Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
میشه یه دکتر خوب تو کرج معرفی کنین بره مراقبت بارداری؟
- آیا قرص روکین بر آزمایش هورمون تاثیر دارد؟
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید بنده ۵ ماه هست پریودام طولانی مدت شده از ۵ روزه تبدیل شده به ده روزه دکتر فقط دوتا ازمایش Fsh و Lh و تیروئید نوشتن قبلا دادم خوب بوده سونوگرافیمم خوب بوده بعد برای دوماه قرص روکین نوشتن ولی چون خوب نشدم حس میکنم پرولاکتینم بالاست الان دوره دوم قرص روکینم هست که از روز سوم پریود دارم میخورم بعد از ۵ روز قطع قرص روکین میتونم ازمایش هورمونی بدم یا چون قرص روکین خوردم باید یکماه دیگه صبر کنم بعد ازمایش بدم ؟ فاصله قطع قرص روکینم تا روز سوم پریودم میشه ۵ روز که باید ازمایش بدم
- مصرف قرص نورم اسکین و لکه بینی
سلام من بعد از مصرف قرص نورم اسکین دچار لکه بینی شدم آیا از عوارض این قرص هست یا خیر چون سونوگرافی که دادم هیچ مشکلی نداشتم تشکر
- آیا اندومتریوزیس برای زنانی که هیستروکتومی کرده اند هم پیش میاید ؟
آیا اندومتریوزیس برای زنانی که هیستروکتومی وتخلیه تخمدانهارو انجام داده اند هم پیش می آید؟
- سونوگرافی رحم
ندولاریته در سطح مخاط ثلث میانی کانال سروکار مشاهده میشود در بررسی با کالرداپلر در این ناحیه از کانال سروکار ازایش ضخامت و وااسکولاریته مشهود است .تطبیق با پاپ اسمیر توصیه میشود.فولیکول عالی به قطر 16mm در تخمدان چپ مشاهده میشود. در تخمدان راست فولیکولهای کوچیکتر از ۵mmبه تعداد بیشتر از ۱۰ عدد دیده میشود. یعنی چه ؟آیا خطرناک .من چیکار کنم
- بارداری خارج از رحم
سلام وقت بخیر من باردارم وجنین خارج از رحم قرار داره الان هفته پنجم هست میتونم بوسیله داروی متو تروکسات مشکلمو حل کنم؟!؟ لطفا اگر زحمتی نیست یه وقت اورژانسی میخواستم با خودتون مشورت کنم. اگه امکانش هست از طریق ایمیل با شما در ارتباط باشم
- سلام من پریود خیلی نامنظم حالا دارم قرص مدرکسی پروژسترون مصرف میکنم دکتر گفته از روز ۱۶قاعدگی بخرم بار اول که خوردم یکیش مونده بود از قرص مدرکسی پروژسترون پریود شدم حالا نوبت بار دوم شده از عادت ماهیانه که پاک شدم ۵روز بعد دوباره خون ریزی خفیفی دارم باید چی کار کنم چه طوری مصرف کنم باید خون ریزی ۵روز فیش حساب کنم یا حالا که خون ریزی خفیفی دارم باید حساب کنم چه طوری مصرف کنم راهنمایی کنید
- ایا خوردن اسپیرونولاکتون 25 سر از خود و بدون تجویز باعث مرگ میشه؟ وقتی خوردمش علایم داشتم و تا بعد از دو روز هنوز علایم دارم مخصوصا در رگ هام
- عمل کرتاژ
بعد از عمل کرتاژ خارش و واژنم ورم کرد دلیلش چیه؟
- بارداری
لکه بینی وترشح قهوه ای در پنج هفته
- آیا میشود بعداز ده روز از سقط قرص ال دی خورپ
- اندومتریوز
