Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تفسیر پاتولوژی هیستروسکوپی پولیپ رحم
سلام وقت بخیر .پولیپ رحم داشتم هیپروسکوپی کردم میخواستم بدونم پولیپ رحم بدخیم هست این نتیجه پاتولوژی هستش .و نیاز به عمل دوباره یا دارو نداره Co multiple irregular fragments of creamy _brown tissue TM :1.4*1.0*1.0 sos:M/1 E:T Co multiple irreguler fragments of brownish tissue TM:2.8**2.0*1.5 sos:M/1 E:T Labeled as endometrial polyp co multiple irregular fragments of creamy_brown tissue TM/1.8*1.0*1.0 SOS:M/1 E:T
- هایپرلازی
سلام و وقت بخیر ،بنده به علت لکه بینی های ادامه دار ده روز پیش کورتاژ تشخیصی شدم جواب پاتولوژی هایپرپلازی بدون اتوپیا بود ،دکتر گفتند باید رحم رو در بیاریم ،نظر شما چیه?
- هیستروسکوپی
سلام خانوم دکتر عزیز. من باید عمل هیستروسکوپی انجام بدم. میخواستم بدونم که چند روز بعد از پریود انجام میشه ؟ و اینکه اگر بخوام که شما عمل رو انجام بدین ، خلی باید منتظر باشم تا بهم وقت بدین ؟
- هیستروسکوپی
با سلام خدمت شما خانم دکتر شرف الدین.خانم دکتر من قبلا مشکلم رو که در مورد لکه بینی بود با شما مطرح کردم و شما لطف کردید و پاسخ دادید.از پاسخگوییتون ممنون.خواهشی داشتم از شما .من کیش زندگی میکنم و برای 29انشاالله قراره بیام شمال و زمان محدودی اونجا هستم .می خواستم برای درمان برسم خدمتتان ولی اولین وقتی که بهم دادن 14دی بود .من اوایل دی پریدم تموم میشه از طرفی چون گفته بودید احتمالا هیستروکوپی نیاز داری ، و من می خواستم فقط زیر نظر یه پزشک کارم انجام بدم با این 14عملا کاری نمیتونم بکنم برای درمان .نمیدونم چطور میتونم وقت زودتر رو بگیرم البته گفتن اوایل دی دوباره زنگ بزن ولی باز چند روز فرقی به حال من نداره .لطفا کمکم کنید و من رو بخاطر طرح درخواستم در اینجا ببخشید .سیده معصومه حسینی
- لکه بینی
سلام خانم دکتر دختری مجرد 24 ساله هستم یکی دو سال میشه مدام لکه بینی دارم تحت نظر یک دکتر زنان هستم ولی خوب نشدم لطفا راهنمایی فرمایید خو
- درمورد پولیپ رحم
ضخامت اندومتر ۲میلیمتره به ابعاد۶ و۴نیاز به جراحی دارد
- پولیپ رحم
در سونوگرافی نوشته ساختار اکوژن با حدود مشخص دارای واسکولاریته به ابعاد ۵*۱۱ م م در سگمان میکنی کاویته اندومتر دیده میشود که به بیانگر پولیپ می باشد. ممنون میشم راهنمایی کنید که برای درمان پولیپ چکار انجام دهم؟
- پولیپ رحم
وقت بخیر ، خانم دکتر سه هفته پیش پولیپ دوسانتی داشتم و جراحی کردم ، سوالم اینه آیا باید جراحی میشد یا با لیزر برداشته میشد و اینکه الآن پریود شدم نسبت به سابق خونریزی کم شده جواب پاتولوژی هم زده endometrial hyperplasia without nuclear ایا مشکوک هست یا چکنم
- آیاکلسیفیکاسیون رحم ۴مم باافزایش اندومتر۷م م نشانه سرطان؟
سلام ،۶۵سال سن دارم ده ساله یائسه شدم نزدیک ۲ماه درد شدید کمر شکم دارم الایک هفته است خوریزی دارم رفتم سونو واژینال نوشته؛افزایش ضخامت فوکال در اندومتر ناحیه ی فوندوس به میزان حداکثر ۷م م ،حاوی یک فوکوس کلسیفیکاسیون coarse به سایز ۴م م دیده می شود ،پدیکل واسکولار واضح در این ناحیه دیده نمی شود.(هایپر پلازی فوکال اندومتر؟)آیا این با علائمی دارم نشانه ی سرطانه؟
- تفسیر آزمایش هیستروسکوپی
سلام . آزمایش هیستروسکوپی دادم . جوابش اومده ممنون میشم نتیجه آزمایش رو بفرمایید Fragments of unremarkable endocervical tissue
- تفسیر جواب پاتولوژی
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من دو هفته پیش هیستروسکوپی داشتم جواب پاتولوژی رو گرفتم امکان داره تفسیرش رو بفرمائید Specimen
Endometrial curettage
Clinical data
R/O endometrial hyperplasia
Macroscopic
Specimen received in formalin container consists of multiple irregular pieces of tan brown soft tissue admixed
with mucus and blood clots totally measuring 2.5x2.5x0.7cm. T.S in one block
Microscopic
Endometrial tissue composed of turtuous and variable sized glands lined by benign-appearing epithelial cells
with orderly row of nuclei and homogenous sub & supranuclear vacuolation embedded in edematous stroma.
