Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کلسیفیکاسیون روی کبد جنین
وجود کلسیفیکاسیون کوچک روی کبد جنین وقتی در ازمایش غربالگری همه چیز خوب بوده و در ظاهر جنین هم علایم خطر نیست نشانه ی چیست؟
- نازایی.
سلام.خسته نباشید.تنبلی تخمدان دارم در کلینیک مهر افزا پس تزریق آمپول تقویت تخمدانها«مریونال ،پیورگان،...» و با داشتن یک تخمک،تخمک کشی برای انجام میکرو انجام دادن ، دوروز بعد ،به من زنگ زدن گفتند که تخمک شما پوچ بوده و کلا تخمک شما ضعیف است وباید تخمک اهدایی بگیری. من تا حالا 4 بار سقط جنین داشتم که بطور طبیعی حامله شدم قبل از اینکه پیش مهر افزا بروم.آیا با وجود چنین شرایطی می توانم دوباره اقدام کنم برای درمان ، بدون اینکه تخمک اهدایی بگیرم .نظر شما چیست؟
- باروری
با عرض سلام سوالی داشتم...من دختری هستم 40 ساله و مجردتا به حال ازدواج نکردم...من چندسالی هست که خونریزی پریدم خیلی کمه اما تقریبا منظمه و هیچ مشکل خاصی ندارم .یعنی به زور به سه روز برسه و الان چندماهی هست کمترشده واین یکم منو نگران کرده ..تصمیم دارم ازدواج کنم ..خوب همسر ایندم به بچه علاقه داره ولی چون سنم بالاست یکم میترسم و میخام قبل اینکه ازدواجمون قطعی بشه مطمئن بشم که از نظر باروری مشکلی ندارم و یا دچار مشکل نمیشم ...الان سوال من اینه چطور میتونم مطمین بشم که از نظر باروری مشکلی ندارم و تا چند سالگی میتونم باردار بشم و بارداری کم خطری داشته باشم؟اگر راهنماییم کنید خیلی متشکر میشم
- برداشتن رحم وتخمدان ها
سلام وقتتون بخیر ۶ماه پیش به روش لاپاراسکوپی رحم تخمدان رو برداشتم الان بعد این همه مدت باز ترشح زرد رنگ دارم میترسم خطر ناک باشه البته بگم درد ندارم لصلا
- بهبودی جراحی پس از سزارین
سلام خانم دکتر خداازبزرگی کمتون نکنه خیلی سپاسگذارم ازاینکه به سوالات من وتمامی عزیزان جواب میفرمایین سوالم اینکه چیکارکنم برش های داخلی سزارین زودتر ترمیم بشن چی مصرف کنم بهترین مکمل از نظرشما برای بهبودی سریع برش های ۷لایه ی سزارین چی هست
- اقدامات بارداری
من برای باردار شدن پیش پزشک زنان رفتم وایشون برای من یه سری داروها تجویز کردن مثل فولیک اسد که تا دوماه باید مصرف کنم و بعد اقدام کنم برای بارداری میخواستم بدونم تواین مدت که دارومصرف میکنم باید در رابطه ی جنسی جلوگیری داشته باشم یا خیر؟ همچنین ایشون برای من پماد موضعی تریامیسینولون ان ان تجویز کردن..این پماد رو چطور مصرف کنم؟
- پارگی پرینه
سلام وقت بخیر من یه مدت در عمل دفع مشکل داشتم و برا همین انگشت مو درون مقعد فرو میبردم اما عوارض شو که فهمیدم دیگه این کار و نکردم و بعد به مدت مشکلم برطرف شد اما الان متوجه این شدم که قسمت پایین پرینه م یه سوراخ خیلی کوچیکی ایا به خاطر این کارم آسیب دیده و خود به خود خوب نمیشه
- سلام خسته نباشید من پربودی منظمی داشتم ینی هر ماه یکی یا دو روز زودتر پریود میشد .الان ۲۰ روزه که روزه میگیرم و پریودم این ماه عقب افتاده .نشانه های عفونت و کیست هم ندارم .میشه راهنماییم کنید
- باسلام من واکسن ۱۸ سالگیم رو یه ساله نزدم والان باردارم
