Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنانه
سلام خسته نباشید من پارسال یک ماه مونده بود به عید رفتم لیزر بعد تو فرم که پر میکردم یادم رفت قرص ال دی قبلا مصرف کردم یادم رفت که بنویسم بعد از اون دیگه نرفتم لیزر.عوارض داره.جواب بدید ممنون میشم.
- اقدام به بارداری
سلام. ببخشید استفاده از کرم واژینال کلوتریمازول حین اقدام به بارداری مشکلی به وجود نمیاره؟؟؟
- هماتوم
- نازایی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من 20 سالم هست الان حدودا 7 ماه ازدواج کردم ولی تا الان بچه نصیبمون نشد رفتم دکتر گفت عفونت ندارم و سونو گرفتم فولیکول هام یکی 14و دیگری 19 و قرص لتروزول و کلومیفن در روزهای چهارم دوره قاعدگیم میخورم وبعد روز 8.9.10 قاعدگیم آمپول hmgمیزنم وروز چهاردهم آمپول hcgزدم این دستور برای دوماه استفاده کردم ولی باردار نشدم؟ چی توصیه میکنی؟ ؟خانم دکتر
- زنان
سلام من یه ساله پیش بارداری خارج رحم داشتم بعدیه ماه پیش کامل پریودنشدم تست بارداری هم دادم منفی بودحالاماه بعدپریودشدم دکتربرام چندتاآزمایش نوشت ک بایدتویه ۳روزه پریودانجام بدم اماافتادروزجمعه به نظرتون بایدماه بعدآرمایش هاروانجام بدم
- قرص اورژانسی اگه مصرف کنیم ساعت ۱۲ظهر تا چه زمانی نباید کپسول آموکسی کلاو۶۰۰مصرف کرد
سلام ببخشید قرص اورژانسی وقتی مصرف میکنیم تا چه زمانی نباید کپسول آموکسی کلاو ۶۰۰مصرف کنیم
- اینترنال اکو
سلام در سونوگرافی من نوشته اینترنال اکو فراوان در مثانه دیده می شود و سنگ مثانه هم دیده نمی شود آیا این مساله مهمی است
- دررحم اندول اکوژن مشاهده شده به اندازه۱۸.۹ میلی متر
از شما عزیز میخواستم بدانم خیلی خطرناک است و دختر هستم ایا سرطان است کی جواب به دستم میرسد با تشکرقربانت
- سلام خسته نباشید خانم دکتر من هیستر وسالپنگو گرافیک دادم برای تعیین جنسیت چون یه ساله مراجعه میکردم بارداری نشدم بعد دکترم هیسترو سالپنگو گرافیک انجام بدم که مشخص شد لوله چپ مسدود بود یعنی هیدروژن سالپنکس مشاهده نشده ماده حاجب در لوله های فلوپ و حفره اندومتر دیده نشده دکتر تشخیص داد که لوله چپ ام یا مادر زادی نیسان یا حین سزاریان قطع شده چون دوتا دختر سزاریانی داشتم حالا سوالم امید هست بارداری بشم وچند در صد ممنون میشم جواب بدید
- اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیرمن تنبلی تخمدان وکیست کوچکی داخل تخمدان دارم قرص مدروکسی پروژسترون هم میخورم شبی دوعدداز14پریدی تا10شب. حالا لتراکس لتروزول نوشته ازروز 3قاعدگی تا5روز روزی 2عدد خوردم 13فروردین شبش پریدشدم واز15شروع کردم قرص لتروزول روخوردم ویه شب میشه اقدام کردیم برای بارداری امروز رفتم آزمایش تیروئید وسی تی اسکن انجام دادم تیروئید کم کارداشتم وزیرشکمم خیلی دردمیکنه دردش مثل دردپریدی چکارکنم؟؟؟ خانوم دکترخسته شدم دکتر به من گفت پلی کیستیک داری مااقدام کردیم به بارداری ممنونم که جواب میدین راستی خانوم دکتر مطب شماکجاست ؟
- تشکیل قلب جنین
با سلام خدمت خانم دکتر من ۶خرداد اولین روز اخرین پریودم بود و ۴۵ روز(۶هفته و ۳روز) که گذشت سونوی واژینال انجام دادم و چون قبلا من بارداری پوچ داشتم پزشک گفت تو سونوی ۵ هفته و ۳ روز نشون میده و چیز مشکوک که نمیتونه مطمئن باشه که قلبه میبینه و کیسه زرده را دید و گفت تا اینجا روال عادی رو طی کرده و باید یه هفته دیگه برای سونو بیای تا از قلب مطمن شی. خانم دکتر به نظر شما ایا هفته بعد قلب جنین من دیده میشه یا زوده؟ و کمی هم درد در طول روز زیر شکمم احساس میکنم و حالت تهوع ندارم اما سر معده ام یه هفته است که سنگینه.چه تغذیه ای داشته باشم تا برای قلب جنین خوب باشه؟
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر هفته بیست و شش هستم.ازمایش دادم تشخیص دیابت بارداری دادن. گفتن برم متخصص تغذیه. ایشون یه جدول دادن که طول روز قندم رو اندازه بگیرم ناشتا صبح، دو ساعت بعد از صبحانه، قبل از ناهار ، قبل از شام.دوتا سوال دارم معمولا قند دوساعت بعد از ناهار وشام رو میخوان ایشون چرا قبل از ناهار و شام رو خواستن؟ سوال دومم مقدار نرمال قند خون قبل از شام و ناهار چند باید باشه؟ تو اینترنت مقدار ناشتا صبح و دوساعت بعد از غذا هست ولی مقدار قبل از ناهار و شام پیدا نکردم.
