Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخير من روزي ٣ عدد قرص فرتيل ايد ميخورم آيا لازم هست كه ويتامين دي هم مصرف كنم؟
- سوزش واژن
سلام من ۲۲سالمه ومتاهلم نزدیک ۴سال سوزش واژن دارم کلی دکتر رفتم وقرص چرک خشک کن قوی مصرف کردم ازمایش دادم وهیچ تشخیصی ندادن اما اثری روی سوزشم نزاشته قرصا ،دلیلشو نمیدونم سوزشم به خدی زیاد و دردناکه که زندگیم مختل کرده یه تایم یکماه سوزش میگیرم ماه بعد خوب میشه ودوباره شروع میشه
- درد مقعد درهنگام پریودی
س شب بخیر ببخشید من الان حدود یک ماه است که حالت تهو شدید وصبح ها دهانم تلخ میشه والان پریودم ودرد مقعد دارم نمیدونم چیکار کنم
- سلام سونوگرافی رحم
من چند وقت پیش ی سونو دادم گفت من توده اکوژن بین دولایه آندرومتر به ابعاد 5.5ضربدر 3.5مطرح کننده پولیپ آندرومتر رویت شد این یعنی چی یعنی باعث نازایی هم میشه
- سلام من قصد بارداری دارم و همسرم کم بود اسپرم داره دومیلیون هست حالا بعد چهار ماه دوباره آزمایش اسپرم انجام دار امون دو میلیون بود و دکتر گفت باید برم IVFانجام بدم نتیجه میگیرم بنظرتو میشه راهنمایی کنید لطفا جواب بدین ممنون میشم ازتون سوال جواب بدین
سلام دوماهه زایمان کردم .سزارین شدم.هنوز دوتا تیکه اندازه ی دوتا بند انگشت شکمم بازه.هرروزم حموممیرم و بعضی شبها پماد آلفا میزنم.عفونت هم یکم میده جای زخمم. جیکارباید بکنم.زخمم بازه استرس دارم
- نازایی
سلام خواهر بنده ۳۳ سال دارد و دوتا دختر دارند نزدیک یک ساله اقدام به بارداری کردند ولی باز سر وقت پریود میشن سونوگرافی هم انجام دادن سالمن . تو روستا هستند و دسترسی زیادی به دکتر ندارن. علت باردار نشدن خواهرم از چی هست . ممنون
- بارداری و دندان پزشکی
با سلام و احترام. تاریخ اولین روز قاعدگی اخر من 21 فروردین بود قصد بارداری دارم و هفته اول اردیبهشت میخام اقدام کنم. منتهی دوتا از دندونام باید پر بشن که با مراجعه به دندان پزشک هفته دوم اردیبهشت بهم وقت دادن. میخاستم بدونم اگه باردار بشم و یک هفته گذشته باشه اقدامات دندان پزشکی ضرری داره؟؟؟؟
- خشکی وارژن ودرد شدید هنگام رابطه
سلام خسته نباشید من حدود ۴سال پیش سرطان سینه داشتم و بعد از اون هنگام رابطه مشکل دارم چندین ساله رابطه ندارم یعنی اینقدر درد دارم اصلا نمیتونم رابطه برقرار کنم ایا کیست دارم ک باعث درد میشه حدود ۳ماه پیش ی رابطه مختصر داشتم ک اونم بادرد شدید همراه بود بعدش کلا عفونت و زخم شدم لطفا توروخدا راهنمایی کنید همسرم واقعا در عذابه خودمم همچنان درد شدید و بتازگی هنگام ادرار سوزش ودرد دارم لطفا بگید چیکار کنم ممنون میشم
- سفتی انتها خط بخیه سزارین
باسلام، ببخشید خانم دکتر بعد از زایمان انتهای خط سزارینم حالت توده سفتی شده و الان بعد شش سال بزرگتر شده و قرمزه و درد میگیره چکار کنم نگران شدم
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید خانم دکتر
من قبلا کیست اندو متریوز داشتم اما نمای رحم طبیعی بود لوله رحم هیدروسالپنکس است دیروز سونو دادم دکتر گفت کیست و نمای رحم تغییر کرده
رحم نمای رتروفلکس دارد
ساختمان کیستیک مولتی لوکوله دارای چند سپتای ضخیم به ابعاد 70×68×52 درتخمدان راست دیده شد
کاهش حرکات هردو تخمدان و احشاء لگنی مشهود است
خانم دکتر اگه ممکنه درمورد سونو راهنمایم کنید - پریود دوم بعد از قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر بیش از ۱ ماه پیش رابطه ی بدون دخول داشتم که حتی سطحی هم بود و قسمت های تناسلی باهم برخورد نداشت و مایع منی به هیچ عنوان نزدیک واژن یا کشاله ی ران تخلیه نشد و فقط شک داشتم که شاید دستشون به مقدار کم آغشته به مایع منی بوده باشه و وارد واژن من شده باشه حدود ۴ ساعت بعد رابطه قرص اورژانسی لونژیل ۱.۵ مصرف کردم و ۹ روز بعد (۵ روز زودتر از موعدم)پریود شدم به مدت ۷ روز که همراه با دفع لخته بود و بعد از پریود هم چندین بار از بیبی چک استفاده کردم و منفی شدن همشون من به هیچ عنوان دیگه توی این مدت رابطه نداشتم من سیکل پریودم ۲۵ روزه دارم و الان پریود سیکل جدیدم ۴ روزه به تاخیر افتاده و خیلی نگرانم بیبی چک هم امتحان کردم در این روزهای تاخیرم که منفی شد آیا این تاخیر طبیعیه ؟! نیاز به آزمایش بارداری هست یا صبر کنم که پریود شم ؟!
