Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم و وارد هفته نهم بارداری شده ام طبق تجویز شما دو عدد شیاف از طریق واژینال استفاده میکنم یک عدد صبح و یک عدد شب بعد از استفاده شیاف دراز میکشم تا کاملا جذب شود متاسفانه بعد از بلند شدن بیشتر شیاف خارج میشو میخواستم بدونم که اشکالی نداره ؟
هم چنین قبلا که شیاف رو از مقعد استفاده میکردم بیشترش دفع میشد .
ممنونم از زحماتتون - بارداری
سلام خسته نباشید من و همسرم دو روز مونده بود به شروع پریودیم رابطه داشتیم و اینکه ریخت داخل واژنم و الان سه روز هستش که پریودم آیا احتمال بارداری هستش؟
- تاخیر در پریود وبا قرص کلومیفن و امپول هاش سی جی
سلام خانم دکتر عزیز،من 33 سالمه و 7 ماهه اقدامم،به تجویز شما این ماه از روز 3 تا 7 پریود قرص کلومیفن مصرف کردم و روز 12 دو تخمک به سایز های 17.5 و 15.5 داشتم که صبح روز 14 آمپول HCG تزریق کردم ،روز های 14 15 16 18 و 20 نزدیکی داشتیم ،آزمایش اسپرم شوهرمم مشکلی نداشته،پریودم 27 روزه اس و منظمه ،امروز روز 28 سیکل هستم یک هفته اس علائم پریودی دارم اما میان و میرن،دیروز ک 27 سیکلم و موعدم بود،بی بی چک منفی بود،آیا ممکنه آمپول و قرص پریود و به تاخیر بندازن؟ یا ممکنه باردار باشم اما بی بی چک خطا داشته باشه؟تا چندم سیکل صبر کنم و دوباره بی بی چک بزنم؟یاآزمایش بارداری بدم؟
- آمپول واریو
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز من این ماه آمپول واریو زدم و پریود شدم بعد پریودم روز هشتم الان لکه بینی دارم که تا به حال سابقه نداشتم آیا فقط همین ماهفقط لکه بینی دارم یا ماه بعد هم همینطوره؟ و سوال دیگهای دارم آیا من ماه بد به طور طبیعی پریود میشم یا نه این آمپول باعث عقب افتادنم میشه ممنونم که جوابمو بدید
- نازایی
نازایی ۱۷ساله دارم هر بار دو سه تا تخمک دارم در آی وی اف که به جنین تبدیل نمیشن
- ایاصفتی رحیم جلوی بارداری میگیرد
- خونریزی در دوران بار داری سه ماهگی
در آخر ماه دوم به مدت ۸روز است که خونریزی معمولی دارم چه کار باید بکنم
- تخمدان
سلام من سونو گرفتم و نوشته بود سایز تخمدان حداکثر نرمال و اکوژنیسیته استرومای افزایش یافته میباشد یعنی چی؟
- سلام با آی وی اف باردار شدم الان بیست و چهار روزه امروز خونریزی کمی داشتم بعد ترشح به رنگ سبز و قهوه ایه خیلی نگرانم
سلام هفت ماهه باردارم ایا میتونم روزه بگیرم با رعایت رژیم غذایی
- نازایی
سلام خوبید خانم دکتر...من ای یو ای کردم امروز روز ۱۵ ای یو ای بود جواب ازمایش منفی بود دلیلش چیه؟؟ شیاف رو قطع کنم یا زوده،؟
- سلام میشه لطفا کمکم کنید
سلام من سونوم گفتن کیست ۳۳ در ۲۲ داری در تخمدان چپ با جدار نازک و محتویات اکوفری و مایع ازاد لگنی رحمم ۴ سانت افزایش سایز داشت از ۷۶ شده بود ۸۰ همونروز بتا معمولی دادم شد ۱ بیبی چکا منفی بودن دیروز خونریزی داشتم ولی خون خیلی تیرس و دل درد شدید دارم و سبکی سر ایا این همون پریودیه؟ خون بسیار رقیقه اصلا کش نمیاد مثل خون پریودی با وجود بتا ۱ تیتر بدم؟ بارداری خارج از رحم نباشه
- اختلال در عادت ماهیانه
