Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط
من از بیبی چک استفاده کردم جوابش منفی بود 4 روز قبل بتا 3500 و جوابش بی بی چک مثبت بود و اندومتر دارای ضخامت تقریبی 13mm وهتروژن است و شواهدی از ساک بارداری در داخل اندومتر دیده نشد یا نیاز به ازمایش خون و سونو مجدد هستش
- بارداری
سلام ببخشید آیا می توان در حین اقدام به بارداری عمل لیزیک چشم انجام داد لطفا جواب بدیو دو باردیگر این سوال رو پرسیدم جواب ندادید ممنونم اگه لطف کنید واضح جووابمو بدید
- بیماری زنانه
سلام من ۲۷دسالمه ۴ ماهه ازدواج کردم ازاول دراقدام بودم باردارنشدم پریدمم یک ماه عقب افتاده ازمایش دادم منفی است چکارکنم ممنون
- قرص مدروکسی پروژسترون
باسلام ضمن تشکرازشمامن۳۲ ساله آمنوره ثانویه دارم ومجبورم هرماه ازروزچهارده پریودبه مدت ده روزقرص پروژسترون بخورم باتوجه به اینکه سه سال نازایی دارم الان یکسال هرماه این قرص ومیخورم چون بدون اون اصلا پریودنمیشم سوالم اینه این قرص باعث ضخیم شدن آندومترم میشه ومصرف طولانیش باعث میشه هرگزبچه دارنشم واگه حامله شم سبب سقط نمیشه
- تنبلی تخمدان
روز خوش مجرد و 31 ساله هستم، برای تنبلی تخمدان سیپروترون کامپاند کدوم کارخانه رو بگیرم. ابوریحان یا آتی فارمد؟ و اینکه برای آتی فارمد سیبل نوشته شده، یعنی چی؟
- فولیکول ۲۰ تخمدان راست
سلام خانم دکتر سن من ۳۹ سال است من پریودی منظم دارم سر ۳۰ روز میشم اقدام به بارداری کردم ماه پیش بک هفته عقب انداختم ولی رفتم کربلا سرخونریزی شدید افتادم تا ۱۰ روز طول کشید تازه من ۷ روزه پاک میشم این برج هم باید ۱۶ میشدم که نشدم ۲۳ رفتم سونوگرافی گفت فولیکول ۲۰ در نخمدان راست داری گفتند شاید حامله بشی دوروز پیش درد شدید در شکم و زیر شکم و کمردرد شدم بازم از تو کانال ابنجوری پرسیدم گفتن داره تخمک آزاد میشه شب در میان هم نزدیکی دارم ولی هنوز نه پریود شدم نه حامله چون بی بی چک گذاشتم منفی بود چکار کنم ممنون از پاسخگویتون
- پریود
سلام من هرماه۳۰پریودمیشدم و ماه پیش ۸بعداتمام پریودم یه رابزه داشتم ک منی وارد نشد امابازقرص اورژانسی لونژیل خوردم و۶روبعدش یعنی ۱۳ پریودشدم به مدت ۴الی۵روز ک لکه نبود اماازپریودسبک تربود امروز که ۱۵هس پریودنشدم فعلاو بی بی چک زدم منفی بود.احتمال باردارب هس؟
- پریود طولانی
سلام من نزدیک دوماهه پریود میشم و قطع نشده دوماهه مدام خونریزی دارم ۵ ماه پیش این گشکل رو داشتم یه ماه مریود بودم رفتم سونو و آزمایش به جز تنبای تخمدان جیزی نداشتم
- بارداری وسرویکس
اگه طول سرویکس ۳۰ باشه در هفته دوازده ماشین نشستن یک ساعته ممنوع است؟
- سلام من حالا سرماخوردم میتونم واکسن کرونا بزنه یا نه صبر کنم که خوب بشم باید چند روز دیگه بزنم
- در مورد مصرف قرص استرادیول والرات
سلام وقت بخیر، امروز دوم پریدی هست ودکترم گفته قرص استرادیول والرات را دو تا صبح ودو تاشب بخورم ودو تا شیاف کنم، تو خونریزی اشکالی نداره شیاف از جلو؟
- سوال در مورد بارداری
