Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف دارو
با سلام همسر37 ساله اینجانب به علت کانسربرست ازدی 97 پس ازشیمی درمانی وجراحی وارد مرحله هورمون درمانی شد. دراین مرحله از تیر98 پزشک برایش هرسپتین یکسال وهمراه ان زولادکس وارومازین تجویز کرد. ولی پزشک دیگری گفت ارومازین برای زنان یائسه است وباید تاموکسیفن تجویز میشد . لطفا دراین مورد راهنمایی بفرمایید .با تشکر
- ناباروری
سلام خانم دکتر خسته نباشین بخاطر ای وی اف وانتقال جنین دکتر برام استرادیول تجویز کردن من قبلا درد زانوی خفیفی بخاطر ارتروزاشتم بعد مصرف قرص درد زانوم خیلی شدید شده ایا میتونه از عوارض مصرف ابن قرص باش؟
- سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر عزیز ببخشین من نزدیک پنج سال لوله هام بستم حالا چند وقت درد دارم گره بخیه سمت چپ دارم اذیت میشم باید چیکار کنم
سلام خسته نباشید خدمت شما دکتر عزیز من نزدیک پنج سال سزارین و لوله هام بستم الان یه مدتی قسمت ناحیه سمت چپم خیلی درد میکنه میشه بگید چیکار کنم
- بارداری
خسته نباشید، من چند روز بعد از اتمام پریودیم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم که دو روز گذشته البته با کاندوم که نامزدم ارضا نشدن فقط پیشاب داشتن میخواستم بپرسم احتمال بارداری چند درصد وجود داره؟ از بیبی چک چه زمانی میتونم استفاده کنم، ممنون اگه پاسخ بدید
- دکتربهنازشرف
سلام وقت بخیرمم سقط باقرص داشتم درهفته ششم...بعدازدوهفته خونریزی سونودادم که نوشتهدارای فلوی عروقی به ابعاد19*29mmوبه حجم تقریبی5ccدرکاویته....چیکارکنم دفع بشه؟وآیانیتزبه کورتاژهست؟
- لرزیدن در بارداری
سلام من هفته ده بارداري هستم در هفته هاي اول شب تا صبح لرز شديد داشتم ميخواستم بپرسم طبيعيه؟ الان هم كم شده اما باز بعضي شبها كمي لرز دارم
- قلب جنین
سلام خسته نباشید،طونوز انومالی در ۲۳ هفتا انجام دادم ،پزشک فرمود در بطن راست نسج اکوژن دیده شد و اکوی قلب الزامی است و برسی هیپولازی ریه برسی شود من خیلی نگران شدم معنی اینا چیه
- تعین جنسیت
سلام من یه دختر ۱۶ ساله دارم ومیخوام باردار بشم وپسردار بشم انشاالله. آیا با مراجعه به مطب شما میتونم خواستهام برسم؟شما تعیین جنسیت با بدون رژیم غذایی انجام میدین؟
- کیست کورپوس لوتئوم دربارداری
- پوایپ رحم
باسلام ایا پولیپ رحم وتخمدان پلی کیستیک باقرص رفع شدنی نیست
- آزمایش b-hcg
با سلام و وقت بخیر. بعد از جراحی لاپاراسکوپی در مورد بارداری خارج، آزمایش b-hcg انجام دادم. مقدار آن 285 شده. ميخواستم نظر شما رو در مورد جواب بدونم، خیلی ممنون
- آیا همه رحم های دیدلفیس همیشه همراه با سپتوم واژن و آژنزی واژن هستند؟
سلام خانم دکتر عزیز من سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم و آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام. و چندروز پیش با کمک شما متوجه شدم که رحم دیدلفیس هست. و شنیدم که رحم های دیدلفیس با سپتوم واژن همراه میشن . سوال من این هست که آیا همیشه همه ی رحم های دیدلفیس سپتوم واژن وآژنزی واژن دارند یا نه این چنین مواردی کم هست و رحم دیدلفیس سالم که هیچ مشکلی نداشته باشه و بدون سپتوم واژن و آژنزی واژن هم وجود دارد .؟ با تشکر .ممنون از شما
- فیبروم
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز ممنون از اینکه به سوال من پاسخ دادید ولی فرمودید علت سونوگرافی چی بوده؟ من ۴۶ سال سن دارم و برای اینکه روز اول دوم پریودم یه کم خونریزی بیشتر بود ( البته اونقدر زیاد هم نه ) رفتم دکتر و برام سونوی واژینال نوشتن: اکوی رحم هتروژن و حاوی نواحی هایپواکوی کوچک است که مطرح کننده رحم میوماتوز میباشد رحم حاوی تعدادی کیست tinyساب آندومتریال است بزرگترین میون به دیانتر ۱۳ میلیمتر به صورت ساب سروزال در دیواره خلفی فوندال مشاهده شد .آندومتر به حالت منظم و خطی و با ضخامت ۸ میلیمتر دیده شد که مطابق با فاز ترشحی است. آیا جای نگرانی هست؟ فیبروم دارم؟ از پاسخگویی شما بسیار سپاسگزارم.
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم آیا کیست اندومتریوز و یا کیست هموراژیک در سونوگرافی معلوم هستند و سونولوژیست ذکر میکنه که اندو متریوز هست یا هموراژیک و یا ساده در جواب؟ یا اگر ننویسه یعنی کیست سادست؟
- ماموگرافی پستان
با سلام در جواب ماموگرافی من وجود بافت هتروژنیسیته در هر دو سینه نوشته بود که جهت اطمینان به سونوگرافی هم رفتم که گفتن طبیعیه. الان چند وقته احساس دردهای تیرکشنده و سوزش در یک سینه ام دارم. لطفا راهنمایی کنید چی کار کنم ? آیا خطرناکه ?
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خسته نباشید. خانم دکتر قرص مدروکسی پروژسترون باعث جوش وآکنه وموی زائددرزیرچانه میشه ؟
- تغییرماهیانه
سلام خشته نباشید من ماهیانه ای نامنظم دارم الان هم ده روز از ماهیانم گذشته اما هنوز شروع نشده خیلی خیلیذهم عفونت پنبه ای دارم ممنون میشم بگوید چه کار کنم
- لاپارسکوپی یا ivf
خسته نباشید میخواستم بونم احتمال بارداری در لاپاراسکوپی درمانی بیشتر یا در ivf
- پلاکت خون
سلام خانم دکتر من ۳۷ هفته و ۵ روزه باردارم و هفتم تیر تاریخ زایمانم هستش،و سزارین هستم،امروز آزمایش خون دادم و پلاکتم ۱۴۳ بوده خیلییی نگرانم،دلیلش چیه یک مقدارم سرما خوردم
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید.خراش در پرده بکارت یعنی چه؟. ایا پارگی بکارت با خراش فرق دارد؟.در چه مواردی خراش به وجود می اید؟؟.


