Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من۲۴سالمهو مجردم ..در اردیبهشت ماه دوبار پریود شدم ودر خرداد رفتم دکتر یکسری ازمایش و سونوگرافی انجام دادم به من گفتن کیست و تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل و اسپیرونولاکتون برای تنظیم هورمون دادن که من از پنجم پریودیم در تیرشروع کردم به خوردن الان چند تا سوال ازتون دارم اول اینکه مصرف بسته دوم رو از ادامه همین قرص یعنی بعد قرص های سفید بخورم یا از پنجم قاعدگی مرداد شروع کنم؟دوم اینکه با مصرف قرص خیلی احساس خواب الودگی و خستگی و گاهی معده درد در طول روز دارم این طبیعیه. ممنون
- بارداری خارج از رحم
سلام خسته نباشید من ۱۷اسفند رابطه داشتمدر روز های پر خطر بودم شک داشتم اسپرم وارد شده یا نه قرص اورژانسی خوردم .بعد در۲۹اسفند ۴روز زودتر دو روز لکه بینی داشتم دو روز هم خونریزی خیلی کم...بعد اون زمان تا الان ۶بار تست تیتر دادم که ۲یا زیر ۲بودن...میخوام بدونم با این اوصاف بارداری خارج از رحم در من هست یانه بعد اون رابطه فروردین واردیبهشت هم لکه بینی وخونریزی داشتم ولی در حد دو روز بود...در ضمن من باکره هستم...ممنون میشم جواب منو زودتر بدین.
- زنده ماندن اسپرم
سلام خانم دکتر ببخشید یک سوالی داشتم میخواستم بدونم امکانش هست مثلا شخصی رابطه جنسی داشته باشه بعد اون رابطه اسپرم مثلا چند سال تو رحم زنده بمونه و بعدش لقاح پیدا کنه و تبدیل به جنین بشه چنین چیزی ممکن هست؟ از لحاظ علمی درسته؟بعد سقط چطور؟ ممکنه بقایا رشد کنن تو رحم و تبدیل به جنین بشن؟
- آیا روز انتقال جنین، قبل انتقال جنین سونوگرافی واژینال انجام میشه؟
سلام وقت بخیر ببخشید سوالی داشتم: میخواستم بدونم روز انتقال جنین به رحم، قبل از انتقال جنین به رحم سونوگرافی واژینال انجام میشه؟ منظورم اینه که روز انتقال جنین، درست قبل انتقال جنین به رحم، آیا سونو واژینال به منظور بررسی شرایط رحم و بررسی شرایط ضخامت خط اندومتر و بررسی شرایط تخمدانها انجام میشه؟یا نه؟
- عدم رشد سینه ها
سلام خانم دکتر ,,خسته نباشید ,,دخترم دوسال پرید شده وسیزده سالش هست ولی اصلا سینه هاشون رشد نکرده ومانند سینه دختر 5ساله میماند "میخواستم بدونم ایا به حالت نرمال میرسد ویا نیاز هست بررسی هورمونی شود ,,بسیار یپاسگزارم
- زنان
سلام خسته نباشین من یک ماه هست ک سزارین شدم الان ترشحات زرددارم مجبورم همش پداستفاده کنم این ترشحات عفونت؟ ممنونم ازپاسخگوییتون
- جوشهای قبل از پریودی
سلام.من حدود ۳ سال است که قبل وبعد ازپریودی ام جوشهای بزرگی در صورتم مخصو صا روی گونهایم می زندنا گفته نماند بعداز زایمان دوم پریودی نامنطم دارم یعنی ۴ روز اول لکه بینی دارم بعد پریودیمشروع میشود بعد از پریودی هم ۳روز لکه دارم لطفا بفرمایید چکار کنم که این جوشهای وحشتناک را نزنم
- Pco
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من یه سونو انجام دادم دکتر گفت که pcoدارید میخواستم بپرسم باید چی مصرف کنم ؟
- ناباروری ای وی اف
سلام خانم دکتر من ۱۶ روز پیش انتقال جنین دادم سه تا روز پانزدهم آزمایش دادم منفی شد نیاز داره دوباره ازمایشو تکرار کنم یا نه.درد شکم درد سینه درد ران پا دارم.حالت تهوع هم دارم یعنی نگرفته انتقالم
- معرفی صابون
سلام وقتتون بخیر
