سلام.سونوگرافی آنورمالی اسکن و اکوی قلب جنین انجام دهید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کم تکون خوردن جنین
سلام هفته۲۲ بارداری هستماز هفته ۲۰ خوب تکونای جنینو حس میکردم از دیروز خیلی کم شده نگرانم. سونوهای اخیرم خوب بود. از هفته چندم خیلی باید به حرکاتش دقت کرد؟
- اصطراب بارداری
سلام خانم دکتر.بد دوبار سقط اضطراب شدید دارم دکتر روانپزشک قرص سرترالین را تجویز کردن که گفتن حین بارداری مصرف شود.سوالم این است داروهای اضطراب میتواند برای جنین مصر باشد ریسک اش چقدر است.میتوانم مصرف کنم?مننون
- زنان وزایمان
باسلام.یه بنده دوزایمان سزارین داشتم.زایمان دومم شش سال پیش بوده.حدود یکس سال هست که بافت بالای بخیه هام طرف راست موقع نشستن طولانی روی زمین دچارسوزش میشه.اخیرا دچارسرماخوردگی شدید وسرفه های زیادشدم.که این سرفه ها باعث سوزش بیشتری دراین ناحیه شده.میخواستم بدونم دلیلش چی هست ممنون ومچکر🙏🙏
- ویزیت باردار
سلام وقت شما بخیر. ببخشید که من اینجا مطرح میکنم قسمت نظرات و پیشنهادات ندیدم. لطفا خانم های باردارتون که میان برای چکاپ ماهانه، وقتی میان اسمشون رو خانم منشی بنویسن که به ترتیب صداشون کنه برای داخل رفتن. خانم منشی همه ی پرونده هارو میبرن داخل و قاطی میشن و دیگه نمیدونه کدوم بیمار زودتر اومده. یه نظمی به پذیرش خانم های باردار بدن متشکر میشم. که خدای نکرده حق کسی ضایع نشه. شرایط خانم های باردار با بقیه ی بیماران قاعدتا فرق داره . متشکرم خانم دکتر
- خون در مدفوع در زمان قاعدگی
سلام اگه آزمایش کل انجام بدیم که توش آزمایش مدفوع هم هست اگه خون باشه تو آزمایش نشوم میده
- پوزیشن بارداری
سلام بهترین پوزیشن برای بارداری چه نوع هستش
- بزرگی رحم و میوم
باسلام و احترام ۴۳ ساله و دو فرزند دارم، خونریزی به صورت لخته در پریود ، درد در لگن و تکرر ادرار دارم سونوگرافی انجام دادم که ابعاد رحم با سایز ۱۱۱×۶۶×۶۳ mm دارای اکوی میومتر مختصر هتروژن و میوم اینترمورال به سایز ۴۰×۳۳ در قدام بادی رحم مشهود است. ضخامت آندومتر معادل ۱۱ mm است. تخمدان ها دارای اکو و ابعاد طبیعی می باشد . ساختار cystic اکوفری به سایز ۳۳×۳۴ در تخمدان راست مشهود است لطفا راهنمایی کنید. با تسکر
- لابیاپلاستی
با سلام و خسته نباشید. در خصوص لابیاپلاستی سوالاتی داشتم: بعد از عمل ایا نیاز به استراحت یا یستری در منزل هست؟ تا چه مدت مقاربت منع داره؟ از چه مدت بعد از عمل تمرین سنکین ورزشی مثل ژیمناستیک ممکنه؟ ایا عمل در مطب انجام میشه یا بیمارستان؟ لازمه کسی همراه ادم باشه؟ ایا برای ازدواج یک دختر مشکلی ایجاد نمی کنه؟ و هزینه تقریبی عمل رو اکه امکان داره میخواستم بدونم بسیلر ممنونم
- سلام خانم دکتر ببخشید من چهار روز هست خیلی استخوان واژنم درد می کند بار دار نیستم اما افتادهگی دارم خیلی سخته برام خیلی درد دارد
- زنده ماندن اسپرم
سلام خانم دکتر ببخشید یک سوالی داشتم میخواستم بدونم امکانش هست مثلا شخصی رابطه جنسی داشته باشه بعد اون رابطه اسپرم مثلا چند سال تو رحم زنده بمونه و بعدش لقاح پیدا کنه و تبدیل به جنین بشه چنین چیزی ممکن هست؟ از لحاظ علمی درسته؟بعد سقط چطور؟ ممکنه بقایا رشد کنن تو رحم و تبدیل به جنین بشن؟
- نحوه ی مصرف قرص سیبل
سلام خانم دكتر وقتتون بخير اگر قرص سيبل رو از روز ٤ پريودي مصرف كنم اما بصورت مرتب و سر ساعت ميتونم رابطه ي محافظت نشده داشته باشم؟
- سلام خسته نباشید ببخشی خانم دکترمن پریودیم روزهفتم پاک میشدم ولی هنوزخونریزی دارم
- سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم
سلام دکترمن دوماه عمل سزارین انجام دادم ولی جای بخیه دردمیکنه ومثانه بی حس شده وشل شده مشکلم چی هیت
- خارش واژن عفونت قارچی
سلام من یه پماد ترمینا سیلیون ان ان استفاده کردم ۲۳هفته باردارم الان فهمیدم خطر برای جنین داره خودمم حساسیت داشتم از ناحیه واژن التهب قرمز شده طورو خدا به بچم آسیبی وارد شده
- پرده بکارت
ایا با فشار اب زیاد پرده پاره میشود بعد از فشار خون صورتی رنگ دیدم
- بارداری
من این هفته ۳بار برای بارداری اقدام کردم البته دارو هم مصرف کردم برای باردار شدن .میتونم الان موهام رو رنگ کنم یا ضرر دارد
- کانون کیستیک مولتى لکوله با جدار smooth به ابعاد تقریى 150’80 r بعضا حاوی دیرى هاى کراندکلس هموزن وـدت بروجکتن بایلارى اکوزن جدارى فالقد قلوى عروقى واضح دریرسى کالر دابلار درخلف رحم رویت میشود،
سلام وقت بخیر این سونوی مامانمه میشه بگید چ نوع کیستیه چیکاربایدبکنیم كانون كيستيك مولتى لكوله با جدار smooth به ابعاد تقريى 150'80 r بعضا حاوي ديرى هاى كراندكلس هموزن وـدت بروجكتن بايلارى اكوزن جدارى فالقد قلوى عروقى واضح دريرسى كالر دابلار درخلف رحم رويت ميشود،
- مربوط به عمل هیسترکتومی
سلام در جواب پاتولوژی هیستروسکوپی رحم ، نوشته شده inactive endometrium میخواستم ببینم معنیش چیه ؟ آیا بدخیمی هست یا خیر؟
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
ایا بعد از تخلیه کیست با سرنگ امکان عود کردن کیست هست
- تخمک پوچ
سلام من دوباره برای اهدا تخمک رفتم و بار اول کامل پوچ شد بار دوم با قرص متفورمین تا چند روز بعد از تخمک کشی دوباره پوچ شد الان خودم میخوام باردار شم ولی میگن تخمکام پوچ میشه آیا با قرص متفورمین میشه از پوچ شدن تخمک جلو گیری کرد؟