سلام وقت بخیر.من رحم دوشاخ داشتم و سابقه دو سقط درسال ۹۵ و ۹۷.جنین در ۵ هفته رشد نکرده بود.و در سونوهای اول معتقد بودن قلبش خیلی ضعیف میزنه.رحم دوشاخ رو عمل کردم و سپتوم رو برداشتم.الان باردارهستم و بازهم مثل بارداری های قبل خونریزی و لکه بینی دارم.امپول پروژسترون ۵۰ و شیاف هم میزنم.ازمایش های نازایی مثل فاکتور ۵ و ...دادم که همه نرمال بود.الان لکه بینیم خیلی کم شده و قهوه ای رنگ.هفته ششم بارداری هستم.هنوز سونو نرفتم.میخواستم ببینم خطری داره این لکه بینی ها؟میترسم باز مثل بارداری های قبلی بشه.بااینکه دکتر گفت۹۹ درصد سقط از رحم دوشاخ بوده الان بازلکه بینی های قبل و دارم.لطفا راهنماییم کنید
- سلام من کیست ریز دارم و زود به زود پریود میشم و دکتر برام چند ماه قرص پرژسترون داد بعد آخرین بار که خوردم تموم شد یه هفته دیگش دو سه روز لکه بینی داشتم اونم قهویی رنگ وحالا سی روز میشه که پریود نشدم ایا من باردارم یا برای قرص هاست که پریود نمیشم زیر شکمم درد دارم وکمرم هم بعضی موقع درد داره میشه رهنمایی کنید ممنون میشه
- آی یوآی
باسلام.من این ماه بایدآی یوآی شم دکترم دوتاآمپول بادوز۵۰۰۰ داده بعداز انجام سونو ومشخص شدن سایز فولیکول باهم تزریق کنم دستورش رونوشته ۲تاباهم تزریق شه منتها رفتم برای تزریق میپرسن دکترگفته بایه آب مقطر یا بادوتا آب مقطر تزریق کنیم؟ممنون میشم راهنمایی کنین چون فعلابه دکترم دسترسی ندارم
- سونوگرافی
سلام وقت بخیر.من دیروز سونو برای چسبندگی انجام دادم ک گفته چند کانون anochoکوچیک به اندازه 5الی 10میلی متر به طور پراکنده رویت شده در داخل جفت و مطرح کننده venous lakeاست.میخاستم بدونم خطرناک؟
- درد جای بخیه
سلام خسته نباشین ببخشین من ۴سال پیش سه زارین شدم الان از سمت چپ جای بخیه خیلی درد دارم
- موی زاعد
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه و خیلی نگرانم من در ناحیه ی زیر چانه دور ناف و کله دور سینه و قفسه ی سینه و بین دو سینه موهای زبر و بلند سیاه دارم و در بقیه ی نواحی سینه و شکم موهای ریز تر و کرکی رنگ پریودامم کاملا منظمه و مادرمم مثل منه ممکنه دلیل ایم موها ازثی باشه و ربطی به مشکلات داخلی نداشته باشه؟ آیا با لیزر درمون میشه خیلی ناراحتم
- سونوگرافی
برای اندومتر میشه از طریق شکم سونوگرافی بشم چون من تازه ازدواج کردم و وضعیتم طوری نیست که واژینال انجام بدم ایا از طریق سونوگرافی شکمی میتوانند اندومترم را بررسی کنند لطفا زود جواب بدین ممنونم
- قرص اضطراری
سلام نزدیکی محافظت نشده داشتم و قرص اضطراری خوردم الان بعد از حدود یکهفته مجددا میخوام قرص بخورم ایا تاثیر داره یا خیر
- سوال در مورد انومالی
با سلام ..من ۲۸ سالمه و بارداری دوم ..توی غربالگری اول همچی اوکی بوده فقط عدد papa یکم بالا بود ک انومالی دادم تو هفته ۱۷ که گفتن مشکلی نیست فقط ان بی ۴mmروی منحنی ۵درصد بود ک توی ۲۱ هفته دوباره سونو ان بی دادم ۴.۴۳بوده ..اکو قلب جنین هم سالم بود خواستم بدونم آیا عدد ان بی پایینه و امکانش هست ک جنین دچار سندروم باشه


