Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- انتقال
سلام علت دردپریدی گهگاهی که بااستراحت بهترمیشودوافت فشار بعدازانتقال جنین سه روزه وروزدوازدهم
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
سلام من کیست کوچکی داشتم دکتر زنان قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کرد از روز سوم قاعدگی الان ده روزه مصرف میکنم هنوز لکه بینی دارم قطع هم نمی شه این طبیعی هست ممنون میشم پاسخ بدید
- سلام و خستا نباشی خدمت شما من ۶ ماه متوجه شدم کیست مولتی لوکولار حاوی سپتای نازک و فاقد وسکولاریته به ابعاد ۵۰در ۳۸ در تخمدان راست دارم ۵ ماه اروی hd مصدف کردم قبلا ۶۳در ۴۰ بود حالا با دارو شده ۵۰در ۳۸ ایا میتواند خطر ناک باشد یعنی سرطانی یا با دارو و جراحی حل میشود لطفا راهنمایی کنید نگرانم خیلی
- سلام میشه لطفاً این قسمت از جواب پاتولوژی رو ترجمه کنین
زگیل تناسلی دارم برام ازم کلپوسکوپی گرفتن received specimen in formalin formalin consists of multipletansoft tissuefragments totally M:0.5cm.SOS=M/1,TE
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم دکتر برم 2 تا آمپول تجویز کرد که بعد از زدن آن 2 هفته گذشت که پریود شدم و قرص سیبل و قرص اسپیرونولاکتون.را تجویز کرد زمانی که قرص سیبل را مصرف میکنم باید مصرف قرص اسپیرونولاکتون راقطع کنم؟؟؟؟
- عمومی
سلام خسته نباشید من بعداز رابطه تا یک روز خیلی ادرار کوچیک دارم دلیلش چیه؟؟
- یائسگی
سلام و عرض ادب من از ۵۰ سالگی مدتی پریود نشدم بعد از چند ماه دوباره شروع شد و ماهانه بود الان در ۵۵ سالگی حدود یک ماهه که خونریزی متوسط دارم که قطع نمیشه امکانش هست با دارو و آمپول خوب بشه و نیازی به عمل نباشه
- سلام کیست یونی لوکوله57 .46 با دارو برطرف میشه
کیست یونی لوکوله57در46 دارم درمان.میشه خطرناکه
- باروری
سلام خسته نباشید ۱۰ ماه که اقدام کردم
دکترم بهم گفته بودن روز ۳ تا ۷ پریود لتروزول مصرف کنم
ولی متاسفانه من پریود نشدم الان ۳۸ روزه که پریود نشدم
آزمایش بتا دادم ۳.۲۶ بود ولی همیشه ۱ بود آیا من باردارم یا خیر - سلام خانم دکتر ۲۹ سالمه و در هفته ۱۷ بارداری هستم سنو گرافی تشخیص دادن که فکوس اکوژن در بطن چپ جنین مشخص شده به نظر شما مشکلی نداره
- بارداری
سلام.من رابطه با کاندم داشتم و بخاطر مصرف قرص اعصاب پریودام منظم نیست.با قرص مدرکسی پروژسترون پریود شدم ، اینکه آدم پریود بشه یعنی دیگه باردار نیست؟
- Ohss
سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم
- ه
رابطه جنسی موجب بارداری میشه؟
- انتقال تبخال تناسلی از طریق رابطه دهانی
آیا انتقال تبخال تناسلی برای کسی که قرص ها رو مصرف کرده و علایمش برطرف شده از طریق رابطه دهانی با فرد سالم ممکن است؟ یا انتقال از طریق بوسیدن؟ بزاق دهان تبخال تناسلی را انتقال میدهد یا نه؟
- سقط
سلام وقت بخیر بنده با سونو متوجه شدم که حامله هستم و هفت هفته میباشد ولی بدلیل مشکلات زندگی و نداشتن علاقه میخوام که سقط کنم با تحقیق قرص سیاوتک فایزر آمریکایی گرفتم ولی ترس دارم و نمیدونم که چطور باید استفاده کنم لطفا راهنمایی در این خصوص کنید ممنون میشم و اینکه بعد از استفاده چه اتفاقی برام میوفته
- سلام عرض ادب واحترام واسه درمان فیبروم وکوچک شدن سایز درمان دارویی جز جراحی هست ؟
جهت درمان فیبروم دارویی هست ؟یا جهت کاهش سایز ؟من دوبار جراحی کردم نوان عمل ندارم
- قرص ضد بارداری
سلام ببخشید من در حال مصرف قرص استرادیول برای انتقال جنین هستم ک رابطه داشتم اگ قرص ال دی مصرف کنم مشکلی پیش نمیاره ؟
- آمپول دیفرلین
با سلام من سال ۹۶ کورتاژ تشخیصی به خاطر پریود طولانی و لکه بینی داشتم مدتی بهتر شدم مجددا بازهم پریود طولانی داشتم طی سونو ضخامت اندومتر بالا بود یه دوره مجسترول مصرف کردم بعد از مصرف مشکل قطع نشدن پریود وجودداشت یه دوره اچ دی و سه دوره مارولین مصرف کردم که به خاطر سردردهای شدید طبق نظر دکتر قطع کردم منتهی دکترم گفت باید آمپول دیفرلین تزریق بشه چند جا خوندم که عوارض زیاد داره من جمله لکه بینی و خونریزی شدید خواستم بدونم آمپول تزریق بشه یا نه ؟تشکر
- سرطان سینه
سلام خانم دکتر لطفا کمک کینید چندی پیش احسا درد و توده ای باندازه گردو در سینه ام میکردم رفتم سونو جوابش اینه کسی که سونو انجام میداد خیلی نارخت شد لطفا برام تفسیرکنیذ Both breast&both axillary sonography:
Both breast show normal glandutar & parenchymal echo patern
At11 o clock position of lt breast a hypoechoic well defined lobulated mas(29*12.6mm)(50mm) from lt nipple is seen may be due to benign breast dx but due to its size & its border f/u& further such as FNA is helpful.
Afew cysts about(4mm) in LT breast are seen.
4-5 cysts about(3-6mm)in RT breast 2 hypoeehoie mass(15.2*9mm&11.5*7mm)are seen may be due to benign breast dx.
No obvious other S.O.L or pathology in both breast are seen .
Both axillary area are normal no S.O.L is seen.
F/U is recommended.
Typist:v - سلام من باردار هستم
در هفته ۱۷ زنبور عسل نیشم زده و جای نیش ورم کرده و سوزش داره آیابرای بچه خطری داره


