Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد انقباضی چیست
سلام خانم دكتر من هفته ٢٩بارداري هستم گاهي اوقات شكمم به شدت سفت مي شود ايا اين يعني انقباض؟ سوال دوم: دكترم از هفته ٢٦به دليل اينكه طول سرويكسم٢٨بود بهم استراحت دادند حدود يك ماه قبل گفتند اگر درد انقباضي داشتي قرص ايزوپرين ١٠ بخور، كه تا حالا استفاده نكردم الان بايد اين قرص رو بخورم؟ ممنون
- کانون اکولوسنت نامنظم ینی چی
کانون اکولوسنت نامنظم ینی چی
- پولیپ
سلام سونو انجام دادم نوشته که کانون اکوژن با ابعاد ۱۴در ۸...با حدودی نیبتا لبوله و با توجه با سابقه بیمار و سونی سال پیش ، به نفع پولیپ و ضایعات مخاطی مشابه است. لطفا برام تفسیر میکنید و این که چه راه درمانی وجود داره.. سن ۵۸ سال و ۳بار در فواصل چندساله کورتاژ تشخیصی انجام دادم و آزمایش نمونه گیریش مشکلی نداشته.. راه حل چیست؟ آیا نیاز به تخیله رحم است، چه درمانی مناسب است؟
- در مورد عادت ماهانه
باسلام من یک سقط ۴ماهه داشتم بعد از آن شوهرم وازکتومی کرد بعداز مدتی عادت ماهانه من خیلی زیاد شد آيا ربطی به سقط دارد يا نه وراه درمان دارد يا خیر
- رحم
ببخشید من درسوال های قبل ازشما پرسیده بودم که من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم وازشما پرسیده بودم که من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم. شما درجواب گفته بودید بهتر است از رحم اجاره ای استفاده کنید. خواستم بپرسم علت اینکه من نمیتونم به صورت طبیعی باردار بشوم چیه وچرا باید ازرحم اجاره ای استفاده کنم. وعلت اینکه گفتین از رحم اجاره ای استفاده کنید چی هستش ؟
- عقب انداختن پریودی
سلام خسته نباشید من دختر هستم ۱۹سالمه دوماه پریود نشدم تواین دوماه خیلی مشکلات استرس داشتم الانم کمردرد دارم ولی پریود نمیشم باید چکار کنم یه راهنمایی کنین
- عفونت واژن
من 4 روز میشه ک داروهامو شروع به مصرف کردم برای عفونت واژن قرص مترونیدازول هر 12ساعت با شوهرم میخوریم و قرص لاکتوفم رو بعد ناهار یه عدد میخورم و الان چهار شب از پماد دالاواگسی استفاده کردم و امروز پریود شدم دکترم بهم گفته تا ده شب استفاده کنم الان باید قطع کنم؟ یا در دوران پریودیم استفاده کنم؟!
- سونوگرافی
سلام۱۸سالمعمجردمسعروزمیشعخیليکلیهدردمامروزرفتمسونوبهمگفتنبایدبرمپیشجراحبمگفتن«تصویرمایعازادخفیفدرفضايسابهپاتیکموریسونپرياسپلنیکاینترلوپشکمیولگنیکلدوساکخلفیوقدامیپريوزیکالرویتمیشه بنظرتونچیکارکنم
- تنبلی تخمدان
سلام،خانم دکتر من تنبلی تخمدان داشتم و حدود یک سال نزدیکی داشتم باردار نشدم بعد شما برام قرص لتروزول تجویز کردین که با یک دوره خوردن حامله شدم،الان بعد یک سال که از زایمانم گذشته برای چکاب رفتم تو سونوم دیگه هیچی نبود و تنبلی تخمدان نداشتم!!یعنی بعد زایمان تنبلی تخمدانم برطرف شده؟
- تست بارداری
سلام خسته نباشید
من دوماهه ازدواج کردم.اخرین بار که پریودشدم19شهریوربود. و تقریبا منظم بوده پریودم.یک سالی هست که پریودم هرماه سه روز زودتر از تاریخ قبلی میشم.یعنی ماه مهر باید16مهرمیشدم وماه ابان14ابان میشدم..کیستم داشتم از نوجوونی که دکترامیگن مهم نیست وریزه درمان نداره.دوماهم هست داروهای تیرویید میخورم برای ریزش مو. من 12روز قبل رابطه مشکوک داشتم.الان8 روز از تاریخ پریودم میگذره پریودنشدم.سه بار بی بی چک زدم اخریشوامروز زدم منفی بوده همش.احتمال بارداری هست؟شرایط ازمایش خون ندارم به دلیل موقعیت کاری .ممنون میشم پاسخ - چندماه قبل بارداری تعیین جنسیت
