Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر، من ۱۶ سالمه، در سن ۱۲، ۱۳ سالگی در توالت (وسواس داشتم) انگشتم رو وارد بدنم کردم و مامانم نمیدونه، به نظرتون پرده م پاره شده؟ چطور مطمئن شم؟ ممنونم
- درد و سنگینی زیر شکم
سلام خسته نباید مدت یکماه پیش احساس کشیدگی در محل بخیه سزارینم سمت چپ کردم.. دردم کم کم شدت گرفت و الان بعد از یکماه به حالت سنگینی و درد در هنگام پیاده روی و کار و عطسه دارم از سزارینم هم ده سال گذشته متخصص زنان معاینه کردن گفتن چیزی نیست. سونو مجاری ادراری و واژینال هم بدون مشکل بود و همچنین ازمایشات عفونت ادراری و خونی همه بدون مشکل بودند نمیدونم الان کجا باید مراجعه کنم در ضمن مدتی هم نفخ دارم و مدفوع حالت طبیعی نداره و تقریبا بصورت اسهال شده ممنون میشم جواب بدید و راهنمایی کنید
- تنطیم پریید
سلام من دوره اول مصرف قرص مدروکسی پروژسترون شروع کردم که باید از ۱۴ سیکل به مدت ۱۰ شب شبی ۲ تا قرص میخوردم،من ۸ تا قرص خوردم و روز نهم قرص لکه بینی داشتم که بازم قرص خوردم ولی الان روز ۲۳ سیکل و روز دهم مصرف قرص هست که من پریید شدم،ایا مصرف قرص ادامه بدم؟مشکل از چیه که خین مصرف پریید شدم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر.. ۴روز از وقت پریودم گذشته آزمایش خون دادم عدد بتا ۳۰۵۲بود ایا خوبه برا بارداری؟؟
- قرص
سلام برای جلوگیری از بارداری با هر بار نزدیکی زک عدد قرص کافیه؟
- نازایی
سلام خانم دکترعزیز ببخشید یه سوال داشتم درسته میگن ایمنی بالا باعث ناباروری میشه؟؟؟اخه من تنبلی تخمدان دارم دو ساله هر ماه بادارو تخمک خوب دارم ولی باردار نمیشم،اسپرم شوهرم هم نرماله،،مشکل دیگه ای هم نداریم،ممکنه به این دلیل باشه که باردار نمیشم،اصلا این ایمنی بالا علایم خاصی دارد که بفهمیم ناباروریمون به علت ایمنی بالای بدنمونه؟؟؟
- مصرف ویتامین در طول بارداری
با سلام خدمت خانم دکتر،خسته نباشید آیا در حین بارداری میتوانم از ویتامین D( حتی در ماهای اول) و مولتی ویتامین هر روز استفاده کنم. مولتی ویتامین چه مارکی مناسب است؟. آیا هر روز فولیک اسید 400 واحد میتوانم استفاده کنم؟
- این
سلام، ممکنه بعداز آمپول پروژسترون پریود اتفاق نیفته؟
- بچه ی سوم
سلام خانم دکتر. خوب هستید؟
من بچه سوم باردار هستم و میخوام سقط کنم باید چیکار کنم - هایمن
سلام خانم دکتر من حموم میکنم موهام بلنده موهایی که مرده هست حین حموم کنده میشه لای باسنم میره و من چند باری این مو لای واژن هم میره که موقع تمیز کردن درش میارم خاستم بدونم به هایمن اسیبی نمیزنه؟ممکنه این مویی که میره واژنم خراشی ایجاد کنه؟
- سو نو ناهنجاری
سلام اکوژنیک فوکوس در بطن چپ دیده شد یعنی چه؟؟ اکوی قلب جنین هزینش بالا بود و نتونستم انجام بدم
- مشکل شیردهی
