سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ اندومتریال
سلام خسته نباشید؛ سونوگرافی واژینال انجام دادم و معلوم شد که پولیپ اندومتریال دارم و یک ماه فرصت داده شد که از بین بره ولی برطرف نشد و دکتر زنان گفتن که باید عمل بشه ،میخواستم مطلع بشم چه نوع عملی واسه برداشتنش انجام میشه و اینکه هزینه درمانش با بیمه سلامت چقدر میشه؟
- پرده بکارت
سلام خانوم خسته نباشید ۱۰ سال پیش دوست پسرم به آلتم دست زد دستشو داخل نکرد اما بعدش خونریزی کردم نمیدونم التم زخم شد یا پردم پاره شد؟الان ۳۱ سالمه دو هفته پیش با یه پسر رابطه جنسی داشتم اون آلتشو به آلتم مالید میگه داخل نکرده من دیروز رفتم دکتر زنان بهم گفت جلوت باز شده نمیدونم کار اینه یا اون اما من بعد از این سکس خونریزی نداشتم ممکنه ممکنه پردم ارتجاعی باشه که بازه؟ دکتر زنان وقتی برام نذاشت بهم توضیح بده من خیلی ناراحتم خانوادم بفهمن نمیدونم پیش دکتر باتجربه تر برم؟
- خونریزی غیرطبیعی
با سلام من ۴۹ سالمه و ۳ ۴ ساله خونریزی شدید دارم و هورمون هم دکترا بهم دادن جواب نگرفتم ویک ماه پیش کورتاژ تشخیصی انجام دادم که نمونه م مشکلی نداشت و بعد از کورتاز هم پریود شدم و خونریزی شدیدی داشتم نمیدونم چکار کنم خسته شدم لطفا راهنماییم کنید ممنون
- عمل زنان
سلام. میخواستم بدونم هزینه عمل هیسترکتومی چه قدر است و آیا بیمه تامین اجتماعی تاثیری دارد؟؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من یه بار سزاریان شدم والان میخایم سرکلاژ شکمی انجام بدم. باعث چسپندگی رحم نمیشه برام چون یه بار سزاریان شدم ولی بچه نمونده برام بخاطر سقط طول سرویکس کوتاه مجبور به سرکلاژ شکمی انجام بدم حالا میخواستم بدونم با توجه به اون سزاریان و سرکلاژ شکمی چسپندگی نمیگیرم ک نازایی بیاره
- عمل جراحی رحم
امکان دارد در موقع عادت ماهانه عمل جراحی رحم وبرداشتن آن انجام داد ؟ مشکلی پیش نمی آید؟ خطرناک نیست ؟
- فیبرومیوم
سلام ۲ماهه پریودم قرص مژسترول .و ی دوره ۳ماهه امپول دیفرلین مصرف کردم بخاطر فیبرومیوم .دکتر میگه آی یو دی بزار قبل از مصرف دارو پریودی هام خیلی منطم بود فقط درد داشتم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم
- ——
سوال برای معاینه دخل لگنی(مقعد)به چه کسی باید مراجعه کرد؟ جهت تشخیص
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من حدود یک سال هست که ماستیت پستان دارم. با انتی بیوتیک و قرص پردینوزول تحت درمان هستم. گاهی دکتر داروهامو قطع میکنه ولی بعد از چند ماه دوباره چرکی میشه. گاهی هم دردهای خیلی شدید در ناحیه سینه دارم. خواستم بدونم علت درد چیست. چون یک بار طی چند روز درد شدید داشتم که بعد متوجه شدم سینه ام چرک کرده. ایا هربار که درد دارم دلیلش چرکی شدن سینه ام است؟ راهی برای اروم شدن دردم هست. و لطفا بگید این پروسه درمان تا چند سال ادامه داره. و ایا بهبودی کامل حاصل میشود:؟
- سوال از دکتر زنان
با سلام من یه مشکلی داشتم خون قاعدگی ماهانه من هم از واژن خارج میشه هم از قسمت کلیتروس میخواستم ببینم مشکله جدی هست؟
- کورتاژ
سلام، وقتتون بخیر... ماجده هستم، ۲۸ ساله؛ اهل مازندران، و از سال ۹۲ که ازدواج کردم به خاطر کار همسرم ساکن رشت شدیم. ۱۹ بهمن بود که با توجه به اینکه باید پریود من شروع میشد و نشد به بارداری مشکوک شدم. بعد از چند روز پیش یکی از همکاران شما رفتم و بعد از سونوگرافی متوجه بارداریم شدم. با توجه به شرایطی که من و همسرم داریم و به هیچ عنوان فعلا قصد بچه دارشدن نداریم، تصمیم به سقط گرفتیم. با توجه به اینکه حدود یک ماه از بارداری من گذشته بود دکتر قرص تجویز کرد که بصورت واژینال و خوراکی مصرف کردم. اما بعد از یک هفته و با توجه به خونریزی نسبی که داشتم و مراجعه به دکتر متوجه شدم هنوز قزص موثر نبود و من هنوز باردارم. که در نهایت دکتر پیشنهاد کورتاژ به من داد. (کورتاژ در مطب یک ماما در خیابان حاجی آباد) با وجود نگرانی بسیار شدید، خوشحال میشم نظر شمارو بدونم و اینکه آیا هنوزهم میشه بدون کورتاژ سقط کنم یا بهترین راه کورتاژه؟ و دیگه اینکه آیا شما این کارو در مطب انجام میدید؟ و اگر انجام نمیدید آیا جای مطمئنی برای کورتاژ سراغ دارید؟ بسیار سپاسگذارم از وقتی که برای پاسخ میذارید...
