Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص اهن…
سلام خسته نباشید من از قرص اهن فولایرون برای کم خونی و اسید فولیک موجود دران برای باردار شدن استفاده میکنم رو جعبش نوشته این فرآورده بادوزبالا میباشد بالاتراز حداکثر مقدار مصرف روزانه است و من هر صبح ناشتا میخورم دوساعت قبل صبحانه آیا درست استفاده میکنم؟
- دختر ۱۵ ساله
سلام من ۱۵ سالمه و روز پنجمه پریودیمه با افکارات جنسی خوابم میبرد تو این دوران چن بار کردم تو چن روز ولی دچار نبض نشدم ولی امروز یا شاید یکی دو روز ثبل با فک کردن بهشون دچار نبض شدم دست ب کلورتیس نزدم هیچیی دس نزدم فقط با فک بود چ عوارضی داره و درمان چیه
- روزی ۲ عدد اسپیرونولاکتون
سلام شما به من قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ تجویز کردید سوالم اینه که هر روز باید از این قرص روزی ۲ تا مصرف کنم یا فقط تا موقعی که پریود بشم ؟
- سلام..تخمدان چپ وراست کیست دارم اندازه 6 و 4 سانت… توی سونو نوشته کیست یونی لوکولار با اموی داخلی سطح پایین…. وسمت راست تک لوکولار با جزجامد و عروق خونی…. خیلی خطرناکه؟؟ باید چیکارکنم؟؟؟
- در باره ضربه به کمرم در زمان پریودم
من سه روز پریود بودم و تقریبا قطع شده بود اما در نزدیک های شب یک ضربه به کمرم وراد شد وباز دوباره خون ریزی مه شروع شده کدام اشکال که ندارد
- خونریزی شدید
سلام.45سال دارم وحدود4سال هست خونریزی شدید دارم البته2بار کورتاژ تشخیصی کردم باراول حدود2ماه خوب بودم و بار دوم حدود1سال خونریزی طبیعی داشتم وفقط زمان پریدیم.اماالان باز 20روزه شروع شده خونریزیم.قبلا پزشک قرص ترانسید تجویز کرده بود که الان خوردم اما اثر نداره.ضمنا سنو داده بودم چندسال پیش و دیواره رحمم خیلی ضخیم بود ودیگه هیچ مشکلی ندارم نه رحم نه تخمدان.لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم تا خونریزیم قطع بشه.بااین اوضاع کرونا نیترسم بیرون از خونه برم.بینهایت ممنونم
- تاثیر دارو در شیردهی بر روی سلامتی نوزادشیر خوار و مادر شیرده
سلام خانم دکتر نوزادم دختر و ۵ ماه و ۱۰ روز به دنیا اومده درواقع ۸ دی ۱۴۰۴ به دنیا اومد دندونم درد میکنه و همسرم مجبورم میکنه مترونیدازول بخورم،۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ هم دوتا نوافن خوردم قبل اونم تاریخش یادم نیس ولی میدونم تو شیردهی بودم که مجبورم کرد مترونیدازول خوردم،امروز هم دوتا مترونیدازول خوردم یکیش ۵۰۰ بود اون یکی نمیدونم چند بود چون نوشته اش پاک سده بود،حتی اونقد حواسم پرته نمیدونم قرصارو باهم خوردم یا بافاصله و نمیدونم به نوزادم فورا شیردادم یا بعد چند ساعت کلا گیج م میخوام بدونم توشیردهی مجازهستن؟اگه بلافاصله شیردهی شروع بشه عوارضش چیه؟ چون من تو شیردهی این قرصهارو خوردم خیلی نگران عوارضش هستم ولی همسرم توجه نمیکنه، سیپروفلاکساسین هم خریده ولی هنوز نخوردم چون ترسیدم، ولی همسرم بی خیال من نگران بچه ام هستم تورو خدا جواب بدین و منو از نگرانی دربیارین ممکنه این قرصها خدایی نکرده در آینده رو سلامتی بچه ام یا سلامتی خودم تاثیر بدی بزارن؟ آخه ی جا خوندم خدایی نکرده سرطانزا هستن.در کل عوارض این کپسول نوافن و قرصهای مترونیدازول و سایر آنتی بیوتیک ها تو شیردهی چی هست؟
- بالارفتن ca125
