Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عوارضی قرص پردنیزول5 در دوران بارداری باعث سقط یا مردن جنین میشود؟
- علت خونریزی بعد از سقط
سلام من یکماه و نیم پیش سقط کردم این مدت لکه بینی داشتم پنج روز پیش خونریزی شدید گرفتم که سونو واژینال دادم گفتن چیزی داخل رحم نیس و قرص ترنس هگزامید و قرص آهن دادن الان بعد پنج روز خونریزی کم شده ولی قطع نشده خونی هم که میاد خون تازس نمیدونم چیه باید چیکار کنم
- زنان
در سونوگرافی تخمدان نوشته بود قدری اکوژن وهتروژن بود یعنی چی
- عقب افتادن پریود
با سلام و خسته نباشید من باید ۲۹ آبان پریود میشدم که ۸ روز عقب انداختم و رفتم دکتر آزمایش خون خون دادم و منفی بود و دکتر ۴ عدد آمپول پروژسترون بهم داد و تزریق کردم و الان هم بعد ۴ آمپول تزریق ۱۱ روز میگذره ولی من پریود نشدم ولی فقط سه روز لک خیلی کم شدم و من حدود ۶ سال مشکل ناباروری دارم الانم از لک باز خبری نیست چیکار کنم خانم دکتر لطفاً راهنماییم کنید
- باسلام من توهفته۳۵بارداری هستم توسونوم نوشته سرجنین دولیکوسفال است نرمال واریاسیون این به چه معناست
سلام تو سنوگرافی نوشته سر بالا قرار دارد در حد واریاسیون نرمال دولیکوسفال است یعنی چه
- تنبلی تخمدان
باسلام مصرف پودر اینوفولیک در زمان قاعدگی مشکلی ندارد؟
- قرص اورژانسی
با سلام. من روز نهم از عادت ماهانه نزدیکی محافظت نشده داشتم و وبلافاصله بعد ان دو قرص تنسی خوردم. فردا ظهرش هم دو قرص دیگر خوردم الان هم حدود ده روز می گدره و خیلی نگران هستم. لطفا راهنمایی کنید. خیلی استرس دارم
- تنبلی تخمدان
سلام من سه ساله ازدواج کردم از این ماه تصمیم ب بارداری گرفتم که ۱۵ روز عقب انداختم جواب سونواحتمال pcoبوددکتر دوتاامپول همزمان برام نوشت ک بعد از یک هفته پریودشدم حالاقرص مدروکسی پروژسترون روبرام تجویز کردن از۱۴پریودشبی دوتا حالا هرچی کیت تخمک گذاری زدم همه منفی بود میشه همزمان از لتروزول هم استفاده کنم یا ن
- نتیجه سونوگرافی من چیست
سایز رحم درمقطع ساژیتال حدود 48/89 mmوموقعیت ان میدولاین است...اکوی میومتدهموزن میباشد ......صخامت اندومتر حدود 12 mmاندازه گیری شد
- برجستگی روی واژن
سلام من ۲۰ سالمه و هیچگونه رابطه ای نداشتم
چند سالی هست متوجه چند دانه در قسمت زیرین ورودی واژن شده ام که مانند گوشت اضافه هستند و کمی حالت اویزان و کوچک و در هر دو طرف هستند بزرگ نشده اند درد ندارند و ترشحی هم ندارند و مثل جوش نیستند یا حالت کلم مانند ندارند، پریودهای خیلی نا مرتبی دارم از همان ابتدا، و هرسال ازمایش هورمونی انجام داده ام و هورمون هایم مشکلی ندارند
ممکنه خطرناک باشه؟ و تشخیص شما چیست؟ با تشکر - آیا باردارهستم
با سلام وخسته نباشید.من یک آمپول ۳ ماهه ضد بارداری برج۹ سال گذشته زدم.باید برج ۱۲ مجددا تزریق میکردم ولی نخواستم.الانم یک ماه بیشتر شده که روش جلوگیری نداشتم.از زمان تزریق آمپول تا الان هم پریود نشدم.چند روزی هست که زیر دلم درد داره خواستم ببینم چه کار کنم.با تشکر
- زهرا
خانم دکتر سلام مدتی که پایین بدنم میلرزه اوایل فکر کردم رحمم هستش اما الان تولگن وپام هم هستت
- بارداری
سلام ،جفت قدامی مارژینال پرویا است،و هر روز لکه میبینم ،احتمال سقط هست ،16هفته ایم فعلا؟چیکارکنم بجه نیفته بعد 14سال حامله شدم
- درموردخونریزی
سلام خسته نباشیدمن 14ماه که زایمان کردم سزارین ولوله بندی کردم 7ماه خونریزی نداشتم اما ازآذرماهشروع شده وقطع نمیشه رفتم بیمارستان برای من سونو وآزمایش نوشتند درسونو نوشته تصویریک کانون اکوژنsolidبهابعادتقریبی8/5*4/5میلیمتردرمجاورت نزدیک جدارکیسه صفرادرناحیه گردن روئیت می شود
- درد درتخمدان
من 52 ساله هستم و یکسال و نیم است که دیگر پریود نمیشوم.حدودا 7 ماه است که هنگام نزدبکی دچار درد میشوم.دوماهی هم میشود که ترشحات قهوه ای رنگ دارم.ممنون نیشم کمکم کنید.
- سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۳۲ سالمه پریودم نامنظم بود رفتم دکتر گفتن کیست تخمدان دارم باید از این دارو استفاده کنم ۵ ماه پیش الان پریود نمیشم خواستم ببینم آیا مشکلی هست ممنون میشم جواب بدید
- مصرف اسپرین
سلام خانم دکتر
من ۳۶ سالمه و الان ۱۹ هفته و ۳ روز باردارم، با توجه به دو سابقه زایمان زودرس در هفته ۳۵ و ۲۵ ، در این بارداری سرکلاژ کردم، هفته گذشته در سونو غربالگری مشخص شد دهانه رحمم حدود ۱۵ م.م باز شده است و دکترم برایم پساری گذاشت و استراحت مطلق را توصیه کرد، باتوجه به این مسیله مصرف روزانه دو عدد اسپرین ۸۰ را تجویز نمود.
اکنون به علت سخنان برخی در مورد عوارض مصرف این دارو دچار شک و استرس شدم، می تونید کمکم کنید که ایا تجویز درست است.
و سوال بعدی اینکه با توجه به شرایطم کار دیگری برای حفظ باردای ام می تونم بکنم (هفته ای یک عدد پرولاکتون تزریق میکنم) - ضربه به پایین شکم دختر (بالای بیکنی) و پشت کمردر4 دفعه در موقع های مختلف باعث نازایی و یا سقط جنین میشود
سلام ببخشید خیسی شدید واژن دلیلش چیه ایا درمانی داره واین خیسی باعث نا باروری میشه
- IVF
سلام خانم دکتر شما آی وی اف انجام می دین من می تونم مزاحمتون بشم تا حالا تجربش رو ندارم من ۴۵ سالمه پارسال بهمن خود به خود باردار شدم تو دوازده هفته رشد جنین متوقف شد سقط بدون قرص و کورتاژ داشتم الان بخاطر سنم می خوام آی وی اف کنم
- دفع بقایای سقط
سلام ۳هفته پیش سقط کردم ک تا هفته قبل خونریزی داشتم هفته قبل سونو دادم بقایای ۱۶میلی دارم دکتر میگه ال دی بخور تا ب خونریزی بیفتی راهکار دیگه ای نیست سریعتر دفع شه؟ اگه دفع نشه و نخوام کورتاژ کنم راهکاز دیگع نداره؟


