معنی کانون ظریف اکوژن در سونو چیست
ساک حاملگی حاوی yolk sac کانون ظریف اکوژن با ۵و۵ هفته مشاهده شد
سلام، سونوگرافی بعدی تعیین کننده می باشد.
توضیحات بیشتری در رابطه با اکوژن را میتوانید در این نوشته ببینید:
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دفع پروتین۴۰۰
سلام من ۳۲هفته باردارم در هفته ۲۷ بارداری دکترم گفته وزن جنین کمه یعنی ایو جی از هست ولی سونو آزمایش ها مشکلی نداشتن به خاطر همین من ۵روز هم در بیمارستان اکبرآبادی بستری بودم الان در هفته ۳۲پنج روز وزن جنین ۱۸۵۰گرم است بعد هفته ای دوبار هم باید برم سونو داپلر وچکاب می خواستم منو راهنمایی کنید که چقدر خطر دارد یا چی کار کنم ولی بخورم
- لتروزول
سلام . من از سوم پریود تا هفتم شبی دوتا لتروزول خوردم و ۱۲ قاعدگی امپول hcg زدم دکتر گفت از ۱۴ قاعدگی تا ۱۰ شب دوفامد بخورم ولی من اشتباهی از ۱۴ تا ۵ شب شبی یدونه لتروزول خوردم نمیدونم حالا چیکار کنم ترخدا راهنماییم کنید الان ۱۸ پریودی هستم
- شیردهی
سلام ، بعضیا تو بارداری سینشون ترشح یا شیر داره ،من در هفته ۳۸ بارداری هستم ولی هنوز سینم شیر یا ترشح نداره، ایا ممکنه بعداز زایمان شیر بیاد؟ نگرانم بعداز زایمان شیر نداشته باشم .
- اولین سونو در بارداری
طبق اولین روز آخرین قاعدگیم باید ۶ هفتم تموم میشد الان دیگه امروز رفتم سونو بهم دکتره گفت ۴ هفته و ۲ روزمه و همه چی نرماله مشکلی نیست اومدم خونه دیدم نوشته ساک حاملگی هست ولی جنین مشخص نیست نگرانم . پس چرا دکتره ۴ بار بهم گفت نرماله و مشکلی نداری اینم عکس سونومه . از چند نفر پرسیدم بهم گفتن توی این هفته که هستم طبیعیه ساک دیده میشه ولی جنین مشخص نیست گفتم تا ۸ هفته هم جنین تشکیل میشه هم قلبش

- خطر برای جنین
سلام.اگه طبق سونوگرافی بارداری کسی تموم شده باشد.. ولی یک هفته زایمان به تأخیر بیفتد آیا برای جنین خطرناک است؟
- قرص گین اپ برای بارداری ضرر داره ضرر
من باردارم و میخام قرص گین اپ استفاده کنم یا ضرر داره برای جنین
- بارداری
سلام وقت بخیر، خانومي 32 ساله هستم، 8 مرداد پریود شدم 24 مرداد يه نزدیکی با روش جلوگيري طبیعی داشتم، همسرم مطمئن هست که مایع منی داخل واژن ریخته نشده، از چند روز بعد نزدیکی احساس درد در سمت راست زیر شکمم داشتم، الان بعد گذشت هشت روز از رابطه دو روز هست که دچار لکه بینی قهوه ای رنگ مقدار کم شدم احتمال داره باردار باشم یا اینکه لکه بینی قبل پریوده؟ اگه الان از بی بی چک استفاده کنم جواب ميده؟ پاینده باشید
- رابطه موقع بارداری وهماتوم
سلام من ۱۸ هفته هستم و هماتوم دارم که درحال جذبه فقط ۲ بار رابطه داشتم به صورت گاوچران که اصلا دخول نداشتیم آیا ضرر داره یا نه؟
- بارداری
سلام،خسته نباشید،هفته بیست وهفت بارداری هستم،در عرض سه ماه هفده کیلو افزایش وزن داشتم علت چی میتونه باشه وباید چیکار کنم،ممنون
- مصرف قرص استرادیول بعداز بارداری با روش ivf
سلام دکتر جان، تو رو خدا اگه سوالمو خوندین جواب بدین، من ده آبان انتقال جنین فریز شده داشتم برای تعیین جنسیت به روش آی وی اف، روزی سه تا استرادیول میخوردم، هی به دکترم میگفتم کی قطع کنم میگفت فعلا ادامه بده، تا هفته شانزدهم ادامه دادم، امروز بهش گفتم خانم دکتر کی قطع کنم الان شانزده هفته و چهار روزم گفت به جایی که آی وی اف کردی زنگ بزن، زنگ زدم گفت باید هفته ده بارداری قطع میکردی، تو رو خدا بهم بگین مصرف استرادیول تا هفته شانزده باعث نقص جنین میشه، هفته سیزده ان تیم خوب بود و ازمایش سلفریمم هیچ مشکلی نداشت، دکتر جان تا حالا همچین موردی داشتین، تو را به هر که میپرستین بی جوابم نذارین
