Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام من یه خانم 26 ساله هستم که تو یکسال گذشته با مصرف فست فود و شیرینی زیاد 15 کیلو اضافه وزن پیدا کردم الان 4 ماهه کیست تخمدان دارم اول سمت چپ بود که بعد از 2 ماه مصرف قرص خوب شد بعد یک ماه سنو دادم که دوباره هم سمت چپ و هم سمت راست بود خیلی نگرانم یعنی خوب شدنی نیست؟
- بارداری
سلام من چهار قلو باردارم من یه پسر ۱۶ ساله دارم یه پسر ۱۰ ساله و هنوز نمیدونن من باردارم چجوری خبر بارداریمو بهشون بدم
- کیست تخمدان
من شیش ماه قرص سیبل استفاده کردم برای کیست تخمدانم و زیاد بودن فواصل پریودم اگر الان قطع کنم هورمونام بهم میریزه ایا چون من لیزر میرم خیلی برام مهمه بدونم لیزرم بی نتیجه نباشه
- Hpv
سلام.وقت بخیر.من 7 سال پیش مبتلا به hpv بودم که بعد از درمان بهبود یافتم.سال گذشته تست پاپ اسمیر همراه با ویروس شناسی انجام دادم.نتیجه آزمایش به این صورت بود که تمامی موارد مورد آزمایش undetectable و not applicable هست به جز یک مورد، ureaplasma urealyticun-pcr که positive بود.لطفا اگر امکان داره نتبجه تست رو بهم بگید. ممنون
- آمپول دیفرلین
سلام خدمت خانم دکتر مهربان.پنج روزی هست به علت خونریزی شدید آمپول دیفرلین تزریق کردم ولی هنوز خونریزی دارم.آیا طبیعی است یا نیاز به پیگیری دارد.
- پرودنشدن بعدازکورتاژ
هفتادروزازکورتاژم میگذره ولی پرویودنشدم
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر۲۶سالمه حدود۱سال پیش تو۵هفته بارداری سقط داشتم الان نگرانم ونمیدونم باید چکارکنم میخوام دوباره اقدام کنم؟
- قرص دروسبلا
سلام وقت بخیر من تنبلی تخمدان دارم.خانم دکتر سه دوره برام دوفامد تجویز کردن که از روز ۱۶ پریودی گفتن بخورم... مجددا مراجعه کردم و قرصم عوض کردن و قرص دروسبلا تجویز کردن و گفتن از روز پنجم پریودت بخور. من ۲۶ بهمن پریودم شروع شد و از روز پنجم سیکلم خوردم.و حالا روز سی ام سیکلم هستم و هنوز دو تا قرص دارونما(سفید رنگ) باقیمونده. سوالم اینه بعد از اتمام این ورق،آیا باید صبر کنم پریود بشم تا ورق بعدی رو دوباره از روز پنجم سیکل جدید مصرف کنم؟ یا اینکه بدون توجه به پریود شدن یا نشدن،مصرف ورق جدید رو شروع کنم؟؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- آیا قرص نرم اسکین نازایی میاره؟
- بارداری با قرص دوفامد ولتروزول ودگزا واسترادیول
باسلام دکترهم برای تنبلی تخمدان هم برای بارداری لتروزول بهم دادن وروز ۱۳سونوشدم وگفتن فولیکول های خوب دارم و دوفامدودگزا واسترادیول بهم دادن اما باردار نشدم چندماه طول مکشه؟امکانش هست باردار نشم؟ممنون
- راهنمایی
سلام خانم دکتر مجردم و ۲۲سالمه خانم دکتر من پریود شدنی بخاطر کمردردم قرص مسکن میخورم مثل پروفن یا استامینوفن بعد این قرصا باعث میشه که حجم خونریزی پریودم کم بشه میخواستم ازتون بپرسم راهی هیت که من انجام بدم که هم دردم کم بشه هم خونریزیم رو کم نکنه؟میشه راهنمایی کنین؟ ممنون
- سلام خانم دکتر
من 10ساله که ازدواج کردم باردار میشم .اما شش ماه سقط میکنم .آخرین بار در12هفتگی سرکلاژکردم .داکترگفت دهانه رحمت باز بود.بعداز ده روز درد وآب ریزی پیدا کردم بازم بچه ام سقط شد .این بار درچهار ماهگی .خیلی نگران استوم ،هربار داکتر میروم آزمایش و سونوگرافی ام نرمال است .اما بچه ام سقط میشه .تاهنوز علت سقط ام را مشخص نگفته .حالا زنده گی ام پراز درد وغصه شده
- احتمال بارداری بدون دخول
احتمال بارداری بدون دخول روز اول پریودی
- عمل هستروسکوپی
دوماه هست من عمل هستروسکوپی کردم بعد دوماه باز هم لکه بینی دارم یعنی ۲۰روز مانده تا پریود شدم از الان دوباره لکه بینی دارم
- پریود نامنظم
باسلام.وخسته نباشید من 31 ساله، از دوران مجردی همیشه پریود نامنظم داشتم .گاهی اوقات دو یا سه ماه پریود نمیشدم بعد از زایمانم بهتر شد تو این سالها سونو میدادم کیست داشتم و با دارو رفع میشد و دوباره ... دو ماه پیش سونو دادم دکتر سونوگرافی گفتن اکوی پارانشیم رحم هتروژن هست و کیست ندارم قبلش دو بسته قرص کنتراسپتیو دی ای خوردم که پریودم 3 ماه منظم بود. آخرین پریودم 7 فروردین بود مطمینم که باردار نیستم بیبی چک هم منفی بود لطفا بفرمایید چه دارویی مصرف کنم پریود بشم
- معاینه بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید من دخترم رو برای معاینه پرده بکارت بردیم پیش یک ماما و ایشون به جای کشیدن لب ها آمدن واژن رو باز کردن یعنی اینکه با انگشت شست و اشاره دو لبه واژن دخترم را باز کرد و دخترم خیلی درد داشت من در سایتها خواندم که نوشته بود باید لب ها را باز کرد الان خانم دکتر آیا باز کردن واژن دختر مجرد با دست که همراه با درد بود به پرده بکارت دخترم آسیب نزنه؟؟ نمیدونم آیا باید واژن را باز میکرد یا اینکه اشتباه معاینه کرده ؟یعنی سوالم اینه برای معاینه پرده بکارت باید واژن را باز کردیعنی دهانه واژن رو باز کرد ؟ خانم دکتر عزیز ممنون میشم من رو از نگرانی خارج کنید .یه دنیااااااااااا مممننون 💜
- تشکیل نشدن جمجه جنین
سلام ببخشید خواهرم تو سنوی ان تی فهمیدن ک جمجمعه جنین تشکلیل نشده و دستور سقط دادن، خواستم دلیلش رو بدونم و اینکه ممکن تو بارداری های بعدی هم تکرار بشه این مشکل جنین، وچکار لازم انجام بدن برا بارداری بعدیشون
- شیردهی
سلام حانم دكتر عزيز مصرف فهوه و نسكافه وانواع آن در شيردهي ممنوع هست اگه روزي ١فنجان باشه يا يك روز در ميان چون خيلي علاقه مند هستم و در كل بارداري نخوردم الان تو ٤ماه ٣بار خوردم
- سلام خسته نباشید ببخشید توی سونوی غربالگری اولیه من نوشته nt2/1mm ک باتوجه ب crlدرپرسنتایل۸۷درصد(زیر پرسنتایل۹۵درصد)قراردارد یعنی چی؟
- سلام . خانم دکتر شما معاینه سینه هم انجام میدین.ماموگرافی


