Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- علت خونریزی
سلام روز خوش من از روز اول پریودم قرص سیپرو خوردم الان چهار تا مونده قرصم تموم بشه ولی هنوز خونریزی و بعضی وقتا لکه بینی دارم باید چی کارکنم و اینکه من برای جلوگیری از بارداری این قرصو میخورم
- قرص ویتاگنوس
خسته نباشید.ممنونم که جواب سوال قبلیم رو دادین حالا ی سوال دبگه برام پیش اومد من بخاطر اینکه پریودام نامنظمه قرص ویتاگنوس مصرف میکنم الان ینی ویتاگنوس نتیجه کیت تخمک گذاری رو منفی میکنه چون من امروز که 7م اسفند هست روز 14 سیکلمه ولی کیتهام همش هاله داره ینی بخاطر همین قرصای ویتاگنوسه یا چی .خواهش میکنم جوابمو بدین مرسی از لطفتون
- سلام من 4 روزحامله ام مخوام سقطش کنم یه راهنمایی کنید تشکر
- مصرف قرص اورژانسی
با سلام خدمت شما من ماه پیش قر اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم ولی این ماه با گذشت هشت روز از زمان پربودام هنوز پریود نشدم ممکنه به خاطر مصرف قرص بوده باشه و اینکه سفر زیارتی پیش دارم میتونم قرص ال دی مصرف کنم
- ضخامت اندومتر
باسلام .بنده۳۱ ساله متاهل ونازاهستم شش ماه پیش کورتاژ تشخیصی شدم چون اندومترضخیم بودباسلول اتی پی ولی بامصرف مجسترول جواب کورتاژ م خوب بودالانم هرماه برای پریودپروژسترون میخورم سوالم اینه تواین شش ماه نتونستم برم دکتر میخواستم اینماه قبل هراقدامی یک سونوواژینال برای ضخامت اندومترانجام بدم چندروزبعدپریودزمان مناسبی برای این کاراست؟؟؟ وایا باپاپ اسمیر میشه به احتمال عودمشکلم پی برد یابایدپاپیل یاکورتاژتشخیصی دوباره انجام بشه ؟؟؟ممنون میشم به دوسوالم جواب بدهید
- تنبلی تخمدان در بارداری
سلام من سه ماهه باردارم تنبلی تخمدان دارم البته شدید نیس زیاد و قرص گلای وانس مصرف میکنم خواستم ببینم تا چه وقت باید مصرف کنم
- پریود نشدن بعداز دوره درمان ناباروری کلومیفن و hmg و hcg
سلام.وقتتون بخیر.من ۳۹ سالمه که ذخیره تخمدانم کمه .اخرین تارخ پریودی من ۲دی ماه بود از ۳ کلومیفن روزی ۳عدد و ۸و۹ و۱۰ تزریق hmg و ۱۱ پریودی 2 عدد hcg تجویز شد.سیکل من ۲۵ روزه است.که طبق سیکلم باید ۲۶ دی ماه پریود میشدم که الان که ۲ بهمن ماه هنوز پریود نشده البته ۱بهمن تست بتا دادم و ۲.۴۹ بود .گفتن منفیه.ولی پریودم نشدم .آیا امکان داره باردار باشم؟
- سزارین دوم
سلام توهشت ماهگی سقط شدم وسزارین شدم .میشه بعد ۶ ماه دوباره بارداربشم؟
- زنان
سلام، وقتتون بخیر من یک ساله در اقدامم چند ماه پیش سونودادم دوتا فولیکول ۱۱ و ۱۵ داشتم دو دوره متفورمین و لتروزول مصرف کردم فولیکولی که ۱۵ بود الان شده ۲۵ و فولیکول چپ که ۱۱بوده شده ۸ آیا این کاهش سایز فولیکول چپ طبیعیه؟ اگر نیست دلیلش چیه ممنون
- در خصوص مصرف قرص دوفاستون
سلام می خواستم بدونم قرص دوفاستون رو میشه بعد از ۸ روز قطع کرد یا باید حتما ۱۰ روز مصرف بشه؟
- توده هیپواکو خطرناک هست
- سندرم راکی تانسکی؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟
- بارداری
سلام خانم دکتر یک مطلب تو اینترنت خوندم که نوشته شده بود دختر 5 ساله حامله شده تعجب کردم اخه مگه تا دختر به سن بلوغ نرسه حاملگی اتفاق نمیافته نظر شما چیه؟
- بیماری زنان
سلام خانم دکتر من برای دردشکم به دکتر مراجعه کردم و برایم سونو نوشت که بدین شرح است.تصویر یک کیست نابوتین به دیامترپنج.م.م در ناحیه سرویکس دیده شد.یک فولیکول غالب به دیامتر چهارده م.م در تخمدان راست و یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان چپ دیده شده که به نظر مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده کیست هموراژیک باشد.ایا علت درد شکمم همین است؟ چهل و شش ساله هستم و اخیرا پریودم نامنظم شده و یکسال است جلوگیری ندارم ولی باردار نشدهام و دو بچه هم دارم به نظرتانعلت باردارنشدنم هنوز.چه میتواند باشد.خدا خیرتان بدهد که جواب میدهید.ممنون.
