Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درمان
سلام وقت بخیرخانومی ۴۲ساله هستم که مدت ۶ماه که پریودیم بهم ریخت وفاصله بین دوپریودیم کمتراز۱۵ روزشده بودواز۶آبان ماه که پریودشدم تاامروزخونریزی دارم به پزشک مراجعه کردم وبعدازآزمایش قرص سیبل داده ولی اصلاخونریزیم قطع نشده بایدچکارکنم
- بارداری
سلام. من و نامزدم دیروز رابطه داشتیم، ایشون وقتی ب انزال رسیدن کاندوم رو در آوردن و یکی دیگه گذاشتن، لحظه تعویض کاندوم حس کردم بدنه خارجی کاندوم به آلت ایشون ک قبلا دچار انزال شده بود برخورد کرد، آیا احتمال بارداری وجود داره؟
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید من تا به حال رابطه ای نداشتم ولی وقتی به پرده م نگاه میکنم۲یا۳تاچاک داره (یکی از بالا یکی چپ ویکی راست) و پرده به شکل بیضی بزرگ که دو انگشت تقریبا رد میشه چیکارکنم چطور ممکنه همچین چیزی یعنی من مشکلی دارم به طور مادرزادی خیلی نگرانم؟
- طریقه استفاده قرص سیبل
لطفابگیدک چطور استفاده کنم قرصوازرنگ سفیدشروع کنم یارنگی!دکترم گفته ازروز۳قاعدگی شروع کنم اماهیچ توضیح دیگه ای ندادن بعدازاتمام بسته ایابلافاصله بلیدبسته بعدی راشروع کنم؟
- درد
سلام ۴۲ ساله ام یکسال ودوماه پیش هیسترکتومی انجام دادم خییییلی اذیت شدم دردام زیادشون بخیه هام بعد۱۰روزنگرفته بوددوباره بستری شدم ودرمان شد حالم هی بدترمیشد به دکترم گفتم گفت ۶ماه تایکسال هم شاید اینجوری باشی...الان اصلا دردام خوب که نشده هیچ بدترم شده...جای بخیه هام اصلا نمیتونم دست بکشم ازدرد حس پارگی شکم داروهای عملم هم دردداره دردلگن وکمرم هم روزبه روز شدیدترمیشه
- سونوگرافی رحم
ندولاریته در سطح مخاط ثلث میانی کانال سروکار مشاهده میشود در بررسی با کالرداپلر در این ناحیه از کانال سروکار ازایش ضخامت و وااسکولاریته مشهود است .تطبیق با پاپ اسمیر توصیه میشود.فولیکول عالی به قطر 16mm در تخمدان چپ مشاهده میشود. در تخمدان راست فولیکولهای کوچیکتر از ۵mmبه تعداد بیشتر از ۱۰ عدد دیده میشود. یعنی چه ؟آیا خطرناک .من چیکار کنم
- ضروری
سلام من پردم ارتجاعیه و با مردی رابطه داشتم خواستم بدونم اگه الان من برم پیش پزشک میفهمن یا نه لطفا جواب بدید خیلی لازم دارم
- خونریزی ناحیه کلیتوریس
سلام دکتر وقتتون بخیر دکتر من زمان رابطه اورال وقتی که کلیتوریسم تحریک میشه گاهی اوقات خونریزی داره علت این خونریزی چیه؟ و اینکه مطمئنم از واژن نیست
- ضربه به تخمدان دختر
سلام دختر من ۱۹ سالش هس خواهرش با لگد زد به روی تخمدان سمت چپ دقیق روی تخمدان بود اینو فهمیدم یه چن دقیقه درد شدید داشت بعدازاون وقتی راه میره کمی درد میکنه میخوام بدونم مشکل جدی براش پیش میاد یانه وببرمش دکتر ؟؟؟؟ممنون میشم اگر سریع جواب بدید خیلی نگرانم
- سلام، خدا قوت، یک ناحیه هایپر اکو به سایز 10در کاویته فوندوس رحم رؤیت شد که در بررسی با کالر داپلر فلوی عروقی واضح در آن رؤیت نشد، این یافته ها در درجه اول مطرح کننده یک ادهیژن باند است، این متن رو میشه توضیح بدین برام؟ 💖💖
- قطع نشدن خونریزی پریود
