Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال از دکتر زنان
سلام خانم دکتر من دوسالی است که عادت ماهانه ام تنظیمش بهم خورده دکتر های زیادی رفتم تا امپول دیفرلین سه عدد هر ۲۸ روز تجویز کردند ومن فرانسوی را تهیه کردم اماامپول سوم را که زدم بعد از چهار روز پرید شدم خواهشمند است راهنمائی بفرمیی
- سونو سینه
با سلام من چندروز پیشمزاحمتان شدم درمورد سینه که با فشار دست ترشح خونی مایل به قهوه ای دارم که اثلا خودبخدی نبود با فشار زیاد انگست بود رفتم سونو این جوابش تغییرات فیبروکیست در پستان ها مشهود است. بزرگترین کیست در پستان راست به قطر ۹ میلیمتر در ساعت ۶ میباشد. کیست های متعدد به حداکثر قطر ۹ میلیمتر در ساعت ۲ _ ۴ پستان چپ دیده میشود اتساع خفیف مجاری شیری در رتروارئول دو طرف مشهود است. بافت گلندولار پستان ها متراکم است. لذا در حد قابل رویت توده واضحی دیده نشد. در اگزیلای دو طرف لنف نود پاتولوژیک مشهود نیست البته من سونو نزدیک پریود انجام دادم بافتدمتراکم بخاطر نزدیک پریودیه؟
- پریود
سلام من دختری مجردم 38سالمه ازوقتی پریودشدم همیشه نامنظم بوده الان 4ماهه عادت نشدم چندبار لکه بینی داشتم ولی خون ندیدم چه دارویی استفاده کن؟
- پریود
سلام خانوم دکتر دفعه ۲۲ مهر پریود شدم همشه ۲۲ روزه ۲۱ میشدم ولی مهر ماه ۱۳ روزه شدم تا امروز ۲۴ آبان پریود نشدم یعنی امروز که ۲۴ هس ۲۶ روز از پریودم میگذره ولی هنوز نشدم چهار پنج روز پیش بیبی چک هم زدم منفی شد چیکار کنم راهنماییم کنید لطفا ؟ احتمال حاملگی هس من برای حاملگی اصلا اقدام نکردم فقط یعنی رابطه دخول داشتم ولی اب منی روی واژن شاید ریخته شده چی کنم؟ دکتر برم؟؟؟؟؟
- خوردن عسل در بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم میخواستم بدونم در سه ماهه اول بارداری خوردن عسل مجاز است یا نه
- عفونت واژن
سلام خیته نبا شید من الان نزدیک به دو هفته می شه که خارش واژن دارم وتازه متوجه شدم که تر شحات خیلی رقیق وسوزش همگام ادرار هم دارم و می خواستم بدونم برای درمان باید از دارویی استفاده کنم
- کیست
سلام خانم دکتر من۲۰ سالمه و هرچندوقت یکبار سمت راست شکمم یه درد ضعیف داره قبلاهم اینجوری شده بودم که رفتم دکتر وبرام سونو تخمدان نوشتن و گفتن مشکلی نداری و عفونته الانم بعضی وقتها درد دارم ... من همش فکرمیکنم که یه مشکل جدی دارم یعنی فکرمیکنم یه کیست بزرگ دارم بخاطرهمین میترسم دوباره برم دکتر میخواستم ازتون بپرسم مشکلی دارم یعنی برم دکتر؟ممنون
- فطع نشدن پریود – قرص دیان ایرلنی
با سلام و خسته نباشد من یک زن ۳۹ ساله هستم مطلقه برای اولین بار که پریودم قطع نشده و همیشه مرتب بوده الان بیشتر از ۲ هفته است که من پریود هستم در صورتی که معمولا مدت پریود من ۵ روز است و خیلی هم کمه مقداره خونریزی. به خاطر اینکه بدن کیست سازی دارم دکتر گفته بودهمیشه ۶ ماه قرص بخورم و ۳ ماه نخورم من سالهاست که قرص دیان ایرلنی مصرف میکنم. میشه کمکم کنید؟ سپاس از لطفتون
- بارداری
تصویرمشکوک به دوساک حاملگی درکاویته رحمی دیده شد. ومایع درposteiror cul de sacرحم دیده نشد. یعنی چی؟احتمال دوقلویی تاچنددرصده؟
