سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر کورپوس لوتئوم باقطر۲۰میلی یعنی چه؟
- عفونت زنانه
سلام. خانم دکتر من عفونت واژن گرفته بودم از داروخانه پماد واژینال کلوتریمازول گرفتم. پمادکلوترمازول رو که استفاده میکردم اپلیکاتور رو تا نصفه وارد واژن میکردم و شب میخوابیدم تا صبح. صبحکه دستشویی میرفتم پماد از بدنم خارج میشد. آخرین شب که استفاده کردم اپلیکاتور رو یکم بیشتر از نصفه وارد واژن کردم. صبح پماد از بدنم خارج نشده. الان سه روز گذشته. نگرانم مشکلی پیش بیاد. مشکلی نیست؟؟؟؟ ممنونماز پاسخگوییتون.
- سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد دارم انگار راه میرم احساس میکنم از مقعد خون میاد و زیر شکمم خیلی درد میکنه مقعدم تیر میکشه و گاهی واژنم باید چکار کنم برم پیش دکتر
- سلام خسته نباشی خانم دمتر ضخامت آندو متر من ۴ هست خیلی کمه امکان داره بخاطره همین باشه که این خونریزی من قطع نمیشه چهار ماه قطع نشده قرص مدروکسی پروژسترون داده بهم دکتر بازم قطع نمیشه باید چیکار کنم
- لکه بینی
سلام خانم دکتر من دستگاه ایو دی دارم ولی هر ماه که پریود میشم ۱۳ روز پریود هستم ۵ روز اخرش همش لکه بینی است ولی دورانی تمیزیم تا ۱۶ یا ۱۷ روز است سنو هم دادم گفتن مشکل نداری ۵ روزی هم است که قرس روکین میخورم تا پریود نشم بخاطر روزه داری ولی امروز لک داشتم چکار کنم چه قرصی بخورم که لکه بینیم کمتر بشه چی برام پیشنهاد میکنید ممنونم از پاسخگوییتان
- تداخل دارویی
خانم دکتر من میخوام قرص الدی بخورم و دکترم هم برای جوش های صورتم قرص های نورم اسکین و آزیترومایسین داده میخواستم ببینم اینا با قرص آلدی تداخل دارویی دارن؟
- سلام من میوم هیدروژن دردیواره قدامی رحم به قطرتقریبی 135م م دارم ایا دارویی هست که استفاده کنم یاحتما باید جراحی کنم البته خون
سلا
- بارداری
سلام من هفته چهار رفتم برا سونو بارداری (شکمی) نوشته شده ک یک ناحیه کوچک کیستیک ب دیامتر 5mm درون کاویته آندومتر دیده شد این متن یعنی اینکه داخل رحم تشکیل شده؟ ۳ روز بعداز تاخر پریود بتا دادم ۴ هزار وخورده ای بود بازم ۴ روز بعداز این دادم ۱۴ هزار و خورده ای بود خدای نکرده خارج رحمی نیست ک
- سقط
سلام وقت بخیر حدود ۴ هفته پیش سقط با قرص سایتوتک داشتم الان اندازه دو سی سی بقایا دارم که گفتن خونرسانی داره نمیخوام کورتاژ بشم آیا میتونم با قرص سایتوتک دوباره دفع کنم این مقدار رو ؟
- خونریزی غیر طبیعی
با سلام. من کیست تخمدان داشتم و دو سال هست که ازدواج کردم و با ال دی پیشگیری میکردم. این ماه از قرص مارولین جهت پیشگیری استفاده کردم. قبلا ما بین دوره هام لکه بینی کمی داشتم . ولی این ماه باید دیروز پریود میشدم ولی از ۱۰ روز قبل خونریزی شدید به صورت لخته لخته بزرگ دچار شدم و هنوز هم این خونریزی رو دارم. فرزندی هم ندارم.
جواب سونو :
مثانه ضخامت جداری طبیعی دارد و در آن سنگ یا ضایعه فضاگیر رویت نشد.
رحم دارای ابعاد mm 30*70 و اکوی میومتریال طبیعی می باشد.
ضخامت آندومتر حدود mm 5 اندازه گیری شد و مقداری مایع اکوژن در کاویته آندومتر دیده شد لذا جهت بررسی بیشتر سونوگرافی ترانس واژینال پس از قطع شدن خونریزی جهت بررسی ضایعات آندومتر توصیه می شود.
