Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد کنارسینه
سلام ببخشید بعضی وقتها وقتها که پویود میشم کنار سینه ام درد میگیره ۱۰ اسفنر پریود شدم خوب شد الان باز کنار سینه ام درد میکنه ولی دردش زیادتر شده میخواستم ببینم چرا دوباره سینه هام درد گرفته نشونه ی چیه علائم بارداری میشه باشه آخه من ۱۹ بهمن قرص اورژانسی استفاده کردم یا میشه علتش قرص اورژانسی باشه میشه منو راهنمایی کنید من از نگرانی در بیارید ممنون
- بارداری
سلام من چنماه پیش رابطع بدون دخول داشتم باکره ام ک منی رو واژنم ریخته شدع همون لحظه پاککردم بدنیم ساعت شستم همون ماه پریودم چارروز عقب افتاد بد پریود شدم خون نسبت ب قبل کمبود ماه بد سرموقع پریود شدم بازم خون نسبتا کمبود ولی هفت روز طول کشید این ماه دوبارع پریودمدو روز عقب افتاده ینی باردارم ؟ بعد ۴۵روز از رابطه بیبی چکزدم منفی بود .ممنون
- ضایعه فضاگیرsolid
سلام با شرح سونگرافی ناحیه بالای محل انسزیون جراحی متمایل به سمت چپ از خط وسط یک ضایعه فضا گیرsolidوهتروژن به ابعاد10*18mmمطرح کننده اندومتریوزمشهود است.لطفا راهنماییم کنید
- یک تیکه گوشت از رحم افتاده
باسلام خدمت خانم دکتر من دو ماه پیش عمل کورتاژ کردم و الان در دوره پریود یک تیکه گوشت اندازه دو انگشت حالت جگر افتاده ممنون میشم جواب بدهید
- اندومتر
سلام ضخامت اندومتر۶mm درروز۱۵پریودی پایین است؟یا نرمال؟
- بارداری
باسلام به استرادیول حساسیت دارم روزهفتم پریودیم رفتم برای سونوتوسیکل خودم انتقال بده سونوکرد گفت پیسو یو واندمتریوزنازک داری میگه بایداسترادیول بخوری یاپروژسترون پوستی پیداکنی که نیست حالا من بایدچیکارکنم ممنون مبشم راهنماییم کنین
- پزشکی
سلام دکتر خسته نباشی.دخترم ۱۱ماهشه دقیقا ار دوماهی گلوش خلط داره و خس خس زیادی میکنه مخصوصا موقع شیر خوردن . شیر خشکی هم هست رفلاکس داره.ببلاک ۲ بهش میدم. ماهی یک بارم میرم ویزیت میکنم ولی فایده نداره . ازیتروماسین تا حالا بهش ندادم خواستم از شما خواهش کنم حداقل یه شربت یا یه آنتی بیوتیک معرفی کنید برام ک بهش بدم ممنون میشم.
- پودراینوفولیک
سلام من قصددارم رژیم پسرزایی بگیرم پودراینوفولیک رو چطوری باید مصرف کنم آیااحتیاج به آزمایش هست یانه میتونم بدون تجویز دکتر مصرف کنم ممنون میشم از راهنماییتون
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترمن ۲۶ابان قرص اورژانسی خوردم دوروز بعداتمام پریودچون ترس پیشاب داشتم و۱۴روز بودخون لخته ای ازم اومدوسه روز پریودطورباحجم کم بودم وازاون روز دیگ دچارخونریزی نشدم هفته پیش بی بی چک زدم منفی بود اباامکان بارداری هست.واینکه دوماه پیشم دوتاقرص خورده بودم ینی اواخرشهریور.عوارض قرصه پریودنمیشم،؟
- لکه بینی
روز نهم انتقال هستم .دستمال میزارم لک قوه ای میشه .خیلی کمرم درد میکنه نگرانم
- پرده بکارت
سلام من الان پریود هستم و این هفته هم عروسیم معاینه پرده بکارت انجام ندادم الان اگر برم پیش دکتر برام معاینه انجام میده یا باید بشینم تا دوره قائدگی ایم تمام میشه
- پریودی نا منظم و ترشحات تیره رنگ
