Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- در بارداری و سونوگرافی اول
کانون کیستیک ریم اکوژن با نمای ساک بارداری ۷میل هفته باراداری ۴ تا ۵ هفته در کاویته اندومتر دیده شد به چه معناست
- بارداری و سرکلاژ
با سلام طبق سنوگرافی متوجه شدم که رحمم دوشاخ هست و سه سقط در هفته های شش و نه داشتم . الان که باردارم در سنو ان تی طول سرویکسم ۳۹ و سنو آنومالی ۳۶ بود البته با سنو شکمی . امروز که هفته نوزدهم هستم با سنو واژینال طول سرویکسم ۳۳ بود پزشکم گفت دوهفته دیگه سنو واژینال را تکرار کنم آیا تا اون موقع دیر نمیشود ؟؟ و خطرناک نیست ؟؟ تباید زودتر سرکلاژ میکردم؟؟
- فولیکول
فولیکول به دیامتر ۲۵ در تخمدان سمت چپ نشانگر چیست
- سایز تخمک ۲۹
سایز تخمک در روز ۱۳ پریودی تخمک ۲۹ بود ایا شده کیست
- پرده بکارت
سلام من الان وقتی بچه بودم بدون اینکه خبر داشته باشم خود ارضایی می کردم و وقتی بزرگتر شدم از کردهی خودم پشیمان شدم وحالا وجدانم ناراحت است من یک بار آن موقع ها انگشت وسطم را وارد کردم اما درد یا حتی خونریزی نداشتم و فکر کنم کامل نکردم و حتی چیزی حس نکردم. وبه خانواده نگفته و مدام احساس گناه میکنم من این کار را ترک کرده ام اما بخاطر پرده ام ذهن مشغول است آیا سالم است یا نه؟ خواهش میکنم کمکم کنید من خيلی کوچیک بودم وحتی به دکتر هم نرفته ام
- حد متوسط خطر غربالگری دوم و آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر عزیز.خسته نباشید.خیلی نگرانم،ممنون میشم جوابم رو بدید.الان(96/11/30 )17 هفته و4 روزم. 36 ساله هستم.بارداری اول.همسرم سال 91 لنفوم غیر هوچکین داشت که درمان شد.خواهرشوهرم بیماری قلبی مادرزادی داره. جواب سونوی 12 هفته کاملا نرمال بود. Nt=1.3mm جواب آزمایش خون غربالگری اول: papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 ds age1:232 final risk 1:2680 t18/13 prior 1:1800 final risk 1:99000 جواب سونوی 17 هفته و 3 روز کاملا نرمال بود. جواب آزمایش خون غربالگری دوم : papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 afp=37.90 iu/ml mom 1.49 ue3=0.20ng/ml mom 0.40 hcg=91163.0 iu/l mom 2.53 inhibin-a=246.0pg/ml mom 1.18 ds ) age1:232 final risk~1:293 ) ntd prior 1:1000 final risk 1:2720 t18/13 prior 1:1800 final risk~1:99000 slos prior 1:20000 final risk~1:835 دکترم خیلی منو ترسوند.حتی تا مرحله سقط جنین توسط پزشکی قانونی رو هم واسم توضیح دادن!فقط بخاطر اینکه در مرحله خطر متوسط هستم!
من اصلا دوست ندارم آمنیوسنتز انجام بدم.بخاطر همین آزمایش سل فری رو امروز انجام دادم.دکترم گفت دیره واسه این آزمایش،اگر بد بود پزشکی قانونی اجازه سقط نمیده.جواب آزمایشم دوشنبه دیگه آماده میشه که اون روز میشه ۱۸هفته و ۴ روز.
