Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام،من با نامزدم رابطه داشتم ولی دخول نداشتم ،باکرده هستم همسرم التش رو روی التم مالید با دستشم التم رو مالش داد،بعد یکی دوساعت احساس درد داشتم و خونریزی داشتم دوهفته قبلش پریود شدم میخواستم ببینم امکانش هیت که پردم پاره یا اسیب دیده باشه؟
- مشکلات زنانه
با سلام و احترام در مورد ختنه زنان ، آیا راه حلی یرای درمان این مشکل هست؟ نزدیکی با همسرم امکان پذیر نیست و همیشه عفونت هم داره، راه حل چیه چه باید کرد؟
- سلاممن پریودم نامرتب بود یک هفته پربود میشدم بعد پاک شدم یک هفته بعد دوباره مریود شدم دکتر رفتم تا دو ماه اول خوب لود ولی دوبارهدبرگستم بهدقبل سونو ازمابش دادم
زنان
- پریود نامنظم
سلام، من خانم متاهل 24.ساله ام که هفت ماه پیش سزارین شدم. بعد از زایمانم یکی دوبار قرص Ld مصرف کردم، قبلا به خاطر کیست لوله فالوب چپ، لاپارسکوپی کردم، حالا پریودام نامنظم و کوتاه مدت شده، درحد یک یا دو روز. ایا احتمال تنبلی تخمدان یا کیست وجود داره؟
- هفته شانزدهم
با سلام خانم دکتر بزرگوار... من سونوگرافی هفته شانزدهم رو انجام دادم که گزارش به این ترتیب هست: جفت در دیواره قدامی لترال چپ و گرید صفر است. فاصله لبه تحتانی جفت با Int.Os ۱۹میلیمتر می باشد. قرار طولی و پرزانتاسیونبریچ است. Int.Os بسته است و طول سرویکس ۳۱ میلیمتر می باشد. حقیقتش ۲ تا امپول پروژسترون و ۱۵ تا شیاف پروژسترون هم استفاده کرده بودم ممنون میشم راهنماییم کنین ...
- سلام خسته نباشید ۱۸ سالمه با نامزدم از پشت رابطه داشتیم و وقتی ارضا شد احساس میکنم رو واژنم تخلیه کرد بعد از اون با دستمال پاک کردم و بعد ۲ ساعت شستم… ۱۲ ساعت بعدش قرص اورژانسی دو تایی مصرف کردم آیا امکان باردار شدن هستش
- سلام من سونوگرافی انجام دادم نوشته شده مایع درکاویته در آن متر مشهود است سن 48پریود نمیشم ممنونم پاسخ
- قرص سالویگل
با سلام و وقت بخیر من بخاطر مشکلات و تنشهای زندگی خیلی عرق میکنم و داروخانه گفتن روزی سه تا قرص سالویگل بخورم قرص ضد تعریق سالویگل میخواستم بدونم استفاده از این قرص روی سلامت باروری من تاثیری نداره؟؟؟
- هایمن
سلام خانم دکتر مهربون وقتی هایمن آسیب میبینه همون لحظه خون میاد؟یک جا خوندم که امکان نداره چند ساعت بد اسیب خون بیاد فقط همون لحظس
- جراحی هیسترکتومی
سلام خانومی ۳۵ساله هستم ۲۰روز پیش رحمم رو ورداشتم الان لکه بینی دارم .خطرناک نیست؟چیکار باید بکنم
- بارداری با قرص دوفامد ولتروزول ودگزا واسترادیول
باسلام دکترهم برای تنبلی تخمدان هم برای بارداری لتروزول بهم دادن وروز ۱۳سونوشدم وگفتن فولیکول های خوب دارم و دوفامدودگزا واسترادیول بهم دادن اما باردار نشدم چندماه طول مکشه؟امکانش هست باردار نشم؟ممنون
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام بقایا دارم حدود سه سانت 18اسفند هم سقط کردم در 17هفته آیا امکان داره با پریود این بقایا دفع بشه؟
- موعد زایمان
سلام. خسته نباشید من باردار هستم و یک هفته است که متوجه شدم باردارم یعنیذی سری علائم داشتم رفتم آزمایش خون مشخص شد باردارم.. شرایط کاری کن یجوری هستش که از الآن باید برای تاریخ زایمان درخواست مرخصی بدم تا روند اداری طی بشه و تأیید بشه.. انوقت رفتم دکتر که تاریخ زایمان را بدونم دکتر گفت به تاریخ اولین روز آخرین پریود دویست و هشتاد روز اضافه کن میشه تاریخ زایمان.. ولی من نمدونم.. یعنی اصلاً یادم نمیاد آخرین بار کی پریود شدم.. دکتر گفتند باید بری سونوگرافی..نوبت زدم دوهفته دیگ برا سونوگرافی چون نوبت نداشتند زودتر.. منم بخاطر شرایط کاریم و زندگی زودتر نمیتونم زودتر برم.. از طرفی باید تا سه روز دیگه درخواست مرخصی بدم.. حالا میخواستم از شما بپرسم در سونوگرافی چجوری و بر چه اساسی تاریخ زایمان را میگن.. موعد زایمان را براساس همون دویست و هشتاد روز مشخص میکنند یا کمتر؟ .. اصن از کی حساب میکنند؟.. میشه بگید حداکثر چقد طول میکشه بارداری من براساس سونوگرافی.. که من بتونم درخواست مرخصی بدم.. حداقل تقریبی بگم در چه بازه زمانی مرخصی بهم بدید.. ازتون ممنونم.