- دوفاستون
سلام وقت بخیر دختری۲۲ساله هستم برای تخمدان پلی کیستیک دکتر برام دوفاستون روزی ۲تا تجویز کردن میخواستم بدونم این دو قرص با چه فاصله ای از هم باید مصرف شه ؟یا اینکه همزمان؟ و قرص اتیسترون از روز ۶ام پریود مصرف شه مشکلی نداره؟
- ناباروری
خانم دکتر40 ساله هستم یک بار آی یو آی ناموفق داشتم عکس رنگی برایم نوشتند به علت عدم تحمل درد توانایی انجامش برایم مقدر نبود.آیا با درنظر گرفتن بدترین شرایط خدای ناکرده بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرم انواع چسبندگی را داشته باشم به شیوه آی وی اف بارداری برایم میسرتر خواهد بود
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خسته نباشید. خانم دکتر قرص مدروکسی پروژسترون باعث جوش وآکنه وموی زائددرزیرچانه میشه ؟
- خونریزی
سلام من خونریزی های شدید داشتم که باعت کم خونیم شد. دکتر طبق سونو گفت که کیست تخمدان دارم و بهم دفامد ۱۰ دا تا خونریزیم قطع بشه بعد گفت اینو بخوری خونریزیت قطع میشه و بعدش پریود میشی وقتی پریود شدی قرص روکین رو بخور اما متا سفانه من ۱۵ از دفامد ۱۰ خوردم ولی خونریزیم کم نشد خیلی هم خونریزیم زیاده باید چیکار کنم میشه از الان قرص روکین رو بخورم یا حتما باید از روز اول پریودم باشه؟
- درموردبارداری
سلام ببخشید من باروش ایو ای باردار شدم برای تعیین جنسیت ۱آذر ۸هفته رفتم سونوگرافی سونوای اول گفت ساک باردای هست فتال پل هست وسن بارداری ۳۰۴وبراساس سونوگرافی ۶هفته نشان داد وگفت فعالیت قلبی مشاهده نمیشود بعد گفت یه هفته دیگه سونواراتکرارکن من۴روز بعد تکرار کردم نوشته تصویریک ناحیه ی هتروژن هایپراکو همراه باساک بارداری دفورمه به ابعاد کلی ۵۴*۶۱*۷۵م م واجد فلوی عروقی معادل میومتر مجاور درکویته ی اندومتر مشاهده میشود که مطرح کننده ی RPOCGrade=2 می باشد بعد یه ازمایش بتاتیتراژ دادم ازمایش جوابش ۲۷۹۴۰بود الان یعنی امیدی هست باتوجه به آزمایش یانه امکان دارد سونوگرافی اشتباه کرده باشه من خیلی نگرانم بارداری دوم هست
- بیماری زنان
چند ماهی هست موقع پریود بادی تمام بدنم رو میگیره زیر دل مسیر ادرار کردن دور مقعد مسیر خروج مدفوع به حدی که نه میتوانم بشینم و راه رفتن برام سخت میشه موقع ادرا و مدفوع خیلی درد دارم و بعضی وقتها که شدید میشه نمیتونم مدفوع کنم حتی جلوی خارج شدن باد رو هم میگیره خیلی درد دارم و تا پایان پریود همراه من هست این وضعیت لطفا راهنمایی کنین که علت این درد و درمانش چیه بسیار سپاسگذارم
- سلام خانم دکتر من قبل از پریود خیلی اذیت میشم یه هفته لکه بینی پیدا میکنم تا شروع بشه رفتم دکتر دکتر آزمایش ازم گرفت سونو داخلی انحام دادم کفت مشکلی نداری قرص دروسبلین بهم داد گفت دوماه بخور این ماه خوردم حالا یک هفته ست عادتم تموم شده ولی امروز ترشحات چرکی دارم مثله قبل از پریود این بخاطره چیه فکر میکنم میخوام عادت بشم
- پریودی
سلام خانم دکتر عزیز آیا خوردن کپسول مفنامیک اسید موقعی پریودی روی تخمک گذاری تاثیر میذاره یعنی باعث میشه ک تخمک گذاری اتفاق نیفته چون من بعد از سرکلاژ شکمی هم دوره پریودیم زیاد شده هم خونریزیش آیا این کپسول رو استفاده بکنم روی تخمک گذاریم تاثیر نمیذاره
- دوفاستون
سلام من چرخه هام منظمه و ۲۹یا۳۰ روزست دکتر برای کمک ب بارداری دوفاستون برام نوشته.. ممکنه درصورت باردار نشدن این ماه من بعد از مصرف ده روزه قرصم.،پریود بشم ؟یعنی تاریخ پریود قبلم رو قرص جاب جا میکنه؟چون شنیدم بعد از مصرف قرص ممکنه خونریزی شروع بشه