در خونواده من وهمسرم اصلا ناهنجاری کروموزومی نداریم.سن همسر38 سال
بنظرتون با توجه به جواب آزمایشات همین آزمایش سل فری کفایت میکنه؟یعنی اگر جوابش خوب در اومد دیگه خیالم راحت باشه؟مسلما همه دوست دارن اصلا بچه نداشته باشند تا آخر عمر، تا اینکه بچه ناسالم داشته باشند.نمیتونم این حجم از استرس رو تحمل کنم.ممنون میشم نظر و تشخیص شما رو بدونم.خیلی ممنونم از وقتی که میگذارید. - زنان و زایمان
سلام من الان ۵۰روزه بچم سقط شده گفتن یه تیکه یک ثانتی باقی مونده داخل رحم دکترم گفتن کورتاژ بشم گفتم نظر شماروبدونم
- نزدیکی
سلام.
من دیر ارضا میشم. مشکلی دارم؟ یا طبیعی هستش؟
- زنان وزایمان
سلام من رژیم غذایی پسر گرفتم بعد دکترم گفت ساعت ۱۲ شب نزدیکی کنم ۱۳روز بعد پریودم یه امپول هم بهم زد ولی من الان پریود شدم .حالا باید چکار کنم ایا مشکل دارم
- بارداری
سلام من هفته ۷ بارداری هستم از دیشب دستمال میکشم ترشح خیلی کمرنگ خون صورتی دیدم توش رگه های خون داشت واسه چیه
- جواب پاتولوژی
two pieces in one block totally embedded یعنی چی خوبه یا بد
- اقدام به بارداری
سلام وقتتون بخیر بنده اولین روز قاعدگیمه میخوام این ماه حامله شم انشالله ازتون میخوام برنامه کامل راهنماییم بفرمایین از روز اول تا آخر این ماه که اقدام کنم چیکارکنم سریعترین روش روبفرمایین سپاس فراوان
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من هفته ی بیست و هشت بارداری هستم و شبها اصلا خوابم نمیبره البته من قبل بارداری شب بیدار بودم هرکاری میکنم 6صبح خوابم میبره تاظهر میخوابم به نظر شما باید چیکار کنم ؟واینکه آیا الان ,آب کیسه آب مقدارش کمه و بچه رشدش یک هفته کمتره بیخوابی من میتونه علتش باشه؟ با تشکر از شما
- اکوژن
سلام وقت به خیر. توسونوگرافی من نوشته شده کانون اکوژن۱۳×۵میلیمتردرناحیه فوقانی_میانی کاویته آن وجودداشته سعنی چی؟
- پریودی بعد از آمپول لوپرومر
سلام خانمی 47ساله هستم با دو فرزند دو سال است که پریودهای شدید همراه با لخته های بزرگ دارم از اول مهر دیگه پاک نشدم تا دیماه عمل هیسترسکوپی انجام دادم و کورتاژ تشخیصی و همچنین برداشتن پولیپ دهانه رحم انجام دادم نتیجه پاتولوژی خوب بود بعد سه مرحله آمپول لوپرومر زدم و تا سه ماه پاک بودم الان هشت روزه لکه بینی دارم چقدر احتمال میره یائسه دایم شوم
- تزریق آمپول پروژسترون و بعد از آن قطع نشدن خونریزی
سلام من اصلا سابقه خونریزی نامتعادل نداشتم با زدن دو تا آمپول این مشکل برایم پیش آمد چه دارویی می تواتد این مشکل را برطرف کند
- ………….
سلام خانم دکتر ایا مصرف قرص ال دی مدام باعث نازایی میشود
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید خانم دکتر حلقه زدن موقع ورزش واسه کسی که تنبلی تخمدان داره وسرکلاژ شکمی شده ضرر نداره؟
- توده کیست اکوفری
سلام خسته نباشید خانمم ۲۱ سالش در تخمدان راستش توده کیست اکوفری تک خانه ای ب ابعاد ۲۹*۳۵ داره که حدس برکیست پاراورین یا کیست مزانتریک ایا برای بارداری مشکل ایجاد میکنه؟
- پریود
علت اینکه زمان پریود از مقعد هم خون خارج می شود چی هست (فقط زمان پریود) با تشکر