سلام .وقت به خیر 26 ساله هستم و مجرد. از حدود 12 سالگی که اولین پریودی من بوده تا الآن پریودی منظمی نداشتم . ممکن بوده چند ماه منظم باشه اما بعدش2 ماه یا 3 ماه پریود نشم و پریودی های بعدی هم نامنظم باشه. تقریبا یک سال و نیم پیش حدود یک سال منظم شده بود ولی دوباره بهم ریخت الآنم از زمان پریودیم گذشته اما از روزی که باید پریود می شدم هررروز لک میشم و در حد خیلی کم ترشح تیره رنگ(خون تیره) دارم و این باعث نگرانیم شده . چون در گذشته با وجود منظم نبودن لک هم نداشتم میخواستم بدونم طبیعیه ویا بیماری خاصی ممکنه باشه یا ممکنه در آینده برای بارداری مشکلی به وجود میاد؟ تاحالا رابطه جنسی نداشتم و نمیدونم ربط داره یا نه ولی چندماهی هست که به علت پرخوری نزدیک 10 کیلو اضافه وزن پیدا کردم
- عقب افتادن پریود
سلام خانم ۴۶ساله هستم یک هفته س پریودم عقب افتاده برای باز شدن چکار کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید
- تنظیم شدن پریود
سلام خانم دکترخسته نباشیدببخشیدمن ۳۵سالمه و۲۰ساله ازدواج کردم روش جلوگیریم قرص بوده وحدوداده سالیه قرص نخوردم وهمیشه پریودام نامنظم بودوعقب مینداختم تاسال قبل وزنموکم کردم دیگه هرماه سر۲۸روزه پریودمیشدم ولی بازیکم وزنم بالدیخته هرماه ۱۵روزیابیشترعقب میندازم خیلی اذیت میشم وهمش داغ میکنم توروخدامیشه دارویی برای تنظیم پریودبمن معرفی کنیدممنون میشم بابت راهنماییتون
- شک بارداری
سلام من دو هفته پیش پریود بودم همون شبم شوهرم رابطه خاست ولی روز ۶ ام پریودم بود و از عقب رابطه گذاشت حس کردم آب منیش ریخته روم تکرار ادرار دارم البته تکرار ادرار بیشتر وقتا دارم ک میگن از سردیته شکم حس میکنم داره رشد میکنه من در دوران نامزدی هستم لطفا بهم بگین
- سزارین
با سلام بنده عمل سزارین سخت داشتم که الان بعد از ۱۴روز بخیه هام عفونت دارند ونکشیدم و درد در قسمت راست شکم دارم علت چیست
- توده
یک توده سالید کیستیک به ابعاد 20*20*25 سانتی متر در سمت راست شکم مشاهده شد بنطر میرسد از آنکس سمت راست احتمالا تخمدان منشا گرفته و به سمت بالا به زیر دیافراگم امتداد پیدا کرده آیا خطرناک هست؟ احتمال ترکیدن دارد ؟
- سلام.خانم ۵۱رساله ای هستم.حدود ۲۹ سالم که بودم یک توده ای در سینه چپم حس کردم به پزشک زنان که مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست.من مرتبا پیگیر بودم سالی یه بار دوسه سالی یه بار سونو می گرفتم گفتند فیبروکیستیک هستش .چند تا هم ماموگرافی گرفتم همینو گفتند اولی اخرین سونو ومامو گرافی که انجام دادم گفتند در ساعت ۹ برست چپ ندول ۱۴ میلی متری با حدود نسبتا منظم وشادوی خلفی دیده سد
سلام خانم ۵۱ ساله ای هستم حدود ۲۹ سالم که بود یک توده در سینه چپ کنار نیپل به سمت داخل لمس کردم به پزشک زنان که مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست فیبروکیستیک هستش.از ان موقع تا الان مرتب سونو کردم.چند بار مامو گرافی انجام دادم.در اخرین مامو گرافی هم گفتند تفاوت قابل توجهی مشاهده نشده ولی در سونو گفتند که در ساعت ۹ برست چپ ندول ۱۴ میلی متری با حدود نسبتا منظم و شادی خلفی دیده شده .حالا خانم دکتری که رفتم گفتند بیوپسی بشوید ۹۹٪چیزی نیست .ولی انجام دهید.نمی دونم مشکلی هست یانه؟نمونه برداری بکنم یا نه؟
- تاخیر پریودی
سلام ۶ روز مانده به پریودی میشه برای تاخیرش از قرص دوسبلین استفاده کرد
- درهفته۱۵میشهکورتاژکردچونمن۲تاسزارینداشتم
۲تاسزارینداشتموازسقططبیعیمیترسموجنینفوتکردهلطفاکمکمکنید