مشکلی ایجادنمیکنه الان بزنم؟توسلامت بچه خدایی نکرده اثربدی نداره اگه نزنم؟
- لکه بینی بعد از ال دی
سلام ممنون از زحمات هایی که میکشید و جواب سوالاتمون رو میدین. خانم دکتر من ۵ روزه ال دی رو قطع کردم. قراره روز دوم پریود برم سونو و داروهای آی وی اف شروع کنم. پریود نشدم فعلا. از دیشب لکه بینی دارم. گاهی در حد یک قطره گاهی پرحجم تر. ولی رنگش کاملا زرد یا قهوه ای کمرنگه. خون نیست. درد هم ندارم. در حالیکه پریودم بسیار دردناکه الان چیکار باید بکنم؟ این لکه بینی رو پریود حساب کنم یا بخاطر ال دی این اتفاق افتاده و منتظر خونریزی باشم؟
- آغاز لقاح
آیا اگر روز بعد از نزدیکی مشکوک به انجام لقاح از شیاف ماریانا استفاده کنیم برای حامله شدن خطری ایجاد میشود ؟ ماریانا برای بهداشت و از بین بردن عفونت واژن
- کیست تخمدان
سلام. من شش هفت ماهه که شکمم بزرگ شده و فکر میکردم از چاقی هست. اما حالا که احساس کردم غیر طبیعی هست سونوگرافی رفتم و دیدم یک کیست بزرگ ۳۰ سانتی تو شکمم هست که احتمالا از تخمدان راست هست. دکتر سونوگراف گفت سیستیک مولتی لوکوله است. میحواستم بدونم خطرناکه؟ درمان میشه یا چه عواقبی برام داره؟
- سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم
من ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم و همچنین لوله های رحم را بسته ام این سزارین چهارم بود خداراشکر بچه ام مشکلی نداره ولی خودم ازاول هم نفع کردم وهم درد شدیدی دارم مخصوصا درناحیه اطراف شکنم ازجایی که بخیه هست از هردوطرف به فاصله یک بند انگشت از سمت راست پیک بند انگشت از سمت چپ خیلی درد دارم از۵ روز پیش که بخیه هام را کشیدم خونریزی ام کمی بیشتر شده دراین مدت ۲۰ روز در روزهای ۱۵و ۱۶و۱۷تب ولرز شدید کردم میشه منو راهنمایی کنید چیکارکنم من ساکن روستا هستم دسترسی ندارم به جایی شما لطف کنید منو راهنمایی خواهشا
- پستان..
- تاخیری پریود
سلام من 17 ساله هستم مجردم 2 ماه پریودنشدم قبلا هم یک ماه میشدم یک ماه نه ولی دیروز شکم درد شدید داشتم ولی باز پریود نشدم میشه علتش به هم توضیح بدین باتشکر
- بارداری
سلام ۳۴ ساله هستم برای بارداری دوم اقدام میکنم . چندماهی هست که اقدام کردم هرماه نزدیک روزهای لانه گزینی لکه بینی درد سینه ها تهوع حساسیت به بو رو داشتم اما در روزهای ۲۸پریود میشدم اما این ماه بجز لکه بینی بقیه علائم بارداری رو دارم . دوره پریودهای من ۲۸ روزه س این ماه اگه از ۲۸ روز حساب کنم ۵ روز گذشته. سوال من اینه که آیا من الان باردارم ؟ چه موقع آزمایش خون بدم ؟ ممنون
- سوال درباره اکوژن
۴۷ روز تاخیر در قاعدگی داشتم ،شونو انجام دادم در سونو نوشته یک ناحیه اکوژن به ابعاد ۵*۷ میلی متر در اندومتر دیده میشود که میتواند به نفع لختهویا پولیپ باشد ،ترشحات سفید رنگ ریش ریش هم دارم
- لکه بینی حین مصرف قرص ضد بارداری
من از قرص ضد بارداری لاینسترنول استفاده می کنم لکه بینی دارم آیا مصرف قرص را ترک کنم
- سلام من وقتی از کرم فلوکونازول داخلی استفاده میکنم روده هام بهم میریزه و کلیه درد میگیرم و تو روده هام صدای های عجیب غریب میده و نبض میزنه
- در کاویته رحم اندومیتر مایع دیده شده یعنی چی


