Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام امپول سینال اف برای چیست وتا کی باید زد
- بارداری
سلام وقت بخیر من هفته سی و یک بارداری هستم یک مدتی میشه جنین حرکاتش کم شده ولی بعد از غذا سه تا چهار بار حرکت میکنه خیلی ترسیدم ایا دلیلش چیه مثلا دو ساعت یا سه ساعت یک بارم تکان میخوره خیلی می ترسم
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام وقتتون بخیر من دکتر قرص مدروکسی پروژسترون داده و گفتن از چهاردهم پریودی بخور ب مدت ده روز روزی دو عدد حالا من ۱۹ مهر پریود شدم خاستم ببینم این ۱۹ مهر روز اول پریودی حساب میسه یا از فرداش میشه روز اول ؟ الان روز چهاردهم پریودی من کِی میشه ممنون میشم جواب بدین.
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من چند وقت بود که تقریبا دو ماه یکبار پریود میشدم . از ماه قبل که ۱۹ ام فروردین بود پریود شدم بعد از تمام شدن پریودم اقدام به بارداری کردم . تقریبا هر شب یا یک شب در میان اقدام کردیم . با وجود اینکه پریودم همیشه نامظم بود و دو ماه یکبار میشدم اما این ماه در کمال تعجب دقیقا ۱۹ اردیبهشت پریود شدم . میخواستم بدونم چرا با وجود اقدام ولی بارداری صورت نگرقت و اینکه دلیل منظم شدن پریودم چی بودش؟ خیلی ممنون از شما
- مصرف اوابوست
سلام وقت بخیر خانمی ۳۴ساله و مجردم سونوگرافی دادم تخمدان هام حداقل نرمال بود دکتر برام اوابوست تجویز کرد هفته ای دو عدد قرص میخورم این ماه دو روز پریود شدم و امروز روز سوم هست و درد زیر شکم دارم اما فقط لکه بینی دارم و خونی نمیبینم لطفاً راهنمایی کنید.
- مصرف قرص سیبل
با سلام من قرص سیبل مصرف کردم این ماه ولی فکر میکردم اگر ردیف اخر را نخوردم مشکلی نداره ولی الان بعد از ۵ روز ک قرص سفید را نخوردم و پریود نشدم متوجه شدم باید میخوردم ک پریود میشدم الان باید چکار کنم
- باروری
با عرض سلام سوالی داشتم...من دختری هستم 40 ساله و مجردتا به حال ازدواج نکردم...من چندسالی هست که خونریزی پریدم خیلی کمه اما تقریبا منظمه و هیچ مشکل خاصی ندارم .یعنی به زور به سه روز برسه و الان چندماهی هست کمترشده واین یکم منو نگران کرده ..تصمیم دارم ازدواج کنم ..خوب همسر ایندم به بچه علاقه داره ولی چون سنم بالاست یکم میترسم و میخام قبل اینکه ازدواجمون قطعی بشه مطمئن بشم که از نظر باروری مشکلی ندارم و یا دچار مشکل نمیشم ...الان سوال من اینه چطور میتونم مطمین بشم که از نظر باروری مشکلی ندارم و تا چند سالگی میتونم باردار بشم و بارداری کم خطری داشته باشم؟اگر راهنماییم کنید خیلی متشکر میشم
- دکاپپتیل
باسلام و احترام سوال ۱.: آیا امپول دکاپپتیل، بر هورمونهای تیرویید تاثیر دارد؟ و مضر است؟ سوال۲. ایا اگر نیاز به عمل هیستروکتومی(برداشتن رحم و تخمدانها) داشته باشیم، درمان موقتی با آمپول دکاپپتیل، قبل از عمل، خطرناک است؟ ممنون
- بارداری
سلام خانم دکتر میخواستم سوال کنم در اولین ویزیت بارداری سونو واژینال اجباری هست؟ و باید حتما انجام بشه؟ و شما هم حتما انجام میدید؟ آخه من که بعد از سونو واژینال معمولا عفونت ادرار و واژن میگیرم امکان فقط سونوی شکمی وجود نداره؟
- رابطه ی جنسی