با سلام مادرم به علت کانسر تخمدان در سال ۹۳ جراحی شد و کموتراپی نیز شد .الان که برای چکاپ رفتیم سی تی نرمال هست ولی ازمایش ca125 بالا رفته در حد ۵۰.سونوی واژینال انجام دادیم مشکلی نبود فقط چند نابوتین سیست کوچک در سرویکس مشاهده شو.دیگه چیکار کنیم دلیل بالارفتن آزمایشش رو بفهمیم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من پریودی های نامنظمی دارم و میخوام باردار بشم آزمایش دادم پرولاکتین بالایی داشتم و به مدت سه ما کابرگولین مصرف کردم و بعد از اون دکتر برام سینال اف تجویز کرد اما با این حال بعد از دو دوره سینال اف باردار نشدم میتونم قرص ویتاگنوس مصرف کنم؟
- مصرف قرص کلومیپرامین قبل بارداری
سلام دکترم گفتن از روز ۴ پریود شبی دوتا قرص کلومیپر امین استفاده کنم و یه ساله و نیم هست اقدامم اللن زدم نت دیدم این دارو برای افسردگی هست ایا مشکلی نداره استفاده کنم؟
- چطور بچع رو سقط کنم
میخوام چیه رو سقط کنم
- جلوگیری بارداری
سلام ببخشید من چندساعت پیش طی رابطه با همسرم متوجه شدم که بیشتر اب منی درواژنم ریخته احتمال بارداری چقدره؟برای جلوگیریش چی کنم
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید،بیمار شما هستم،با وجود استفاده از کرم تریپل سولفا میتوان اقدام به بارداری کرد
- عقب افتادن پریود
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر.دخترم وارد بیست و یکسال شده و مجرد هستش.دو هفته پریودش عقب افتاده ولی چند روزی میشه کمر درد و دل درد داره .و عصبی شده شدید. لطف میکنید راهنماییم کنید...سپاسگذارم ازتون بزرگوار
- عفونت زنانه
با سلام من یه هفته ای میشه که رحمم خارش داره و موقع ادرار سوزش دارم دوبار هم از رحمم خون و لخته خون اومده و همینطور ترشحات سبز رنگ
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- تاثیر کپسول پونیکا و قرص کوالی فول و قرص نکستایل بر روی جنین و بر روی ازمایشها قبل اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من از شهریور ۱۴۰۳ به مدت حدودا دوماه سرکه انگبین ترکیب شده با عسل مصرف کردم و در کنار اون از شهریور ماه ۱۴۰۳ تا حدودا مهر یا آبان ۱۴۰۳ کپسول پونیکا مصرف کردم و بعد از مهر تا آذر هم قرص کوالی فول مصرف کردم و بعدش فولیک اسید ۵ مصرف کردم تا حدودا زمانی که بیبی چکم مثبت شد، همسرم هم از آذر ماه تا حدودا دی ماه ۱۴۰۳ قرص کوالی فول و قرص نکستایل ۲۰۰ میکروگرم مکمل مصرف کرده بعدش برای بارداری اقدام کردیم و ۲۸ اردیبهشت بیبی چکم بعد چند دور اقدام مثبت شد میخوام بدونم این داروهایی که قبل اقدام و موقع اقدام مصرف شدن روی جنین اثر منفی ندارد؟ در جواب سونوگرافی NTوNBبارداری و آزمایشهای بارداری از جمله آزمایشهای غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر دارند؟ در جواب آزمایش آمنیوسنتز تاثیر دارند؟
- درد
سلام خانم دکتر من۲۱سالمه پای راستم خیلی درد میکنه دردش جوریه که از سمت راست کمرم شروع میشه تا انگشتام بعد وقتی کشش میدم دردش یکم بهترمیشه میخواستم ازتون بپرسم شمامیدونین مشکلم چیه؟
- امپول دکاپتیل
باسلام خونریزی شدید قاعدگی دارم.دکتر امپول دکاپتیل تجویز کرده است.ایا عوارضی دارد؟درضمن داروی واریس پا،ریواکسابان ۱۵ دارم مصرف میکنم و دوکسیم ۵۰۰
- لکه بینی
با سلام وخسته نباشید خانم دکتر من ۵۸ روز از زایمانم میگذره قرص شیردهی مصرف میکنم حدود چهارده روز بعد مصرف قرص رگه های خونی توی ترشحاتم دارم علتش میتونه از قرص های شیردهی باشه؟علاوه بر قرص کاندوم استفاده میکنم