سلام خانوم دکتر . من چهل روزه زایمان کردم و در حال شیردهی هستم . نوک سینه هام از روز اول زخم شدن. تا امروز خوب نشدن . درد شدید دارم در حدی که در اثر تماس با لباس موقع راه رفتن نمیتونم راه برم اونقدر که میسوزه سر سینه هام.وقتی شیر میدم از شدت درد گریه میکنم. نزدیک چهار پنج تا پماد شقاق شینه هم امتحان کردم ولی فرقی نمیکنه و خوب نمیشه. این زخم طولانی مدت خطرناکه ؟ چیکار کنم تا خوب بشن؟
- زگیل تناسلی
سلام من ۱۷ سالمه و هنوز ازدواج نکردم چند ماه پیش متوجه شدم زگیل تناسلی دارم و دکتر گفت باید لیزر کنم باتوجه به اینکه سنم کمه آیا لیزر باعث نازایی در من نمیشه! یا برام مشکلی در آینده ایجاد نمیکنه؟؟؟
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر ببخشیدمن تنبلی تخمدان درتخمدانم کیست دارم دکترزنان به مدروکسی پروژسترون داده شبی 2عدد از14پریدی به مدت 10شب ولتراکس لتروزول داده حالامن دکترمو عوض کردم به من گفته این داروهاروبخور برام دوفاستون نوشته شبی یک عدد بخورم یعنی گفت داروقبلیارو بخوردوفاستون هم بخور حالا چطوری هم مدروکسی پروژسترون بخورم هم دوفاستون؟؟؟ البته دوفاستون شبی یک عدده که این دکترجدیدم داده؟؟؟من 3شب که قرص دوفاستون شروع کردم ولی مدروکسی رو4روزدیگه شروع میکنم از14پریدی میخوام بدونم دوفاستون ومدروکسی پروژشترون میشه باهم خورد؟؟؟؟ مثلا دوفاستون شبی یک عدد بخورم اما مدروکسی پروژسترون رو از14پریدی شروع کنم میشه ؟؟؟؟راستی خانوم دکتر ضرر نداره اگه حامله باشم ؟؟چون 22فروردین اقدام کردم برای حاملگی حالا شایدبشم ممنون که جواب میدین
- لکه بینی
سلام خانم دكتر من چهار ماهه پيش سزارين كردم و تا الان دو بار پريود شدم بعداز پريود دومم يك هفته بعداز اتمامش لك دارم ميخواستم بدونم لكه بيني بين پريود طبيعي هست؟
- سلام خسته نباشید تو سونوگرافی من نوشته تخمدان راست 13سی سی و تخمدان چپ با حجم 12 سی سی می باشد هر دو تخمدان بزرگتر از حد نرمال بوده و حاوی فولیکول های کوچک متعدد پریفرال می باشند که مطرح کننده PCOD است یعنی چی
- تخمک گزاری
خانم دکتر سلام احتمالش هست که نزدیکی در حوالی تخمک گزاری دردی مانند درد پریودی که در زیر شکم احساس میشود بارداری باشد
- کیست تخمدان
با سلام در جواب سونوگرافی من نوشته شده یککیست به دیامتر 40*30mm مشاهده شد که داخل آن سالید کامپاننت اکوژن مشهود است(احتمال تراتو درموئید مطرح میباشد)آیا این جزوکیست خوش خیم حساب میشه و با داروممکنه رفع بشه یا نیاز به عمل داره،ممنون از شما پزشک محترم
- آزمایش تحمل گلوکز
سلام خانم دکتر وقت بخیر، میخواستم بدونم در بارداری چند هفتگی آزمایش تحمل گلوکز انجام میشه؟و چند بار برای آزمایش نمونه میگیرن و به فاصله چند ساعت؟
- نارسایی دهانه رحم
باسلام دقیقترین روش برای تشخیص نارسایی دهانه رحم چیه؟من زایمان زودرس وسقط باوجودسرکلاژواژینال داشتم میخواستم بدونم آزمایش یاعکس یاسونوگرافی وجودداره قبل ازبارداری بشه نارسایی روتشخیص داد،باتشکرازشما


