Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
با سلام.من کیست اندومتریوز دارم.ایا باردار میشم؟قرص وروژست مصرف کنم ایا مانع حاملگی میشه؟من الان قصد بارداری دارم.قرص قطع کردم.چه کنم؟
- عقب بودن رحم
به من گفتن رحمم خیلی عقبه .ممنون میشم از خانوم دکتر عزیز که در این مورد کمی توضیح بدن که احتمال بارداری من تا چه حده و اینکه اگه باردار شم نیاز به سرکلاژ دارم یا نه
- ناباروری
سلام 7ساله باردار نشدم تنبلی تخمدان دارم در مرحله ای وی اف بودم که تخمک کشی کردم گفتن جنین تشکیل نشده حالا بهم کمپول اووبوست داده امکان داره باین کمپسول باردار بشم
- بارداری
تو رو خدا جواب سونوی منو بخونید و جوابمو بدید از نگرانی مردم تصویر کانون اکوفری حاوی کانون های اکوژن ظریف داخلی به دیامتر28×17میلی متر در ناحیه تحتانی ساکروم مشاهده شد که مطرح کنندهmeningoceleمیباشد. تصویرواضحی به نفعArnold chiariمشاهده نشد
- بارداری و نورم اسکین
سلام من حدود یک ماه نورم اسکین استفاده میکردم و الان فهمیدم تو همون دوران باردار شدم. از عوارضی که داره خیلی میترسم .چقدر ممکنه که جنین سالم باشه؟؟
- غربالگری مرحله اول
سلام وقت بخیر در آزمایش غربالگری اول Papp.A1.69 mom0/70 Free.B33 mom0/79 و سونو nt .1/2 هست سرکلاژ شکمی هم هستم میخواستم بدونم طبیعیه؟
- غربالگری مرحله دوم
سلام خسته نباشید ببخشید من ۳۶ سالمه غربالگری سه ماه اول رو که دادم به ترتیب زیر بود: Nt:1.47 , crl: 52.3 , nb: present 1.36 Ds:final risk 1.20700 , t18/13: 1.697 Trisomy 18/13: the risk of trisomy 18 is less than the screening cut'-off بعدش زیرش نوشته only biochemistry risk for t18/13=1:248 دکتر تو رو خدا آزمایش منو تفسیرکنید
- سوال ازمتخصصص زنان
سلام من ۲۰ سالمه ۶ ماهه که ازدواج کردم ولی از وسط ماه پیش تصمیم به بارداری گرفتم موقعی که پریود بودم با توپ به شکمم ضربه محکمی خورد این علت نازا شدنه من خیلی میترسم تجربه ای هم ندارم وبعد این که پاک شدم دقیقا بعد ۱۱ روز دوباره لکه دیدم تا تاریخ ۱۷ لک میدیدم مشکلی هس ؟
- قرص اورژانسی تاریخ گذشته
سلام من تقریبا سه ماه قبل قرص اورژانسی مصرف کردم، دقیقا به موقع پریود شدم الانم پریود شدم دقیق فقط الان فهمیدم که قرصی ک تنسی اورژانسی بوده خوردم تاریخ انقضاش ۲۰۲۲/۰۲هست و ده ماهیه ازش میگذره میخام بدونم اثر داره یا نه خیلی نگرانم🥲🥲بیبی چک گذاشتم بعد اینکه پریودشم مارک روژان سه تا زدم هاله داشت بعدش وندفو زدم هاله نداشت میشه راهنمایی کنید استرس دارمم پریودیمم منظم بوده الانم ک روز تخمک گذاریمه اواسط سیکلم یک دردخفیف شبیه ب پریود دارم ولی پریود نیستم اخه زیر شکمم هست بعضی اوقاتم جای تخمدانام قبلا این دردو نداشتم تا این ماه!!
- خونریزی در بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم من تحت نظر شمام الان بارداربودم و خونریزی داشنم تو هفته هفت بمن قرص و شیاف دادید مصرف میکنم امروز درد شدید خیلی شدید در حد زایمان داشتم لخته های خونی بزرگ ازم خارج شد یعنی من سقط کردم انقدر از نظر روحی خرابم که الان نمیتونم مطب بیام با اونهمه درد و لخته بزرگ حاملگی احتمال ادامه را داره
- بارداری
سلام خوب هستین؟ خانم دکتر اگه به طور منظم دوره پریود تا پریود بعدی من 30 روزه باشه و من دختر بخوام میتونید بمن بگید که دقیقا چه روزی از دوران پریودی من تخمگ گذاری اتفاق می افته؟ چه روزهایی رابطه داشته باشم برای باردار شدم ترجیحا دختر. ممنونم
- پریود
سلام.. شب بخیر.. خانم دکتر من خیلی استرس دارم.. من یک هفته پیش رابطه داشتم با شوهرم ولی محافظت نشده بود و طبیعی جلوگیری کردیم ولی استرس حاملگی با پیشاب اذیت میکرد حدود 70 ساعت بعدش رفتم قرص اورژانسی تنسی 1.5 میلی گرم خوردم و الآن امروز باید پریود میشدم ولی نشدم و همین الآن یعنی شب پریود شدم.. الآن میخام بدونم دیگ باردار نیستم.. یا هنو احتمال وجود داره.. خیلی استرس و اضطراب دارم... نمیتونم شب بخابم..