- اختلال در عادت ماهیانه
سلام من از اولین روزی که از تموم شدن پریودم میگذره تا ۸روز نزدیکی نکردیم بعداز ۸روز نزدیکی کردم جلوگیری طبیعی داشتیم من از همون شب به مدت ۴روز قرص ضد بارداری سیپروتون مصرف کردم الان ۱۰رو از قطع قرص میگذره وعادت نشدم امکان داره باردارباشم
- پولیپ قسمت فوقانی رحم
سلام ، پولیپ داشتم در قسمت فوقانی رحم بعد رفتم هیستروسکوپی اما احساس میکنم هنوز جاش مونده و احساس میکنم در دهانه رحمم هست برنداشتن
- قرص اورژانسی
سلام . دیشب ساعت ۱۲ رابطه حفاظت نشده داشتیم و بلافاصله ۲ عدد قرص اورژانسی خوردم. کودک سه ماهه دارم . تاریخ انقضای قرص 2023 بوده . دوباره بخورم ؟؟؟
- مصرف اسپیرونولاکتون و یاسمین
دختر ۲۱ ساله پرمویی زایدبه علت کیست تخمدان نحوه مصرف قرص یاسمین و اسپیرونولاکتون باهم به چه صورت هست ؟ آخه میگن تداخل دارویی دارند اما دکترزنان گفته به طورهمزمان مصرف بشه میخواستم ببینم مشکلی نداره
- بارداری
سلام ببخشید من ی هفته ب پریودی دیگمه وقبلش رابطه داشتم ولی منی رو وارد بدن نکردم چند وقته جالم بده و سابقه فشارخون دارم وحالت تهوع وسردرد دارم دکتر ازعلائم میگف احتمالا بارداری میخواستم ببینم امکانش هست
- اندومتریوز
سلام خانم دکتر من مریض شما هستم ۱۷ بهمن هیستروسکوپی و لاپراسکوپی سرکلاژ شکمی داشتم باهاتون حین عمل متوجه اندومتریوز شدین جواب نمونه برداری براتون اوردم برام دو ورق قرص وروژست تجویز کردین و گفتین بعده تموم شدن قرص باید تست پایپل بدی الان ورق اول قرص تموم شده اوایل لکه بینی کم رنگ داشتم ک نیاز ب نوار بهداشتی نبود الان ورق دومو شروع کردم لکه بینیم زیاد شده جوری ک نوار بهداشتی استفاده میکنم چیکار باید بکنم خانوم دکتر؟
- احتمال بارداری
من با نامزدم رابطه از پشت داشتم ميترسم أب نامزدم ريخته شده باشه جلوم باكره ام هستم پريوديم عقب افتاده يه ترشحات موكوسى أزم خارج ميشه از أولم پريوديم منظم نبود احتمال باردارى هست؟
- میخواهم باردارشوم
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر باشه من تنبلی تخمدان وکیست کوچکی درتخمدان وپریدهای نامنظم دارم که دکتر به من مدروکسی پروژسترون داده که شش ماه ازشب 14 پریدی به مدت 10شب دوعدد میخورم وگفت بایدادامه بدی تامنظم بشی ومتفورمین 500هم داده برای تنبلی تخمدان حالا این سری که رفتم پیشش گفت عفونت داری شیاف مترونیدازول واژینال داده بهم تا10شب استفاده کنم وفلوکونازول هرسه روز یک عدد بخورم مفنامیک اسیدهم داده برای درد اگه داشتم بخورم آخه اگه یادتون باشه شما اون سری گفتم دردزیرشکم دارم شماگفتین عفونت بایدبرسی بشه که عفونت شدیدبود به خاطر کم خونیم قرص اهن هم نوشت که به خاطررفلاکس معده ایرانی نمیتونم بخورم امریکاشو گرفتم که بخورم ویدوفولیک هم نوشته شبی یک عدد لاکتوفم هم نوشته روزی یک عدد ولتراکس لتروزول هم نوشته ازروز 3قاعدگی تا5روز روزی 2عدد بخورم حالا اینا روشروع کنم ولی این ماه اقدام نمیکنم تاعفونتم خوبشه حالا خانوم دکتر من ساعتاش موندم چکارکنم این همه قرص روچجوری بخورم چه ساعتی چون معده درد دارم ؟؟؟
- قرص دوفاستون
سلام خانم دکتر، ۲۹ سالمه ومجردهستم پریودم نامنظم بود رفتم دکتر برام سونوگرافی نوشت،گفتن تنبلی تخمدان داری،قرص LD بهم داد مدتی مصرف کردم ،حالت تهوع ودل درد داشتم دوباره رفتم دکتر قرص دوفاستون بهم داد چهارماه استفاده میکنم پریودم منظم شده به نظر شما تا کی از این قرص استفاده کنم ؟ آیا عوارضی هم دارن؟ممنون میشم جوابمو بدین


