Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دلیل لکه بینی قبل از پریود
سلام. مجردم. چند سال هست ۳ یا۴ روز قبل از پریود ترشحات قهوه ای دارم. تازگی سونو دادم نتیجه کوچک بودن تخمدانها بود. دکتر ۳۰ تا دیدروژسترون تجویز کرد. از روز ۸ پریود تا ۱۵. نظر شما هم همینه؟
- درباره عوارض قرص استروژن وپروژسترون ک باهم میخورم
- شکم
سلام . چند وقته پایین دنده ام سمت چپ ضربه زده میشه شبیه تکان خوردن بچه حالت نشسته بیشتر میشه و تپش قلب میگیرم و استرس زیادی بهم وارد میشه نگرانم لطفا راهنمایی م کنید . شکمم بعد از زایمان دچار دیاستاز شدم و بیوفیدبک هم انجام دادم ممنونم
- کیست
سلام خانم دکتر من ماه قبل لتروزول با آمپول سینال آف زدم این ماه پریود شدم دیگه خوب نشدم تا 8روز خونریزی داشتم بعدش لک بینی تا 12 روز بعد رفتم دکتر. ازم سونو گرفت گفت کیست درست کردی بخاطری ک محرک زیاد گرفتی بعد یه بسته ال دی داد گفت بخور یعنی این کیست با یه بسته ال دی رفع میشه چون من قبلاً کیست نداشتم
- لتروزول و کلومیفن شبی ۲عدد!
باسلام خدمت شما بنده سال ۹۶ با لتروزول بدون آمپول باردارشدم. تنبلی تخمدان دارم و الان هم شرایط تخمدانها تفاوتی نکرده. برای اقدام به بارداری مجدد روز سوم پریودی به پزشک مراجعه کردم. ایشون قرص لتروزول و کلومیفن رو با هم تجویز کردند که ازهمون شب، شبی ۲عدد ازهرکدوم بخورم. الان روز ۹ دوره هستم و ۷ روزه دارم قرصهارو میخورم و ۳ روز دیگه هم باید ادامه بدم. ولی چیزی که هست، سمت راستم بصورت مُقَطع احساس تیرکشیدن و درد دارم. من همیشه شنیدم بودم ۵روز مصرف قرص. ولی برای من ۱۰ روز، روزی ۲عدد لتروزول و ۲عدد کلومیفن! راستش نگذان شدم مشکلی پیش نیاد یا خطری برای تخمدان نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- راکی تانسکی؟
توروخدا به من بگید که من جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند هستم یا نیستم . من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم. توروخدا به من بگید که من جزافرادی که سندرم راکی تانسکی دارند هستم یا نیستم ؟
- حاملگی
سلام خانم دکتر من این ماه پریود نشدم ازمایش دادم حامله هستم عدد بتا ۸۴۳۶.۰است این عدد خیلی بالاست میترسم توروخدا راهنماییم کنید
- ترشحات بعد از انتقال جنین
سلام خانم دکتر من روز۹ انتقال هستم و از روز هفتم ترشح قهوه ای دارم مرکزی که در انجا انتقال انجام دادم به من گفته اند در صورت لکه بینی امپول پروژسترون تزریق کنم همراه با شیاف ...الان من با تزریق امپول ومصرف شیاف هنوزم لکه بینی دارم .. ممکنه برای جنینها اتفاقی افتاده باشه ؟ البته این روزها موعد پریودین هم هست ...من بار دوم که ای وی اف میکنم .. لطفا جواب منو بدین خیلی نگرانم نکنه افتاده باشن
- بارداری
- من ازقرص ضدبارداری استفاده مبکنم الان تموم شده ومن پریودنشدم وبایدفردابسته بعدی روشروع کنم علتاینکه من این ماه خونریزی نداشتم چیه باوجوداینکه قرص ال دی هم میخورم؟؟؟؟
- قرص دزولست
سلام خانوم دکتر من عروسیم هست چند روزه دیگ ب امید خدا و اینکه رفتم پیش دکتر زنان بهم قرض دزولست دادن برای جلوگیری ک مصرف کنم ۳ تا ورق دادن ۷ روزه دارم میخوام ولی حس میکنم خونریزیم ب این دلیل بیشتر شده و روزه ۷ پریودی هست و پاک نشدم هنوز میخام قرص رو قطع کنم دیگ نخورم اگر نخورم احتمال داره کلا هی لکه بینی داشته باشم؟
- قرص