- بارداری
سلام خسته نباشید خانومه من ماه اخر بارداریه سنگ کلیه داره سمت چپ و راست الان زیر سینه سمت راست چند روز تیر کشید بعد الان دو روزه خیلی ورم میکنه درد میکه بعد ورمش میخوابه تو یه روز هم ورم میکنه هم خوب میشه
- مسافرت
سلام من در۱۲هفته بارداری بسرمیبرم میتوانم از رشت به تهران سفر کنم؟هم آسپرین مصرف میکنم هم ۳۰تا آمپول آنوکساپارین ۴۰۰۰ گرفتم
- بارداری
سلام خانم دکتر قرص اورژانسی لوونورژسترول ۷۲ساعته و طی ۲۸ساعت بعد از نزدیکی مصرف کردم ،اولش کمی از پیش آب در اطراف ناحیه تناسلیم ریخت اما بعدش از کاندوم استفاده کردیم،البته۱۲روز پیش رابطه داشتم و( ۵ روز دیگه) مانده تا پریود بشم.با کدام از این روش ها میتونم از باردار بودن یا نبودنم مطمئن بشم؟ چه زمانی این روش هارو انجام بدم؛ بهترین نتیجه و بهم نشون میده؟ بی بی چک آزمایش خون سونوگرافی داخلی
- درد تخمدان
سلام.مجرد هستم تنبلی تخمدان خفیف دارم پریودهامنامنظم بود الان دو سه ماهی هست که با دارو فاصله بین پریودهام ۳۰ یا ۲۹ روزه هستش.این ماه از روز ۴ و ۵ مریود درد در سمت راست زیر شکمم احساس میکنم که وقتی ورزش میکنم شدید تر میشه. ممکنه مشکلی وجود داشته باشه یا بخاطر داروهاست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- بارداری مهم
سلام من قبل بارداریم تو مقعدم گوشت اضافه دارم که روم نشده به دکتر بگم چون اذیت نداره الان باردارم و هفته ۲۵ . بارداری اولم طبیعی بود آیا با وجود اون گوشت اضافه میتونم طبیعی زایمان کنم ؟ آیا با پماد. ان گوشت اضافه برطرف میشه؟ بواسیره یا همروبید؟ ؟
- بارداری
سلام خسته نباشید ۳۵ سالمه یک سقط بیست و یک هفته ۷ سال پیش داشتم بعد شش ماه یک بارداری موفق داشتم سزارین شدم ۱۷ فروردین باید پری می شدم که پریود نشدم جلوگیری طبیعی داشتم بعد ده روز بی بز چک استفاده کردم مثبت شده من در تاریخ تخمک گذاری لکه بینی و خونریزی قهوه ای داشتم در همین مابین دز اثر عفونت واژینال دارو ی پماد کلوتریمازول دو درصد و داکسی سایکلین و فلوکونازول دو عدد و قرص پنتو پرازول استفادکردم تست خون بارداری بدون نسخه پزشک در این اوضاع کرونا ممکنه و آیا با مصرف این داروها مشکلی برای جنین پیش نمی آید چون بارداری ناخواسته بوده من حتی یک درصد شک به بارداری نداشتم لطفا راهنماییم کنید
- سلام من در سونوگرافی رحمم تجمع هتروژن به حجم ۳ سی سی در سگمان تحتانی رحم ومقداری مایع اکوفری ۱۸×۴میلیمتر در سگمان تنه رحم در کاویته آندومتر دیده شده و رحمم مختصری بزرگ شده بببخشید من حالا باید چه کار کنم ممنون