- ایا ضربه به رحم خطرناک است؟
سلام وقت بخیر توروخدا منو راهنمایی کنید من 16سالمه و امروز توی مدرسه دوستم به شوخی ضربه زد زیر نافمم و بالای مثانم ک همون رحم است یکم بعدش من درد پریودی در کمر و شکمم حس کردم و پریود شدم ولی لکه، و دوران پریودم هم هست یعنی توی این چندروز باید میشدم ولی الان که اومدم خونه کمرم درد میکنه و زیر دلم یعنی جای ضربه
ممکن است بخاطر پریود درد داشته باشم؟ و خیلیی میترسم که خطرناک نباشه مثل نازایی و اینا لطفا منو راهنمایی - میر متر هتروژن ادنومیوزیس رحیم بزرگ
سلام مجردم سونوگرافی رحم در ابعاد ۹۰*۵۲هستش و هتروژن و شک به ادنومیوز و حدود آندمتر ناواضح است و خونریزی من از ۴ روز ۲ روز شده و درد قاعدگیم البته کمی بیشتر شده باید چه کار کنم ؟
- رحم اجاره ای
سلام من میخاستم رحم اجاره بدم.قیمتش چنده؟؟
- نزدیکی
سلام
من موقع نزدیکی، با آنکه بیشتر از یک ساعت طول میکشه، از شوهرم دیرتر ارضا میشم. مشکل دارم؟ باید به پزشک مراجعه بکنم؟ - خارش
سلام خانم دکتر من مجردم و۲۰سالمه خانم دکترمن چندروز بعداز تموم شدن پریودم لبه های داخلی واژنم خارش داره خارش داخلی ندارما ولی از بیرون لب ها میخاره و بعداز یکی دو روز خوب میشه ممنون میشم راهنمایی کنین
- ماه نهم بارداری
سلام ماه نهم بارداری از هفته چندم آغاز میشود؟ من درهفته۳۴ و ۲روز هستم یعنی درماه چندمهستم؟
- قرص اوژانسی
با سلام من قرص اوژانسی مصرف کردم هفته پیش الان نزدیک پریودیم نوک سینه هام انگار سفید شده ترشح نداره ولی بین سفیدی انگار خیلی خیلی کم مایع باشه میشه مال قرص باشه چندروز دیگه پریود میسم البته همیشه قبل پریودی درد و ورم سینه دارم الانم دارم
- کیست بارتلن
سلام من دختر هستم و 5 ماهی هست که عمل کردم امکان داره پرده ام اسیب دیده باشه چون یه دستگاهی هم برام وصل کردن تا یک هفته برای اینکه دوباره کیست ام عود نکنه و الان هنوز کیست ای که عمل کردن باز هست جای که تخلیه کردن امکان داره مثل قبلا خوب بشم و جای زخم ام پر بشه
- خونریزی کم قاعدگی
سلام خانوم دکتر. من ۳۷ سال سن دارم. تازه ازدواج کردم و در اقدام برا بارداری هستم. از نه ماه پیش حجم خونریزی های من از پنج روز به یک روز اون هم خیلی کم کاهش پیدا کرده.اونم به صورت اینکه مثلا ماه پیش چهار روز بعد ماه بعد سه روز بعد دو روز الانم یک روز شده. یک روز هم شده خونریزی خیلی خیلی کم میبخشید در حد یه نوار . تمام ازمایشات هورمونی اعم از دخیره ی تخمدان و fsh و غیره رو انجام دادم نرمال هستن . پزشک علتی برا این مورد من نمیتونه پیدا کنه. خواستم بدونم نظر شما چیه؟
- آندومتر تری لاین
سلام ،اگر حاملگی خارج از رحم داشته باشیم در سونوگرافی آندومتر تری لاین دیده میشود یا اکوژن یا ربطی بهم ندارد ؟
- سونوگرافی nt
سلام خانم دکتر خسته نباشید. شما برای من سونو نوشتید. میدونم که سونوی دکتر ازادبخش و کلینیک نور مورد تایید شماست. اما میشه لطفا از بین سونوی مارلیک و گلسار و سپهر و نگاه یکی را تایید بفرمایید. چون بیمه ی ما با این مراکز قرارداد دارن و من نمیتونم جای دیگه با هزینه خودم برم. متشکرم


