Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط مکرر
سلام من 4سقطمکررداشتم دوتای اول دوماهه ضربان قلب نداشتن سومی آزمایشم نشون دادمشکل انعقادی دارم آمپول زدم ولی چهارماهه سقط شدکیسه آب پاره شدچهارمی هم سرکلاژکردم هم آمپول هم داروبرای کم کاری تیروئید استفاده کروم استراحت مطلق هم داشتم ولی 18هفته دردشدیدی داشتم بااینکه هرشب شیاف پروژسترون میذاشتم ک گفتن کیسه آب اومده توی واژن اونم سقط شدبرای حاملگی بعدی امیدی هست راه دیگه ایهست ک ایندفعه حاملگی جوفق داشته باشم یانه ممنون توروخداجوابموبدید
- شیاف پروژسترون ۴۰۰ در بارداری
باسلام من حدود دوماهه که بدلیل طول سرویکس کوتاه(۲۲mm در ۳۲ هفته)و انقباضاتی که داشتم دکترم پروژسترون ۴۰۰ روزی دوتا تجویز کرده،این دوز از دارو خطری نداره؟و اینکه ادامش بدم؟الان هفته ۳۶ هستم باتشکر از راهنماییتون🌹
- بارداری
سلام خانوم دکتر ببخشید من دکترم به دلیل تنبلی تخمدانم قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده به مدت ۱۰ روز روزی دو عدد ...خواستم بپرسم هنگام مصرف قرص میتونیم نزدیکی داشته باشیم؟ و امکان بارداری هست؟
- مولتی ویتامین
سلام .میخواستم بپرسم که من قرص فیفول شبی یه دونه میخورم میتونم روزی یه دونه قرص مولتی ویتامین برای قبل بارداری بخورم؟
- جواب ازمایش
سلام خانم دکتر ببخشید تو ازمایش خونRubella IgM 2/917,, یعنی چی؟؟آیا نرمال یانه؟؟اگه نرمال نباشه قابل درمانه؟؟؟؟
- سلام من بعد از سرویس با سشوار و فشار باد میگیرم قسمت واژن و مثانه چون به اب و سرما حساسم و حس میکنم هوا وارد واژن و مثانه میشه ایا خطرناک؟
- علت کم شدن هفته بارداری در سونوگرافی
سلام خسته نباشید با توجه ب اخرین عادت ک ۷ابان بود و سونوگرافیهای انجام شده ک سن جنین را میگفتن وقتی برای غربالگری رفتیم گفت سن جنین با توجه تاریخ باید ۱۲هفته و ۴ روز میبود ک گفت یک هفته کمتره و ۱۱هفته و ۵ روزه علت کم بودن این یک هفته چیه
- در مورد زگیل در واژن
سلام خانم دکتر لبه های فرجم دونه زده مث پرز سفید هستند اما جوش نیستن و هیچ درد و خارشی هم ندارن بعضی هاشون خیلی ریزن و مثل فوردایس هستند تقریبا اینا چی ان و باید چیکار کنم خیلی نگرانم ۱۷سالمه
- قطع کلومیفن و ادامه خونریزی
سلام.من ۳۷ سالمه و یک فرزند دارم.برای بچه دوم یکسال اقدام به بارداری داشتم ولی باردار نشدم دکتر بهم قرص کلومیفن و استروژن دادن مصرف کنم منتها بعد از قطع کلومیفن خونریزی ام قطع نشده و امروز روز دهم پریودیم هست و دکتر گفته بودن روز یازدهم سونو بدم که اگه تخمک خوب داشتم آمپول بزنم می خواستم بدونم با شرایط خونریزی فایده ای داره سونو بدم؟
- بکارت
سلام ببخشید من مدتی پیش ی رابطه داشتم ک فقط ی بار دخول انجام شد ولی ب شدت بود ک دودقیقه خونریزی داشتم وقتی دقت کردم متوجه شدم پایین واژنم یکم پاره شده میخاستم بدونم ممکنه اون فشار فقط ب پایین واژن اسیب رسونده باشه و پردم سالم باشه یان
- بارداری
سلاممن آزمایش دادم و باردارم سونو اول که رفتم نوشته یک ساک حاملگی بدون فتال پل در داخل کاویته اندومتر رویت شد یعنی چی در داخل اندومتر ؟یعنی مشکلی داره؟
- هایپرپلازی یا پولیپ
سلام برای خانم یائسه در سونوگرافی واژینال تشخیص هایپرلازی فوکال یا پولیپ دادن به علت ضخامت آندونتر روش درمان چیست و از کجا باید مطمئن شد هایپرپلازی اس یا پولیپ ؟ طول ضخامت 12 در 3 است
- مصرف دمنوش در شیردهی
سلام خاتم دکتر خسته نباشید من کبد چرب گرید یک دارم.پنج ماهه زایمان کردم و شیرمیدم.میتونم دمنوش چای سبز و عرق کاسنی و یا هر دمنوش دیگه ای بخورم؟
- سقط
سلام دکتر عزیز روز پزشک را به شما تبریک میگوییم بعد از سقط ایا درد و گرفتگی درناحیه کمر و زیر شکم عادی هستش
- نازک شدن دیواره رحم همرا با زدن آمپول ۲۸روزه موجب یائسگی میشود یا دباره میتوان پریود شد
نازک شدن دیواره رحم همراه بازدن آمپول ۲۸روزه موجب یائسگی می شودذیا دوباره پریود شد
- سقط جنین
سلام، من بدلیل بارداری پوچ سقط کردم وبقایای بارداری هنوز 5سی سی هست دکتر داروهای مفنامیک اسید، هماتینیک، ازیترومایسین بهم دادن با مصرف این دارو ها خونریزی شروع میشه وبقایا دفع میشه؟
- سقط جنین موقق
من بارداريناخواسته داشتم و از قرص سايتوتك تستفاده كدرم يك روز ورزش كردمو كلي پريدم كلي دمنوش گلگاو زبان و زعفران خوردم بعظهر خونريزي داشتم باز پريدم و ورزش كردم كه بهتر سقط شه اومدم خونه يخ لخته ازم افتاد و دردام قطع شد خونريزيم هم همينطور فقط لك بيني خيلي كم قهوا اي رنگ دارم ايا سقطم موفق بوده؟
- ببارداری
سلام خسته نباشید تقریبا دو ماه از رابطه ای که داشتم میگذره و بدون دخول بوده و باکره ام ولی باهم در تماس بودن دقیق نمیدونم ایا پیشاب یا منی وجود داشته یا نه حدود شش روز بعدش خونریزی داشتم با دفع لخته در حد دوروز این ماه هم حدود هفت روز قاعدگیم عقب افتاده بود و بعد خونریزی کم داشتم اونم باز در حد دوروز بعد از یه هفته بیبی چک دادم صبح که منفی در اومد ولی الان درد سینه خیلی شدیدی دارم آیا ممکنه باردار باشم؟
- روده اکوژن
سلام من الان در هفته ۱۷ بارداری هستم و غربالگری سه ماهه دوم رو. انجام دادم و. گفتن فقط روده اکوژن ۲ دیده میشود و. دکتر ازمایش امنیوسنتز نوشته احتمال خطر. چقدر هست؟
- درمورد کیست تخمدان اکوفری دوتا دارم حاملم در سمت راستم قرار دارن بچم چیه