من رفتم پیش دکتر و گفتن شاید زگیل داشته باشم بعد به من کپسول آزیترومایسین و پماد فنی توئین سدیم ۱ درصد دادن میخواستم بدونم این دارو ها برای چیه و آیا عوارض نداره و باعث نازایی نمیشه یا استفاده پماد در ناحیه تناسلی خطر ناک نیست؟
- عقب انداختن
آزمایش دادم باردارمیشوم پروژسترون زدم پریودنشدم علت چیست الان یک هفته میگدره
- خونریزی ولکه بینی
سلام من برای ناباروری رفتم گفتن یک سونوی وازینال انجام بدم دوتا آمپول پروژسترون و قرص آ اس آ برای ی کیست بهم دادن و قرص فولیک اسید وال دی ومن تا الان پریودی منظم داشتم بعد از چن روز از زدن آمپول همون سرموقع پریود شدم الان بعد از ۱۳ روز هنوز لکه بینی ودوباره خونریزی گرفتم دلیلش چیه ممنونمیشم جواب بدین
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز برای اینکه شکم بعد زلیمان به حالت اولیه برگردد و جلو نیاید چه باید کرد ؟ اینکه میگویند با خودتون شکم بند ببرید داخل اتاق عمل و از همونجا بدبد پرستار براتون ببنده روش صحیحی است؟ بهترین کار چیه؟
- نازایی
سلام من نزدیک به دوسال هست ک لیزر میرم دکترم برای کم شدن مو قرص اسپرینولاکتون و قرص سیبل رو تجویز کردن که به مدت یک سال مصرف کنم.برای بارداریم مشکلی پیش میاد یا نازایی میاره این قرصها؟
- سلام میخوام حامله بشم
پنج ماهه اقدام کردم به بارداری ولی حامله نمیشم ازمایش تخمدان دادم عالی بودولی تیروئیدداشتم الانم قرص تیروئیدمیخورم وکیستهای ریزیم دارم یعنی پلی کیستیک .وسونوم دادم وقت تخمک گذاریم داشتم ینی بایدنزدیکی میکردم ولی نمی دونم چراحامله نمیشم
- زنان زایمان
من ۲۰ هر ماه پریود میشم و امروز که ۲ اردیبهشته رابطه داشتم میترسم باردار شده باشم ، همون لحظه قرص اورژانسی لونژیل مصرف کردم ، آیا جواب میده یا بی فایدس؟
- درد پهلو و کمر و لگن
سلام من یه مدته مدام سمت راست کمرم درد شدید دارم که پهلو و لگن و ران پا رو درگیر میکنه گاهی حس میکنم این درد ربطی به کمر نداره چون پهلو و لگن بیشتر درد داره میخواستم بدونم احتمال اینکه عفونت زنانه داشته باشم هست یا کمر درد باعث این دردها میشه. من دیسک کمر هم دارم گاهی پاشنه پام گزگز میکنه. لطفا راهنمایی کنید ممنون
- کم شدن حجم پریود
سلام خانم دکتر من ۲۵ سالمه و مجردم تا ۱۸ سالگی پریودهای من ۵ یا ۶ روزه بود ولی بعد از کنکور تقریبا ۳ یا ۴ روزه شد و الان به یک و نیم روز رسیده و روز سوم خیلی کم لکه بینی دارم تاریخش منظمه و دوره هام ۲۸ روزس فقط حجمش خیلی کم شده سونوگرافی و آزمایش های پرولاکتین،اهن،کمخونی،تیرویید و ویتامین دی انجام دادم که همش نرمال بود میشه راهنماییم کنین که چرا پریودای من انقدر کوتاه شده و اینکه آزمایش دیگه ای لازمه که انجام بدم؟
- پوسیدگی دندانها در بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر، ببخشید در مورد پوسیدگی دندان در بارداری سوال داشتم الان ۲۶ هفته و چند روز باردار هستم و از اوایل بارداری ی دندونم درد داشت و سوراخ شد در فک بالا سمت چپ بعد چند هفته ی دندون دیگه ام سوراخ شد اونم فک بالا کنار دندون نیش و ریخت و در حدود ۲۴ هفتگی وسط دو تا دندونم در قسمت جلو فک بالا هم سوراخ شد و ریخت در واقع پوسیده شدن و سوراخ دیده میشه، میخواستم بدونم در این تایم بارداری میتونم برم دندونپزشکی یا خیر؟ اگه دندون پزشکی نرفتم و اگه تا بعد زایمان صبر کنم واسه جنینم مشکلی نداره؟ مطالبی در خصوص فلج مغزی جنین شنیدم نگران شدم توروخدا راهنمایی بفرمایید.