- اندومتر
سلام وقت بخیر ،در سونو رحم که انجام دادم نوشته اندومتر اکوژن به ضخامت ۱۱ میلیمترو چند فولیکول ۲تا ۳ میلیمتری دیده شده،مشکل خاصی وجود داره وباید مراجعه کنم به پزشک،چون سونو رو خودم برا چکاپ دادم و مشکل خاصی ندارم
- واکسن گارداسیل
سلام و عرض ادب. خسته نباشید میخواستم بدونم ایا در مطب شما تزریق واکسن گارداسیل صورت میگیره؟ و اینکه ایا میتونم واکسن رو پیش خودتون تهیه کنم؟ چون هرچقدر در داروخونهها میگردم میگن موجود نیست
- بارداری در روز دهم سیکل
سلام وقت بخیر در روز نهم سیکل نزدیکی داشتم البته بصورت طبیعی جلوگیری کردم و یک ماه از قطع ال دی هم میگذره. روز دوازدهم سیکل ترشح تخمک گذاری داشتم.ایا امکان بارداری وجود داره؟و اینکه چند روز بعد از دیدن ترشح تخمک گذاری تخمک آزاد میشه ممنونم از وقتی که میگذارید.
- بارداری ***
سلام خانم دکتر اگر در حال اقدام بارداری باشیم قرص دوفاستود یا دوفمد را میتونیم مصرف کنیم یا نه باید قطع کنیم
- نارسایی دهانه رحم
باسلام دقیقترین روش برای تشخیص نارسایی دهانه رحم چیه؟من زایمان زودرس وسقط باوجودسرکلاژواژینال داشتم میخواستم بدونم آزمایش یاعکس یاسونوگرافی وجودداره قبل ازبارداری بشه نارسایی روتشخیص داد،باتشکرازشما
- لکه بینی قبل و بعد پریودی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من همیشه قبل از پریودی لکه قهوه ای میبینم و بعدش چند روز خونریزی داریم و دوباره لکه بینی دارم که گاهی ۲۰ روزم طول میکشه سونوی رحم و تخمدان انجام دادم براتون میفرستم لطفا راهنماییم کنید رحم با ابعاد طبیعی 40*86 mm دیده میشود توده فضاگیر در میومتر مشاهده نگردید اندومتر اکوژن میباشد.ضخامت خط اندومتر 9mm است .EMJ محو است. تصویر focus های bright اکوژن در ناحیه جانکشنال رویت گردید. تخمدان راست:29*19*45 mm و حجم 13 تخمدان چپ:29*28*41 و حجم 17cc تخمدانها بزرگتر از حد طبیعی میباشند. در دو تخمدان افزایش اکوی استرومال همراه با فولیکولهای ریز محیطی به اقطار کمتر از 10mmبه نفع وجود مورفولوژی PCO در سونو دیده میشود.تطبیق با علایم بالینی و آزمایشگاهی توصیه می گردد. مایع آزاد لگن مشاهده نگردید. ضمنا خانم دکتر من ۳۵ سالمه و سال ۹۱ زایمان دوقلو داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر


