Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ورم قوزک پا پس از کورتاژ
سلام وقت بخیر مدت چهار روز هست کورتاژ کرده ام و کپسول داکسی سایکلون ، آمپول آنوکسان ، قرص آهن و مفنامیک اسید مصرف میکنم.امروز متوجه ورم در قوزک پاهام شدم خیلی نگرانم و فعلا به دکترم دسترسی ندارم علت چی میتونه باشه؟
- عکس رنگی بعد از سرکلاژ شکمی
سلام خانم دكتر عزيز، من ٨ ماهي ميشه كه به دليل زايمانهاي زودرسم، سركلاژ شكمي كردم. چند ماهي گذشت و باردار نشدم، براي چك كردن لوله هاي فالوپ ديروز عكس رنگي گرفتم ، مسيول عكس رنگي از كاتتر استفاده نكرد، با وسايل فلزي عكس رنگي گرفت، شديدا خونريزي و درد برام ايجاد شد. خانم دكتر نگران بخيه هاي سركلاژ هستم، امكانش هست بخيه ها باز شده باشن؟ يا آسيب ديده باشن؟
- عمل افتادگی رحم
سلام من افتادگي رحم دارم و ميخوام عمل انجام بدم همراه با لابيا پلاستي و تنگ كردن واژن آيا امكانش هست؟؟؟
- زنان وزایمان
معنی این عبارت چیست.برشهایی ازمقاطع پولیپی باپوشش سیلندریک وکانونهای متاپلازی اسکواموس باکوریون فیبروزی حاوی مقاطع غددآندوسرویکال مشهود است
- لکه بینی سیاه
سلام من یک چند ماه ازدواج کردم برای پریودی لکه بینی سیاه رنگ دارم
- ضخامت آندومتر
در سونو ضخامت آندومتر ۱۳ تصویر یک اکوژن که با کالرداپلر دارای واسکولاریتی بوده وهیپرپلازی پولیپ را مطرح میکند اکوی میومتر غیر یکنواخت بوده و میوم ساب سروزال
- توده
سلام خانم دکتر توی جواب سونوی مادرم یه توده هیپو اکو در پستان سمت راستش وجود داشت که مشکوک به سرطان بود دکتر بیوپسی پیشنهاد داد بیوپسی رو انجام دادیم ولی جوابش ۱۰ روز طول میکشه حالا با گذشت یه هفته اندازه ی توده بنظرم کوچیک تر شده آیا این ممکنه خبر از خوش خیمی بودنش باشه؟
- پولیپ رحم
سلام توی سونوگرافی مامانم نوشته توده اکوژن در ضخامت اندومتر به ابعاد ۱۷*۷دیده شد که در زمینه پولیپ اندومتریال میباشد این چیه خطرناکه پولیپ رحم دکتر گفت برو سونو گرافی
- آندومتریوز
سلام من آندومتریوزدارم دکتربرام آمپول لوپرومرنوشته بایدچه روزی تزریق بکنم پریودباشم یافرق نداره واینکه باعث یائسگی زودرسمنمیشه۳۹سالمه
- لابیاپلاستی
سلام من آذر ماه پیش شما عمل لابیا انجام دادم و الان بعد از سه ماه جای بخیه ها مونده.انگار نخش همونقدر سفت و محکم سرجاشه..نرماله؟
- ضایعه اکوژن۱۳×۸mm
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر سرکار خانم بهناز شرف الدین بنده خانومی چهل و نه ساله هستم که دو بار زایمان طبیعی و دو بار زایمان سزارین داشتم وله به مدت شش ماهIUD گذاشتم و خون ریزی های نامنظم و شدید بین دو پریود و حتی در زمان پریود دارم بعد از انجام سنوگرافی متوجه ضایعه اکوژنی به ابعاد۱۳×۸mmشدم به تشخیص پزشکم گفت باید عمل کنی حالا من خیلی استرس دارم ایا ضایعه اکوژنی خطرناکه؟یا سرطانه؟ ممنون از شما دکتر گرامی
- بارداری
سلام ازمایش دادم بارداری مثبت ولی سونووجود ساک حاملگی نشان نداد هفته چهارم هستم ونوشته رحم بزرگتراز طبیعی واکوی میومتر هتروژن است وچند میوم اینترامورال ساب سانتیمتر پراکنده در میومتر دیده شد تو را خدا جوابم رابدهید خیلی نگرانم
- ممکنه حامله بشم یانه؟
سلام من ۱۴ سالمه ببخشید ی سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین میخواستم بگم ک من تقریبا ی ماه پیش با دوست پسرم رفتم بیرون اومد و بغلم نشست و ارضا شد میخواستم بگم این ممکن میشه که حامله بشم یانه؟ اما شلوارم پام بود .شلوار دوس پسرمم پاش بود هیچکدوم در نیاوردیم فقط اون ارضا شد بغلم بعد الان چند روزی هست ک از پریودیم عقب افتاده و پریود نشدم خیلی نگرانم لطفا جوابم بدین😔😔😔🙏🙏
- دردبعدازسزارین
سلام من شش ماه ازسزارینم میگذره درددارم سمت چپ یکمی بالانرازبخیهاسونودادم خوب بوده ایااین دردازچیه
- پارگی کیست تخمدان
سلام وقت بخير من كيست تخمدان سمت چپم با ابعاد ٣٧*٤٤ پاره شده ونوشته كيست داراي ذرات اكوژن اينترنال هست و درد سمت چپ شكمم به پاي چپم انتقال داده شده و سرگيجه و تهوع هم دارم همين زمان عادت ماهانه هم شدم و الان روز ششم هست كه خونريزي متوقف شده اما درد شديد دارم دكتر فقط قرص سفكسيم به من دادن هر روز بخورم آيا اين كيست خطرناك هست يا نه ؟ داروي ديگه اي جهت تسكين اگر لازمه يا نياز به جراحي هست ؟ ممنون ميشم منو راهنمايي كنيد .
- زایمان
سلام خسته نباشیدتوروخداکمکم کنیدمن شهرستان میشینم ویه ماهه سزارین شدم بیشتروقت هابخیه هام میسوزه دکترم رفتم قرص دادولی فرقی نکرده چیکارکنم
- سرکلاژ
سلام زایمان زودرس چطور قابل پیشگیری هست در صورتی که سرکلاژ وازینال هم پاسخگو نباشه؟
- سرطان تخمدان
سلام . آندومتیوز دارم . کیست شکلاتی سمت چپ تخمدان . قرص هم مصرف میکنم . رفتم تست ca125 دادم جواب تست ۳۴۴ بود . میخواستم ببینم بدخیم شده با توجه به اینکه پارسال این موقع نتیجه تست ۳۹ بوده ؟ ۳۶ ساله هستم
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من 34 سال دارم به تازگی با انجام نمونه برداری از پستان متوجه شدم بیماری ماستیت گرانولوماتوز دارم. دکتر به من انتی بیوتیک و پردنیزولون داده. ایا با خوردن این دارو ها بهبودی حاصل میشه؟ طول درمانش چقدره؟ و اینکه با وجود این داروها میشه توی ماه رمضان روزه گرفت؟
- درد جای بخیه
سلام خسته نباشین ببخشین من ۴سال پیش سه زارین شدم الان از سمت چپ جای بخیه خیلی درد دارم