سلام من ۱۰ ماه است ک قرص جلوگیری ال دی استفاده میکنم و این ماه بعد اتمام بسته قرص ۴ روز بعدش پریود شدم ولی زمانش خیلی کم بود فقط ۲ روز طول کشید و فقط لخته خونی بود ومقدار کم در صورتی ک ماه های گذشته انقدر کم نبود... و بعد از اون ۲ روز دیگه قرص ادامه ندادم تست بارداری خانگی هم انجام دادم منفی بود چرا اینجوری شدم؟ ممکنه بارداری خارج از رحم باشه؟
- بهترین روش جلوگیری
سلام خسته نباشید من ۳۲ سال دارم ودوفرزند یک سقط هم ۱۴ اسفند ۹۹ داشتم به طور نا خواسته فرزند دوم رو هم ناخواسته بود ولی نگه داشتم ولی چون در بارداری دوم ناراحتی قلبی پیدا کردم بارداری برام خطرناک شده سومی رو سقط کردم برای دومی تا سه ماهگی پریود میشدم وپاک میشدم با اینکه حامله بودم سر دومی گفتن باید لوله هاتو ببندی تا دیگه باردار نشی همسرم دیر رسید نتونست امضا بده الان میخوام بدونم بهترین راه جلوگیری جی هست برای من با توجه به این شرایط بعد از دومی در ۴ ماهگیش عمل قبل انجام دادم اریتمی قلبی داشتم ببخشید طولانی شد ممنون میشم کامل جواب دید چون همسرم هم راضی نمیشه لوله ها شو ببنده واصلا همکاری نمیکنه روش جلوگیری هم طبیعی هست
- جنین بریچ
سلام من بارداری اول را میگذرانم قبل از اون سقط نداشته ام الان در هفته 36 ام بارداری هستم سونوگرافی که انجام شد وضعیت بچه بریچ بود سوال من این است آیا از این هفته به بعد احتمال چرخش جنین هست؟ چقدر احتمال داره به از بریچ به سفالیک تبدیل بشه؟
- دکتر زنان
سلام من 48 سال سن دارم یاعسه نشدم رفتم دکتر گفت خون در لگنم جمع شده به نظرتون این بیماری درمانی هم داره یا اصلا خوب میشه یا اصلا میشه اسم بیماری آندومتریوز گذاشت آخه من بیماریش شباهتی هم به این بیماری داره میشه کمکم کنید
- تنبلی تخمدان
من الان دوساله که عروسی کردم وپریودیم از دختری هم نامنظم بود دوماه یک بار پریود میشدم تا اینکه پیاده روی شرینی کم خوردم تا وزنم کم شد بعد پریودیم خوب شد بعد که ورزشو کنار گذاشتم دوباره همون جور شدم بعد یک ساله اقدام کردم واسه بارداری ولی هیچی
- زنان و زایمان
سلام من دوماه پیش مجبوربه استفاده یک قرص اورژانسی شدم که موقع پریودی لک بینی داشتم واین ماه پریود نشدم تست انجام دادم باردارنیستم میشه بگید دلیل چی میتونه باشه
- سلام من خبر نداشتم که حاملم چند تا قرص گین آپ خوردم روی جنین تأثیر میگذارد
- یائسگی
من 48 سال دارم الان دوماهه پریود نشدم یعنی الان دقیقا سر دومین پریودم هستم خیلی خیلی کم ترشح حالت پریودی دارم ماه قبل هر سر پریودیم همین بود ولی پریود نشدم تهوع و معده درد حالت خواب آلودگی دارم معده دردم الان دوهفته هست دائمی شده علامت یائسگی هست
- خونریزی
سلام من یک هفته بعد از اتمام پریودی دوباره خونریزی شروع شدهمراه با کمردرد شدید و کمی هم دلدرد بعد ده روز رفتم دکتر زنان برام ترنسید و مفنامیک اسید تجویز کردن با مصرف ترنسید حجم خونریزی خیلی شدید شد دوروز خوردم دیدم شدیدتر میشه دیگه نخوردم الآنم هنوز خونریزی رو دارم ممنون میشم راهنمایی کنید سونو هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی دکتری که سونو رو انجام میداد گفت تنبلی تخمدان داری ولی دکتر که رفتم سونو رو نشون دادم گفت مشکلی نداری ممنون میشم راهنمایی کنید