- سزارین
سلام خانم دکتر من یکاهه که سزارین شدم سزارینم اولم خوب بود سزارین دوم در شهستان انجام دادم بعد از بیرون امدن از اتاق عمل سه ساعت بعد عمل پرستارها بشدت شکمم را فشار دادن تا خون اضافی خارج ود بشدت درد کشیدم در تهران همچین اتفاقی برای نیفتاد بعد از آن یکماهه که بشدت در ناحیه زیر ناف درد دارم آیا طبیعی است؟
- بارداری
درود لطفاً راهنماییم کنین 16اسفند تاریخ پریودیم بود که لکه بینی کوچکی شروع شد دوباره ب حالت نرمال برگشتم24اسفند آزمایش بارداری دادم عدد 181.4رو نشون داد دکتر گفت بعد 48ساعت بعد تکرارش کن که همون شب لکه بینی صبح هم پریود شدم ازمایشم تکرار کردم بتا اومد پایین 164.2الان پنج روزه پریودم شدتش زیاده کمرمم درد میکنه علت چی میتونه باشه
- بارداری
سلام چند تا پودر ترومام میشه در بارداری استفاده کرد ؟ مثلا ۴ تا زیاد نیست ؟ ضرر نداره؟ روزی یک لیوان با دوپیمانه کافیه؟
- بارداری
باسلام.من حدود یک ماه ونیم است که موقع نزدیکی جلوگیری ندارم.به دلیل تزریق آمپول ضدبارداری که یک بار تزریق داشتم اون هم ماه نهم سال قبل پریود نمی شدم.الانم حدود یک هفته میشه درد زیر شکم دارم ویکی دوبار هم لکه بینی خیلی کم به رنگ قهوه ای داشتم .الان میخام ببینم همون پریودی هست یا نه .ایا ممکن هست باردار باشم.ممنون از راهنمایتون .
- خونریزی زمان تخمک گذاری
با عرض سلام و احترام، تاکنون باردار نشدم پریودهام از سی تا سه وچهارروز متغییر هست در ماه این ماه در زمان تخمک گذاری لکه بینی قهوه ای رنگ دیدم. خیلی نگران شدم.
- رحم
سلام .. من اولین بار هست قرص دوفاستون استفاده میکنم و پزشکم گفت از روز ۱۶ به بعد از پریودم مصرف کنم تا ۱۰ شب .. تا سه ماه . امروز روز ششم هست از مصرف قرصم .. پریود شدم . مشکلی که پیش نمیاد ؟ ممنون
- بارداری
سلام خسته نباشید. من ماه پیش روز ۱۴سیکلم سونو دادم که یک فولیکول سایز۱۶ در تخمدان راست و یکی سایز۹ در تخمدان چپ داشتم.برای بارداری اقدام کردم که نشدم. و این ماه روز ۱۶ سیکلم ترشح خوخی داشتم خیلی خیلی کم البته و روز ۱۷ سیکلم به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی انجام دادن و گفتند که چندین فولیکول در تخمدان چپ و چندین فولیکول در تخمدان راست داشتم که بزرگترین سایزش ۱۰ بود. و گفتند که احتمال تنبلی تخمدان دارم و قرص دوفاستون وپودر اینو فولیک برام تجویز کردن. سوال من اینه که این فولیکول ها یعنی تبدیل میشه به کیست؟؟🤦♀️ و اینکه من این ماه دیگ احتمال بارداری ندارم ؟؟ قرص و پودر تجویزی موثر هست برام؟ خواهشا راهنماییم کنید 🙏🙏🙏🙏
- سلام من هفته ۹بارداری بودم باقرص سقت کردم روز ۹رفتم سونگرافی گفتن یک سانت نیم مونده باقرص حال میشه؟؟
- بارداری
خوردن اب هویج در سه ماهه دوم هفته ای چند بار جایزه ؟
- حالت تهوع در بارداری
با سلام و خسته نباشيد خدمت شما . خانم دكتر من ٢٢ سالمه الان ١ ساله اقدام واسه بارداري كردم و تو اين يكسال نتيجه نگرفتم تو اين ١ماه اخير ٢ تا امپول زدم يكي گنال بود ٧٥واحد ١٦ مرداد و فونيلوپ ٧٥ زدم ٣ واحد روز اول ٧٥ واحد و ٢ روز بعد ٣٧/٥ ولي چون دكترم يادش رفته بود كه بگه نزديكي نكن تخمكم هم خيلي زياد شده و هم بزرگ الان زير شكمم درد ميكنه .هم دراز كش و هم خوابيده نظر شما چيه چيكار كنم خانوم دكتر


