Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد شدید زیر شکم هنگام مدفوع وچند روز قبل از پریود.
وقت بخیر. من پریود کاملا منظمی دارم و دو ماه است که قبل از شروع پریود احساس درد شدید در زیر شکم و کمر دارم. در این روزها هنگام مدفوع از شدت درد و سرگیجه از حال میرم و بعد از چند ساعت استراحت شدت درد کم میشه. ممکنه راهنمایی کنین که الان من باید چه کار کنم؟ چون یک روز قبل از پریود هست برای مراجعه به دکتر زنان مشکلی برای تشخیص نیست؟
- خونریزی رحم دارم
من یک ماه پیش عمل کورتاژ فیبروم کردم فیبروم بزرگی داشتم .آزمایش پاتولوژی هم سالم اومد .اون موقع لکه بینی داشتم بعد از عمل تا ۱۵ روز بعد از اون پریود شدم سنگین و با درد و ده روز بعدش دوباره پریود زیاد با لخته های خون و بعد رفتم دکتر بهم امپول واریوپپتیل ۳/۷۵داد یدونه زدم ولی لکه بینی قطع نمیشه و الان که ۶ روز۶ زدم همش لکه بینی دارم و بعد عمل کورتاژ همش تکرر ادرار دارم مخصوصا شب و هر وقت دسشویی دیر برم فشار میاد و خون میاد و بعد ادرار هم تو دسشویی خون میاد
- کبد چرب بارداری
با سلام . خانم دکتر 6 ماه بار دارم .بدنم خیلی خارش داشت بعد دیدم دونه قرمز روی ران پام زده ازمایش کبد دادم .آنزیم sgpt بالا بود مثلا تا 30 رنج بوده از من 70 زده . چکار کنم دکتر ؟ میترسم . البته همش شیاف پروژسترون استفاده میکردم
- مهممم
سلام من ۱۸ سالمه برای بارداری هم اقدام کردم الان ۲۰ روز از اقدام گذشته و اینکه سوالم اینه سینه سمت چپ من از سینه راست بزرگتره عالی هست یا ن مشکلی وجود داره خیلی میترسم یه جوری هست ک وقتی میگیرم با دست مشخص میشه
- مو
سلام خانم دکتر ۲۰ ساله هستم و موهای زائد زیادی در سینه و بین سینه و شکم و گردن و بناگوش دارم برای رفع اینا ها فرمودید اول باید یک دوره ی ۶ ماهه قرص بخورم و سپس لیزر کنم خواستم بپرسم این قرص ها عوارض بدی یه جای نمیزاره و اینکه روی موی سر که تاثیر نداره ؟ ممنون
- مصرف قرص ال دی بعدکورتاژ
سلام خسته نباشیدمن اوایل بارداری فهمیدم باردارم قرص گرفتم بچه وسقط کردم بعدسقط خونریزی ادامه داشت تارفتم گفتن جفت مونده بایدکورتاژبشی والان سه روزه کورتاژکردم وخونریزی ندارم درحدخیلی کم میبینم میخواستم بدونم ایاقرص ال دی میتونم بخورم خودم تاهمین لک هم دیگه نبینم.ممنون
- باردارشدن
سلام وخسته نباشید دکتر بهم قرص لتروزل داد گفتن روز سوم پریودی بخورم وروز سوم خوردم ولی روز چهارم پریودم تموم شد حالا نمیدونم قرص ادامه بدم یا نه
- سلام من۴۱سالم و در۱۲هفتگی و۴روز به غربالگری رفتم سونو nt2:49 وآزمایش خون روتماس گرفتن باید تکرارشه آزمایش
باسلام خانم دکتر من تازه وارد۴۱سالشدم در۱۲هفته و۴روزغربالگری دهدم سونو nt2:49بود آزمایش خون رو گفتن باید دوباره تکرارشه نگرانم
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر من دختری ۲۰ ساله هستم من متأسفانه یک زمانی به بیماری خودارضایی مبتلا بودم یک روز وقتی خودارضایی کردم خودارضایی من بصورت مالشی بوده و به هیچ عنوان هیچ چیزی را وارد واژن نکردم فقط با مالش و فشار دادن پاها بهم ارضا شدم دقیقا فردای خودارضایی یک لخته قهوهای رنگ و ترشح قهوهای رنگ به اندازه یک یا دو قطره داشتم سوال من این است که آیا این لخته قهوهای رنگ به خاطر آسیب به پرده است ؟ و اینکه خانم دکتر دوباره میگم من هیچ چیزی رو وارد واژن نکردم به هیچ عنوان آیا علت این لخته قهوهای رنگ آسیب به پرده بکارت است ؟ یا پرده بکارت من سالم است ؟؟ ممنونم خانم دکتر لطفا به سوال من جواب بدین ♡♡
- تبخال تناسلی
سلام خانم دکتر من مدتی که یه برش کوچیک قسمت واژنم بود بعد چند روز همه جای واژنم شبیه جوش وتاول خیلی دردناک شده که موقع ادرار خیلی اذیت میشم چکار کنم
- تکه گوشت انداختن