با سلام من خانم ۴۲ ساله هستم همیشه پریودم تا ۱۰ روز تموم میشد اینبار از روز پنجم تمرین یوگا انجام دادم فکر میکنم فشار اومده از روز بعدش اکه بینی که داشت تموم میشد تبدیل به خونریزی زیاد شده و تا الان که ۱۱ روزه قطع نشده چکار باید بکنم و این که میشه قرص آهن الان مصرف کنم چون سردرد شدید دارم
- رابطه
سلام راهای پیشگیری از بارداری را میگین بهم من تا الان دو ساله ازدواج کردم طبیعی دارم جلوگیری میکنم یعنی اب منی به داخل واژنم نمیره با قرص نمیتونم جلوگیری کنم لطفا راهنماییم کنید بجز قرص چجوری میتونم جلوگیری داشته باشم تا حالا از کاندوم هم استفاده نکردم
- بارداری
لکه بینی بعد از نزدیکی
- تخمدان پلی کیستیک
سلام، من تخمدان پلی کیستیک داشتم دو ماه قرص متفورمین و پروژسترون خوردم بعد از تموم شدن قرصام سر موعد پریود نشدم 5روز بعدش ترشحات غلیظ قهوه ای دیدم الان دو روزه اینطوریم و از روز تخمک گذاریم درد شدید سینه دارم احتمال داره باردار باشم؟ باتشکر
- مصرف همزمان لتروزول و کلومیفن
باسلام خدمت شما بنده سال ۹۶ با لتروزول بدون آمپول باردارشدم. تنبلی تخمدان دارم و الان هم شرایط تخمدانها تفاوتی نکرده. برای اقدام به بارداری مجدد روز سوم پریودی به پزشک مراجعه کردم. ایشون قرص لتروزول و کلومیفن رو با هم تجویز کردند که ازهمون شب، شبی ۲عدد ازهرکدوم بخورم. الان روز ۹ دوره هستم و ۷ روزه دارم قرصهارو میخورم و ۳ روز دیگه هم باید ادامه بدم. ولی چیزی که هست، سمت راستم بصورت مُقَطع احساس تیرکشیدن و درد دارم. من همیشه شنیدم بودم ۵روز مصرف قرص. ولی برای من ۱۰ روز، روزی ۲عدد لتروزول و ۲عدد کلومیفن! راستش نگذان شدم مشکلی پیش نیاد یا خطری برای تخمدان نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- فراموشی مصرف داروی پی دی هومونگ و انجام ivf
با سلام و عرض ادب دکتر برای من داروی پی دی هومونگ شبی دو عدد تجویز کرده ولی من یک شب فراموش کردم و دکتر روز سه شنبه تخمک کشی انجام میدهد امشب هم دوتا آمپول زدم فردا هم دو تای دیگه با توجه به موقعیت میشه تقسیم ساعت منم مثلا هر ۱۷ساعت تزریق انجام دهم یا اینکه بجای دوتا آمپول سه تا بزنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
- تزریق HCG
سلام خسته نباشید من در روز ۱۱سیکل به صورت طبیعی دارای فولیکول ۱۸.۸ بودم دکتر بمن یک عدد آمپول ۵۰۰ اچ سی جی داد گفتند که فردا تزریق کن . من روز قبل از تزریق و ظهر ساعت ۱ ظهر همون روز تزریق آمپول رابطه داشتم و ساعت ۲بعداژظهر آمپول تزریق کردم ولی بنابه دلایلی بعد از آمپول دیگه نشد رابطه داشته باشم خواستم سوال کنم که امتحان بارداری وجود داره؟ ممنونم
- مایع آمینیوتیک
سلام خانم دکتر . من هفته۳۸ هستم. چندروز پیش بخاطر حرکت جنین رفتم بیمارستان گلسار که شما منو فرستادید واسه سونو بیوفیزیکال و.... خداروشکر همچی خوب بود و من مرخص شدم .تو سونو زده بود مایع آمنیوتیک حداقل نرمال۹۹mm. حالا من نگرانم که همینجور کم نشه اب کیسه ابم.زایمان طبیعیم ۱۵ آبان هستش.که ۱۴ قراره بیام پیش شما چک بشم . بنظرتون چیکارکنم این حجم مایع فعلا خوبه؟؟
- زایمان طبیعی
سلام برای زایمان طبیعی بچه چهارم چند ساعت تقریبا درد میکشم؟
- بارداری
با فیستول واژن بارداری می تونه بشه یا خیر


