام نامنظم بود داروی گیاهی مصرف کردم بچم دوهفته نهم سقط شد.ازبعد سقط هردو ماه ونیم یکبار پریود میشم اون با خونریزی کم میخواستم اگه لطف کنید راهنمایی کنید نمیدونم باید چیکار کنم.همه آزمایشات بعد سقط هم انجام دادم گفتن مشکلی نداری
- .
سلام مجرد هستم و ۱۸ سالمه در دوران مصرف قرص سیبل هستم و قرص سفید رنگ ورق اول رو مصرف میکنم اما هنوز پریود نشدم ممکنه نشم؟ و ایا بعد اتمام سفید رنگ بلافاصله ورق بعدی رو شروع کنم؟ و اینکه خیلی عصبی میشم بخاطر این قرصه؟


