Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هورمونی
سلام من دو سال هست که عادت ماهیانه به مدت ۲۴ ساعت در طول یک ماه هست و دوروز بعد به صورت لکه .و اسفند ماه آزمایش دادم که گفتن یه مقدار هورمون مردونه فعال شده فینو اسکار تجویز شد خوردم و ریزش مو قطع شد الان به مدت یک ماه هست که دور لب و کنار لب جوش های چرکی و دردناک میزنم و خیلی عصبی و بی حوصله هستم میخواستم بدونم این مشکل میتونه هورمونی باشه یا نه ممنون
- سلام من روز دوم پریودی هستم و بالاترمثانه شدید درد میکنه در حد پارگی و حس خیسی دارم. انگار یه لوله یا یه چیز گردی باشه و درد داشته باشه و پاره بشه تنبلی و کیست های ریزدارم
- بریچ بودن جنین
با سلام خانم دکتر در سونو انومالی بچه سفالیک بود الان بیست و هفت هفته هستم خیلی واژنم درد میکنه که سونو گفت بچه بریچ هس یعنی خدایی نکرده بچم مشکلی داره که بریچ شده
- پرده بکارت
سلام اگه میشه کمکم کنید من فقط ۱۵سالمه و بهم تجاوز شده از کجا بدونم که پردم سالمه اخه چند روز پیشم رفتم سوناگرافی گفتن که هیچ مشکلی نداره حتی واسه معاینه زنان و زایمان هم رفتم گفتن که واسه عمل زیبایی۱۸سالتون شد بیاید اگه میشه کمکم کنید واقعا نمیدونم چیکار کنم
- آیا من باردارم؟
سلام من تنبلی تخمدان دارم سه ماه از قرص سیبل خوردم سه ماه بعد سیپروترون کامپاند ، پریودام تقریبا نامنظمه ، با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و با دستم آلتش را مالیدم و ارضا شد منی رو دستم نریخت،، خودش با دستمال پاک کرد، بعد از ارضا بغلم میکرد و دو سه دقیقه بعد واژنم رو مالید با دستش ، من شک دارم که نکنه دست اون یا دست خودم روش پیشاب یا منی داشته و به واژنم زدیم ، در یک ماه دوبار رابطه همین مدلی داشتیم بار اول دو روز بعد پریودم و بار دوم هشت روز بد از پریودم ، آیا من باردارم؟؟؟؟ ، چیکار کنم ،؟؟؟کمکم کنید زود بگید
- سلام با وجود بزرگ بودن هیپوفیز و ادنوم کوچک و پرولاکتین ۲۸ میشه باردار شد؟ خطرناک نیست؟ کیست ریز تخمدان دارم ولی پریود میشم هرماه منظم
- سلام دکتر جان من با روش آی وی اف حامله شدم و سقط کردم دکترم آزمایش ایمنی برام نوشتن که انجام دادم کم کاری تیرویید یعنی خودایمنی تیرویید دارم الان دکترم گفتن یک ماه قبل از انتقال باید قرص پردنیزولون ۵ بخورم .آیا دیگه دچار سقط نمیشم میخاستم ببینم این قرص از سقط جلوگیری میکنه؟؟؟
- سلام علت شن ریزی مثانه چیست؟ من در سنوگرافیم نوشتخ بود وجود ذرات اکوژن که نشان دهنده خون یا دبری است ولی ازمایش ادرارم خوب بود و عفونت نداشتم و سنوگرافی دادم و چیزی معلوم نشو بعد از یکسال سنو دادم دوباره که گفتن شن ریزی داری
- کیست تخمدان
- ضربه به رحم
سلام من حدود یه ساعت پیش ضربه محکمی با پا غیر عمد به رحمم خورد اولش خیلی درد شدیدی داشتم الان دردش کمتر شده به نظرتون با ۱۵ سن مشکلی میتونه برام پیش بیاد؟ لطفا جواب بدین.