برای شست و شوی قسمت واژن چه نوع صابون و یا شوینده ای رو معرفی میکنید که حساسیت ایجاد نکنه؟
ممنون از شما - بارداری
سلام خانوم دکتر. من هفته35 بارداری هستم بشدت نفخ (بدون یبوست) و سفتی شکم دارم طوری که وقتی دراز می کشم از درد نمی تونم به پلو بشم علتش چیست؟آیا برای جنین خطرناکه؟
- سرکلاژ
با سلام و خسته نباشید به علت وزن بالا و داشتن تخمدان تنبل کلی قرص و آمپول استفاده کردم متفورمین روزی 4 تا بلاخره با iui باردار شدم اما در هفته 24 به علت باز شدن ناگهانی دهانه رحم بچه سقط شد من چند روز قبلش سونوی انومالی داده بودم طول دهانه رحم 30 بود و دکتر گفته بود همه چیز خوب هست؛ حالا می خوام بدونم کم کاری از دکتر بود یا 30 واقعا نرماله ؟ دکتر بهم گفته دفعه بعد حتما باید سرکلاژ کنی آیا واقعا لازمه؟ بعد از سرکلاژ باید استراحت مطلق باشم ؟ من ساعت کارم از 8 صبح تا 6 بعداز ظهره کار اداری یعنی نشسته است، می تونم سر کار برم یا نه؟ آیا بازم نیاز به iui هست؟
- مصرف قرص
با سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم میخاستم ببینم همزمان قرص well woman و قرص گل مغربی استفاده کنیم مشکلی نداره؟ قرص گل مغربی رو بخاطر کیست سینه مصرف میکنم میخام قرص وول ومن هم استفاده کنم ولی میترسم مشکلی باشه ممنون میشم جواب سوال لطق کنید
- اکوژن در تخمدان
سلام در سنوگرافی آمده یک ناحیه اووژن به قطر ۷م م در تخمدان راست رویت شد آیا چیزه بدی است
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام من ۳ عدد قرص نورم اسکین و یک و نصفی قرص اسپیداکتون مصرف کردم که متوجه شدم باردار هستم میخاستم بدونم روی جنینم اثر گذاشته
- سونو سینه
با سلام من چندروز پیشمزاحمتان شدم درمورد سینه که با فشار دست ترشح خونی مایل به قهوه ای دارم که اثلا خودبخدی نبود با فشار زیاد انگست بود رفتم سونو این جوابش تغییرات فیبروکیست در پستان ها مشهود است. بزرگترین کیست در پستان راست به قطر ۹ میلیمتر در ساعت ۶ میباشد. کیست های متعدد به حداکثر قطر ۹ میلیمتر در ساعت ۲ _ ۴ پستان چپ دیده میشود اتساع خفیف مجاری شیری در رتروارئول دو طرف مشهود است. بافت گلندولار پستان ها متراکم است. لذا در حد قابل رویت توده واضحی دیده نشد. در اگزیلای دو طرف لنف نود پاتولوژیک مشهود نیست البته من سونو نزدیک پریود انجام دادم بافتدمتراکم بخاطر نزدیک پریودیه؟
- پاره شدن سرکلاژی
سلام علایم پاره شدن بخیه بعد از بارداری در سرکلاژ شکمی چیست؟
- پریود
سلام دخترم یازده سال سن دارد الان سه بار هست که پریود میشه که هربار تنها 12روز فاصله بین پریودیش هست دوره پریودیش هم 7روزه آیا جای نگرانی داره و اینکه چرا اینقدر زود زود پریود میشه
- در مورد قرص سیبل
سلام من روز هفتم پریودم قرص سیبل رو شروع کردم به خوردن هفت روز بعد نزدیکی داشتم بدون پیشگیری آیا باردار میشم؟
- سلام خانم دکترخسته نباشی من28 ابان ماه ivfشدم ودکترم گفتن اندمترت 4وجنینت 5روزس ایاامیدی به مثبت شدن هست واینکه بدنم سردوگرم میشه وگرسنه میشم
سلام 47 سال سنمه ی ivfناموفق داستم و28 ابان ماه انتال داشتم دوباره بمن گفتن اندمترت 4روزس وجنینت 5روزه چون داروهامویروزدیرترشروع کردم ایاامیدی به مثبت شدن هست ومرتب بدنم سردوگرم میشودوگرسنه میشم سینه هام هم ی خورده سفت شدن ودرددارن ممنون میشم جواب بدین