باسلام و احترام من ۴۹ساله مبتلا به اندومتریوز هستم گاهی نیمه شبها بدنم داغ میشود. تخمدان ها هم تا حدودی کیست داررشدند. به طور نامنظم، دوپامد خوردم. گاهی در سینه راست و مقعد احساس سنگینی خفیف دارم. پرید منظم و حدود ۱۵ روزه دارم با خونریزی متوسط. دو حاملگی طبیعی و زایمان سزارین داشتم. چند سوال ۱ آیا امپول دکاپتیل بزنم؟ ۲. ایا میتوانم لاپراسکوپی کنم ولی هیستروکتومی نکنم؟ چرا دکتر ها سعی نمیکنند فقط چسبندگیهارا حذف کنند؟ ۳. اگر بگذارم حامله شوم تا بدون مصرف دارو، پرید نشوم و اگر لازم شد سقط کنم یا ادامه دهم تا زایمان، خطری مرا تهدید میکند؟ بنظر شما، حاملگی میتواند راهکاری باشد برای توقف پرید تا یایسگی ام که ممکنست رخ دهد با سپاس از توجه شما
- توده هایپواکو
توده هایپواکو با اندازه ۱۵ میل که دوساله تحت کنترله هیچ رشدی نداشته جای نگرانی داره یانه
- نازایی
سلام خانوم دکتر من پیلی کیست هستم و تنبلی تخمدان دارم دکتر لتروزول و آمپول سینال آف برام تجویز کرده اولین باره میخوام این دارو هارو استفاده کنم ب نظرتون جواب میگیرم واسه بارداری
- کیست تخمدان
با سلام در جواب سونوگرافی من نوشته شده یککیست به دیامتر 40*30mm مشاهده شد که داخل آن سالید کامپاننت اکوژن مشهود است(احتمال تراتو درموئید مطرح میباشد)آیا این جزوکیست خوش خیم حساب میشه و با داروممکنه رفع بشه یا نیاز به عمل داره،ممنون از شما پزشک محترم
- مهم
سلام ۲۷ شهریور پریود شده بودم دیگه نشدم تا ۲۷آذر که در دو روزی که گذشته فقط لکه بینی در حد یه قطره ،روی نواربهداشتی فقط در حد یه لکه بوده،علت چی میتونه باشه؟۳۸سالمه متاهل هستم بچه ندارم
- بارداری درست
سلام خانوم دکتر من ازتون راهنمایی میخوام ۳۲ سالمه و یه زایمان زودرس تو هفته ۲۸ داشتم و از اول اطلاعی از سرکلاژ نداشتم بعد تو بیمارستان با سرکلاژ اشنا شدم که دو نوع داریم واژینال و شکمی. تو دوراهی بدی موندم ب نظر شما کدوم انجام بدم ؟
- کیست تخمدان
در تخمدان چپ کیست ساده به ابعاد ۲۶*۳۰ م . م دیده شده که در داپلر هیپوواسکولار است و فاقد solid component است و شواهد بدخیمی دیده نشده در هر دو تخمدان تورشن دیده نشده در تخمدان چپ یک فولیکول ۱۴م.م و در تخمدان راست یک فولیکول ۱۳م.م دیده شده ۶۰_۵۰, سی سی مایع آزاد در حفره لگنی به چشم میخورد که میتواند ثانویه به rupture کیست فوق الذکر باشد . میخواستم بدونم کیستم با دارو از بین میره یا باید جراحی کنم چون ال دی و سیپروترون میخورم تهوع و تپش قلب شدید میگیرم . گاهی درد زیاد شکم میگیرم که از درد زیاد بالا میارم و سرگیجه میگیرم . چیکار باید کنم تا از این درد خلاص شم نفس کم میارم لطفا راهنماییم کنید
- آزمایش خون بارداری
سلام. خانم دکتر من دو روز پیش از شما پرسیدم19 روز بعد از نزدیکی رفتم آزمایش خون بارداری دادم.. جواب منفی بود.. آیا میتونم به جوتب آزمایش اطمینان کامل داشته باشم؟.. شما جواب دادید بله اگر مشکلی ایجاد نشود قابل درمان است. فک کنم اشتباهی رخ داده است
- قرص دزوسپتسو
پنج روزه شروع به مصرف کردم شدیدا حالت تهوع دارم چیکاز کنم


