Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تست پاپ اسمیر
سلام خانم دکتر من سال ۱۴۰۱ تست پاپ اسمیر انجام دادم حدودا ۴ ماه بعد ازدواجم، البته دقیق یادم نیست که قبل پاپ اسمیر با همسرم نزدیکی داشتم یا نه و یادم نمیاد کرم واژینال استفاده کرده بودم یا نه ممکنه جواب اشتباه بوده باشه؟ و اینکه در جواب پاپ اسمیر کنار hpv داخل مربع علامت نزده،میخواستم بدونم علت چیه؟ با اینکه علامت نزده یعنی hpvهم بررسی شده؟
- درد بعد رابطه
سلام وقتتون بخیر من ۱۸ سالمه و تازه ازدواج کردم بعد اولین رابطه درد و سنگینی شدیدی در ناحیه واژن احساس میکنم تنبلی تخمدانم ی مدت داشتم البته سونویی که به تازگی انجام دادم دکتر گفت دیگه تنبلی تخمدان مطرح نیس خوشبختانه
- ارضاشدن زن
سلام خانم دکترمهربون وقت بخیر. آیا از واژن خانم موقع ارضاشدن حتماباید مایع سفیدبیاد اگه مایع نیاد مشکلی وجود داره؟
- سلام من خانمی46 ساله هستم به علت فیبرم رحم و ضخامت دهانه رحم پریودی طولانی مدت و خون ربثیزی شدید داشتم بهد از کورتاژ درمانی سه دوز امپول لوپرومر در سه ماه تزریق داشتم ولی متاسفانه از شهریور تا الان که دی ماه هست هنوز به طور کامل خون ریزی قطع نشده و هر ماه که دکتر میرم میگن صبر داشته باش ایا طبیعی هست
- خروج تکه گوشت از واژن بدون درد مجرد هستم هر ماه روز 4ام پریودی تکه گوشت میاد
سلام من 20 سالمه و از کلاس چهارم پریود شدم یک یا دوسالی میشه هر وقت پریود میشم روز 4 ام تکه گوشتی ازم خارج میشه خیلی نگرانم یعنی الان برای پرده بکارتم مشکلی پیش نمیاد یا این نشونه نداشتن پرده بکارت هست؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من نزدیک به دوسال هست که رابطه جنسی دارم و خب جلوگیری طبیعی داشتم و خب تا به امروز باردار نشدم و قصد بارداری هم ندارم ولی خب خیلی از دیگران می شنوم که جلوگیری طبیعی جوابگو نیست و آدم باردار میشه و یا حتی با پیشاب هم آدم امکان داره باردار بشه الان من تمام این چند سال جلوگیری طبیعی داشتم و باردار نشدم یعنی من نابارور هستم یا نه به دلیل وارد نشدن اسپرم به واژن باردار نشدم
- بیماری زنان
سلام من پارسال فیبروم عمل کردم ووباید از شانزدهیم روز قاعدگی قرص مدروفم ۵ مصرف کنم اما این ماه فراموش کردم وروز هفدهم پریود شدم وهمون روز قرص خوردم وحالا هم مصرف می کنم می خواستم بدونم مصرف قرص راقطع کنم یا نه خونریزی پریودیم هم زیاده ممنون از راهنماییتون
- خونریزی شدید و طولانی
سلام خسته نباشیدمن حدود بیست روز پریود بودم بعد از 20 روز قرص ال دی خوردم بازم با این حال لکه بینی دارم قطع نشده الان یکماه ونیم شده .ممنون راهنمایی بفرمایید
- کیست نابوتین
سلام سی سالمه و مجردم عادت ماهانه من ده روز طول می کشد و پر مویی هم دارم حدود یک ماهه گاهی اوقات در ناحیه شکم درد دارم .در سونوگرافی رحم با ابعاد ۳۰_۷۹و پوزیسیون ان طبیعی است و اندومتر دارای ضخامت تقریبی ۶میلیمتر و تصویری به نفع توده فوکال مشاهده نشد ومعدودی کیست نابوتین با حداکثر دیاگرام هشت در ناحیه سرویکس مشاهده شد تخمدان ها دارای اکوی طبیعی هستند .تخمدان راست با ابعاد ۱۴_۳۰ و تخمدان راست با ابعاد ۱۵_۳۰.توده فضاگیر دراندکسها مشاهده نشد. مایع ازاد در کلرو ساک خلفی مشاهده نشد
