Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تخمک پوچ
سلام من دوباره برای اهدا تخمک رفتم و بار اول کامل پوچ شد بار دوم با قرص متفورمین تا چند روز بعد از تخمک کشی دوباره پوچ شد الان خودم میخوام باردار شم ولی میگن تخمکام پوچ میشه آیا با قرص متفورمین میشه از پوچ شدن تخمک جلو گیری کرد؟
- زایمان
سلام ایازایمان طبیعی باعث گشادشدن واژن میشود
- پولیپ رحمی
سلام بنده ۲۱ سالمه و ۱ سال هست که ازدواج کردم چندین سال هست که درگیر پی سی او هستم و در حال حاضر برای تنظیم پریود سیپروترون مصرف میکنم چند روز بود لکه بینی داشتم سونوی واژینال دادم و پولیپ ۶.۳ میلی متری دارم به نظر شما نیاز به کورتاژ هست یا با دارو برطرف میشه؟
- سونوگرافی
با سلام منظور ازضخامت دولایه ۱۷میلیمتر وهتروژن است و میوممورال هتروژن ۲۹میلیمتر در اندام ادامه با فشار بر آندومتر چیست سن بیمار ۶۲سال می باشد لطفاً راهنمایی کنید ممنون
- تخمدان پلی کیستیک
سلام من سونو دادم و فهمیدم تخمدان پلی کیستیک دارم و چون سه ماه بود پریود نشده بودم دیواره رحمم ضخیم شده بود قرص پروژسترونو مصرف کردم که پریود بشم پریود شدم و از اولین روز پریودیم قرص سیبلو شروع کردم که تنظیم بشه دوری پریودیم الان چهارمین قرص سفیدم از بسته اولو مصرف کردم ولی من هنوز پریودم باید چیکار کنم؟
- توده هایپواکو
سلام.من یک توده هایپواکوovalموازی با سطح پوست به ابعاد ۸*۳درساعت ۱۰ پستان راست دارم آیا خطرناکه خواهش میکنم پاسخ سوالمو بدهید
- میوم ها
سلام خانم خسته نباشید من شش تا میوم دارم یک هفته است پریودیم تموم شده بود ولی الان دوباره لکه دیدم لطفا میشه راهنماییم کنید.
- خون ریزی
سلام من 50ساله هستم عمل افتادگی مثانه کردم الان7ماهه وازاون موقه خون ریزی یالکه بینی دارم چکارکنم
- ذخیره تخمدان ۶۶/۰
سلام خسته نباشید من ۴۰ سالمه ذخیره تخمدان ۶۶/۰ است ایا میشه باردار شوم تخمدان چپم تنبل هستش ممنون از لطف شما
- بارداری😮
سلام خانمی ۳۱ ساله هستم که دوسه ساله کیست درمویید تخمدان به اندازه ۳۴ میلی دارم بدون علائم. تازه باردار شدم آیا بارداری من با وجود این کیست مشکل ساز هست؟ اندازه کیست درمویید در بارداری ایا تغییری میکند؟ ممنون از شما . اجرتان با خدا
- جلوگیری ۱
سلام وقت بخیرسه ماه است که قرص جلوگیری مارولین مصرف میکنم.همیشه هم سر ساعت مصرف میکنم.آیا بطور کامل از بارداری جلوگیری میکند.؟ البته نزدیکی محافظت شده انجام می دهم.و اینکه درد معده و قفسه سینه از عوارض این قرصه؟
- دیابت بارداری
سلام من دیابت ام 95 نرمال یا نه
- سونوگرافی روز دوازدهم سیکل
سلام در سونوگرافی واژینال که انجام دادم برای بارداری نوشته تصویر فولیکول سیستیک حاوی اینترنال اکو به ابعاد ۱۲×۱۳ دیده شده. میخوام بدونم چیز نگران کننده ای هست.لطفا توضیح بفرمایید
- پاپ اسمیر
سلام توی آزمایش پاپ اسمیر من التهاب خفیف گزارش شده خطرناکه؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید ببخشید من یه خانم ۲۲ ساله هستم که ۳ ساله عروسی کردم و ۲ سال بود که جلوگیری میکردم وبعد از اون شروع به اقدام کردم که بعد از ۳ ماه متوجه شدم که کیست دارم و۳ ماه کامل دارو LDومتفورمین مصرف کردم وبعد از سه ماه سونو رفتم گفت مشکلی نیست وهمسرمم ازمایش اسپرم داده ۷۵ درصد اسپرم زنده وسالم داشت الان ۹ ماهه که اقدام میکنیم بعد کیست ولی جوابی نگرفتم میخواستم بدونم باید صبر کنم تا یه سال یا پیش متخصص دوباره مراجعه کنم ممنون میشم جواب بدین
- تععین روز تخمکگذاری
سلام خانم دکتر اگه در طول یه دوره پریودی روز 11 تخمک دیده شد، برای ماههای دیگر نیز همچنین است ؟
- میزان Nt
سلام نتیجه سونوگرافی CRL:45 mm BRD:18 mm 11 wk 3 Days Nt :2.9 mm چقدر احتمال خطر شکل وجود داره ؟؟ باید اینو سنتز انجام داد ؟ تهران بهتره و دقیقتره یا رشت ؟؟ اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم ازتون
- بکارت
سلام خانم دکتر لبه بزرگ و لبه کوچک از هم جدا شدند و چین دار از وسط خط واژن بیرونه به نظرتون چرا اینجوریه آیا صدمه دیده لطفا جواب بدین نگرانم عذاب وجدان دارم لطفا معاینه نمیتونم برم خیلی مهمه راهمایی کنید چرا لبه از هم جدا ویه کم از خط واژن بیرونه لطفا لبه ها چین دار ند آیا سالمه
- خارش و سوزش
سلام. قسمت بالای واژن خارش و سوزش دارم هم از داخل و هم از بیرون و ترشحات زرد رنگ دارم و یبار هم کرم رنگ داشتم. اگر عفونت است از چه کرم موضعی باید استفاده کنم. با داروی خوراکی مشکلم حل نشد
- سلام من رفتم دکتر برای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون داد که از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم ۱دونش مونده بود پریود شدم بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم بعد پریود شدم بسته ۱۰عددی که تموم شد فرداش خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون


