Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکتر، خسته نباشین، میخواستم بدونم هزینه عمل لابیاپلاستی یا همون حذف قسمت های اضافی لابیامینور چقدر هست؟ و اینکه شما این عمل رو با لیزر انجام میدین؟ نیاز ب بیهوشی داره یا بی حسی موضعی؟ پیشاپیش ممنون از پاسختون
- سرطان سینه
سلام من سونوگرافی رفتم گفتن توده هیپواکو به ابعاد 33mm در پستان سمت راست دیده میشود آیا سرطان است؟
- درد مقعد زمان پریود
سلام من ۳۰ سالمه مدتی است ک پریود میشم زیر شکمم ک درد میگیره تیر میکشه به مقعدم طوری ک حتی نمیتونم مقعدمو جمع با ول کنم دردش بدتر میشه حتی اگه با دست زیر شکمم فشار بدم مقعدم درد میگیره
- نتیجه سونوگرافی به علت تاخیر پریود- سونوگرافی کامل از رحم
با سلام
فقط امیدم بعد خدا به پاسخ دقیق شماست
تو رو خدا منو کمک کنید
۴۶ سالمه و حدود یک دو سالس است که پریود نمیشم. درصورتی که این امر ارثی نبوده و مادرم در سن ۵۵ سالگی یائسه شدند…
سونوگرافی که دیروز از رحم و ضمائم (ابدومینال + ترانس واژینال) داشتم نتایجش به شرح زیر است:
رحم با ابعاد Top normal 77*55*98 میلی متر و با اکوی میومتریال Coarse در بعضی نواحی مختصری هتروژن دیده شد.
آندومتر با ضخامت برابر با ۹.۵ میلی متر (در دو لایه) مشاهده شد.
تخمدان چپ با ابعاد ۱۸*۲۷ میلی متر و با اکوی پارانشیمال طبیعی مشاهده می شود.
تخمدان راست با ابعاد ۳۵*۲۶ میلی متر و با اکوی پارانشیمال مختصر هتروژن دیده شد. یک تودخ هترواکو به ابعاد ۱۵*۲۰ میلی متر در تخمدان راست دیده می شود.
در ضمن مقدار کمی مایع آزاد نیز در آدنکس راست مشاهده می شود.
پیگیری س.ن.گرافیک و بررسی تکمیلی از جمله کنترل تومور مارکرها توصیه می شود.
تورو خدا بگیید چه وضعیتی دارم. خیلی نگرانم. توضیح دهید کامل و دقیق چه اتفاقی برام افتاده است.
منتظر پاسخ کامل و سریع شما هستم.
باتشکر - سرکلاژشکمی
سلام من باوجود سرکلاژواژینال در۲۶هفته زودرس شدم امااستراحت نداشتم حالا دکترگفت بیاسرکلاژشکمی کنم خوبه به نظرتون
- کرم تریپل سولفا
سلام من 37 سالمه و عمل میومکتومی انجام دادم حدودا 6ماه پیش، چندین فیبروم داشتم در جاهای مختلف حدودا 3تا به اندازه پرتقال و چندتا کوچیکتر از رحمم در آوردن بعد از عمل چون به قرص آموکسی حساسیت دارم بیرون روی شدید و دل پیچه واسم میاره ، به دکترم گفتم و استفاده نکردم الان شکمم باد داره اطراف نافم دردهلای شدید شکمی دارم چه پریود باشم چه نیاشم، قبل از پریودیم چند روز لکهای قهوه ای ازم خارج میشه و حدودا بعد 4 روز شروع به خونریزی میکنم. ترشح هم دارم دکترم بهم کرم تریپل سولفا داده اما پیدا نمیشه الان نمیدونم چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنمایم کنید. چی بجاش استفاده کنم.
- 🙂🙂
پرده بکارت با لگد خوردن پاره میگردد،و اگه خون نیاد لگد زیاد محکم نباشه
- تغییر شکل دستگاه تناسلی
سلام دختری ۲۵ ساله ام وقتیکه ک نوزده سالم بود لب های داخلی واژن تغییر شکل داد البته نه همش قسمت پایین لب های داخلی اطراف همون قسمت ک ورودی واژن هست منظورم اینکه ک اولش صاف بوده ولی الان شکلش هم هردوطرف شبیه یه گوشت اضافه است و صاف نیست چیز جداگانه ای نیس فقط تغییر شکل داده ک حجمش نسبت به بالای قسمت لب های داخلی یه خرده زیاده بعضی وقتا رنگش قرمزه ولی اکثرا رنگش طبیعیه هیچ گونه درد و خارش و سوزش هم ندارم تا الانم هم به پزشک مراجعه نکردم از نظر شما این یک مشکله یا طبیعیه؟ و دلیل این تغییر شکل چیه؟
- عفونت بخیه کیست بعد از ۲۰روز
سلام وقت بخیر من ۲۰روزقبل عمل کیست داشتم الان یکی دوروزه متوجه شدم عفونت کرده یه قسمت از بخیه رفتم بیمارستان سرم وانتی بیوتیک زدن الان از دیروز همون محل عفونت خون میده چکار کنم ؟
- باز شدن بخیه سزارین
با سلام خدمت خانم دکتر من یک ماه هست که زایمان سزارین کردم و از و سط بخیه هام اندازه ی یه نقطه یا کمی بزرکتر خون اومده جای نگرانی هست کو یعنی عفونت کرده ؟
- سلام خانوم دکتر من آندومتریوز داشتم عمل کردم بعداز اون سه دوره واریوپپتیل تزریق کردم برا دوره های اول ودوم پریود شدم سومی که زدم زمان پریودی پریود نشدم والان دوباره زمان پریودیم هست وهنوز نشدم وصبح که ازخواب پامیشم حالت تهوع وتاری دید وسرگیجه دارم ممکنه باردار باشم؟
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟
- توده ی اکوژن
سلام توده ی اکوژن در سرویکس دهانه رحم به قطر ۱۰ در ۴ میلیونر بدون عروس خونی به نفع clot یعنی چی ؟ خطرناکه ؟ باید جراحی بشه ؟ یا دارویی در مان میشه ؟ خیلی نگرانم ؟
- کیست هموراژیک
سلام من سابقیه کیست تخمدان داشتم و یک سال پیش هم عمل شدم بعدازاون هرچندوقت یبار خودم برای اطمینان خاطرم سونو میدادم که این سری توی سونوم گفتن کیست32میلیمتری حاوی اکوی داخلی درتخمدان سمت راست دیده شده و احتمال هموراژیک مطرح است حالا میخام بدونم 1. اکوی داخلی ینی چی؟ 2.این سایزش بزرگه؟ 3.کیستای هموراژیک حتما پاره میشن؟ یا احتمال پسرفتشونم هست؟ 4.این کیست من درمان میشه یا باید منتظر پاره شدن و عملش باشم؟
- درد جای سزارین
سلام دکتر۲سال پیش سزارین کردم الان جای بخیه هام سر میشه درد هم میکنه چکار کنم
- فیبروم رحم
سلام وقت بخیر فیبروم ۵ سانتی اینترامورال با اثر فشاری روی اندومتریوز دارم با درد و خونریزی در ایام پریودی دکتر زنان آمپول تریپتورلین ۳/۷۵ هر ۲۸ روز به مدت ۳ ماه دادند دو تا از آمپولها رو تزریق کردم اما همچنان لکه بینی دارم آیا عوارض دارو هست یا خیر
- بارداری
سلام ایا اگر در هفته اول ودوم بارداری باشیم یا مشکوک به بارداری با مصرف عرقیجات وداروهای گیاهی یا دارو امکان باز شدن وپریودی وجود دارد
- آمپول دیفرلین
سلام من ۳۰ سالمه آمپول دیفرلین ۱۵ دی استفاده کردم بعد از اینکه پریودم تموم شد ، با همسرم رابطه داشتم و قرص اورژانسی مصرف کردم بعد ۵ روز باز پریود شدم ، بخاطر قرص هستش ؟
- نمونه برداری کورتاژ
سلام خسته نباشید مادرم در رحمشون کیست داشتن و کورتاژ کردن جواب آزمایش نمونه برداری هم این طوره :داده های بالینی: AUB ماکروسکوپی: نمونه در دو ظرف جداگانه با برچسب زیر دریافت شد: 1. "کورتاژ آندومتر"، شامل چندین تکه بافت به ابعاد 2x2x0.5 سانتی متر است. ارسال شده در مجموع در 3 بلوک # 1-3 2. "کورتاژ اندوسرویکال"، شامل چندین تکه بافت به ابعاد 1x1x0.3 سانتی متر است. در مجموع در 1 بلوک شماره 4 ارسال شده است تشخیص: 1. و 2. با برچسب "کورتاژ آندومتر" و "کورتاژ آندوسرویکال": - یافته های هیستوپاتولوژیک مطابق با پولیپ آندومتر با کانون هایپرپلازی آندومتر بدون آتیپی اندو سرویکس غیرقابل توجه»» میشه تفسیرش رو بگین
- رشد سینه
با سلام و وقت بخیر ممنون میشم در مورد راهکارهای رشد سینه بدون عمل جراحی توضیح بدین.به عنوان مثال مصرف قرص های حاوی پرولاکتین یا ال دی و عوارض آنها
- این جواب سونوگرافی منه ۴۹سالمه آیا خطرناکه؟
در دیواره های قدامی و خلفی رحم کانون های مدور هیپراکوی کوچک به طور پراکنده به نفع adenomyosis مشاهده می شود