- قبل از بارداری
سلام . من ۱ خرداد۹۸ سقط داشتم به دلیل عدم رشد جنین و ایست قلبی جنین در ۹ هفتگی کورتاژ شدم .این ماه میخوام واسه بارداری اقدام کنم میتونم از الان قرص اسید فولیک رو بخورم ؟ همسرمم نیازه بخوره؟
- بارداری ناخواسته
سلام خانون دکتر خسته نباشید،خانوم دکتر من فعلا مجردم و قبلا ازدواج کردم با یک اقایی صیغه هستم یک بار یک هفته بعد از پریودم رابطه داشتیم و بصورت طبیعی جلوگیری کردیم و انزال خارج از بدنم بود و هم من هم اقا مطمئنیم که منی داخل بدنم تخلیه نشدهولی شنیدم پیشاب هم ممکنه باردارم کنه، میخواستم بدونم که چقدر احتمال داره با پیشاب باردار شده باشم چون اگر باردار شده باشم واقعا حیثیت و زندگی و همه چیزم به باد میره و نابود میشم ممنون از شما که با پاسخگوییتون رنج ما رو کم میکنید
- توروخدا کمکم کنید سلام خانم دکتر من بعد از زایمان که ۴۰ روز پریود شدم تا الان که دخترم ۱۳ماهشه پریود نشدم و جایی هم نیستیم که دکتر زنان پر باشه تا الان دکتر هم نرفتم و کیت بارداری زدم منفی بود میدونم باردار نیستم لطفا اگه آزمایشی لازم هست بگید برم بعد برم پیش دکتر چون اینجا هفته ای یکبار دکتر هست لطفا کمک کنید
سلام خانم دکتر من بعد از زایمان که ۴۰ روز پریود شدم تا الان که دخترم ۱۳ماهشه پریود نشدم و جایی هم نیستیم که دکتر زنان پر باشه تا الان دکتر هم نرفتم و کیت بارداری زدم منفی بود میدونم باردار نیستم لطفا اگه آزمایشی لازم هست بگید برم بعد برم پیش دکتر چون اینجا هفته ای یکبار دکتر هست لطفا کمک کنید
- خونریزی در هفته ۶
سلام . ببخشید در هفته ۶ بارداری هستم ولی خونریزی دارم . باید چی کار کنم خطرناک هست جواب سونو گفت قلب هست فقط ضربان نداره
- اقدام به بارداری
الان چند شبه ک عروسی کردم و خیلی دوس دارم باردار شم نمی دونم چیکار کنم ک زودتر باردار شم
- برهم خوردن عادت ماهیانه
سلام،من چند ماه قبل با فاصله ۱۵ روز ی بهار پریود میشدم دکتر رفتم برام قرص دوفاستون روزی ی عدد یعنی هر ۱۲ ساعت نصف قرص از روز ۱۶ تا روز،ماه قبل ۱۹ مرداد پریود شدم بعداز اینکه یه روز بود قرص رو قطع کردم ولی این ماه ۵ روز از قطع قرص میگذره هنوز پریود نشدم بی بی استفاده کردم منفی آیا من باید تا ۱۹ این ماه منتظر بمونم تا پریود بشم یا دکتر برم
- مصرف دارو در بارداری
چسلام خانوم دکتر خسته نباشید من توی ماه اول بارداری هستم سرما خوردم چه داروهایی مجاز هست برای مصرف مجاز هست. برای متشکرم
- زنان
سلام خانم دکتر. ببخشید ۴ ماهه ازدواج کردم و اوایل موقع نزدیکی خون از بدنم میومد. رفتم دکتر گفت سپتوم انگار داری. بعد مجدد با همسرم رابطه داشتم اما خون نیومد .بنظر شما احتمال سپتوم هست؟ اگر هست چرا دیگر خون نیومد