تخمدان چپ شکل و ابعاد طبیعی داشته ابعاد تخمدان چپ mm 16*35 میباشد . ناحیه کیستیک ساده به دیامتر 23mm در موقعیت تخمدان راست دیده شد .
مایع آزاد در لگن رویت نشد
جواب آزمایش بتا هم کمتر از ۱ دهم بوده
لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل چیه و چکار کنم. خدا خیرتان بده - عمومی
ابله مرغان چند روز پریودی رو عقب میندازه؟
- خونریزی شدید همراه بالخته های بزرگ
باسلام وخسته نباشیدخدمت شما من هشت ماه پیش بخاطرصخامت رحمی کورتاژ شدم ولی بازهم خونریزیم خیلی زیاده سونوگرافی هم کیست نشون داده میشه بادارو رفع کردیا باید جراحی بشم
- بیماریزن
قبلاکیستداشتموباقرصکیستمبرطرفشدچسبندگیرحموعفونتلگنواندومتریوزدارمپزشکم۳تاامپولمیکرورلینتجویزکردندومن۱امپولتزریقکردممشکلخونریزیطولانیمنحلنشددلیلانچهمیتونهباشهباترنسیدومفنامیکخونریزیمنقطعنشد
- متخصص زنان
سلام من تقریبا کنار کلیتوریس ی چیز شبیه جوش ماننده نه درد داره نه چرکی ولی برجسته اس دقیقا چیه باید چیکار کنم مشکلی هست
- لکه بینی
سلام خانم دکتر من ۲۶ سالمه و چهار سال پیش یه زایمان طبیعی داشتم مدت شش ماهه که تقریبا چهار روز قبل از شروع پریود لکه قهوه ای یا قرمز دارم و همینطور سه چهار روز بعد پریود باز هم این لکه ها رو دارم و این چرخه ده دوازده روزی طول میکشه. آیا این طبیعیه یا نه و همچنین من قبل زایمان دل درد و بدن درد شدیدی موقع پریود داشتم اما بعد زایمان بهترم و یه مدت اصلااا دل درد نداشتم که حدود شش ماهه دل درد متوسط تا شدید دارم ممنون از لطف تون
- پرولاکتین
سلام خانم دکتر 35 ساله و مجرد هستم . پرولاکتینم 47/2 بوده (حداکثر بر اساس کیت 29/2) به پزشک مراجعه کردم قرص داستینکس بهم داد با دز نیم میلی گرم که هفته ای دو تا قبل از خواب به مدت 3 هفته مصرف کنم. ایا شما مصرف این مقدار دز را تایید می کنید ؟ نظر شما چیست؟
- مصرف قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر من به تجویز دکتر برای مشکل لکه بینی و فیبروم رحم، از روز ۶ قاعدگی مصرف قرص سیبل رو شروع کردم. ۴ روز مصرف شده ولی پاک نشدم. امروز روز دهم قاعدگیم هست. ایا باید روزانه یک عدد مصرف کنم یا دو عدد؟ معمولا با مصرف قرص جلوگیری چند روز طول میکشه تا پاک بشم؟ متشکرم
- هاله سینه
باسلام من ۳۱ سالمه پسرمم ۳ سالشه یک ساله از شیر گرفتمش ولی هاله درو سینه چپم چند ساله بزرگتر از سینه راستم هست بچمم بیشتر از این سینه ام شیر میخورد به نظر شما هاله های دوسینه شبیه هم نباشه مسکلی داره؟
- درد لگن در سمت چپ
سلام ،خانم دکتر بابت سایت خوبتون واقعا ازتون ممنونم،سوالم اینکه از هفته ۸بارداری که الان هفته۱۲هستم لگن سمت چپم بعضی وقتا به شدت درد میگیره قبل بارداری اصلا این مشکل نداشتم آیا این طبیعی هست؟،برای کاهش درد چکار انجام بدم!
- لکه بینی
کاربر مخفی پرسید 4 هفته پیش سلام وقتتون بخیر من چند ماه بود که بعد از پریود دچار لکه بینی میشدم دکتر رفتم سونو انجام دادم مشکلی نبود دکتر قرص سیبل دادن برای دو ماه و لکه بینی قطع شد الان که مصرف نکردم باز دوباره لکه بینی بعد از پریود دارم تقریبا نزدیکای تخمک گذاری اتفاق میوفته آزمایشات هورمونی انجام دادم پرولاکتینم بالا بود آیا ارتباطی بهم دارند؟ و چکار باید بکنم ؟