- تومور رحمی
سلام آقای دکتر مادرم ۷۴ ساله هستند دوبار سکته مغزی داشتند سونو گرافی شدن درمحل آنکس سمت چپ تصویر یک ضایعه کیستک با محتوای lowleuel وناحیه اکوژن درقاعده آن به ابعاد۵۲و۴۷ mmدیده شداحتمال کیست درمءیدویااندومتریما ولیکن با توجه به سن بیما رچک تومورمارکرها وانجام mri جهت برسی دقیق تروردضایعات malignant توصیه میگردد
- ازمایشcbc
سلام وقت بخیر Wbc:7.23 Rbc:4.90 Hgb:10.6پایین Hct:33.3پایین Mch:21.7پایین Mcv:67.8پایین Mchc:32.0 Platelets388 Rdw_cv:17.5بالا Pdw:16.0 Mpv:8.4 Plcr:19.9 سن ۴۸بخاطرفقرآهن قرص مصرف میکردم پریودم خونریزیم زیاده حدود۶ماه قرص آهن رامصرف نکردم جواب ازمایش این است لطفاراهنمایی کنید
- فتق ناف
سلام خانم دكتر وقتتون بخير من پارسال شكمم خيلي درد ميكرد سونو دادم گفت پارگي ناف داري به اندازه ٥ميلي و بايد جراحي بشه به دليل كرونا انجام ندادم تا دو روز پيش با ضربه اي كه به شكمم وارد شد از درد دوباره رفتم دكترو سونو كه در سونو گرافي دكتر گفت من پارگي ناف نميبينم و فتق ناف هست اندازه بين ٢تا٢/٥ميلي كه دكتر جراح به من گفتن احتياج به عمل نداره حالا ميخواستم از شما سوال كنم اگر بخوام بذارم باردار بشم بعد بارداري عمل كنم مشكلي نداره يا اول بايد عمل كنم بعد اقدام به بارداري كنم ممنون ميشم بنده را راهنمايي كنيد متشكرم
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز.من بیست هفت سالمه و برای چکاپ قبل بارداری اقدام کردم.هیچ مشکلی نداشتم نه من نه همسرم.تو دوران تخمک گذاریم برای بارداری اقدام کردیم.یک شب در میان.اما متاسفانه نتیجه نگرفتیم.شش ساله ازدواج کردم و جلوگیری طبیعی داشتیم.برای بار اول اقدام کردیم اما بی نتیجه بود.از وقتی پریود شدم.افسرده شدم.و همش گریه میکنم. به هیچکاری نمیرسم.فقط دوست دارم تنها باشم.با همسرم هم یکی به دو میکنم.لطفا راهنماییم کنید😔
- سلام وقتتون بخیر من پریود شدیدی دارم
لخته های بزرگ دارم درد شکم وپادرد شدید سه سال زایمان کردم هیچ سونوگرافی هک انجام ندادم انقدر لخته ها بزرگ نگران شدم سرگیجه هم میگیرم لطفا راهنمایی کنید
- بارداری
سلام خانوم دکترتو۳۸هفته بارداری هستم چیکارکنم تاخوب دهانه رحم بازبشه توبچه اولم خیلی سختی کشیدم چون دهانه رحم بازنمیشدخیلی بهم بخیه زدن ممنون میشم راهنماییم کنیدبغیرپیاده روی راه دیگه ای هست
- سلام در سونو من سینه وکلیه تودهای هایپراکوبا ابعاد۱۳×۹میلیمتردرپل تحتانی کلیه چپم است ودرسینه سمت چپ تودهای هایپواکو با حدود مشخص با ابعاد ۱۲×۶میلیمتردر ساعت ۲ پریفرالزون وجود دارد خیلی نگرانم ایا خیلی خطر ناکه چه کار باید بکنم