- بارداری به همراه کیست
من هفته ۵ بارداری هستم و سونویی که انجام دادم نوشته شده کیست با جدار نازک فاقد سپتا به اندازه ۲۴در ۲۲ میلی متر در ادنکس راست رویت شد ایا خطر ناک؟؟ اندازه کیست بزرگ؟؟ممکن خونریزی کنه؟
- زگیل تناسلی
سلام مبتلا به زگیل تناسلی نوع 58 هستم بعد از 6 جلسه درمان قرار بود یک ماه بعد برای چکاب به دکتر مراجعه کنم اما چون بازم مشاهده کردم از سرکه سیب استفاده کردم و تعدادی رو از بین بردم یک ماه بعد به دکتر دیگه ای مراجعه کردم گفتن داخل واژن دوتا دارم بیرون 3 تا درحالی که من اصلا لیزر داخل نشده بودم نمیدونم چرا پزشکم داخل رو معالجه نکردن این دکتر متخصص باز فقط دارو تقویت سیستم ایمنی دادن گفتن تا ویروس از بدن نره هرچقد برش داری بازم در میاد آیا واقعا نباید فعلن بردارنش؟ نظر شما چیه؟
- اندومتریال ابلیشن
با سلام. ايا اين درمان براي سن ٤٤ سالگي و براي جلوگيري از پريدهاي سنگين مناسب هست؟ ايا احتمال اينكه اين درمان با شكست روبرو شود و دوباره خونريزي شروع شود در سن ٤٤ سالگي وجود دارد؟ ممنون
- سلام من پماد کلیندا مایسین رو میتونم در زمان قاعدگی استفاده کنم چون واسه زخم دهانه رحم داده
سلام من زخم دهانه رحم دارم آیا میشه الان ک پریود شدم استفاده کنم یان بعد از اینک خوب شدم استفاده کنم یان استفاده کنم مشکلی نداره؟؟
- ترمیم پرده بکارت
خسته نباشید من دوسال پیش با نامزدم رابطه داشتم و غیر عمد بکارتمو از دست دادم و فورا به بعدش ترمیم کردم ولی بعد از دوسال و نیم که رابطه داشتم بدون هیچ دخولی ازم خون اومد و قرص مدروفم ۵ هم مصرف کردم ۱ هفته دکتر تجویز کرده ایا ممکنه از اون قرص ها باشه؟ که فورا به دکتر مراجعه کردم که گفتن سالمه پردتون و حلقوی ارتجاعی هستش میخاستم درصورتی ک من دفه اول خون اومد ازم وقتی به دکتر گفتم گفتن چون دوسال و نیم از ترمیمم گذشته و خوب ترمیم شده پرده شما حلقوی ارتجاعی هس میخاستم بدونم این امکان داره؟ ایا من بعد از اولین نزدیکیم خون میاد ازم؟
ممنون میشم جوابمو بدین - پریودی
سلام من بیش از یک ماه است که پریود هستم و ازمایش و سونوگرافی رفتم و یک.کیست کوچک دیده میشود و همچنین تیروئید هم دارد ایا از این علت میتواند باشد ک پریودی تمام نشود
- خونریزی شدید و طولانی
سلام وقت بخیر ببخشید من خونریزی شدید دارم سونوگرافی واژینال انجام دادم و خوشبختانه چیزی نبود دکتر گفت در آستانه ی یائسگی هستی آمپول دیفرلین 3ماهه برام تجویز کرد پنجشنبه گذشته زدم ولی هنوز خونریزی دارم میخواستم ببینم علتش چی هست؟
- زیبایی
سلام برای جراحی لابیا پلاستی باید در بیمارستان بستری بشیم یا عملش سرپایی هست؟ واگه امکان داره هزینه ش رو میشه بگید
- سوال
ایا پارگی یا اسیب به بافت پوششی خطرناک است؟ شما گفتید سوالی که ازم هنگام سنوگرافی پرسیدن که ایا پریودیم منظم یا خیر گفتید میتونه مربوط به تصویر تخمدان یا بافت پوششی سنوگرافی باشه تو جواب سنوگرافی نوشته بود تخمدان ها نرمال و اندازه ی نرمال دارند. برای معاینه ی بهتر چه باید کرد؟ ایا اگه بافت پوششی مشکلی داشته باشه مثلا پارگی یا زخم باعث نازایی میشه؟(چون من حس میکنم زیر شکمم دقیقا همون سمت سرد و خیس انگار که یه زخم یا پارگی و وگاهی با فشار دادن به اون قسمت خیسی بیشتر میشه یکم بعد از واژن اب میاد)