سلام خدمت شما ببخشید پسر خالم ی هفته پیش با من رابطه ی جنسی داشت و خودش به این کار می گفت لاپایی اندامش و روی اندامم می کشید و این که بیشتر اب خودم بود که ترشح شد و فک کنم بدون دخول بود چون که التش داخل بدنم نرفت تا زخمی بشم و این که این موضوع خیلی برام نگران کننده شده و الان من شب و روز کارم گریه و زاری است میشه بگید من باید چکار کنم؟ چون من الان نه پولی در دسرس دارم نه میتونم این موضوع رو با افراد خونوادم درمیون بزارم میشه به این سوال جواب بدید ؟ممنون🙏
- ایا لک بینی بعداز برداشتن رحم وتخمدانها خطرناک است
سلام من ۴۷ سالمه حدود بیست روز هست که رحم وتخمدانهام رو برداشتم عمل باز داشتم وچند روزی هست که لک بینی دارم ایا خطرناکه؟نگرانم ممنون
- لطفا هروقت پیام را دیدین سریع پاسخ بدین خیلی ممنونم
سلام خسته نباشید ، من ۲۰ هفته و ۴ روزه حامله هستم ، جنین پسر هست آزمایش ژنتیک انجام شد ، اختلالات کروموزومی نداره کاملا ۲۳ جفت سالم هست در غربالگری سه ماهه ی دوم ، همه چیز سالم هست فقط در قسمت توراکس نوشته درهمی توراکس چپ تصویر ضایعه اکوژن به سایز ۳۴.۸ میلی متر مشهود است که این همی توراکس را اشغال کرده و باعث شیفت به راست قلب گردیده است و و کیست های ظریف به همراه کیست ساده در ناحیه سنترال این ضایعه به سایز ۱۵.۱۳ میلی متر مشهود است که یافته های فوق مطرح کننده ی cpam میباشد به علت شیفت قلب نمای three vessel قابل بررسی نمی باشد ائورت شکمی و توراسیک نمای طبیعی دارد به نظر شما من چیکار میتونم بکنم ؟ 😔 سقط کنم بچه ناسالمه یعنی تورا خدا بهم جواب بدین
- زایمان
سلام...بیمارستان حشمت بخش زایمان هم داره؟ به من گفتن بیمارستان حشمت زایمان کنم بخاطر مشکل قلبی که خودم دارم.(البته پیشنهاد متخصص قلب هست)
- عادت ماهانه
سلام من امروز 5روز از عادت ماهانه میگذرد و ضربه ای محکم به وسط کمرم خورد چی بخورم که برام مفید است و بعد از دو بسته قرص ضد بارداری عادت شدم ولی خیلی خونریزی ندارم قرص را تغییر دادم علتش همین است تشکر ممنون.
- هیستروسکوپی
سلام خانوم دکتر عزیز. من باید عمل هیستروسکوپی انجام بدم. میخواستم بدونم که چند روز بعد از پریود انجام میشه ؟ و اینکه اگر بخوام که شما عمل رو انجام بدین ، خلی باید منتظر باشم تا بهم وقت بدین ؟
- فتق
در سونو شکمی زده دیفکت به دیامتر ۱۸ م م آمبلیکال مشاهده گردید آیا نیاز به عمل داذم
- نازایی
سلام خانم دکتر استفاده از مام زیر بغل در دوران بارداری مشکل نیست؟؟؟
- تنبلی تخمدان
سلام.خانم دکتر 33سالمه.در چند سال اخیر هر سال 4ماه دفاستن مصرف کردم تا پریودم تنظیم بشه و ماه های بعد هم در 30تا 37 روزگی پریود شدم.چون میخوام برای بارداری اقدام کنم ایا راه حلی نداره این تنظیم پریود.چاق نیستم و وزن معمولی دارم.
- پریود نامنظم
سلام خدمت خانم دکتر من ۱۸ سالمه ومجرد هستم ، خیلی وقته واژنم بوی بد میده و ترشحات پنیری زیاد دارم . الان دوماهه پریود نشدم ، قبلا یک ماه عقب میوفتاد ولی تاحالا دوماه نشده بود ،و قبلا هم سونوگرافی کردم و از قرص مدروکسی پروژسترون هم مصرف کردم... ولی خب الان بازم دوماهه پریود نشدم ممکنه از عفونت باشه؟ باید چیکار کنم؟
- خونریزی مداوم و طولانی
با سلام من الان نزدیک پنج ماهه خونریزی مداوم دارم که هی کم و زیاد میشه و کلا در این مدت یک هفته و یه بار دیگه چهار روز پاک بودم دکتر هم رفتم فعلا اثری نداشته سونوگرافی هم دادم پلی کیستیک بودم ممکنه به خاطر این باشه؟؟