No hyperplasia, polyp or endometritis.
Diagnosis
Endometrial curettage:
- Secretory phase endometrium (16-17th day).
- No evidence of hyperplasia, polyp or endometritis.
- Fragments of chronically inflamed polypoid endocervical tissue are identified. - ایا قرص دوفاستون برای درمان پولیپ موثراست؟
ایا قرص دوفاستون برای درمان پولیپ رحمی مفیداست
- تشریح گزارش سونوی واژینال
با سلام خانمی باسن ۳۸ سال. در سونوی واژینال نیچ محل اسکار سزارین به طول ۱۱ م.م و عمق ۴م.م در قدام سامان تحتانی دیده شده. ضخامت میومتر در این ناحیه کاهش یافته( ۱.۵ م.م )است. با این توضیحات آیا نیاز به عمل هیستروسکوپی هست؟ و آیا این موضوع باعث عدم باروری میشه؟ ۳تا سزارین تاحالا داشتم و قصد بارداری
- هیستروسکوپی
با سلام هیستروسکوپی برای خارج سازی پولیپ، در مطب انجام میشود یا بیمارستان؟ بفرمایید بیمارستانهای طرفرقرارداد شما کدام بیمارستانها هستند؟
- پولیپ
باسلام. ار نشانه های پولیپ رحم نامنظمی پریود یا لکه بینی بعداز پریوده. ولی من پریودی منظم داشتم. لکه بینی های من هم قبل از دوره ها بود. پولیپ رحمی که داشتم رو برداشتم .الان سه ماه از برداشتن پولیپ میگذره ولی هنوز لکه بینی دارم. آیا مشکل همین پولیپ است؟ علت ادامه دار بودن الکه بینی چیست ؟
- خونریزی بعدازعمل هیستروسکوپی
سلام من نزدیک یک ماه هست عمل هیستروسکوپی انجام دادم وبعداز۱۲روزخونریزی ولکه بینی پریودشدم خونریزی شدیدداشتم وبعداز۱۲روزهنوزلکه بینی دارم چیکارکنم
- کلسیفیه رحم
ابعادش 11×24 آیا خطرناک هست ؟؟ و باید عمل شود ؟؟
- خونریزی شدید
دوتا آمپول زدم خونریزی ام قط بشه یاسه بشم قط نشده هیچ خونریزی شدید با لخته های زیاد.چهل سالم بچه ندارم .سه بار سقط کردم.فیبروم داشتم عمل کردم.دیگه بچه نمی خوام
- درد جای بخیه های قدیمی
من چهار سال پیش موقع زایمانم چسبندگی داشتم رحمم برداشتن از آن به بعد مشکلی نداشتم تا این یک ما پیش حالت گر گرفتگی بهم دست میداد و از ازمایش هورمونی دادم گفتن یائسه شدم و قرص استرومارین و سیموگنوس برام تجویز کردن و الان دو هفته هست جای بخیه هام شدید درد دارم لطفاراهنمایی کنید چکار کنم ممنون ودر صمن ۴۲ سالم هست
- استفاده از قرص برای قطع خونریزی
سلام با اندومتر ۱۲ میلی ۵۰ ساله هستم ۲ ماهه خونریزی دارم و رفته رفته بیشتر میشه بعلت مبتلا شدن به کرونا کورتاژ تشخیصی یه هفته بعد انجام میشود الان چطور قطع بشه


