Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- توده اکوژن
سلام در سونو واژینال یک توده اکوژن 9.4mmدر کانال سرویکال دیده شده آیا خطرناکه و نیاز به بررسی داره؟
- بقایا سقط جنین
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
با سلام و احترام با توجه به اینکه تا نوبت ویزیت پزشکم دو هفته دیگه فاصله هستش میخواستم اگر امکانش هست نظرتون رو راجع به جواب آزمایش زیر که جواب نمونه برداری هیستروسکوپی بنده هست رو بیان بفرمایید. پیشاپیش از شما ممنون و متشکرم. Endometrial curettage: given clinical information: Infertility Macroscopic description: Specimen received in formalin solution; consist of blood clot and multiple small irregular tissue fragments totally measuring 3x1.5x0.4 cm brown color and fine consistency. SOS:100%. Microscopic details: Sections of all submitted tissue show fragments of secretory endometrium with tubular glands lined by cylindric epithelium by subnuclear vacuolization in cellular edematous stroma. Also fragment of endometrial by subnuclear vacuolization in cellular edematous stroma. Also fragment of endometrial polyp by thick walled vessels in seen. Fragment of nondysplastic cervical mucosae without HPV-related cytopathic effect is seen. Diagnosis: Endomentrial polyp Background progestronic (secretory 16-18th cycle day) endometrium Suggestive of ovulatory cycle Endometrial hyperplasia not seen Fragment of cervical mucosa without dysplasia/without HPV-related cytopathic effect
- عموم
با سلام و خسته نباشید خدمت شما...من در ۱۸ هفتگی سقط جنین به صورت طبیعی داشتم و ۷ روز در بیمارستان بستری بودم ۵ روز هر ۸ساعت نصف قرص زیر زبونی میدادند تا بچه دفع بشه اما نشد روز هفتم سرم اینداکشن بهم زدن و هر سری دو سی سی دارو بیشتر میریختن داخلش و میگفتن بخاطر شرایطت باید حوصله داشته باشی و کم کم جنین دفه بشه بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی ...و میگفتند اگر اول جفت بیاد بچه میره داخل شکم و مجبوریم رحمت و برداریم..بالاخره با اینداکشن بچه و جفت دفع شدند و همون موقع سونو کردند و گفتند بقایا داری و فردایی کورتاژ هم کردند ..سوال من این است بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی واژینال رفتم که اون موقع خونریزی هم نداشتم در حد لکه بینی و ترشحات کشدار صورتی یا قهوه ای روشن و این را نوشتند در سونو ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد اکوی میومتر رحم هتروژن است ...ضخامت آندومتر ۲/۵ میباشد توده فضاگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلیمتر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲ و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد هر دوتخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلیمتر هستند ...در آدنکسها توده فضا گیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود...با توجه به اینکه ۱۸ روز از کورتاژ میگذرد اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است یعنی بخاطر زایمان اینگونه شده چون در سونوگرافی سال قبل و سالهای قبل تر اکوی میومتر رحم همیشه هموژن بود اما این دفعه هتروژن شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- int.os
با سلام و عرض ادب، در سونوی بنده نوشته یک هماتوم به ابعاد 12*48 میلی متر در مجاورت تحتانی جفت و مقابل int.os دیده می شود. یعنی چه؟
- سلام خسته نباشیدمن الان هشت روزهست پریودیم تمام شده وقرص پروژوسترون استفاده کردم بازم پریودشدم علتش چیه میتونه باشه
- نزدیکی
سلام توانایی حتی یک باردرماه نزدیکی ندارم خیلی دوست دارم ولی نمی تونم آیا عمل داره که رحم گشاد تر بکنم 27ساله یک سال ازدواج کردم
- Pci
سلام خسته نباشید من pcoدارم و Amhتخمدانم بالا هست میخواستم بدونم خطرناکه
- آزمایش خون بارداری
سلام. خانم دکتر من 19 روز بعد از نزدیکی رفتم آزمايش خون بارداری دادم.. جواب منفی بود.. آیا میتونم به جوتب آزمایش اطمینان کامل داشته باشم؟
- بیبی چک
سلام وقت بخیر امروز روز ۳۳ سیکلم هست چرخه ام در دو دوره ی اخیر ۳۰ روزه و ۲۹ روزه که قبلش بود این چرخه ام امروز ۳۳ روز میگذره پریود نشدم و سردرد دارم و حالت تهوع دارم وپایین کمرم بشدت درد میکنه تستم هم امروز که ۳۳ سیکلمه منفی در اومد دلیلش چیه چیکارکنم خانم دکتر اقدام کرده بودم برای بارداری دراین سیکلم منتهی روز ۱۶ سیکلم با لکه بینی مواجه شدم و روز ۱۷ و ۱۸ سیکلم باخونریزی شدید و مابقی روزا لکه بینی در حد ترشح خیلی ظریف قهوه ای .سپاس فراوان
- سلام من دو ماه تو اقدام بودم تحت نظر پزشک و بعد از دو ماه گفتن اگه باردار نشدی بهت دارو میدم و بعد دو دوره مصرف داروهای مث لتروزول و کلوموفین وامپول منوترون و اچ سی جی در سونوی ماه دوم کیست با اندازه ۸۵م در ۷۳م دکتر دیدن خطرناکه؟اصلا این تجویز بعد دوماهذاقدامدرست بوده؟
سلام من دو ماه تو اقدام بودم تحت نظر پزشک و بعد از دو ماه گفتن اگه باردار نشدی بهت دارو میدم و بعد دو دوره مصرف داروهای مث لتروزول و کلوموفین وامپول منوترون و اچ سی جی در سونوی ماه دوم کیست با اندازه ۸۵م در ۷۳م دکتر دیدن خطرناکه؟اصلا این تجویز بعد دوماهذاقدامدرست بوده؟
- نازایی
سلام و عرض ادب بین اینوفولیک و اووبوست کدومش رو پیشنهاد میکنید. ممنون
- نازایی
سلام من دو سال اقدام به بارداری کردم با وجود سلامت کامل من و همسر باردار نشدم ایا با یه بار ای یو ای باردارم میشم
- ایا استرس و مشکلات عصبی و روحی باعث سندروم قبل قاعدگی میشه؟
- میزان Nt
سلام نتیجه سونوگرافی CRL:45 mm BRD:18 mm 11 wk 3 Days Nt :2.9 mm چقدر احتمال خطر شکل وجود داره ؟؟ باید اینو سنتز انجام داد ؟ تهران بهتره و دقیقتره یا رشت ؟؟ اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم ازتون
- خیلی دارم رنج میبرم از افتادگی واژنم و تیرگیش
برای رفع تیرگی واژه و میخوام ورژن تنگ بشه و تیرگی افتادگی خوب بشه😔😔😔😔
- مشاوره تعیین جنسیت
سلام خسته نباشید . ایا ivf برای کسی که دو فرزند دختر داره و تصمیم به بارداری داره صد درصد هست ؟
- سونوگذ
- درمان واسه بازشدن پریود
سلام برای بازشدن پریود چه قرصی باید مصرف کرد الان در حال حاضر دچارلکه بینی هستم...آیا قرص پروژسترون مناسب هست
- رحم بزرگ – اکوژنیسته هتروژن
رحم بزرگ بوده اکوژنیسته آن هتروژن میباشد توده هتروژن به ابعاد۹۰×۹۱-۹۴×۷۰_۸۷×۷۲