- پریودی نامنظم
سلام خدا قوت من ۴۶سالمه و چندماهی است پریودیم به هم ریخته و ماهی دوبار با فاصله کوتاه پنج شش روزه از همدیگه دوباره پریود میشم به دکتر مراجعه کردم قرص دوفامد ده رو برام تجویز کرد به همراه مفنامیک اسید طریقه مصرفش هم گفت که اینقدر تو اتاقشون رفت و آمد بود که اصلا متوجه نشدم خودم فکر می کنم علت این به هم ریختگی قرص های اورژانسی هست که برای پیشگیری از بارداری با موافقت همسرم مصرف می کردم خواهش می کنم من رو راهنمایی کنید واقعا عصبی شدم از این وضعیت
- فیبروم رحمی
سلام خانمی ۵۰ ساله با فیبروم سابموکوزال ۵/۵سانت و فیبروم ۱۴ میلی با خونریزی شدید که حدودا ۴ ماهه قطع نمیشه برا جراحی اقدام کردم که بعلت کم خونی نشد حالا دکترم قرص مجسترول شب دوعد و امپول دیفرلین تجویز کردن همراه با امپول ونوفرکه بعد از استفاده هیچ تاثیری نداشته انگار بدترم شدم درصورتیکه قبلا امپولا رو می زدم همراه با دوفاستون سریع اثر می کرد خواستم بدونم الان علت چیه قطع نمیشه در ضمن از ۶ شهریور درمان شروع کردم به نظر شما میشه مجسترول قطع کنم دوفاستون شروع کنم؟
- قرص دوفامد
سلام خانم دکتر من ماه قبل دوفامد مصرف کردم ولی این ماه فکر کردم باید ۲۶ مصرف کنم ولی العان متوجه شدم که باید ۱۶ مصرف میکردم العان ۲۳ قاعدگیم هست باید چیکار کنم اگر باردار باشم خطری تهدیدم میکنه به خاطر مصرف نکردن العان مقرف کنم که ۲۳ قاعدگیم هست
- هایمن
سلام خانم دکتر مهربون وقتی هایمن آسیب میبینه همون لحظه خون میاد؟یک جا خوندم که امکان نداره چند ساعت بد اسیب خون بیاد فقط همون لحظس
- راهنمایی برای پیشگیری از بارداری ناخاسته
با نامزدم رابطه داشتم بعد از ۲ الی ۳ هفته حالت های بارداری بهم دست داده برای پیشگیری چه کار کنم؟
- جنین بریچ
سلام من بارداری اول را میگذرانم قبل از اون سقط نداشته ام الان در هفته 36 ام بارداری هستم سونوگرافی که انجام شد وضعیت بچه بریچ بود سوال من این است آیا از این هفته به بعد احتمال چرخش جنین هست؟ چقدر احتمال داره به از بریچ به سفالیک تبدیل بشه؟
- عوارضی قرص پردنیزول5 در دوران بارداری باعث سقط یا مردن جنین میشود؟
- تخمدان پلی کیستیک
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید من خانمی هستم ۲۵ ساله تخمدان پلی کیستیکم دکترم برای این ماه برام قرص لتروزول فماتی تجویز کردن برای روز ۳تا۷ من استفاده کردم وبرای روز ۱۶ پریود قرص دوفامند ولی من اشتباهی روز ۱۶ پریود باز قرص لتروزول به مدت ۴ شب مصرف کردم یعنی دراین ماه دوبار از قرص لتروزول استفاده کردم خیلی نگران هستم خواهش میکنم ج سوالم رو بدهید الان باید چیکار کنم دوفامند رو بخورم یانه دراین ماه دوبار لتروزول استفاده کردم به تخمدان هام آسیبی نمیزنه
- درد مقعددرزمان پریودی
سلام دختر من ۱۷سالشه درزمان پریودی مقعدش خیلی دردمیکنه طوری امونشو میبره جدیدا به جز پریودشم چند باری اینجوری شده ترخدام راهنمایی کنید
- پریود
سلام خانم دکتر عزیز وقت شما بخیر ببخشید آیا رقصیدن زیاد در دوران پریودی روز اول و دوم به پرده بکارت دختر مجرد آسیب میزند؟؟ و اینکه اگر در دوران پریودی رقص زیاد انجام دهیم و بعد از رقص ترشح کرم شکل سفت مانند استخوان از واژن خارج شود علتش چیست ؟این ترشح استخوان مانند به پرده بکارت آسیب میزند؟ خیلی خیلی ممنونم