- سونوگرافی رحم
سلام.. خانم دکتر من سه هفته پیش رابطه جنسی آزاد و محافظت نشده داشتم.. و احتمال بارداری میدادم.. یعنی استرس داشتم نکنه باردار شدم.. امرو رفتم سونوگرافی از رحم.. برای اهدا تخمک.. میخام تخمک اهدا کنم.. دکتر گفت تعداد تخمک ها کم هست.. و ی سری آمپول گفت باید بزنی برای اهدا تخمک.. ولی حرفی نزد ک شما باردار هستی.. میخاستم بدونم با سونوگرافی رحم میشود بارداری را اثبات کرد؟.. یعنی با توجه به سونوگرافی دکتر و این که حرفی از بارداری نزد.. میتونم مطمئن باشم ک باردار نیستم؟
- قرص گین آپ
سلام من چن روز قبلا از پریودیم قرص گین آپ خوردم. دوسه رو ز پریودیم عقب افتاد چیکار کنم
- خودارضایی
سلام من رفته بود سونوگرافی رحم و گفتن هیچ فولیکولی داخل رحم نیست ولی نمیدونم چرا بعد از خود ارضایی خونریزی دارم این نشونه ی چیه ؟
- دوفامد
باسلام دکتربخاطر تنبلی تخمدان وکیستی که پاره شد ومتاسفانه بعدش متوجه شدم قرص دوفامد بهم دادن که یک هفته بعد پاکی تا ۱۰شب به مدت ۳ماه استفاده کنم اگر یه موقع باردار بشم با مصرف این قرص،مشکلی پیش میاد؟ ممنون
- سلام من قرص لاینسترول نیم میخورم به بچم هم شیر میدم هم غذا الان یک سال ودوماهشه جلوگیری طبیعی هم دارم این قرصا بخورم یا عوض کنم قطعش کنم بعد چند روز پریود میشم
- سلام یه سؤال داشتم من ۲ عدد قرص استرادیول ۳ روز مونده به انتقال جنین باید نمیخوردم ولی به اشتباه خوردم حالا ممکن تو انتقالم تاثیر منفی بزاره ممنون میشم پاسخ بدین
- قرص اورژانسی وعقب افتادن پریود
خانوم دکترمن اواخرمهرماه رابطه داشتم مایع داخل رحمم شدنیم ساعت بعدهمزمان دوعددقرص اورژانسی اوسیز۷۵ خوردم،۹ آبان پریود شدم کوتاه مدت وسبک بود ولی پریودی این ماهم یک هفته عقب افتاده بیبی چک هم زدم منفی بوده آیا باردارم
- درد
سلام خسته نباشین خانم دکترعزیزعلت تیرکشیدن تخمدان ومقعدهمزمان نشانه چیه.چون این دردگاهی وقتاسراغم میادممنون
- زنان
با سلام میشه سونوگرافی را تفسیر کنید ابعاد رحم ۸۶*۴۰*۴۷و اکوی آن نرمال است ضخامت اندومتر ۸ م م در مرحله تری لاین است(یعنی چه) کیست های متعدد نابوتین به قطر ۷ م م در سرویکس دیده میشود ابعاد تخمدان راست ۲۳*۴۶ و تخمدان چپ ۳۴*۴۴ م م است هر دو تخمدان دارای فولیکولهای ریز متعدد میباشند نمای PCo کیستی )فولیکولی به ابعاد ۲۳*۳۲ م م در تخمدان چپ دیده میشود در آنکس راست توده یا ضایعه فضا گیر دیده نشد(ببخشید چرا فقط نوشته شده آنکس راست؟)
- زایمان
سلام من سزلرین چهارم هست البته بعد از ۱۱سال می خوام بدونم مشکلی واسم پیش نمیاد ودنبال یه دکتر خوب و با تجربه واسه زایمان هستم چکار کنم
- دیابت بارداری
سلام خانم دکتر رفتم آزمایش دیابت بارداری بدم یهو بعد از بیست دقیقه خوردن پودر غش کردم یعنی سرم سبک شد و همه جا تار شد و دکه صدایی نمیشنیدم و بالا آوردم.در حدیکه متوجه استفراغم نشدم . دلیلش چی میتونه باشه ایا خطر دارد ؟