سلام خسته نباشید الان دو روزه پریود شدم از دیشب تا الان خیلی درد دارم مثل درد زایمان بعد یه دفعه از تخمدان سمت چپم یه تیکه گوشت بزرگ چند تا لکه سفید هم داخل شهر الان هم تخمدان سمت راستم درد میکنه
- تاخیری پریودی
سلام ایا بقایا سقط یا عفونت میتونه باعث تاخیر پریودی بشه
- اسکویرت
سلام و خسته نباشید چطوری می تونیم اسکویرت داشته باشیم هر کار کردیم نشده
- راهنمایی
سلام خواهرم مدت یکساله زیر بغلش سمت چپ ورم بزرگ کرده و ۱۸ سالشه الان و ایشون حتی نمونه برداری کردن و آزمایش دادن و نمونه برداری ری اکتیو بود و دکتر گفت مشکلی نیست ولی با خوردن دارو هنوز تو نرفته و خواهرم همش از ناحیه پشت تورم دچار اسپاسم میشه
سال قبل از تورم ایشون غدد لنفاوی گردنشون ورم کرد ولی با کشیدن دندان عقل های پایین خوب شد ولی دکتر عزیز فکر میکنم این بچه بخاطر حساسیت به داروی بی حسی دندانپزشکی زیر بغلش اینطوری شد چون بچه بود هر دفعه داروی بی حسی میزد تب و لرز میکرد و دایم esrبالا بود
در دوران کرونا زیر بغلش اینطوری شد حتی واکسن کرونا هم هنوز نزده بود
دندان عقلاشو سال ۹۹ زمستان کشید و زیر بغلش از سال ۱۴۰۰ تا الان هنوز ورم داره یک شب رفت جلو آیینه دید ورم بزرگ کرده و کلی ترسید و چون کنکوری بود خیلی درگیرش نشد و درسشو خوند امسال پیگیری کرد و خداروشکر چیزی نبود نه طحال نه کبد هیچ مشکلی نداشت حتی آزمایشم نرمال بود
امسال دندان عقلای بالاشم کشید بازم تب و لرز کرد بعدش
دکتر بعد از دیدن جواب نمونه برداری گفت دیگه نربم پیشش چون ری اکتیوه
دکتر بیشتر اوقات کتفش دچار اسپاسم میشه وقتی دولا میشه درس میخونه یا به دستش فشار میاره میگه انگار رگ میره پشت استخون و تیر میکشه چون رزمی کارم ولی فشار نمیاره بخودش که بگید بخاطر ورزشه هست نمیدونم دلیلش چیه
من میترسم چون هنوز نرفته تو و خیلی طول کشیده تو جوابش غدد لنفاوی ۳۸×۵۶ میلیمتری زده بود
دکتر خیلی میترسم ولی نه تعریق نه کاهش وزن نه بی اشتهایی علایمی چیزی نداره خواهرم
اقوام درجه یک سرطان ندارن هیچ کدوم ولی مادربزرگم دوبار سینشو بخاطر غده خوش خیم عمل کرده و پدرمم پسوریازیس بخاطر اعصابش گرفته بمدت تقریبا ده سال میترسم خواهرم آرتریت یا بیماری های خود ایمنی دچار شده باشه - عادت ماهانه
سلام من ماه قبل20پریودشدم والان 27است که هنوزپریودنشدم آیا به دکتربرم چون روزه میگرفتم احتمال داره بخاطره روزه گرفتن باشه؟؟
- پولیپ رحم
کورتاز شدم بعد سه ماه فرصمجسترول خوردم بعد بازم موقع پریود خونریزی زیاد میکنم تو جواب پاتولوژی پولیپ نوشته بینظمی سلول پرولیفترا
- دیلاتاسیون
سلام وقتتون بخیر. دیلاتاسیون مجاری شیری درساعت9 پستان دیده شد یعنی چ مشکلی داره اون
- خونریزی بعد از قطع ناگهانی قرص جلوگیری
سلام من ماه اولی که از قرص جلوگیری استفاده کردم هیچ مشکلی نداشتم نه خونریزی و نه لکه بینی و بعد تموم شدن بسته اول پریود شدم اما بعد شروع بسته دوم که از روز سوم پریودم بود بعد پریود لکه بینی داشتم و قرص قطع کردم الان ۸روزه که خونریزی شدید دارم ۲روزه مفنامیک اسید میخورم ولی هنوز خونریزی دارم باید چیکارکنم؟
- تفسیر سونوگرافی لطفاً
آندومتر به ضخامت ۸ میلی متر اکوژن و دارای حدود شارپ از میومتر زیرین است. این جمله یعنی چی؟ ۴۵ ساله ۱/۵ سال هست که یاییسه شدن و پریود نمیشن.هیچ علامتی هم ندارن فقط تو سونویه شکمی که دادن همه چی خوبه فقط سوالی که پرسیدم.آیا با دارو خوب میشه یا..؟
- عفونت
سلام خانم دکتر خسته نباشین شدیدا خارش دارم و زیر شکمم هم درد میکنه.روزهایی که پریود نیستم ترشحاتم هیچ بوی بدی نمیده و عادی هستش ولی در روزهای پریودی مخصوصا اواخر که بصورت لک بینی هستش و خیلی طولانی هم میشه بوی بد احساس میکنم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایین بخاطر کرونا از حضور در مطب میترسم.


